Momayezi_balini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ممیزی بالینی”

ممیزی بالینی

اسلاید 1: Clinical audit ممیزی بالینی دکتر جوادفرِِّخیمدیر نظارت و هماهنگی امور درمان دی ماه 1389

اسلاید 2: حاسبو قبل ان تحاسبو...

اسلاید 3: چند مثال : - درصد افراد واجد شرايط که به موقع استرپتوکيناز دريافت کرده اند . - درصد بيماران ديابتی که موقع ترخيص از لحاظ شبکيه چشم معاينه شده اند . - درصد بيمارانی که با رضايت از بخش ترخيص شده اند . - درصد آپاندکتومی نرمال در بيمارستان .- و ...

اسلاید 4: تعريف مميزي: - فرآيندی است نظام مند که در قالب انجام مراحل مختلف به ارتقاء کيفيت خدمات سلامت در يک حيطه مشخص می پردازد .- ارتقاء کيفيت خدمات بالينی از طريق مقايسه دائم عملکرد بالينی افراد شاغل با استاندارد و مداخله در جهت ارتقاء آن . - فرآيندی است نظام مند ، مستقل و مکتوب به منظور گرد آوری شواهد عينی در تعيين ميزان برآورده شدن معيارهای استاندارد

اسلاید 5: هدف : ارتقاء کيفيت خدمات بالينی

اسلاید 6: : کيفيت-خصوصياتی از محصول که احتمال دستيابی به نتيجه مطلوب را به حداکثر ميرساند .-ميزان خوب بودن - مطابقت يک محصول با خدمت يا الزامات ( نيازها و انتظارات مشتری ) از پيش تعيين شده-سطحی از خدمات ارائه شده به افراد و جوامع که احتمال نتايج بهداشتی يا درمانی مطلوب را افزايش داده و مطابق دانش حرفه ای روز باشد .

اسلاید 7: هدف از مميزی : ارتقاء کيفيت خدمات بالينی

اسلاید 8: مميزی :ارتقاء کيفيت خدمات بالينی از طريق مقايسه دائم عملکرد بالينی افراد شاغل با استاندارد و مداخله در جهت ارتقاء آن

اسلاید 9: تعريف استاندارد : - عبارت است از شرايطی که تعيين کننده تحقق انتظارات در عملکرد ، ساختار و يا فرآيندهائی است که در يک سازمان قادر به افزايش کيفيت خدمات باشد . - استاندارد وضعيت مطلوبی است که در نهايت می خواهيم به آن نائل شويم .

اسلاید 10: مشکل موجود : تعداد موارد آپاندکتومی نرمال در اين بيمارستان زياد است- سوال اول : تعداد موارد آپاندکتومی نرمال در اين بيمارستان چقدر است ؟ ( بررسی وضعيت موجود )- سوال دوم : تعداد موارد آپاندکتومی نرمال چه تعداد بايد باشد ؟ ( تعيين استاندارد ) - سوال سوم : آيا واقعاً تعداد موارد آپاندکتومی نرمال در اين بيمارستان زياد است ؟ ( مقايسه وضع موجود با استاندارد ) - سوال چهارم : اگر جواب سوال سوم مثبت است چه بايد کنيم ؟ ( اعمال مداخله ) - سوال پنجم : آيا مداخله ای که انجام داده ايم ، سودمند بوده است ؟ ( مميزی مجدد )

اسلاید 11: انتخاب موضوع مميزيبررسي وضعيت موجودتعيين استانداردهامقايسه وضعيت موجود با استانداردهاطراحي و انجام مداخلهمميزي مجددچرخه مميزي بالينيتيم مدرسان حاكميت خدمات باليني دفتر مديريت بيمارستاني و تعالي خدمات باليني وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي

اسلاید 12: تعريف :- مميزی بالينی فرآيندی است نظام مند که در قالب انجام مراحل مختلف به ارتقاء کيفيت خدمات سلامت در يک حيطه مشخص می پردازد .

اسلاید 13: انتخاب موضوع مميزی : اهميت انتخاب موضوع : نقطه آغاز هر فعاليت ارتقاء کيفيت ، انتخاب موضوع آن است و اين انتخاب نياز به تفکر و برنامه ريزی دقيق و اولويت بندی مناسب دارد چرا که انجام هر پروژه مميزی مستلزم صرف منابع است .

اسلاید 14: انتخاب اولويت يا ( موضوع ) : 1- وسعت و شدت مسأله ( مثال : ميزان بالای عفونت در اطاق عمل در بيماران جراحی شده ( 2- قابليت حل مسأله 3- توانائی شما در حل مسأله 4- ارتباط موضوع با حوزه کاری شما 5- وجود استاندارد

اسلاید 15: انتخاب موضوع مميزی : حيطه های مميزی 1- ساختار : مجموع منابعی است که سيستم را قادر به ارائه خدمت يا مراقبت درمانی می سازد . (مميزی ساختار به منابعی توجه دارد که بايد وجود داشته باشد تا ارائه خدمات با کيفيت بالا و مطابق استاندارد امکان پذير باشد .مثلاً کارکنان – محيط – تجهيزات و ... )

اسلاید 16: حيطه های مميزی 2- فرآيند : خود فرآيند ارائه خدمات درمانی – مراقبتی و روشهای آن است . مميزی فرآيند بر خدمات مراقبتی – درمانی يا اعمال و روشهائی که در سير درمان به بيماران ارائه می شود تمرکز می نمايد . ( ارتباط اين نوع مميزی با فرآيندهای استاندارد )

اسلاید 17: حيطه های مميزي- نتيجه : تغييرات قابل اندازه گيری در وضعيت سلامت بيمار يا بيماران است .

اسلاید 18: بررسی وضعيت موجود : مثال « گزارش پاتولوژی 85% از آپاندکتومی هائی که در بيمارستان انجام می شود نرمال است » - وضعيت موجود وقتی معنا پيدا می کند که با وضعيت استاندارد مقايسه گردد . - وضعيت استاندارد : موارد نرمال آپاندکتومی بايد بين 5 تا 17 درصد باشد .

اسلاید 19: تعيين استاندارد های مميزی و مقايسه با وضعيت موجود * استاندارد : وضعيت مطلوبی است که در نهايت می خواهيم به آن برسيم . سوال : آيا دستيابی به وضعيت مطلوب بصورت ناگهانی و در مقطع زمانی کوتاه امکان پذير است ؟ انتظار نداريم که با انجام يک پروژه مميزی بالينی کل مشکل حل شود بلکه هدف نزديکتر شدن تا حداکثر امکان به وضعيت مطلوب ( استاندارد ) است . ( هدف گذاری)

اسلاید 20: برای هر پروژه مميزی بالينی يک استاندارد و يک تارگت ( هدف ) تعريف می شود . مثال :- استاندارد : آپاندکتومی نرمال در بيمارستان بين 7 تا 15 % است ) -هدف : در نظر داريم در سال 89 با انجام فرآيند مميزی بالينی درصد موارد آپاندکتومی نرمال را از 85% به 65% کاهش دهيم . - استاندارد وضعيت مطلوبی است که تمايل داريم به آن برسيم لذا ممکن است برای نيل به اين هدف انجام چرخه های متعدد مميزی بالينی لازم باشد .- مثلاً در عرض 5 سال آپاندکتومی نرمال به 7 تا 15 % برسد .

اسلاید 21: مداخله و تغيير : سوال : چه زمانی انجام می شود ؟ - اگر در قسمتهائی از فرايند ارائه يک خدمت عدم تطابق با استاندارد وجود داشته باشد و اين عدم تطابق قابليت اصلاح داشته باشد انجام تغييرات ضرورت پيدا می کند . اين تغييرات با طراحی مداخله ها ايجاد می شوند . ولی بايد به اين نکته توجه داشت که پس مداخله ای لزوماً به تغيير و بهبود و ارتقاء نخواهد شد . - پس : يک پروژه مميزی بايد به گونه ای طراحی گردد که احتمال اعمال تغييرات موثر به حداکثر برسد .

اسلاید 22: بنابراين در شروع پروژه : 1- از انگيزه کافی افراد درگير در فرايند اطمينان حاصل کنيد . بايد موضوع مورد علاقه آنان باشد . 2- همه افراد کليدی را در انجام پروژه درگير نمائيد . 3- اطمينان حاصل کنيد که مدير مجموعه پروژه پيشنهادی را فهميده و از آن حمايت می کند . 4- از متدولوژی قوی و مناسب در اجرای پروژه استفاده نمائيد و افراد درگير بايد از پايائی و روائی نتايج شما اطمينان حاصل کنند.

اسلاید 23: نکته : اگر با انجام پروژه تغييرات در سيستم رخ دهد تا استقرار و ماندگاری وضعيت جديد بايد پايش صورت بگيرد . و لزوماً ايجاد تغييرات به معنای ماندگاری و ثبات وضع مطلوب نيست چرا که معمولاً تمايل به انجام امور به شيوه قديمی و قبلی وجود دارد لذا بايد به گروه و ذينفعان باز خورد داد و گزارش تهيه نمود .

اسلاید 24: تفاوت Audit با پژوهش : - پژوهش عبارتست از تلاشی هدفمند برای توليد دانش جديد و قابل تعميم از طريق پاسخگوئی به سوالاتی روشن - Audit عبارتست از تلاشی برای بهبود کيفيت خدمات از طريق مقايسه خصوصيات آن با استاندارد های از قبل تعيين شده و رفع ايرادات از طريق مداخله ( اقدامی مديريتی و اجرائی است )

اسلاید 25: مراحل انجام مميزی بالينی در يک نگاه ( جمع بندی ) - موضوع و عنوان پروژه مميزی را انتخاب کنيد . - یک تيم مميزی تشکيل دهيد . - اهداف عينی و استانداردها را تعيين کنيد . - يک نمونه برای انجام پروژه مميزی انتخاب کنيد . - روش جمع آوری داده ها يتان را طراحی نموده و آنرا اجرا نمائيد . - اطلاعاتتان را تجزيه و تحليل نمائيد . - يافته هايتان را گزارش کنيد . - گزارش بنويسيد . - تغييرات را اعمال نموده و مميزی را تکرار کنيد . - نتايج را منتشر کنيد . - اخلاقيات را در نظر داشته باشيد .

اسلاید 26: بخش: نام و نام خانوادگی:نام و نام خانوادگی:سمت در بخش :تخصص:تخصص:Email: Email: تلفن: عنوان:اهداف کلی و اختصاصیهدف کلی: هدف توصیفی:هدف کاربردی:هدف نهایی:استانداردها: …………………پیوست………………… ( مشخصات فردی مسئول اصلی پروژه )

اسلاید 27: استانداردهادر صورت امکان یک کپی از مستند مرتبط با معیار انتخاب شده را به این پیش طرح الصاق فرمائید یا نشانی اینترنتی مربوطه را یادداشت فرمائیدCriteriaCriteriaTarget(%)ExceptionsSource of EvidenceInstructions for where to find dataCase note reviewProspective data collection Data from existing database(s) Patient/Staff Questionnaire روش انجام کار :روش جمع آوری اطلاعات :جزئیات بیشتر در خصوص سایر روش های بکار گرفته شده:لطفا فرم جمع آوری اطلاعات را همراه با این پیش طرح ارسال فرمائید.لطفا در خصوص انجام پایلوت توضیح دهید:نمونه گیری: معیار انتخاب نمونه:دوره زمانی انجام ممیزی : تاریخ آغاز: تاریخ اتمام : تعداد موارد برآورد شده برای نمونه گیری : جزئیات روش نمونه گیری خود را شرح دهید:

اسلاید 28: آیا این افراد یا بخشها در این ممیزی نقش خواهند داشت (نحوه مشارکت)سایر افراد ،گروه ها یا بخشهائی که از این ممیزی تاثیر می پذیرند یا بر آن اثر می گذارند.زمانبندی اجرای پروژه:زمان شروع جمع اوری اطلاعات: :زمان ارائه نتایج در صورت عدم امکان ادامه پروژه توسط مجری اصلی ، نام و مشخصات فرد دیگر علاقمند به ادامه پروژه را ذکر نمائید:سایر اعضا گروه: جزئیات مشارکت :

اسلاید 29: امضاتاریخنام و نام خانوادگیامضاتاریخنام و نام خانوادگیتوجه:تائید کتبی ریاست بخش درذیل این پیش نویس الزامی است مسئول پروژه : با امضای این فرم تعهد می کنم که این پروژه را طبق این پیش نویس به اتمام برسانم ، نتایج آن را منتشر کنم و از افشای نام بیماران خودداری کنم و انتشار نتایج آن را تنها با اجازه ریاست بیمارستان را انجام دهم. ریاست بخش: با امضای این فرم موافقت می کنم که این پروزه به عنوان یک برنامه ارتقا کیفیت در بخش تحت مسئولیت من انجام پذیرد وحمایت کامل خود را از آن و برنامه ارتقا متعاقب آن ( در صورت لزوم) اعلام می کنم

اسلاید 30: بخش: نام و نام خانوادگی: مرضيه نور بخش نام و نام خانوادگی: مرضيه نور بخش سمت در بخش : رئيس مركز آموزشي درماني طالقاني تخصص:تخصص:Email: Email: تلفن: عنوان:زمان سنجي اولين ويزيت در اور‍انس مامايي مركز آموزشي درماني طالقاني اراك اهداف کلی و اختصاصیهدف کلی: زمان سنجي اوين ويزيت در اور‍انس مامايي بيمارستان هدف توصیفی: تعيين رعايت استانداردهاي 6 مورد ذكر شده در جدول زير ( در ادامه آمده است ) هدف کاربردی: بهبود استاندارد هاي ارايه خدمت به بيماران نيازمند هدف نهایی: انتفاع هر چه بيشتر بيماران دريافت كننده خدمات استانداردها: در مميزي باليني خدمات ارائه شده در مقايسه با معيارهايي قرار مي گيرند كه بر اساس بهترين شواهد باليني ( و غالباً در ادغام با راهنماها يا پروتكل هاي ملي يا بومي ) انتخاب شده اند . لطفاً در جدول صفحه بعد معيار يا معيارهايي را كه مي خواهيد ، در كنار نشاني يا منشا تهيه آن ، هدف نهايي از مميزي ( معمولا 100% ) و استثنائات ( دلايلي مه خدمت مطابق با معيار در نظر گرفته شده قابل انجام نيست ) فهرست كنيد . تمام اطمينان حاصل كنيد كه تمام پرسنل درگير ارائه خدمت با استاندارد هاي تعيين شده موافقنند تا به اين ترتيب از بحثهاي بعدي درخصوص آنچه كه نتايج نشان مي دهند اجتناب شود . …………………پیوست………………… ( مشخصات فردی مسئول اصلی پروژه )

اسلاید 31: استانداردهادر صورت امکان یک کپی از مستند مرتبط با معیار انتخاب شده را به این پیش طرح الصاق فرمائید یا نشانی اینترنتی مربوطه را یادداشت فرمائیدCriteriaCriteriaTarget(%)ExceptionsSource of EvidenceInstructions for where to find dataCase note reviewProspective data collection +Data from existing database(s) Patient/Staff Questionnaire جزئیات بیشتر در خصوص سایر روش های بکار گرفته شده:لطفا فرم جمع آوری اطلاعات را همراه با این پیش طرح ارسال فرمائید.لطفا در خصوص انجام پایلوت توضیح دهید :نمونه گیری: به روش سرشماري معیار انتخاب نمونه: بيماري كه به اورژانس مامايي مركز مراجعه كرده و منتظر معاينه توسط ماما و يا رزيدنت كشيك است . دوره زمانی انجام ممیزی : تاریخ آغاز: 88/7/28 تاریخ اتمام : 88/8/10 حدود 50 نمونه :تعداد موارد برآورد شده برای نمونه گیری جزئیات روش نمونه گیری خود را شرح دهید: ابتدا زمان ورود نمونه را با توجه به زمان ثبت شده در قبض دريافتي انتخاب مي كنيم تا ببينيم تا اولين ويزيت بيمار چه قدر طول كشيده است اين زمان بايد حداقل زير 10 دقيقه باشد .روش انجام کار:روش جمع آوری اطلاعات :

اسلاید 32: آیا این افراد یا بخشها در این ممیزی نقش خواهند داشت (نحوه مشارکت)سایر افراد ،گروه ها یا بخشهائی که از این ممیزی تاثیر می پذیرند یا بر آن اثر می گذارند.بله پذيرش بيمارستان بله پرسنل بخش ادميت مامايي زمانبندی اجرای پروژه:زمان شروع جمع اوری اطلاعات:88/7/28 88/8/3:زمان ارائه نتایج در صورت عدم امکان ادامه پروژه توسط مجری اصلی ، نام و مشخصات فرد دیگر علاقمند به ادامه پروژه را ذکر نمائید:سایر اعضا گروه :جزئیات مشارکت :

اسلاید 33: امضاتاریخنام و نام خانوادگیامضاتاریخنام و نام خانوادگیتوجه:تائید کتبی ریاست بخش درذیل این پیش نویس الزامی است مسئول پروژه: با امضای این فرم تعهد می کنم که این پروژه را طبق این پیش نویس به اتمام برسانم ، نتایج آن را منتشر کنم و از افشای نام بیماران خودداری کنم و انتشار نتایج آن را تنها با اجازه ریاست بیمارستان را انجام دهم. ریاست بخش: با امضای این فرم موافقت می کنم که این پروزه به عنوان یک برنامه ارتقا کیفیت در بخش تحت مسئولیت من انجام پذیرد وحمایت کامل خود را از آن و برنامه ارتقا متعاقب آن ( در صورت لزوم) اعلام می کنم

اسلاید 34: مولاي متقيان امير مومنان علي (ع) مي فرمايد : بندگان خدا ! خود را بسنجيد ، قبل از آن كه مورد سنجش قرار گيريد ، پيش از آن كه حسابتان را برسند ، حساب خود را برسيد ، .... ‌( خطبه 90 نهج البلاغه )

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید