maharat_shenasaee_jazb_va_ertebat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت شناسایی، جذب و ارتباط گیری”

مهارت شناسایی، جذب و ارتباط گیری

اسلاید 1: مهارت شناسايي ، جذب و ارتباط گيري

اسلاید 2: بايد هاي عضو انجمن اسلامي1- در حوزه فكرو انديشه 2- در حوزه اخلاق و معنويت 3- در حوزه فنون و مهارترسيدن به: نظم فكري ازطريق: منظومه فكري علمي و فرهنگي سند : بند چهارم چشم انداز رسيدن به: نظم تربيتي ازطريق: منظومه تربيتي سند : هدف اول از بند دوم چشم انداز رسيدن به: نظم تشكيلاتي ازطريق: منظومه تشكيلاتي سند : هدف 2و 3 از بند دوم چشم انداز

اسلاید 3: 1- مهارت شناسايي حوزه فنون و مهارت 2- مهارت جذب3- مهارت ارتباط4- مهارت راهبري و نقش آفريني5- مهارت برنامه ريزي و ارزيابي 6- مهارت حل مسئله و مديريت بحران7- مهارت تصميم سازي ، تصميم گيري و اجرا8- مهارت سخنراني9- مهارت بهتر نوشتن10- مهارت اردو داري مهارتهاي اجتماعيمهارتهاي تشكيلاتيمنظومه تشكيلاتي11- مهارت تحليل سياسي

اسلاید 4: (شناسايي، جذب و ارتباط با مخاطب)نمي شناسيم مي شناسيم مي شناسيم نمي توانيم جذب كنيم جذب مي كنيمارتباط صحيح و مستمر نداريم

اسلاید 5: سه مهارت اساسي و پايهشناساييجذبارتباط

اسلاید 6: مهارت شناسايي:چه كسي ؟به چه اهدافي ؟به چه منظوري ؟زبدهبه منظور زبده شناسي و زبده پروري1- پرچمداري شايسته از آرمانهاي امام راحل (ره) ، اهداف نظام و انقلاب اسلامي ايران عزيز در كل جهان (بند اول چشم انداز ) 2- ايجاد حلقه هاي ارتباطي براي انتقال پيامهاي ناب انقلاب ، امام راحل و شهداي دانش اموز و رهبر فرزانه به تمامي نوجوانان ايران و جهان (بند هفتم چشم انداز ) 3- تربيت و پرورش كارگزاران آرمانشهر مهدوي و شهرواندان شايسته عضر ظهور (بند دهم چشم انداز )

اسلاید 7: تعريف زبده:بهترين ، مخلصترين ، پاكترين ، خوش فكرترين و با سليقه ترين اشخاص در محيط دانش آموزي (جمع بهترينها) ( افقهاي آرماني 2 صفحه82)

اسلاید 8: شناسايي زبده !حوزه فكر و انديشهعلم اندوزي و دانش افزاييگرايش و بينشهاي فكري1- خوب درس خواندن 2- اطلاعات و مطالعات فروان داشتن 3-داراي بصيرت سياسي، اجتماعي و انقلابي 4- پايبندي به اصول اسلامي در( ظاهر و نوع پوشش، اعمال و انجام فرائض ديني، جهت گيري هاي فكري و گفتاري)

اسلاید 9: شناسايي زبده !حوزه اخلاق و معنويتانس با معنويتكرامت اخلاقي1- بروز رفتارها و برخوردهاي شايسته اجتماعي همچون خير خواهي، صلح جويي،محبت و صفا و عدالتخواهي و... 2- ارتباط قلبي با خداو توسل و خلوت 3- حضور در برنامه هاي معنوي

اسلاید 10: شناسايي زبده !حوزه فنون و مهارت مهارت اجتماعيمهارت تشكيلاتي1- داراي روحيه كار جمعي ، حق پذيري، ولايت مداري، وظيفه مداري 2- خلاق ، خوش فكرو خوش سليقه 3- كلام زيبا و منطقي 4- مديريت و ...

اسلاید 11: بستر هاي زبده شناسي 1- فضاي عمومي آموزش و پرورش(كانون نخبگان – جشنواره هاي علمي ، هنري و ورزشي و...- مسابقات – اردوها و...) 2- فضاي عمومي مدرسه( كلاسها ، گروهها ، رشته ها و...) 3- معاونت تربيتي مدرسه 4- انجمن اسلامي مدرسه ( زمان طرح انسجام ، برگزاري نمايشگاه ، ثبت نام اردو و...) 5- هيات انصار المهدي (عج) 6- حلقه هاي انس و معرفت (پاتوقهاي فكري) 7- مساجد و هياتها 8- نشريات و رسانه هاي محلي و استاني

اسلاید 12: مشكلات و آسيبهاي زبده شناسي 1- اشتباه در مسير زبده شناسي و ورود غير زبده به داخل انجمن (افقهاي آرماني 2.ص89)2- ايجاد نگاه كميت گرا در رقابت كاذب براي جذب3- ايجاد روحيه انزوا طلبي و گوشه گيري در بين بچه هاي انجمن(افقهاي آرماني 2.ص99) 4- تبديل انجام رسالت ديني به يك حركت جزيي و گروهي و حزبي5- عدم همكاري مسئولين و متوليان امور6-افتادن به دام مريد و مراد بازي (دوستيهاي افراطي)

اسلاید 13: يك نكته كليدي در زبده شناسي و زبده پروريزبده بودن يك امر نسبي است و زبده در روند تربيتي به كامل ترين مرتبه خود مي رسد . خود راه بگويدت كه چون بايد رفت!

اسلاید 14: تاثير زبده در انجمن اسلامي مدارسحضور زبدهعدم حضور زبدهانجمن انفجاريانجمن انفعالي1- پوياو فعال 2- برنامه دار و ايده پرداز 3- مددكار و جهادي 4- سربازپرور و چشمه سان1- اهل رفع تكليف 2- مصرف كننده و منفعل 3- منزوي و ناكارآمد 4- سربارپرور و مردابي

اسلاید 15: مهارت جذ ب:مقدمه 1: جذب فعلي است كه در مقابل خود انجذاب را دارد (آهن و آهنربا) جذب بايد در نقطه اي باشد كه اشتراك طرفيني داشته باشد (سنخيت)مقدمه 2: در هر جذبي بايد خواستگاه جذب را در وجود ان فرد كشف كنيمانجمن اسلامي داراي خواستگاه جذب فروان است (ديني ، معرفتي ، هنري ، حماسي ، اجتماعي ، سياسي و...)مقدمه 3: زمينه هاي جذب در جوان بايد كاملا شناسايي شود.ميل – نياز - مصلحت

اسلاید 16: كليدهاي جذبسلام معاشرت و گفتگوپذيرش و اقبالهديه و بخششطرح سوالسكوتهمراهيدست دادنبي اعتنايي و كناره گيري

اسلاید 17: دسته بندي افراد براي جذبآشنا در نگاه اول آشنايند ،زود انس مي گيرند و دير مي برند ساده و مهربان آشنا نيستند اما ساده و مهربانند، قلب و زبان و نگاهشان رازها را نگه نمي دارد دير آشنا و دير جوش به سختي به خود راه مي دهند و با اكراه دمخور مي شوند ( مثل راههاي كوهستاني سرعت را تحمل نمي كنند) خشن و نا همرنگ اهل انس و آشنايي نمي باشند

اسلاید 18: مهارت ارتباط:تعريف :فرآيندي است كه در آن اطلاعات ، مفاهيم و احساسات را با پيامهاي كلامي و غير كلامي با ديگران در ميان مي گذاريم .

اسلاید 19: انواع پيامكلاميغير كلاميتمامي جنبه هاي گفتاري ، يعني زبان و ابزارهاي كلامي را شامل مي شود كه در آن چگونگي صحبت كردن ، نوع جملات ، سرعت كلام ، تن و آهنگ صدا نيز مطرح است. به سائر فعاليتها گفته مي شود كه كاركرد ارتباطي دارند ، مثل حالت چهره ( چشم ، ابرو ، گزيدن لب و...) ،ژستها و حركات بدني (زبان بدن)

اسلاید 20: انواع ارتباطگفتاري (كلامي) اطلاعات و افكار از طريق زبان و گفتار به ديگران منتقل مي شود. شنيداري اين نوع ارتباط بيشتر از روش گوش دادن به حرف ديگران صورت مي گيرد. نوشتاري اطلاعات از طريق قلم بر كاغذ نقش مي بندد و از طريق مطالعه به خواننده منتقل مي شود. ديداري انتقال اطلاعات از طريق ديدن و خواندن صورت مي گيرد.در صد استفادهگفتاري و شنيداري 75% نوشتاري 11% ديداري14%

اسلاید 21: اركان ارتباطپيام دهنده1- داراي قدرت مشروع 2-توانمنديهاي علمي و تخصصي 3- اطلاعات عمومي 4- اخلاق و رفتار نيك و شايسته 5-جذابيت و آراستگي ظاهريپيام گيرنده 1- ويژگي هاي روحي 2- سطح آگاهي 3- جايگاه اجتماعي 4- نياز منديها پيام 1- كارآيي2-تحريك عواطف 3- تناسب با نياز مخاطب 4- روشن و گويا 5- كاربردي بودن 6- هماهنگي با فطرت ابزار 1- گفتاري 2- نوشتاري----- < كتاب ، مطبوعات و وبلاگ 3- شنيداري ديداري ---- < تصاوير ، رايانه ، اينترنت ، ماهواره

اسلاید 22: ويژگي هاي ارتباط موثر ايجاد آرامش نمايد نه وحشت و ترس با صميميت و مهرباني همراه باشد دو طرف به يك باور مشترك دست بيابند دو طرف نگاه مثبت به همديگر داشته باشند (مخاطب از جنس من و همراه من است) با ادب و احترام متقابل همراه باشد بهره گيري از نشانه هاي غير كلامي شايسته سخن گفتن اعتماد آفريني اولويت شناسي

اسلاید 23: موانع ارتباط انتقاد كردن اوليه بي جا و غير منطقيلحن آمرانه داشتن و دستور دادن سوالات زياد واعصاب خورد كن داشتن با كلمات دشوارو غير معمول صحبت كردنبالاتر از سطح سواد مخاطب و يا غير موضوع تخصصي صحبت كردن پيش داوري و تفسير شخصي از رفتار مخاطب داشتن (توصيفهاي غير واقعي) ارتباط يكسويه در فضاي گفتگو ستايش افراطي از مخاطب خود نمايي مجادله

اسلاید 24: سيستم هاي ارتباطي (شبكه سازي)رشته ايانشعابيتصادفيخوشه ايانتقال پيام از حد اقل دقت برخوردار استبراي اطلاع مفيد استفاده مي شود اطلاعاتي كه مرتبط با فعاليت نمي باشددر اطلاعات ناچيز و بي مانع بكار مي روداطلاعات با انتخاب افراد پخش مي شود- انتقال توسط كساني است كه قابل اعتمادند- اخبار در زمانهاي مناسب خود منعكس مي شود.

اسلاید 25: اصول كلي جذب و ارتباطاصل اول: نيت خدايي در جذب و ارتباط گيري (عزيز عليه ما عنتم)اصل دوم: اتكال به منبع لايزال محبت اهل بيت (ع)اصل سوم: نرم خويي مبتني بر سعه صدر ( عنصر رحمت و عاطفه) فبما رحمه من الله لنت لهماصل چهارم: جذب رسالت مدار نه دستور مدار (حريص عليكم و بالمومنين رؤف رحيم)اصل پنجم: اصل صداقت ، صراحت و صميميت در زبان و عملاصل ششم: استفاده از روش الگويي (كونوا دعاه الناس بغير السنتكم)اصل هفتم: اصل آنچه براي خود مي پسندي براي ديگران بپسند و آنچه براي خود نمي پسندي ...اصل هشتم: پرهيز از نگاه برتري جويي . همه رهروان يك راهيم ( ان اكرمكم عند الله اتقيكم)

اسلاید 26: افراد انجمنها هركدام احساس كنند در راه اسلامي كردن مدرسه يك وظيفه به عهده دارند. (افقهاي آرماني ص 77)

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید