سایرسایر

مهارت مذاکره

صفحه 1:
دکتر شهرام رحیمی ‎sharamrahimi@yahoo.com‏

صفحه 2:
ایی کاربردی با مراحل انجام مذاکرات در موقعیت های کاری “ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 3:
نشست 1: نلشست 2: ‎naa‏ و نشست 4: ارتباطات انسانی و استفاده درست از ابزار ارتباطی مذاکره یعنی چه؟ آمادگی, فرایند. ختم (بستن) یک مذاکره خوب فوت و فن ها و بايد و نبايدها انجام موضوعاتى كه ياد كرفتيم sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 4:
ارتباطات اتسانی چطور ارتباط برقرار می کنیم سدهای ارتباطی ما کجا هستند استفاده درست از ابزار ارتباطی گوش‌دادن» حرف زدن, زبان بدن sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 5:
ارتباظات انسانی بعتی چه داد و ستد اطلاعات و فکر و احساس بوسیله ابزار در دسترس برالی رسیدن به درک مشترک و ایجاد نوعی تغییر رفتاری یا نگرشی ۱

صفحه 6:
$ 7 Oey Luly we 5 ۳ ۶ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 7:
عوامل شخي نكرش هاء ويزكيهاى شخصيتى. رفتارها/عادات. تفاوتهاى فردى حد ادراك: عوامل قومى/اجتماعي مجوزها, کنترل هاء سنت ها عرف, زبان محل زندگی, توافقات اجتماعی, فرهنگ حاکم و فرهنگ خرد غوامل: سا زماتیت روش های مدیریتی, فرهنگ و سیاست های سازمان, رفتار/عادات همکاران, مسئولیت ها و اختیارات, إعتباراطلاعات ‎sharamrahimi@yahoo.com‏ RAS Pep ec een = Like

صفحه 8:
پیش قضاوتها تفاوت در حد دانش استفاده از انگاره هاي نا آشنا پریدن به نتیجه به جاي رسیدن به آن اد هیجان خود محوري بی / کم احترامی pa sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 9:
۱ شنيداري گفتاري ديداري sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 10:
روزي مردي به يزشكي مراجعه كرد كفت ”فكر كنم زنم مشكلي جدي با شنوائیش پیدا كرده جه كنم“؟ دكتر كفت“ اول براي اطلاع از شدت بيماري يك آزمايش ميدهم در خانه امتحان كنيد. امشب كه رفتيد خانه زماني كه همسرتان يشتش به شما و مشغول كاري است در فاصله سه متري او بايستاده و با صدايي معمولي سئوالي از او بيرسيد اكر جوابي نداد نزديكتر بشويد و دوباره همان سئوال را بيرسيد و همين طور تكرار كنيد تا ببينيد بلاخره در جه فاصله اي جواب ميدهد. مرد به خانه برگشت و دید همسرش در آشپزخانه مشغول پخت غذا است. در فاصله سه متزي پشت او ایستاد و پزسید "شام چه داریم؟" جوابي نیامد: نزدیکتر شد و دوباره پرسید همسرش جوابي نداد, نزدیکتر شد, اینبار هم جوابي نیامد در اخر تقربباً نزديك گوش او پرسید "شام چه داریم "؟ همسرش این بار جواب داد "چهار بار پرسيدي و چهار بار است دارم میگویم کوکو"! i@yahoo.com pe sharamrahii

صفحه 11:
= از گوینده یا از موضوع خوشمان نمی آید, با موضوع آشنائیم, یا تكراري است خودمان می خواهیم حرف بزنیم, گوینده پرچانه است, نسبت به گوینده پیش داوری داریم. گوینده برایمان اعتباری ندارد. فکرمان جای دیگر است, ۴ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 12:
اسمتان اسم کوچک پدرتان شماره شناسنامه تان شماره ملی تان شماره پایتان غذای مورد علاقه تان نوجوان که بودید دوست داشتید چه کاره بشوید نوع فیلم یا برنامه تلویزیونی که می پسندید i@yahoo.com >w

صفحه 13:
پیش داوری و قضاوت نامعتبر نکردن * هدف مند بودن فراتر از صدا و لغت رفتن كمى تامل قبل از جواب يا عكس العمل در كنترل برداشت هايمان بودن وسط حرف ندويدن * يادداشت بردارى ذهنى حمايت از كوينده - حتى المكان عجله نكردن براى به نتيجه رسيدن مديريت مزاحمت هاى محيطى تلاش برای یافتن نقاط مشترک توجه بیشتر به موضوع تا نحوه حرف زدن محاطب * موضوع دیگزی به فکر شما میاند؟

صفحه 14:
520 pes Pos شنيداري گفتاري ديدازي

صفحه 15:
< سرعت حرف زدن -40 تا 45 (ک د). سرعت درک < 1000 تا 1200 (ک د) > گنجینه لغات یک تحصیلکرده < 2000 تا 4000 افراد کم سواد < حدود 400 تا 600 لغت * اغلب سوء تفاهمات بخاطر معانی مختلف لفات در زبان و حد درك طرفین است + فرا اضواتی ها اغلب پنهان اما پرنعش در محاوزات + تن صداء لحن, نحوه بیان, تاثیرگذارتر از کلماتند * الگو برداری و تکرار و تمرین به زبان شکل میدهند

صفحه 16:

صفحه 17:
در باز است برو آن را ببند ممکن است حرف ما را بشنوند خواهشن مي کنم بیائید:داخل بفرمائید بیرون اين کار را نکن مردم مي بینند! و هرکس بي اجازه مي توان وارد شود چرا در را نبستي دستشان پشت سرشان تمي رسد چه شانسي مجبور نیستیم قفل را بشکنیم iS cases go cual

صفحه 18:
۰ 1 درصد سهم یخچال های مهربانانه عاكى قر ايرات را داريم. .. با پدچنسی چاپلوسانه اندوهگین عجولانه بي تفاوت شادمانه قدرتمندانه

صفحه 19:
+ علی لاریجانی: با تشان دادن لولوی شورای امتیت مردم ایران رو به قبله نمی شوند: ‎:Newsweek ”‏ على لاريجانى كفته كه اكر شوراى امنيت مانند موجودات ترسناك افسانه اي ظاهر شود مردم ايران رو به سوى كعبه نمى كتند ‎:El Paise ~‏ على لاریجانی گفته که اگر شورای امنیت چیز ترسناکی را هم به ايرانيان ن دهد باز هم مردم ایرآن به سوی کعبه نمی خوابند ‎:Humanite ~ ‏علی لاریجانی گفته که ايرانيا اعتقادات مسلمانا ب لاريجان كفتم كورروكيدن إبرانيان به سوى مركز اعثقادا ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
مردي براي دوستش گلایه مي کرد که نزد یک روحانی رفته و از او پرسیده که ایا مي شود زماني که خداوند را ستایش مي کنیم سیگار هم بکشیم و روحانی با او عصبانی شده که چرا اصلاً چنین سئوال ابلهانه اي به ذهنش آمده و مشخصاً این کار درستی نیست. عکس العمل دوست این بود که "یلد نبودي چطور سئوال کني" . روز بعد هر دو به نزد روحانی رفتند و اين بار دوست جلو رفت و يرسيد ” آيا هر زماني مي توان خداوند را ستایش كرد يا بايد فقط در زمانهايي خاص میتوانیم اینکار را بکنیم؟" روحانی جواب داد "هر زماني که پیش خداوند بروي آغوش او بازاست و تو را میپذیرد " مرد گفت "حتا وقتي که داریم سیگار مي کشیم" روحانی لبخندی زد و جواب داد "هر زماني".

صفحه 21:
دقیق و مشخص حرف زدن پرهیز از قساوت کردنهای نا معتبر حرفها را واقع بینانه بیان کردن مخاطب را به نتیجه ای هدایت کردن مواظب پرچانگی ها بودن ارتباط با مخاطب در يك طول موج هشیار بودن به نيازهاي ارتباطی مخاطب توجة زه شخصيت: فرديت: عزتبفس تخب استفاده مناسب و هوشمندانه از کلمات

صفحه 22:

صفحه 23:
متجاوز از 9۵70 ارتباط انسانی غیر گویشی است زبان بدن معانی موجود در حرکات و ظاهر است بصورت خودکار دریافت و تحلیل می شود تفاوتهای جنسیتی, قومی, در آن نقش کلیدی دارند طاهر ساجل لاش بآ زاس چیه پوست است حرکات شامل دست و پاء بدن, چهره و اجزای آن, فاصله هاء ایستادن و نشستن معانی خود را دارند تمادهای اتساتی نیز در خیطه زیان بدن هستند

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
o.com sharamrahimi@yaho

صفحه 27:

صفحه 28:
's of good commu Clear ‏شفاف‎ به اندازه ‎Concise‏ Concrete Correct ‏صحیح‎ ‎Coherent Complte ‏کامل‎ Courteous ‏مبادیآداب‎ ۱

صفحه 29:
ا ۱ * یعنی چه - چه هست و چه نیست ‎Pree] PY ese] peer | ese UP) 1 Pa PP] Ft) A 1]‏ فراينة > اززيابى فضا/ بازكردن بحث/موضعكيرى/بيشتهاد/ سين جيم ختم > روش ها /بعد از ختم ‎ ‎va sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 30:
فرایندی که دو واحد انسانی با دیدگاه های مختلف تلاش می کنند که در مورد یک موضوع خاص به توافق پرسند. و اين توافق معمولاً به اين خاطر است هر کدام دارای چیزی است که دیگری می خواهد آن را داشته باشد pr 6 "sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 31:
فقط آدمهاي ضعیف مذاکره مي کنند یک مذاکره کننده خوب هميشه و به هر قیمتی حق خود را می گیرد در مذاکره بلاخره یک طرف بازنده و یک طرف برنده است. * مذاکره هميشه به نوعي تعارض مي رسد * مذاکره بنیادش رقابت است و در نهایت درگيري, © حرف يزركتر/قدرتمتدتر هميشه رآه كشأ أست. مذاكره در نهايت يعني كوتاه آمدن يكى از طرفين مذاکره يعني جر و بحث و ايلعم موقميت كامل در زاكر :وجوه ندارد. 3 2 1 sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 32:
5 كوشش هاى متنوع براى وادار كردن مخاطب به انجام كار ويا فعاليتي: در حالي که وی کنترل و یا حرف آخر را نداشته و عکس العمل خواسته شده را بروز دهد. اين کوشش ها کلاً در سه گروه رفتاری بروز می کند: انفعالی, پرخاشجویانه تاثیرگذار

صفحه 33:
نمرین:- چقدر نانیرگذارید؟ 1 تا 60 آگاهانه و یا شاید ناخودآگاه فردی تاثیر گذار هستید . در صورت اعتقاد و عمل به موارد آزمون, اغلب از پس موقعیت های تاثیرگذار بر می آئید بدون اين که خشن, پرخاشجو و یا منفعل باشید 1 تا 50 آگاهانه و یا شاید ناآگاهانه شماری از مهارت تاثیر گذاری در شما وجوا دارد اما ظاهرأً نیاز دارید که با هشاری بیشتری عمل کنید. 54-5ظاهراً تاثیر گذار هستید اما در مواقعی رفتارهای پرخاشگرانه و يا خنشی به صورت رفتار غالب در شما بروز می کند. نیاز به تلاش و تمرین دارید. 5 تا 30زیادتر از حد عادی در ارتباط خود با دیگران پرخاشجو و یا منفعل هستید و به نظر می رسد چندان هم به تاثیرگذاری اهمیت نداده و تمرکز خود را بیشتر بر انتقال اطلاعات می گذاریدتا اثربخش بودن آنها rr i@yahoo.com

صفحه 34:
روش هاى تاثير كذارى * بيكيري منطقي (تمركز بر مدارك و حقايق و عقلانيت) + جدابيت (توجه به مقبولیت و جذاب بودن موضوع) * مشاوره (مشارکت مخاطب در تصمیم گیری) تعریف و تمجید (تمرکز بر ویژگی های مختلف فرد) * محبوبیت فردي(توجه به تاریخچه ارتباطات مثبت) * داد و ستد (تمرکز بر بده و بستان و منافع دوطرفه) * كمك هاي خارجي(یاری گرفتن از اختیارات و امتیازات دیگران) * قدرت و اختیار (استفاده از اختیارات و امتیازات خود) * فشار (تکرار مداوم خواسته ها)

صفحه 35:
یک نفر روی صندلی می نشیند نفر دیگربدون لمس کردن او و فقط با سخن گفتن باید او را متقاعد به بلند شدن کند. فرد نشسته شیوه های مختلف مخالفث ها را امتحان می کند. جلسه ای مهم در ساعت 2 در تهران دارید. به همراه یک همکار دیگر ساعت 9 کارخانه راه افتاده اید ساعت 12 است و به دلیلی نا اشنا ماشین استاپ داده. خوش شانسید بعد از ده 15 دقیقه یک نیسان پیدا می شود شما را به اولین مکانیکی میرساند. تعمیر نیم ساعت بیشتر طول تمی کشد یک ساعت هم تا تهران مانده اما دو نفر دیگر که از مشتریان قدیمی مکانیک هستند و خیلی هم عجله دارند جلوتر از شما هستند. مکانیک و آن دو نفر را متقاعد کنید 500 sharamrahimi@yahoo.com ۳۵

صفحه 36:
* آمادگی * فرایند > شروع / هدایت * ختم و بعد از ختم! ۱

صفحه 37:
* شناسایی اهداف * ارزیابی طرف مقابل. * جمع آوری اطلاعات/مستندات * انتخاب استراتژی, * دستور چلسه, سازماندهی خود و کنترل محیط ۱

صفحه 38:
شناسايى اهدا در نظر كرفتن منافع احتمالى دو طرف نه ضررهاى احتمالى خورده و زده مشخص کردن که چه می خواهید, به چه مواردی راضی خواهید بود, و چه چیزهایی را حاضرید از دست بدهید مشخص کردن مسائلی که قابل مذاکره هستند و یا نیستند هشیاری در انتخاب اهداف, هرقدر واقعی و منطقی تر, محتمل تر در زمان تعبین اهداف بنیادی ترین هدف مذاکره را از یاد نبرید اهداف ايده ال, واقعی, تانوی, و بلاخره بايد طورى به آن رسید! آمادگی برای دوری از قبول پيشنهادات تامعقول و يا پیش پاافتاده با 8۸7۱۷۵ i@yahoo.com ۳۸

صفحه 39:
ابى طرف 3 پیش بینی اهداف طرف مقابل - اهدافی که برای آنها مهم است, آنهایی را که مایلند به آن برسند, و آنهایی که مهم نیستند. تجربه افراد طرف مقابل, آیا دانش کافی دارند؟ آیا اختیارات جدی در رسیدن به اهداف خود را دارند؟ آیا بین اعضا طرف مقابل اختلاقی وجود دارد. فشارها؟! آیا موضوعی پنهان در میان دارند! i@yahoo.com ۳۹

صفحه 40:
برای اطلاعات هزینه کنید. (مستند, همگانی, اینترنت, ۰۰۰۰ ) پرس و جوی مشخص و هدفمند. بخصوص از دیگرانی که با مخاطب شما در تماس بودند. با اطمینان از معتبر بودن اطلاعات و امار و حقایق باید مذاکره کرد زياد روی حافظه حساب نکنید مذاکرات تخصصی تر با همراهی کارشناس هماهنگ و به روز i@yahoo.com

صفحه 41:
انتخاب استراتژ كاسن منیب به با رخاق ‎aul? Shells‏ دانش و آگاهی معتبر در مورد آمار, ارقام و حقایق در مورد خود و آنها تیم جود - چند هن و آزویابی معنجها وزستاهنگی با بگدیگر چقدر زمان نیاز است مزايه ]ةا لولمه مذاكره براى نتيجه كيرى سریع, ميان مدت, طولانی مدت pa sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 42:
راهنمای تصویر. مم ون مدعب 9 سد ‎en‏ ‎sass‏ ‏99 دعر Sos ‏اناق مير‎ ously - 2 فرد خوب نار پر می‌شیند. فرد درو ار ابن دودر كنار يكديئر صمينس درد ستل وقبل مذاکه هر م‌رسد زهیر مین ‎psi alae‏ واذاين طريق كرو میارتهای یا ‎st Jae ep sate /‏ كروه شما ‎ee‏ ae aan on ‏كروه مقابل‎ pier

صفحه 43:
9 de sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 44:
۳۳ دستور جلسه مذاکره را بسیار اثربخش تر می کند نوشتن عناوین دستور جلسه به لحاظ اولویت و تقدم زمانی بحث و مشورت اولیه با تیم خود در مورد دستور جلسه زبان ساده, حاشیه بزرگ برای یاداشت کردن تعیین زمانی واقع بینانه برای هر عنوان sharamrahimi@yahoo.com &

صفحه 45:
و > چک کردن مدارک:و مبیدامی کهزبه آنا زجوع جواهد ‎say‏ * نظم و منطق دادن به مستندات و یا آماری که به آنها نیاز است * ظاهر و آراستگی < یک دور دیگر چک کردن سناریوی مذاکره و استراتژی با تیم * هماهنگی تیم و مشخص کردن نقش ها ۱۳

صفحه 46:
3 رآحین:امکابات: ساعت»بدیراین محل شماء محل آنها, محل بى طرف چیدمان ها - گروه کوچک, گروه بزرگ میز و صندلی ‎az‏ کسی کجا بنشیند؟ ‏آمانگی براق انجاتقیرات تخنظی ‏اطمینان از درست کار کردن ابزار و تجهیزات ‎sharamrahimi@yahoo.com ‎ ‎& ‎ ‎

صفحه 47:
* آمادگی * فرایند > شروع / هدایت * ختم و بعد از ختم! ۱

صفحه 48:
“ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 49:
هشیاری به مدیریت برخورد ‎gl‏ دست دادن, نگاه هاء وضعیت ایستادن و نشستن, حفظ حریم ارتباطی, مدیریت لبخند. هشیاری به مدیریت تفاوت ها- فرهنگی, چنسیتی, سنی جای خوبی بنشینید! وقتی با دو نفر صحبت می کنید, چایی که هر دو را خوب ببینید وقتی که شما دو نفرید, با کمی فاصله از یکدیگر وقتی گروه شما بزرگتر است با هم جمع باشید وقتی گروه مقابل بزرگتر است با آنها قاطی شوید آگر اطلاعات قبلی از طرف مقابل ندارید شناسایی موقعیت آدمها - دانش, اختیارات, رابطه هایشان, نقشها i@yahoo.com

صفحه 50:

صفحه 51:
sharamgahimi@yahoo.com

صفحه 52:
ay per veins por sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:
مشخص کردن قدرت طرف مقابل (چه و کجا ؟) و سپس بیان قدرت خود توجه و هشیاری به اظهارت اولیه, نحوه بیان و اشاره های مخاطب بیان قوانین مذاکره - زمان, هدف, فرایند و غیره تاکید بر لزوم رسیدن به تواقق از همان ابتدا شروع مذاکره با بیانات کلی که چندان بحث انگیز نیست هشیاربودن به اطلاعاتی که ناآگاهانه منتقل می شود هیجانات: عصبانیت, خجالت, تحسین بی مورد. طمع, ترس, اعتماد به نفس, زبان بدن: رفتارهای غیرگویشی p> oF i@yahoo.com

صفحه 57:
i@yahoo.com ov

صفحه 58:

صفحه 59:
۴ aa i@yahoo.com

صفحه 60:

صفحه 61:

صفحه 62:

صفحه 63:
2 Still puzzled — so even more anxious 1 Puzzled, anxious 3 Anxiously 4 Still can't trying to understand — focus again sags with defeat

صفحه 64:
ابتدا بیان موضوع. شنیدن نظرات طرف مقابل, بیان موضع خود - تاکید بر اشتراکات, بعد بیان نقاط غیر قابل اشتراک و موضع خود ‎way‏ مطلب مسیدلی | ‎Yee ole‏ کنید یادآوزی کنید که بن توجهن:به آن چه ضررهایی ممکن است همراه داشته باشد. حرف های مهم خود را با صدایی بلندتر اما شمرده تر بگوئید از مدیزیت: سسکوت: برای عاتیزگذازی پیشعر اتتماده کنید آگر اشتباه کردید اعتراف کنید تا خیالتان آرام باشد i@yahoo.com ۶

صفحه 65:
برای هر امتیازی که ‎ro‏ دهید ارزشی قائل شوید با امتیازات کوچک شروع کنید - شاید امتیاز بزرگ لازم نباشد تا زمانی که امتیازی نگرفته اید امتیازی ندهید همگام بیان موضع حود مراقب هیجانات باشید sharamrahimi@yahoo.com ۶۵

صفحه 66:
cal ‏هیچ وقت اولین پيشنهاد را ندهید,‎ هرگز اولین پيشنهاد را هر چقدر هم خوب باشدقبول نکنید. حتي اگر همان چيزي باشد که ابتدا می خواستید پیشنهاد را باکمترین هیجان بیان کنید طوری پيشنهاد خودتان را بیان کنید که امکان مانور داشته باشید - مشروط پيشنهاد اول باید کمی غیر واقعی به نظر برسد و از آن جا شروع کرد در مان ارایه پيشنهاد زیاد امتیاز ندهید طزف:فقایل باید:قانع نقنود که پیشتهاد سا وافعن آست هرگز پيشنهادي را رد نکنید. حتي اگر کاملاً غیر قابل قبول باشد پاسخ سریع به پيشنهاد طرف مقابل موقعیت شما را متزلزل میکند هميشه پيشنهاد نهايي را وقتي بدهید که جو مذاکره مسالمت آمیز باشد ۶۶ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 67:
520 هدايت كننده (كه جواب مشخص دارند) جمد جائعه (زنجيزه اي ذا زا راطلاعائن مخطق] كلي (مستلزم رسيدن به جزئيات توسط كوينده است) بازجویانه (براي رسیدن به پاسخ هاي مشخص - 5۷۷) غير كلامي (توسط ایما و اشاره و زبان حرکات بدن) بي فايده (جواب بسیار واضح دارند) sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 68:
پاسخ ها: تکرار سئوالات - برای اطمینان از درک سئوال پاسخ مستقیم به سئوالات مستقیم پاسخ به سئوالات از طریق دیگرانی که جوابی بهتر می توانند بدهند اختراع نکردن جواب در صورت نداشتن آگاهی کاقی مدیریت هیجانات خود در مقابل خود نمایان و یا افراد چالشی (طنز !) اطمینان از درک مخاطب از پاسخ شما - با سئوال کردن گاهی تشویق مخاطب در سئوال پرسیدن صبر كنيد طرف مقابل حرفش تمام شود! بدون دلیل به طرف مقابل اطلاعات ندهید خیلی وقتها سئوال ها را با سئوال پاسخ دهید sharamrahimi@yahoo.com ۶۸

صفحه 69:
تعارض عبارت است از موقعیت هیجانی ناخوشایندی که بواسطه تفاوت نظرات وخواسته هاي انسانهاء با یکذیگر بوجود مي آید برای: رسیدن به اهداف و انتظارات, حفظ ارزشها و اعتقادات, شیوه هاي رسیدن به اهداف, يسك آورون .يا تكاهذازي قدرتء حفظ شخصیت و الگو هاي رفتاري. i@yahoo.com ۶۹

صفحه 70:
5 بهم خوردن مذاکر: ترک مذاکره - طبیعی, تصنعی وقبَى جو میج هن شود انعظان مدرب حواهن از طرف معابل را نداشتن اصرار نكردن بر ادامه جلسه بهم خورده. ميتوان زمان ديكرى را توافق كرد براى رفع بن بست - بكوئيد كه موارد ديكرى هم براى رفع بن بست وجود دارد شاید لازم باشد شخص سومی که ارتباط خاصی با طرفین نداشته باشد در جلسه بعدی حضور پیدا کند برای ادامه مذاکرات به نوعی اقدام كنيد ۴ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 71:
مذاکره ننده عصیانی است. ودیگر تمایلی به ادلمه يراق مويه وله كردن اوفع 7 / عصبانیت به این ‎Aa)‏ 0 عضو دیتر گروه 7 لت 8 ۲ / پاسخ می‌دهد. 4 yw sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 72:
آرام سازی : از خود گذشتگی برای آینده سازی, حفظ ارتباط مهمتر از نتيجه من کمی میبازم تو میبری پرهیز: موضوع مهم نیست, می دانیم نمی بریم, صدمات ادامه زیاد است من میبازم تو میبری كولظة” ,سرغت مهاست درب ما بيقر است««مدزگ‌رو یس دلالب: وجوددآرد من ميبرم تو ميبازى سازش: امتياز دادن براى اين كه موضوع خيلى مهم و راهى ديكر نيست, من كمى ميبازم تو كمى ميبرى تشریک مساعی: نتیجه و ارتباط هر دو مهمند. ادامه تعارض ضرر زیاددارد من ميبرم تو میبری ‎vw sharamrahimi@yahoo.com‏ >

صفحه 73:
+ واگذاری امتیازاتی که برای دو طرف قابل قبول باشد * انتخاب راه میانه توسط هر دو طرف * دادن حق انتخاب از بین دو گزیته قابل قبول * ارایه اطلاعات جدید در لحظات پایانی مذاکره * پيشنهاد تفس برای دادن فرصت تفکر به طرف مقابل * ثبت موارد توافق شده در پایان جلسه و روشن کردن معانی کلمات گنگ * دوره کردن توافقات و امضای آنها * شتاب نکردن در پایان دادن به مذاکرات

صفحه 74:
تهیه گزارش مذاکره کالبد شکافی عملکرد برنامه پیگیری نتایج و توافقات تماس با طرف دیگر و یادآوری ها ۱

صفحه 75:
0000 ee pore 5 ۳ sharamrahimi@yahoo.com vo

صفحه 76:
۳۲ w Nou ew هر مذاکره ای را جدی بگیرید - هر سایزی , هرقدر هم که حرفه ای باشید خودتان را جدی بگیرید - کودک درون چه می کند؟ مراقب بعضی از خصوصیات دست و پاگیر خودتان باشید - خود محوری, خود کم بینی, شتابزدگی, ناشکیبایی و واکنش سریع !!, هیجان زدگی با حدس و گمان های غیر معتبر مذاکره تکنید مرعوب نشوید - عناوین , تخصص , خبرگی و سابقه , آمار و نمودارهای شیک تصور نکنید که مخاطب از ضعف های شما آگاه است,- تصور کنید نیستند. سئوال برای شفاف کردن موضوعات نه فقط سئوال کردن برای پاسخ دادن هشیار باشید ve i@yahoo.com

صفحه 77:
10 11 12 13 14 15 16 جمع بندی هشیارانه حرفها و یا تکرار حرفهایی که خوب نفهمیده اید استفاده از اصل "اگر شما" "پس ما هم * گاهی باید کوتاه آمد و امتبازاتی داد - اما ته بدون بحث و رایگان خودتان را سهل الوصول نشان ندهید. - دست بالا شروع کنید و پائین بیائید. فرض نکنید که از خواسته های طرف مقابل آگاهید. واقعیت را کشف كنيد واهمه نداشته باشید - مهم نیست که تفاوت ها چقدر زیاد هستند. هیچوقت هیچوقت اولین پیشنهادی را که سریع ارایه شده قبول نکنید, خودتان را درگیر در مباحثی که نمی دانید یا موضوعات فرعی نکنید تهاجم بی مورد» سرزتش, تحقیر یا کنایه زدن موضع شما را ضعیف میکند w i@yahoo.com

صفحه 78:
7 مخالفتها را هشیارانه مدیریت کنید زمینه مخالفت را روشن کنید. ۲ مخالفت ها را بزرگ نکنید, گوش بدهید پیش بینی نکنید, تهاجمی نباشید, 0 نتیعی تکنید:علظ بودن محاطب را بت كنيو از مخالفت های بی مورد با مخالفت ها پرهیز کنید. © بحث نکنید تا خود را به اثبات برسانید, مخالفت را از دیدگاه مخاطب بررسی کنید. کاهن‌با مخالفت موافعت کنیدبزای شود آینده > YA i@yahoo.com

صفحه 79:
8 اگر تهدید می کنید باید پشتوانه خوبی هم داشته باشید 9 موضوعات را شخصی برندارید - مگر اين که شما موضوع مورد مذاکره باشید !! 0 مراقب باشید در دام تیفتید - ظاهر, شلوغ کاری, نمایش ها, بی اعتنایی ها .. 1 آشنایی با فرهنگ و ریزه کاریهای خارجیهایی که قرار مذاکره داریم 22 آمادگی برای مدیریت افراد مشکل - همه چیزدانها, نمایشی ها پرحرفها, تهاجمی هاء خالی بندها, چاپلوس هاء ‎sees‏ 23 روشمند باشید - مشق تان را بنویسید ! 4 اغلب مذاکرات تیمی است, بازی کن تیم باشید i@yahoo.com va sharamrahii

صفحه 80:
sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 81:
مدیریت ارشد شرکت تصمیم به ایجاد خط تولید دستگاه های نمایشگر دیسک بلو-ری گرفته اين محصول در ایران تولید نمی شود در نتیجه «انتخاب» تولید کننده انحصاری برای مدتی خواهد ماند. مشکل این جا است که تکنولوژی بلو-ری هنوز در ایران آن چنان جا نیقتاده, دیسک ها گران هستند و نایاب و گروه خریدار بسیار محدود و عامه نا آشنا با مزایای نمایشگرهای بلودری فروش تمایلی به اضافه شدن لاین جدید قبل از آشنایی نسبی بازار با کالا ندارد. واحد مهندسی بخاطر کالای جدید خیلی هیجان زده است. منابع انسانی نگران تامین نیرو است و مالی نگران تامین منابع مالی جلسه مذاکره ای بین نمایندگان دوو از یک طرف و مدیران مهندسی, بازرگانی, مالی و فروش و مدیریت عامل از سمت دیگر برای بررسی چگونگی انتقال تکنولوژی و تولید نشکیل شده. ۸ sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 82:
کارهائی که باید بدون معطلی شروع کنم کارهائیکه می توانند ادامه پیدا کنند sharamrahimi@yahoo.com کارهائیکه باید بلافاصله توقف پیدا کنند ۲

صفحه 83:
موفق و پیروز باشید 0 دمت وصك )الوم ولو sharamrahimi@yahoo.com

صفحه 84:
sharamrahimi@yahoo.com ۸۶

صفحه 85:
به نظر ...خب...جالبه اصلاً خوشم نیامده من مخالفتي ندارم ممکنه راست بگي اما برام فرقي نمي کنه آره آره تو درست میگی مطمئنم که اشتباه میکنی انعطاف داشته باش باید انجامش بدي خوشت بیاد یا نیاد خب برات یه فرصته مشکل داري بايذخيلي روش وقت گذاشته باشی‌خيلي پرت و پلاست درک می کنم اما بیشتر توضیح بده‌نمي فهمم چي ميگي خودتم نمي فهمي مقصودم رو متوجه نشدید توجه نداری یا شعورت نمی رسه

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان