صفحه 1:
تقریبا همه agit برای یک ارائه
هوشمندانه. خلاقانه و تاثیرگذار
SadeghHashemi hashemis2000@gmail.com
صفحه 2:
صفحه 3:
هدس می زنید این عامل چه باشد؟
صفحه 4:
صفحه 5:
امواج سرطان زاى موبايل
صفحه 6:
آلودگی هوای تهران 66>
ی
صفحه 7:
صفحه 8:
SSS © © © by
صفحه 9:
به اين تصوير توجه كنيد !
صفحه 10:
صفحه 11:
انگار همه کشته شده اند ...
فکر می کنید چگونه؟
صفحه 12:
صفحه 13:
۱۱9۹
صفحه 14:
صفحه 15:
روزانه هدود Po میلیون Lis ys ly)
انجام ميشود...
تخمين
صفحه 16:
همین الان یک میلیون ارائه JL js
اجراست ...
صفحه 17:
هداقل 4۵۰ از
اين ارائه ها غیر
قابل تحمل اند
صفحه 18:
همین الان. بیشتر افراد دارند با ارائه های
وحشتناکشان یکدیگر را می کشند ۱۱
صفحه 19:
تحهیهات نشان میدهند که اين. گلوگه ها نیستند
که آدم ها را میکشند ۱
اين. خود آدم ها هستند که یکدیگر را میکشند ...
صفحه 20:
صفحه 21:
اما چگونم؟؟
صفحه 22:
NoCountry
For
OfdMen
صفحه 23:
بايد
از هفت خوان رستم
رد شویم
NS
صفحه 24:
خیر ۱
Genel
این"
ين كار ذ
خیلی هم ساده ۱
۵ 5
ست .
صفحه 25:
۱
صفحه 26:
توجه داشته باشید که حتی اگر بهترین افکار و ایده ها را در
سر داشته باشید. اما نتوانید آ نها را خوب ارائّه کنید. در
روند موفقیت کاری. تحصیلی و هتی در زندگی. شخصی خود
با مشکل مواجه می شوید
صفحه 27:
پس بیایید
زهمات خود را با ارائه های بد به هدر ندهیم ۱
صفحه 28:
من ایده ها و نکات اصلی که برای یک ارائه تاثیرگذار
بايد به آنها توجه کنیم را با شما در ميان
میگذارم ...
صفحه 29:
صفحه 30:
After Presentation
2
©
=
ص
8
s
2
اه
a
oO
>
a
Qo
>
So
J
a
صفحه 31:
شنافت 52007
ری مدیریت زمان ارائه
- مقصود اراز
طراهی اسلاید پاسخ به سوالات
انتقال 0007
صفحه 32:
صفحه 33:
“The only surewaytoCreatea
successful presentationis to
Begin withthe Goal inmind’
Source :Jerry Weissman,Presenting towin,2003
صفحه 34:
صفحه 35:
las انتقال اطلاعات 56؟
صفحه 36:
آقای رئیس دستور فرمودن؟؟
صفحه 37:
يا براى تاثيركذارى و ايجاد تغيير ... ۱
13903۱ |
صفحه 38:
سطوم تاثیرگذاری در یک ارائه خوب
صفحه 39:
50
صفحه 40:
صفحه 41:
0
"3
4
۳
iS)
3 8
ta
5
3-8
0
WN
The
13
WS
14
yn
te
(۹
|
i
۲
<
صفحه 42:
اگر هدف مشخصی
نداری
لطفا ارائه نده 1
صفحه 43:
قدم اول در خلق یک ارائه خلاق و اثرگذا, فکر کردن در
مورد ارائّه و اهداف آن است نه طراهی اسلاید ..
صفحه 44:
هل مسائل خاص
كن مدیریت زمان ارائه
اخت موضوع و م
طراهی اسلاید ياسخ به سوالات.
0
صفحه 45:
شناخت موضوع و مخاطبان
نیازها
سطم دانش
نگرش و امساس مخاطبان نسبت. به موضوع
ارائه
اطلاعات جمعیت شناختی : سن. جنسیت.
فرهنك. زب
پرسش از افرادی که درباره موضوع اطلاعات دارند
شنافت مسائل و حغدغه ها (موزه های اصلی)
موضوع ارائه
صفحه 46:
شنافت 502000
loi 0 رد مديريت زمان ارائه
(ساختار ارائه)
طرامی اسلاید. پاسخ به سوالات
انتقال مشارکت مخاطبان
صفحه 47:
صفحه 48:
انواع سناریوهای ارائه
نمایش اتفاقات به ترتیب وقوع (9 (ZNSE) PAU
*؟ ارائه در قالب یک ماجرا (داستان) ۰۱۰ ۱
* طرم مسئله. مسير رسيدن به راد a و در نهايت ارائه راد حل | مسئله - راه هل
©" 0 بيان معلول و ذترعلت ريسع
* . تقسیم موضوع اصلی به چند زیرموضوع و تشریم هر یک موضظوعى
*_ طرع سوالات چه کسی؟ چرا؟ چگونه و... برای ترغیب مخاطبان | Tasty) TANT
صفحه 49:
کدام نوع iw
ع سناریو را برای ارائه م اند
برای ارائه م انتَه i
نتفاب کنم ؟
صفحه 50:
هر کدام را که دوست دارید ... به شرطی که ارائه در کل :
صفحه 51:
چارچوب کلی برای طراهی
سناريوى يك ارائه
صفحه 52:
صفحه 53:
مقدمه ارائه =
بدنه ارائه =
۹
الى
صفحه 54:
۱- مقدمه اراله
شروع آزآنه بايد يى 013 57 0 باشد ١
طورى كه مخاطب واقعا از زمين بلند شود ...
صفحه 55:
شروع ارائه با :
صفحه 56:
اثرگذاری استراتژیهای ترغیب
Persuasive Strategies
Sharing facts
Sharing a new idea
Changing a perception
Source: Josh Gordon, “Presentations That Change
Minds”, McGraw-Hill, 2005
صفحه 57:
در مقدمه :
تصویری از کل مطالب ارائه
یادآوری مطالب گذشته
تشریم هدف ارائه
we
صفحه 58:
ا- بدنه ارائه
به خوبی ا كا
هر از كاهى براى ايجاد هيجان حرخى بإنيد ...
صفحه 59:
صفحه 60:
در نتیجه گیری :
کل مطالب ارائه را در چند کلام خلاص كنيد
توصیه هایی عملی ارائه بدهید (قدم بعدی چیست؟)
تصویری از برنامه های آتی ترسیم کنید...
صفحه 61:
سعی کنید مقدمه و نتیجه گیری برای مخاطب
خاطره انگیز باشند
صفحه 62:
شنافت هل مسائل خاص
محتوا و سناريو مديريت زمان ارائه
2000
پاسخ به سوالات
انتقال مشارکت مخاطبان
صفحه 63:
صفحه 64:
تنها زمانی که wb از اسلاید استفاده کنید
اسلایدها قرار نیست ارائه دهند ۱
این شمایید که ارائه می دهید ۱
صفحه 65:
Power Point )\ با 77010 لشتباه نكيريد
١
‘Use Bullet Points!
صفحه 66:
صفحه 67:
00
صفحه 68:
شنافت هل مسائل خاص
محتوا و سناريو مديريت زمان ارائه
fa] NN) a)
طرامی اسلاید ياسخ يه سوالات
۱
صفحه 69:
صفحه 70:
صفحه 71:
صفحه 72:
صذا ...
صفحه 73:
صفحه 74:
حجم صدا
به اندازه اى بلند صحبت كنيد
كه همه صداى شما را
بشنوند ۱
طوری که نزدیک ترها هم
اذیت نشوند ۱
صفحه 75:
لهن (1هنگ) صدا
هرگز یکنواخت صمبت. نکنید ۱
با تغير لحن
احساس. و شادابى بيشترى را وارد كلامتان كنيد
ema
صفحه 76:
سرعت ارائه
متناسب با مطلبی که در موردش حرف می زنید.
سرعت را تنظیم کنید
گاهی تندتر
صفحه 77:
صفحه 78:
با اعتماد به نفس
با امساس و اشتیاق
با آرامش و 8939
9
با بلاغت و فصاهت
صحبت كنيد !
صفحه 79:
درستی و صحت کلام از نظر واژگانی و دستوری
صفحه 80:
بلاغت
شیوایی و رسایی سفن
ايراد سخن به اكتضاى حال
تاثیرگذاری
صفحه 81:
صفحه 82:
صفحه 83:
»> از دستان و حالات بدن براى تاكيد
ك3
استفاده كنيد !
صفحه 84:
با آرامش و غير جدى با
ایستید ۱
با اعتماد به نفس و با
انمکاس انرژی
صفحه 85:
صفحه 86:
صفحه 87:
صفحه 88:
هدفمند و به طور مناسب جا به جا شوید
نه به خاطر اضطراب و عصبی بودن ۱
جا به جایی ها باید طبیعی و متناسب با صهبت های شما باشند
دائم جا به جا نشويد ! برای تاثیرگذاری و اشاره به یک نکته مهم
بایستید ۱
صفحه 89:
صفحه 90:
تقریبا هر ۱۵ دقیقه یک پیام بازرگانی ۱ داشته باشید تا
مخاطبان خسته نشوند
(سعی کنید حتی الامکان مرتبط با موضوع باشد)
جک خاطره. داستان, بازی. پخش فیلم کوتاه ...
صفحه 91:
صفحه 92:
Sense Of Humor
تنلسب میزان طنز با
محتما
aby مخاطبان
میزان آشنایی شخصی با مخاطبان
مکان ارائه
صفحه 93:
شنافت 2007
رز مدیریت زمان ارائه
مشاركت مخام
طراحى اسلايد ياسخ يه سوالات.
انتقال
صفحه 94:
صفحه 95:
چگونه مخاطب را مشارکت دهیم ؟
۱ رای كيرى
يرسشس
۲ ايجاد ارتباط
مباهته بين افراد
طوفان ذهنی
بازی
حل تمرين کار تیمی
صفحه 96:
شنافت ۱
كن كن
- ياسخ به Now
كت
200 enc VS 0)
صفحه 97:
صفحه 98:
آمادگی برای پاسخ به سوالات
سوالات احتمالی را پیش بینی کنید
با دقت به سوال كوش دهید
سوال را شمرده و با صداى بلند تكرار كنيد
ياسخ مختصر دهيد ! (بحث را به جاهاى متفرقه نكشانيد !)
صفحه 99:
شنافت هل مسائل خاص
محتوا و
۱ <A
طرامی اسلاید ياسخ يه سوالات
انتقال مشارکت مخاطبان
صفحه 100:
صفحه 101:
خيلى مهم !
صفحه 102:
حتما پیش ارائه داشته باشید و زمان اختصاصی به هر بخش را
به طور دقيق يادداشت كنيد
مطالب را اولويت بندى كنيد
بدون متوجه شدن مخاطبان نسبت به كمبود زمان از مطالب
كم اهميت تر صرف نظر كنيد
حاشيه نرويد !
به ساعت مچی خجد نگاه نیاندازید!
صفحه 103:
محتوا و سناريو هل مسائل مديريت زمان ارائه
خاص در ارائه
طراهی اسلاید a
پاسخ به سوالات
انتقال مشارکت مخاطبان
صفحه 104:
صفحه 105:
مسئله ۱ : مخاطب «همه چیز دان ۱»
صفحه 106:
راه هل
به هیچ وجه نجنگید !
مخاطب همه چیز دان را در ارائه مشارکت دهید
صفحه 107:
: «ارائه بعد از ناهار ..»
صفحه 108:
راه هل
بايد به نحوى يخ مخاطبان را آب كنيد !
اما چگونه >
کت
صفحه 109:
: استرس داشتن و گم کردن
ن سرنخ بحث
صفحه 110:
do ol)
مراجعه به اسلاید و نت ها
صادق باشید ۱ بگویید «متاسفانه ذهنم یاری نمی کنه ۱
کسی می تونه ما رو به جایی که بودیم برگردونه ؟ ۱»
صفحه 111:
: خرابی ویدئو پرژکتور
صفحه 112:
do ol)
با آرامش به مخاطبان بگویید :
برگردیم به زمانی که تکنولوژی و ۳0۷۶ ۳0۱۷۵۲ نبود...
سعی کنید با خود ماژیک همراه داشته باشید
همیشه نت های اصلی ارائه را به صورت نوشته (و نه فایل
اسلاید) در اختیار داشته باشید.
صفحه 113:
مستئله ب : تخصیص زمانی کمتر از زمان,. مقرر
صفحه 114:
do ol)
* بر مبنای اولویت از پیش تعیین شده مطالب را ارائّه
دهيد و سعى كنيد )23095 مطالب را بگویید
٠ هميشه بايد ارائه را به گجنه ای تنظیم کنید که مقیاس
پذیر 560۲۵6۲6 باشد ۱
صفحه 115:
قبل ازارائه ...
Before
Presentation
صفحه 116:
تمرین. تمرین. تمرین ۱
صفحه 117:
کسی را پیدا نمیکنید که برایش ارائّه دهید !۱
. فب. مندلی که هست!۱۱
فقط با صدای بلند لطفلا
هواستان به زمانی که به هر بخش اختصاص می دهید باشد ۱
صفحه 118:
مطالب چند دقیقه اول ارائه را نت نویسی
کرده و کامل به یاد پسپرید ۱
صفحه 119:
چند ساعت قبل [١ ارانه ...
صفحه 120:
قودتان را در شرايط
ارائه در حاآلى كه به -
راحتى اين كاررا انهام
120011100
صفحه 121:
محل ارائه و تمامی
امكانات ١ حِى كنيد !
صفحه 122:
چند دقيقه قبل از ارئه
تمرین های تنفسی
صفحه 123:
صفحه 124:
با طمانینه و با صلابت وارد شوید ۱
نه خيلى تند و نه خيلى آرام
برای ایجاد اطمینان دنبال چند چهره دوستانه از بین
مخاطبان بگردید ۱
صفحه 125:
لبفند بزنید و نشان دهيد كه از بودن در
آنجا خوشحال هستید ۱
صفحه 126:
خودتان باشید!
صفحه 127:
بعد از ارالّه ...
After
Presentation
صفحه 128:
هنوز كار تماهم نشده !
صفحه 129:
۱- خود ارزیابی
صفحه 130:
ایرادات اصلی ارائه من :
Giles lol Ghd بعدی رو بدون مکث گفتم و یه جورایی از هم جداسازی
نکردمشون و باعث گیج شدن مخاطب شده.
بعضی جاها جملات رو بدون پایان دادن قطع کردم. مثلا داشتم یه چیزی رو توضیح
ميدادم يهو گفتم مالا مثال بزنم بهتر جا ميفته ... (مملات تو در تما
بعضی جملات فیلی طولانی شدن و ذهن مخاطب رو گیم کرده
از فنمیر ش زیاد استفاده کردم. هستش ...
بعضی جاها قبل از اینکه یه جمله رو ببندم یه alas جدید باز کردم.
استفاده زیاد از لفت هالا
بعضی جاها مثال هایی که زدم رو خوب توضیح ندادم و به جای اینکه باعث بشه
ذهن مخاطب به موضوع نزدیک تر بشه كيج ترش کرده. بهتر بود نمیگفتم
کلا طمانینه رو باید تو ارائه هام افزایش بدم تا مخاطب بتونه به مطالب فکر کنه و
عميقا هضمش كنه. صرف انتقال اطلاعات زياد هنر نیست!
صفحه 131:
صفحه 132:
0052
The entatior
لك کر موه
SKILLS Steve Jobs
ee دنا
صفحه 133:
۲- مشاهده فیلم سخترانی افراد موفق و درس
گرفتن از آن ...
صفحه 134:
et en 207
te abet تال
)
۳
صفحه 135:
صادق هاشمى مسئول تبلیغات سازمان مدیریت صنعتی
hashemis2000@gmail.com دانشجوى ۱8۸۵ دانشگاه تهران