سایرتحقیق و پژوهش

مهارت برقراری ارتباط

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 66 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینت در 66 اسلاید به صورت متنی میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: مهارت ارتباطی اهمیت ارتباط پيامد هاي فقدان مهارتهاي ارتباطي هدف برقراری ارتباط اجزاء ارتباط تسهیل کننده های ارتباط عوامل بازدارنده ارتباط كليدهاي برقراري ارتباط انواع مهارتهای ارتباطی شامل انواع ارتباط اجزاء ارتباط کلامی ( گفتاری ) سبکهای گفتار فرآیند بیان کلامی مراحل ارتباط کلامی موانع گفتاری در شنونده موانع محیطی تفاوت در گفتگو توصیه های کلی برای بهتر کردن ارتباط کلامی انواع ارتباط غیرکلامی زبان بدن 3 نوع ارتباط غیرکلامی فاصله ( حریم ها ) جهت بدن حرکات وعلایم دست تماس چشمی اهداف گوش دادن

ppt.ir

صفحه 1:
‎١‏ ما جح مهارت برقراری ‏ارت ‎rR ‎

صفحه 2:
0 0 بد :زمانى در روابطمان موفقيم كه * كميت روابط مان را افزايش دهيم * کیفیت روابط مان را ارتقاء بخشیم.

صفحه 3:
الل ل بيد : تعريف ارتباط فرآيند ارسال و دريافت

صفحه 4:
| مهارت ارتباطی : توانایی برقراری ارتباط به طور موّثر و کارامد با دیگران موّثر بودن یعنی پیام با احتمال بیشتری به مخاطب انتقال یافته و بنحوی در وی تأثیر گذاشته وحكس العمل او را در بي داشته باشد

صفحه 5:
تا ی( اصولاً پیزی به عنوان عر اتباط وهور نرارر » زیرا انسان نمی توانر فاقر هرگونه رفتار باشر و هر ‎ae 57 bbe qf 8‏ رفتارى رر يك شرايط تآثير متقابل راراى ارزشهاى ۰ پبامی است

صفحه 6:
:اهمیت ارتباط * ۵ از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود و در عصر ارتباطات برنده آن کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند . * مهارت ارتباطی خوب به ما کمک می کند روابط سالم و رضایت بخشی را با دیگران داشته باشیم . * از طرف دیگر مها رت های ارتباطی ضعیف می تواند به گونه ای باشد که به سوء تفاهمات و احساسات منفی منجر شود. * مهارت برقراری ارتباط یکی از پیش بینی کننده های سلامت است.

صفحه 7:
| پیامد های فقدان مهارتهای ارتباطی * ایجاد سوءتفاهم * نارضایتی از روابط با دیگران * احساس تنهایی * کاهش اعتماد به نفس و احساس درماندگی * آسیب پذیری و کاهش توانایی در مقابله با مشکلات * انزوا و طرد * استرس و فشار روانی * احساس خشم و تعارض * ناکامی در ارضای نیازها

صفحه 8:
4 ۳۳ نیازبه برقراری ارتباط خود ناشی از نیاز به تعلق و احترام *نیاز به صمیمیت ٠نياز‏ به حمایت و تأیید

صفحه 9:
تا ی( ‎ae‏ ف برقراری ارتباط نتقال پیام است در قالب *انتقال احساسات بیان نیازها و خواسته ها *انتقال اطلاعات

صفحه 10:
اجزاء اردناس ی ‎elu:‏ ‏۰فرستنده ‏° گیرنده *وسیله ارسال پیام با زخورد *شرایط و محیط ارسال پیام (موانع و محدودیتها- قواعد و هنجارها وعرف -دانش مشترک-رخدادهای پیشین-انتظارات)

صفحه 11:
© &# = اگر پیامی ارسال گردد ولی آز Uv ‏دریافت نگردد یا اينکه‎ ely ‏کامل دریافت نگردد» اصطلاحأً‎ ‏سو ۶ تفاهم بوحود مى ايد‎ ۰مهارت داشتن در ارتباط مانع ‎Soa‏ تفاهم ‎no‏ گردد.

صفحه 12:
| نسبت کامل بودن ارتباط ‎٠‏ معناى پیام در ذهن ‎pS‏ نده ‎٠‏ معنای پیام در ذهن فرستنده

صفحه 13:
‎ON‏ | سيد آلر چه نموه ارتباط برقرا رکردن با افرار مفتلف ررانواع موقعيتها . متفاوت می باشر اما - در هوقعیتهای مفتلف ‎Su;‏ اعم فانوارلی- شغلی 9 اجتماعی و .. يلسان) ‎ea‏ با اين ‏یز ‏اصول و ۰ ارتباطى املان تعميم يلى به «ريلرى وجور رارر

صفحه 14:
‎i‏ کننده های ارتباط ‏۰براز علاقمندی و توجه نشان دادن ‏* ابراز احساسات ‏اندیشی ‏*تلاش برای درک نیازهای فرد مقابل ‏توضیح خواستن برای روشن ‎422 ‏رت د ع‎ Wee

صفحه 15:
‎Fete |‏ ۱ با زدارنده ارتباط ‏۰ پیش داوریها و نظرات قالبی ‎٠‏ لقب دادن و برچسب زدن ‏* تعمیم دادن ‎٠‏ تهدید كردن ‏د خر و تحقي كردن ‎٠‏ سخنرانى كردن ‏© . يحت كردن ‎٠‏ گفتگوی دستوری و آمرانه

صفحه 16:
کلیدهای برقراری ارتباط *دوستانه رفتار کنید. *صادق باشید. *نیت تان سازنده باشد.

صفحه 17:
کح انواع ما ‎i‏ " مهارتهای انتقال پیام ۷۵۲۵۵۱ ‏کلامی‎ ٠ ۵۳۷۵۲۵۵۱ ‏غیر کلامی‎ * ” مهارتهای دریافت ‎ely‏ ‏۰ گوش دادن ۰ مشاهده کردن ۰ پاسخ دادن

صفحه 18:
انواع ارتباط ‎=n‏ ‏کلامی مربوط به کلمات بیان شده و دیگر اصواتی هستند که اطلاعات و معنی را می ر ٠غير‏ كلامى مربوط به حركات سر و بدن هستند كه قسمتى از اطلاعات را تشكيل مى دهند .

صفحه 19:
۱ .s ‏اجزاء ارتباط کلامی ( گفتاری‎ ‏محتوی کلام (موضوع گفتگو)‎ ۳ ‏شامل آنچه بر زبان می آوریم.جذاب بودن,تاز گی,هیجان انگیز بودن,مثبت یا منفی بودن - توجه به زمینه های فرهنگی‎ 02۲2 ۱۱0۵54 ‏عناصر فرازبانی‎ )* ‏(شدت بلندی و کوتاهی؛‎ . ‏(عدم یکنواختی- داشتن زیر ویم!‎ ۶ ‏آداشتن احساس و هیجان- دلنشین و ارام بخش بودن!‎ Lg pel ‏(دوستانه- ملايم- صميمانه - .تهديد‎ ازمان بندی - نظم - رعایت نوبت - سرعت گفتار- مکث - کشیدن- جمع بندی ۱ ‎١‏ لهجه- تکیه کلام - تناسب با درک و دریافت شنونده- ملاحظات موقعیتی! ‎

صفحه 20:
= | سيد 3 جر .2 ۳ 5 موضوع گفتگو در نحوه ارتباط ما موثر مى باشد.

صفحه 21:
4 — سبکهای گفتار = *امری : در را ببند. *مودبانه : لطفادر راببندید. *درخواستی -سئوالی : ميشه در را ببندی؟ "وال : می خوای در باز باشه؟ غير مستقيم : نمی دانم کی در را باز ‎“els‏ -اینجا سرده

صفحه 22:
‎7070١‏ جح همواره آنچه می خواهید بگویید ‏با رفتار غیر کلامی مناسب هماهنگ سا ‏زید. ‎ply‏ هاي كلامي و غير كلامي ناهمخوان مي تواند باعث سوء تفاهم كردد.

صفحه 23:
فرآیند ۳ *ادامه *خاتمه

صفحه 24:
۱ ———= چگونگی شروع ارتباط ادامه روند آنرا تعیین کند. می اولین تأثیر ماندنی ترین تأثیر است.

صفحه 25:
دار ی ۲مرحله اغازین ۰ ۰ آراسته وخوشرو باشید و تسم کنید . ۰ با یک سئوال ساده شروع کنید . ۰ در مورد خودتان بگویید ( خودافشایی) + به طرف مقابل توجه نشان دهید . * از تعریف و تمجید و تأیید استفاده كنيد .

صفحه 26:
4 = مراحل ارتباط کلامی =a =a ‏"ادامه گفتگو‎ . ‏خوب كوش كنيد‎ ٠ . ‏به صحبت علاقه نشان دهيد‎ ٠ . ‏بازخورد دهيد‎ ٠ . ‏علايق خودتان را بيان كنيد‎ ٠ . ‏خلاصه كنيد‎ ٠ ‏به موقع موضوع صحبت را عوض كنيد‎ ٠

صفحه 27:
er sb ‏مراحل ازتداما كلافى‎ 7"پایان گفتگو ۰ پایان دادن به گفتگو با یک احساس خوشایند دو طرفه ۰ توجه به رفتارهای غیرکلامی ناشی از و بی میلی ۰ جمع بندی کردن

صفحه 28:
موانع گفتاری در درون گوینده : * تا کید زیاد بر رفتار ظاهری اثر پيام را کاهش می دهد . * سریع حرف زدن و ندادن فرصت پردازش * بالا بردن تن صدا نیز اثر انتقال پیام را می کاهد . *لحن و آهنگ امناسب * عدم زمان بندی مناسب در ارائه پیام ( خیلی زود خيلى دير ) * نا متناسب بودن گفتار با موقعیت ( ادب و نزاکت ) * عدم توانایی در استفاده از بازخورد و پاسخ به آن * نارسا بودن و روشن نبودن پیام * عدم ابرازاحساس در گفتار

صفحه 29:
6۹ 0 ی موانع گفتاری در شنونده ۰عدم تماس چشمی ۰- گوش نکردن تمسخر - تحقیر ‏ انتقاد ‎٠‏ نتیجه گیری عجولانه ‏داشتن تعصبات و عقاید قالبی و پیشداوری ‏۰عدم پذیرش گوینده ‏*بازخورد ندادن

صفحه 30:

صفحه 31:
= ‏كهمعتكو‎ ya caglai *زنان و مردان به هنگام گفتگو از قواعد زبانی خاص خودشان پیروی می کنند و گاه همین موجب سوء تفاهم میشود. *زنان سئوالات بیشتری از هم می کنند و کمتر می گذارند بين شان سكوت حاكم شود. *مردان به هنگام صحبت اگر حرفشان توسط طرف مقابل قطع گردد سعی می کنند صدایشان را بلند تر کرده یا باسکوت ناراحتی خود را اعلام می کنند.

صفحه 32:
| ی توصیه های کلی برای بهتر دن ارتباط کلامی *به طورّ مداوم و پشت سر هم صحبت نكنيد. آن چه را می گویید روشن و واضح بیان کنید. *با بیان جزئیات خسته کننده صحبت را به درازا نکشید. بین آنچه می گویید و تن و آهنگ صدایتان هماهنگی برقرار ‎a *‏ شنونده نگاه کنید. ‏*خود را بجای شنونده گذاشته و احساس او را در نظر بگیرید. * از واژه های ن تعمیمی هميشه و هرگز کمتر استفاده کنید. ‏* استفاده از کلمات و جملات مثبت و مناسب ‏اس | ذأ ا ینت مه ذا . )...1

صفحه 33:
6۹ انتقال پیام 5 کلامی و 9665 غیرکلامی است 7 کلام 0 8 9۵ به تن صدا و لحن آن . و ۵55 غیرکلامی است

صفحه 34:
>5 :انواع اد ‎rr‏ تم ‎lS WL:‏ تن و آهنگ صدا ۰وضعیت بدن ( ایستادن - نشستن - حرکت ) ٠ءزست‏ هاى بدنى .. ‏حركات سر و جهره ( ابرو دهان و‎ ٠ ‏تماس‎ ٠ ظاهر ( لباس و آرایش )

صفحه 35:
6 ۹ زبان بدن ‎87٠‏ 96 اطلاعات از طريق جشم 969 كوش و 904 ساير حواس به مغز وارد مى شود ‏۰ تا 9۵65 یک پیام بطور غیرکلامی انتقال یابد اعتبار علایم غیرکلامی 5 برابر بیشتر از علایم گفتاری است . ‎. ‏زبان بدن دروغ نمى كويد‎ ٠ ‎٠‏ با افزايش تحصيلات استفاده از ارتباط كلامى بيشتر از غيركلامى مى كردد . ‎٠‏ وضعيت فيزيكى ما به شناخت ديكران از ما كمك مى كند. ‎٠‏ ما بايد ياد بكيريم به زبان بدن خود كنترل بيدا كنيم.

صفحه 36:
۸۷۵۳8۱۱۶55 800۷ تن آگاهی ‎a‏ و ضعیت ‎arg J‏ كنيد ۰ معمو لا چگونه مى نشينيد؟ مى ایستید؟ می خوابید؟ الان جه حالتی به خود گرفته اید؟ آيا معناى آنرا می دانید؟ ديكران جه برداشتى از اين حالت شما دارند؟

صفحه 37:
*زبان اشاره : شامل فرم های رمز شده مثل *زبان عمل : شامل حرکاتی که برای رفع نیازها بكار مى رود مثل نشستن - دویدن - خوابیدن *زربان اشیاء : شامل نمایش اشیاء مادی همراه با بدن يا بدون آن مثل لباس پوشیدن ‏ وسایل منزل

صفحه 38:
اا اراههاى ارتباطة ‎se‏ ٠حالت‏ جهره : شامل حركات ابرو ودهان وصورت *ژستها : شامل حرکاتی در بکاربردن > ستها, ان ۳ نكشتانء. سر و تنه» پاها ‎٠‏ حالات بدنی : شامل مثل نشستن - ایستادن- راه رفتن - دویدن - خوابیدن ‏*نماس چشمی

صفحه 39:
تألهايى از زمينه داد ب 0 ‎rr‏

صفحه 40:
8 ا فاصله ( حریم ها * محدوده حریم ها : 6۱۱ 45-15 ‏صمیمی‎ ٠ ٠ء‏ شخصی 120-46 6۲0 6۳0 360 -120 ‏اجتماعی‎ ٠ CM 360 ‏عمومی‎ ٠ ‏علیرعم اين فواصل درفرهنگهای مختلف اعم ازشهری وروستایی این حریم‎ ۰ - ‏متفاوت است .علاوه براینکه درمکانهای مختلف مثل منزل محل کار - اتومبیل‎ و ...۰.۰ نیز این فواصل مقداری جابجای شود. - ‏مثالهايى ازحريم ها شامل نشستن روى نيمكت يارى سينما اتوبوس‎ ٠ ‏آسانسور تاكسى ميزكنفرانس توالت عمومى افزايش جرايم درمحلات شلوعغ‎ ‏عصبانيت تظاهركنندكآن دست دادن دونفر شهرى وروستايى قراردادن اشياء‎ ۱ ‏شخصی یانوشتن نام روی آنها‎ « برقراری وحفظ رایطه بستگی به رعایت حریم افرادواحترام به آن دارد.

صفحه 41:
. ۰ 5 : جهت بدن * جهت بدن برخلاف جهت سرنشانگرمسیرموردعلاقه ذهن فرداست . ٠زاويه‏ صفردرجه نسبت به صرف مقابل بیانگرنیازبه حفظ حریم خصوصی بین دونفراست * زاویه 90درجه نیازبه استقلال را نشان می دهد *زاویه مثلنی به دعوت شخص سوم وپذیرش وعه اشاره دارد ‎sly‏ نگه داشتن فرد سوم درمکالمه به نوبت بایدجهت سررابه طرف ایشان برگرداند.

صفحه 42:
:حرکات وعلایم د ست ۰ کف دست باز-بلندکردن دست برای سوگند ‏ گذاشتن دست روی ‎as‏ ‏صداقت انگشت اشاره < تنبیه ‏ دستور - برخاش انواع دست دادن : خردکننده ‏ ماهی مرده ‏ کشیدن ‏ کف دست روبه بالا کف دست روبه يابين انگشتان گردشده مقابل ت : ناکامی-روحبه منفی* دن یک نو یم .° صور می-رو: پنهان کردن ۰ دستهای شیب دار: اطمینان به نقس * مالیدن دست به هم: اشتیاق ‎٠‏ كرفتن مج دست ازیشت -گرفتن آرنج دست ازیشت :بی قراری ونلاش برای کنترل خود ‏دست روی دهان وبینی : دروغ گقتن ‏ مخفی کردن یک قکر ‏* مالیدن چشم <کشیدن گوش ؛ بی میلی به دیدن وشنیدن ‏۰ ضربه زدن - ضرب گرفتن: بی صبری وس تابی ‏* دست به صورت انگشت به شقیقه : ارزیابی

صفحه 43:
: تماس چشمی * برای ایجادتفاهم لازم است ۶۰ الی ۷۰ درصد نگاهها باهم تلاقی پیدا کنند . * در یک محاوره دونفره معمولی دو طرف ۶۰درصد به هم نگاه می کنندتنها ۳۰ درصد تلاقی صورت می گیرد در هنگام گوش دادن شنونده ۷۵ درصد * نگاه متقابل ۱ ثانیه و نگاه خیره ۳ ثانیه طول مى کشد * با کاهش فاصله تماس چشمی هم کم می شود. * انبساط مردمک می تواندنشانه عشق باشد وانقباض آن علامت عصبانیت. *عدم تماس چشمی - پنهان کردن یک موضوع * نگاه باابروبالارفته وازکنار --.... لات وار ديد لقان * نگاه باابروبالارفته وازكنار با تكان دادن سرد +307 - 101 باب * نكاه باابروبالارفته وكوشه هاى دهان يايين آمدهك- -- . * بستن جشم بركسى 2 0000000000000 * ازخيره شدن به فرد مقابل بيرهيزيد

صفحه 44:
۱ حرکات سرو چهره * كره كردن ابروها ده 0202000 ودرد * بالابرذن ابروها - تعجب- دريافت * تکان دادن سررو به يايين - 22020 2020200 ‏تكان دادنث سر رو به اطراف‎ ٠ 202203000000 ‏تكان دادث سر رو به يايين-‎ *

صفحه 45:
۱ *بالا انداختن شائهها - نفهمیدن موضوع - رفع مسئولیت * ماليدن جائه - ارزيابى * انكشت روى شقيقه د 11 0000 *دست به ‎pe‏ * دست به جانةد 00

صفحه 46:
727 | سيد آنجابى كه يبن بيامهاى كلامى و غير كلامى تناقض وجود دارد .افراد عموما به جنبه هاى غير كلامى بيشتراعتبار مى دهند

صفحه 47:
‎i.‏ | سيد اكر خواستى حقيقت انسان را دربابي به آنجه مى كويد ‏كوش مده به آنجه نمى كويد كوش فرا ده ‏خليل جبران

صفحه 48:
| ین :کوش دادن ‎٠‏ دریافت محرک های شنیداری بطور غیرارادی است ‏كوش دادن: ‎٠‏ دريافت و تفسير محركهاى شنيدارى بطور انتخابی است

صفحه 49:
4 منهم الذی یوذون النبی و یقولون هو اذن ... قل اذن خيرلكم . و 2۳ ِ ِ منافقین از فرط گوش دادن پیامبر به امتش به ايشان می گفتند . گوش و خدا پاسخ می دهد پیغمبر شنوایی خوبی هاست

صفحه 50:
0 0 | سيد آدمى فربه شود از راه كوش جانور فربه شود از حلق 9 نوش مولوى

صفحه 51:
‎oo 8‏ اهداف كوش دادن كك ‏"راهنمايي كرفتن ‏رات دیگران ‏۲فهمیدن احساسات دیگران ” حمایت عاطفي دیگران ۲ کسب اطلاعات

صفحه 52:
4 _ انواع گوش دادن ‎٠‏ غيرفعال : تماشاى تلويزيون ‎٠‏ فعال : هدفمند

صفحه 53:
4 ۱۳۳ : شیوه گوش دادن فعال * نگاه کردن به طرف مقابل ( تماس چشمی ) برای نشان دادن توجه به گوینده * متمایل شدن به سمت گوینده و نزدیک شدن به وی * تکان دادن سر و استفاده از حر کات صورت * استفاده از اصوات تأييد كننده : آها - بله - هوم - خب - که اینطور - عجب * بصورت باز سئوال كنيد . * بازخورد بدهید . بازگویی کنید خلاصه کنید . * به هدف گوینده از بیان سخنانش توجه کنید . * -به سبک و نحوه بیان گوینده توجه کنید . * نشانه های غیر کلامی گوینده را سعی کنید تکرار کنید. * بطور باز سئوال کنید.

صفحه 54:
وت : اشتباهات گوش دادن فعال * سخنان طرف مقابل را قطع نکنید . ۰ از انجام کارهایی که نشانگر بی حوصلگی شماست پرهیز کنید . مثل نگاه كردن مكرر به ساعت تماشای بیرون - ورق زدن - یک مجله ‏ آه کشیدن - خمیازه كشيدن ‏ خاراندن سر ‎٠‏ قطع كردن وعوض كردن موضوع ‎٠‏ بادیگری صحبت كردن ‎٠‏ مخالفت كردن ‎٠‏ تكرار كلمه به كلمه كفته هاى طرف مقابل ‏* عقب ماندن : داشتى مى گفتی که ‎٠‏ حذف كردن قسمتهاى مهم كفته هاى طرف مقابل يا اضافه كردن به آن ‏* از شدت احساسات طرف مقابل كاستن يا شدت بخشيدن ‏۰ پیشگویی کردن ‏۰ تحلیل و تفسیر کردن , قضاوت کردن ‏* ارجاع به خود

صفحه 55:
تا ی( كوش دادن فعال به اندازه حرف زدن ويا حتي بيشتر از آن انرزي مصرف مي‌کند

صفحه 56:
۱ نی کودك انسان ظرف دو سال صحبت كردن را مي اموزد اما كاهي شصت سال طول مي .كشك تا كسي كوش كردن را بياموزد

صفحه 57:
4 یات حساسیت و دقت نظر در روابط ۰ حساسیت توانایی درک و پپش بینی احساسات ‎a‏ ‏انديشه ها و رفتار دیگران است . ‎٠‏ فرد حساس ودقیق با مشاهده دیگران بدون تأثیر روی آنان پواسطه حضورش اطلاعات زیادی درباره آنان پیدا می کند . ‏*ما با قضاوت هایمان و ارزیابی ها و تقسیم افراد به خوب و بد وسعت میدان دید و درک خود را راجع به دیگران محدود میسازیم ‎٠‏ حساسيت مستلزم استفاده کامل از قدرت حسی خودمان است .

صفحه 58:
ee | ‏استفاده از باز و‎ ٠بازخورد‏ مى تواند برانگیزاننده ۳ منع كننده فرستنده پیام گردد . بازخورد به اصلاح ارتباط - ایجاد اعتماد و احترام متقابل کمک می کند .

صفحه 59:
* *باز خورد بدهید. بازخورد دادن ‎Lab‏ براي بررسي این است که آیا بر درست است يا خير. * زماني که گوینده مکث مي‌کند. . فرصت مناسبي براي شما فراهم مي كند تا در يابيد كه ‎LT‏ آنچه را که شنیده یا دیده‌اید به درستي فیمیده‌اید یا خير. اين كار با استفاده از بازخورد انجام مي شود. بازخورد دادن از يك سو وسيله‌اي است براي محك زدن شنیده‌ها وديده‌هاي شما؛ و از سوي دیگر وسيله‌اي است براي كمك به فرد مقابل تا در یابد که آیا واقعاً آنچه را که احساس می کند به درستی منتقل کرده است پا خیر

صفحه 60:
4 تاکن انواع بازخورد * بازخوردمثبت : آن ده دسته از پاسخهای ظاهری شنونده كه برای گومنده به اه می روند مثل حرکات سر و صورت * بازخورد منفی : توجهی ‏ خمیازه و .. بازخورد صفر:

صفحه 61:
استفاده از ضمیر من مرا مال من ما همه أسقة ات 1 ‎pi‏ 1 ديدم مى بينم كه حس مى كنم متوجه شدم - بنظر مى آيد -ظاهراً تو بازتاب أن : بنظرم ‏ به عقيده من فكر مى كنم انتظار دارم اگر اشتباه نکنم - مقصودت اين است كه بازتاب احساسات : احساس مي كنم خوشحال از اينكه ‏ ناراحتم از اينكه مطمئنم كه افتخار ‎SS Jo yale oi pid one‏ دحتم از ( از احساس می کنم به جای فکر می کنم استفاده نکنید ) اگر چه احساسات از طریق غیرکلامی ابراز می شوند اما با کلمات بر قدرت آن می افزایید . بازتاب خواسته ها تا دیگران بدانند شما چه می خواهید . ‎ro Yo‏ خواهم ‏ نمی خواهم ‏ دوست دارم قصد دارم - مایلم ‎ ‎

صفحه 62:
۰گوش دادن 9642 حرف زدن ۷۵32 *خواندن ۷۵15 *نوشتن ۷۵11

صفحه 63:
-7 | سح نیاز کودک به نوازش : كل سی گرد کوک

صفحه 64:
= 0000 8 طبق یک فرضيه در يى ارتباط بين شخصی ,هیچکس به تمامی بادیگری ارتباط برقرار نمی کند و معمولاً ما با تصویری که از دیگران در ذهن داریم ارتباط برقرار می کنیم اما هرجه بيشتر در مورد وی بدانیم بیشتر می توان نیم بجای تصویر شخصی با خود شخص ارتباط برقرار سازیم .

صفحه 65:
4 بح ما با تصویری که از دیگران در ذهن داریم با تصویر با تصویری که آنان ‎I‏ اين سازگار نباشد نمی توائیم استباط خوبی با برای رسیدن مر ست .

صفحه 66:
تا ی( گاهی اوقات دیگران » مارا آنگونه که مي ‎Sate senses‏ ما نیز دیگران را آنگونه

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان