صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
هدف کلی: آشنا كردن و توانمندسازى كاركنان و مديران يرستارى در زميندى روابط ‎leer!‏ ل 2 500-00 اشنا کردن کارکنان و مدیران پرستاری با مفاهیم رؤابظط 0 "" توانمندسازى كاركنان و مديران برستارى در زمينه ايجاد روابط بينفردى مؤثر.

صفحه 4:
جرا مهارت هاى ارتباطى را 3 ا ۱9 خصوصى كار نمى كنيم؟

صفحه 5:
فايده هاى به كار بستن مهارت هاى ارتباطى در شغل هاى غير انتفاعى (حتى اكر مدير به آن ياداث ندهد) ‎.١‏ منافع مستقيم شخصى: مصون ماندن از استرس ناشی از درگیری | ‎oD eal Nad RCS eed cal ah cee‏ ‎Nes‏ ‏بالا رفتن حيثيت حرفه و سازمان ‎edt td‏ لل 5 غير اجتماعى / تقويت احساس رضايت از جامعه در مردم خوب و بد ارتباط در نهايت به خود ما و كسانى كه براى ما مهم ۱

صفحه 6:
طبقه بندی نیاز ها از نظر عینیت Maslow ‏نيازهاى فيزيولوزيى‎ " ‏ايمنى‎ " Ped ial ۳۳ ‏و از‎ ‏احترام‎ ‏و‎

صفحه 7:
یادمان باشد! ‎een 1 eter ne tee‏ ل ا ا ل ل ضمنى است. 00 7 ‏ل ا‎ OE Fg Pe به سبب نا آگاهی و بی مهارتی به طور مستمر مرتکب قطع ارتباط نشویم و ؟) اكرمرتكب شديم بتوانيم موقعيت را به خوبى مهار و مساله را حل ‎ee‏ ار

صفحه 8:
می گونیم آشناشدن زیرا: كك ۱ ‏لت‎ we ‏ل‎ rear

صفحه 9:
بدون حمایت جدی مدیران و تصمیم گیران» به کارانداختن مهارت های ارتباطی توسط ‎ee‏ ‏نر راهكارهاى تقويت به كار كيرى مهارت ها : . آموزش مستمر این مهارت ها در حین خدمت ". ترتيبات و تنظيمات صحيح در محيط كار: ل ا ل ‎Oy ee oe aL)‏ ۴ فضای مناسب کار و فعالیت

صفحه 10:

صفحه 11:
ارتباط چیست 60۵۳۸۲۱۷۳۱6۵۲۱۵۲))؟ * ارتباط عبارتست ازفراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده به گيرنده, مشروط برآنکه درگیرنده پیام مشابهت معنی با معنی مورد نظر فرستنده پیام ایجاد شود.

صفحه 12:
اگر معنی مورد نظر فرستنده پیام رابا ۷ و معنی متجلی شده درگیرنده پیام را با 1 نشان دهیم؛ آنگاه برای ارتباط چند حالت پیش خواهد آمد: سس سس ‎ea‏ = " ارتباط وقتی به صورت کامل برقرار خواهد شد که معانی با هم برابر باشد یا برابر یک باشد. ۱ 5ك - ” وقتى معنى متجلى شده دركيرنده بيام كوجك تر از معنی مورد نظر فرستنده پیام باشد. ۲ Zz " وقتی معنی متجلی شده درگیرنده پیام برمعنی مورد نظر فرستنده برابر صفر باشد. (عدم ارتباط) | it 9 =z وقتی معنی متجلی شده درگیرنده پیام بزرگتر ازمعنی مورد نظر فرستنده پیام باشد. ( ارتباط + ارتباط با خود) 01 گ

صفحه 13:
ذر آیتد ار تباطات rlarole) Lasswell 5 0

صفحه 14:
تاثیر عامل موقعیت درار تباطات 0 Seneca ee a Reece ea ‏ارتباطات تاثير كذار است. مثل:‎ ‎Se le‏ رت 0 ‏> شخصى: از ٠هسانتى‏ متر تا امتر و٠اسانتى‏ رت ‎yea) poets eal De eee‏ تتم ‏وی ار ۲2 سل ‎ris Me‏ ات ‎

صفحه 15:
" اهميت برقرارى ارتباط موثر: ‎es‏ ا 5217 ا ان ۴ ار .ار های ار یاطی ضعیقی برخودار ند: - کمتر مورد پذیرش دیگران قرار می گیرند ‎Pape spe‏ - اختلال در اعتماد به نفس - افزایش حس درماندگی ‎ees i‏ ا ۱[

صفحه 16:

صفحه 17:
زا زار ان ۰ تقسیم میشود ‎a‏ ارتباط با خود ‏"" ارتباطات ميان فردى 0 "" ارتباطات جمعى

صفحه 18:
9 21 CRU N iene rp oe] Oa - آسایش 5 ‎(Certainty / Comfort) jl.obl‏ - تنوع (۷۵1[67) و انعطاف پذیری 4 ‏حت‎ RUC Ire (Love / Connection ) bls) 5 gt. - (Cesaey ans) elena (Contribution ) ¢55 pa 4 65 - از نظر رابینز هر نوع ارتباطى نوازش کننده یک پا چند نیازهای۶ گانه مهم انسانى است.

صفحه 19:
۱ rae B eae: مهارت ها در تماس هاى رو يا روسيا جهره به جهره * مهارت ها در تماس هاى تلفنى * ات كي مهارت ها در موقعيت هاى دشوار (شكايت يا خشم) »*

صفحه 20:
bi 5) ‏ماهیت‎ + 0 epee ng Pere een OO Pe ea) ee Toe See tenes we Be nerd ‏ل‎ ee WT pe) جه رو در روء جه تلفنىء. جه مكلتبلتى. جه دوستانه و جه دشوار. عواملى وجود دارد كه بر نتيجه اثر مى كذارند:

صفحه 21:
مهارت ها در تماس های رو یا رو مزایای-تماس رو در رو: ۱ peru ei ‏او علاوه بر شنیدن حرف های او‎ - بهتر فهماندن به مراجعه کننده با استفاده از زبان تنء علاوه بر كلام ‎case Dol Ia‏ ا ا ‎ore rarer ecey Cap er oee |‏

صفحه 22:
مهارت ها در تماس های رو یا رو مزایای-تماس رو در رو: ۱ peru ei ‏او علاوه بر شنیدن حرف های او‎ - بهتر فهماندن به مراجعه کننده با استفاده از زبان تنء علاوه بر كلام - تاثیر بیشتر بر مراجعه کننده در به خاطر داشتن ‎ore rarer ecey Cap er oee |‏

صفحه 23:
اهمیت فوق العاده نخستین تاثیر: )2 تكرار نمى شود! :5 - روى كشادهالبخند - نگاه 9 ۳ ‎ood‏ ‏- زاوبه متاسب بدن» چهره. وضع دستها - آراستگی ظاهر: صورت. لباس (رنگ و مدل) أرايش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صفحه 24:
گوش دادن فعال: تفاوت عظیم میان شنیدن و گوش دادن ل ل ‎OSes SRC Se nT‏ انا ۱ ۱ درك خود را با بازكو كردن سخن مخاطب به او جك كنيد * ال ۱ حرفهاى او را جمعبندى و خلاصه و برايش بازكو كنيد از نکات مهم بادداشت بردارید «

صفحه 25:
* به بیماران گوش فرا دهید. آنها بشما شرح حال (۳۱150۲۷)می ‎a Reece te Seer DRT ean Core yaeee ST)‏ | ات رات و( 5 ,زبيمارى هاى كذشته خود(ديابت .فشار خون 00 بالا ءبيمارى هاى عروق كرونر و...) و عوامل خطر يا ريسى فاكتور ها (ل1 1215180 106011621 2351) مى كويندوبا دادن تاريخجه ری ۱ ميزان استرس و نحوه مقابله با مشكلاتشان .اكاه مى سازد و با ‎(body language) gw jb5 5 We ails 9b cule‏ ‎ee ee eee UL AC ee‏ كويند و اينكه جه كارى برايشان. بايد انجام شود راء به ما ا

صفحه 26:
* بیماری ها با علامت ها(111]3101135لا5) و نشانه ها را ۱ داده است وبه چه مراقبت هایی نیازمند است.هميشه ‎TOR es‏ ا 1 ‎SCRE RC Re See err Sad‏ ‎eRe Bee)‏ ۱[ "" جمله ذرات جهان.مى كويند با شما .روزان و شبان اا ا ل ال ل ‎CC Sea‏ خاموشيم " خاموشيم و نعرهى فريادمان. مى رسد تا ياى كاخ يارمان

صفحه 27:
‎comers] Cs] Oy‏ لل 55 ‏١-مهارت‏ ارتباطى 01331131411163610131ع) به منظور انجام مصاحبه و كرفتن شرح ‏حال و تاريخجه متمركز بر مشكل 1/ا 115601 06105 عاط مم و بررسی متمرکز بر مشکل بمنظور کسب اطلاعات ذهنی 01513 ‎Hooda Strath‏ 5 ‏بیمار به ما می دهد ل 000 مبتنى بر مشكل 7101161232 ‎eye‏ ا 00 0 4 واس ينجكانه و ‏ا اين 9 ‎alas‏ ‏ا 1۱ ‎۱ = EON RBR NP ee SCTa eC nema gory rs ee spi cp rey romney wer reper) ‏با علل مشکل بیمار. برای خود می سازد .که با درخواست آزمایشات و يروسيجر هاى‎ 1 Pe OTST ۳ Com oem CIN Tn perl en ry ‎ ‎

صفحه 28:
کار بالینی..... ا ا ل ل 200 ا الا ا ‎POP‏ ‎iil: Deeg)‏ ا ل 000 ‎Tee oad‏ ا ا ا ا ا 0 ل ااا 000 00 ‏ال ل‎ Rosle iad Bese 1۳ ‏از‎ ۱ ‏و‎ gee eer ‏ا ا م الت‎ 0000 ‏عل روا‎

صفحه 29:
كار بالينى..... * ۶-مداخلات مبتنی بر شواهد (0856 ۶۷06۳66 1/1ع])براى حل مشكل (تغيير يا يركسيس - سنتز 0 ا ا ل ا ل الك 00 ‏ل‎ ery "" 6-ارزيابى (0311010ا|3لا©)مداخلات درمانى و اينكه آيا به ‎Rts)‏ ا ا ا ل ل 0 ایم ابرو درست کنیم چشم کور کرده ایم( وگرنه نیاز به بررسی مجدد و بازاندیشی (۲6۷۱5۱۵۲۱) و فراتر اندیشی هستیم

صفحه 30:
شنوايى فعال * بسيارى از افراد .به اشتباه كمان مى كنند كه شنيدن همان كوش ا ا ‎EPR Or‏ ‎Cwhrlro‏ ل لت * اما كوش دادن عملى انتخلبى كه علاوه بر دريافت و تفسير محرك ی ات لت پردازد : شمابا دوست خود در ایستگاه قطاری مشغول صحبت کردن هستيد. شما صداهاى بسيارى بجز صداى دوستان را عى شنويد و ۱ شنوید اما به دوست خود گوش می کنید)

صفحه 31:
روش های مختلف گوش دادن فعال: =e 1 7 به نداهاى درونى است 0 ۱ ‎PU By OP SeenON CME Nel ECD iat OMe) eit cl‏ ‎TD‏ ل ل 6 د. دست ها باز: دست هاى خود رااز حالت كره زده باز كنيد ر. پا ها راحت: کف پاها روی زمین ز. کمی به طرف او متمایل شوید ۱ چ. اثر آینه ای: بطور ظریف نشانه های غیر کلامی و هیجان های او را تکرار کنید و استفاده ار تکه کلام: دبگه چه خبر و خب بعدش ۲ سوال کردن: نشان دادن علاقه به ارتباط ال ا ل

صفحه 32:
كوش دادن فعال يعنى | are Creer te ‏بير تحت ترد براف کر راد سل‎ A pS Sales | ‏تعيين نكنم و ..... تو را انكونه كه هستى بفههم و درك‎ ‏كم‎ Wa

صفحه 33:
كسب مهارت كوش دادن فعال: پایان دادن به گفتگوهای ذهنی و تخیل و به رویا فرورفتن در زمان ۱ لد نبریدن حرف دیگران (CeCe Sera DCS SENT NOL ONO RCP teal) [0 ale oa el a eB eee OO ‏ا ل‎ Ieee) پرسیدن سوال های باز

صفحه 34:
۱ Ee 1 ee eee) ee: Per oer et Seek Wat Pe oe ce ees eee ees pe growed pe On ere BP Cee een) ee lca meee eee eee) دردرون عا جاری است. بطور کلی به دامنه ای از احساسات مختلف منتهى مى شود OW ‏ا‎ Fe ened paren pee آنها عصبانى هستيم eS Roles eS Me cent eo eee ee 2 cen Ce) ee ee ea 0 lee Dee eas TCT Le Bac dere ae baad ۳

صفحه 35:
جكونه ياسخ دهيم؟ * ‏موقع باسخ دادن به مخاطب خود نكاه كنيد‎ ۱ ۲ meee Aone 0 et El en Te ite Booed ‎co Lee red‏ سا ‏ا ‎ee Bee ace‏ لت ‏شمرده و واضح حرف بزیند * ‏اطمینان حاصل کنید که طرف مقابل حرف شما را فهمیده است * كفتكورا با يرسيدن سئوال هاى مفيد و سازنده ادامه دهيد * ‎

صفحه 36:

صفحه 37:
انواع ارتباط ل 0 ملامت " سويروايزر آموزشى بيمارستان ولى عصر (عج) ررن

صفحه 38:
انواع ار تباط ‎.١‏ ارتباط هاى غير كلامى 26 55-56 - لمس 0 - وضعیت بدن (181010606 00۲7ظ) - ظاهر فیزیکی(لباس پوشیدن و-.) ‏كن ‎

صفحه 39:
Seer 2 ae were ارتباط تلفنى شكل در حال رواج ا 50 مزاياى تماس تلفنى از لحاظ ارتباطى؟ معايب تماس تلفنى از لحاظ ارتباطى؟

صفحه 40:
در فاصله "نا ؟ زنك كوشى را برداريد » خوشامد بگوئید * eee ‏ل‎ 9 بپرسید جه كمكى از دست شما بر مى آید * جواب تشكر تلفن زننده را بدهيد بعد قطع كنيد * ۳۹

صفحه 41:
مواظب لحن حرف زدن خود باشید. متین و با علاقه حرف بزني ی ارت شمرده و واضح حرف بزنيد. از مورد تماس رويارو مطمئن * شوید حرف طرف را فهمیده اید و او حرف شما را فهمیده است. تا و ل 0 اكر شخصش را نيافتيد به تلفن زننده اطلاع دهيد * 0010000 EW

صفحه 42:

صفحه 43:
به تکلم به خموشىء به تبسم» به نگاه مى توان برد به هر شيوه دل آسان از من ”كليم کاشانی 0

صفحه 44:
ابزار ارتباط ‎ae eam ia be‏ سي ا این دو نوع ارتباط دارای دو وجه کلامی و غیر کلامی است. تابلوهای راهنمايى و رانندكى. كارت ‎٠‏ بوسترء يك مكا ‎nN CoP CP re Cepia‏ 00 ‎PaCcar rc Fe ane g One Oa eT Fee‏ 1 ‎pork overt Rea nnn Tey ere ren cane iy‏ ا م ‎Fraa arte‏ صدا. لحن. لهجه. سرعت کلام و در ارتباط کتبی. نوع خط. رنگ ‎eS rete nee SS od‏ ۱ ‎enn | ape ean Ne ree irene STS ese Be‏ 1 بدنی. فاصله فرستنده از گیرنده و ژست‌های چهره حایز اهمیت است ل ا رز ۱0 ۱۳-۱ مخاطب تاثي ركذار است. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 45:
نتایج یک پژوهش جالب " تحقيقات نشان داده است كه در فر آيند ارتباطء بخش ‎DLO‏ ل ا 0 دارد. در بخش کلامی نیز قسمت ثرازبانی ۲۸ درصد از فرآیند ارتباط را به خود اختصاص داده‌اند بعنی برعکس ا م ل الل لت ‎eSB BTC) Sey ote)‏ ۱ ‎SUES RC re Me aie kocsis Melb Lee‏ ‎eet Tee Blea Sn Se‏

صفحه 46:
" عدم مقابله(لاک دفاعی) 7 سکوت مثبت گرا " حمایت با يقین واطمینان

صفحه 47:
BODY LANGUAGE ‏#اهمیت زبان تن در ارتباط های‎ ‏انسانی:‎ ‏اكثر رفتارهاى ما حاوى ييام است‎

صفحه 48:

صفحه 49:
ارت د. است و همه ما بصورت ناخوداگاه ار تن استفاده لی کنیم و یا تحت تاثیر آن قرار می گیریم > ابن ربآن افو حتتى نيست بلكه بياد.آورذنئ أست. 5 دا ل " مى توانيم .با رمز كشايى و تسلط بر لين زبان كارى كنيم تا بر ارشاط مسلط شويع: ا ا ‎ee ea Ie‏ ديكران ارسال كنيم . سرعت دريافت اين ييام از طريق زبان بدن صدها برابر سرعت زبان هاى ديكر است.

صفحه 50:
و را ۱ سره * سر اکن دی زربلا و باییی): کیک می کند دیگران آرامش بیابند و نشانگر 1 مخالفت و بی علاقگی است.

صفحه 51:
جانه ا 7 026 این علامت نشانگر آن است که توجه شنونده با دقت را ل ۱۳۳۱ كوييد. اين حركتى متفكرانه است كه معمولا توسط ا ‎Se‏ مالش چانه ۱ y 009) Ciglite Sas] Sanh ol ‏ا ل‎ ee ‏نشانكر آن باشد كه شنونده حرف شما را باور ندارد.‎ تکیه دادن چانه: رت را ۱ 7 ا ل ا 2 سخن شما تمركز كنم»,

صفحه 52:
ترديد را در مورد موضوع كفته شده و يا شنيده 3 آشكار مى سازد. لين ست معمولا توسط انكشت اشاره روى كنار كردن درست زير كوش يديد مى آيد.

صفحه 53:
‎S) eect‏ ا ‏"" خواب آلودكى تنها علت خميازه نيست بلكه «خميازه اجتماعى» ‏ا 1 خفيف يديد مى آيد. هنكامى كه مردد هستيد جه كارى مى ‎peg‏ ا ا ل ال ل 200 1ت ‎

صفحه 54:
كج كردن سر روى شانه ها: ا ا ‎Renee soe Roce‏ دهنده دوستی و علاقه مندی برای برقراری ارتباط است. ا ل ا ا ل شالك و كاه براى كوتاه آمدن در برابر رئيس به كار ل ا ا لت الدع كج كردن بيش از حد سر روى شانه نشانه ‎glee)‏ ات ار ل

صفحه 55:
چشم ها: " مللش جشم: زمانى كه فردى جشمش را با انگشت اشاره مللش می دهد نشانگر فریبو نیرنگ می باشد. البته لین موضوع صد در صد نیست بلکه ‎CRESS‏ ا ا ا ‎RY ep SCE‏ ا ا | آورد که به اين طرف و لن طرف نگاه کند. این ‎persrotyes‏ از ‎orc coon)‏ دروغ می گوید. چشمان بسته: برای لحظه ای طولانی تر از چشم بر هم زدن متعارف؛ « به حرف زدن خود پایان بده»

صفحه 56:
چشم ها: AC cae eC pre ‏زُستى خجالت كونه است.‎ بر ‎Fea‏ ‏تهاجمی. سلطه جویانه و تهدید آمیز است. چشمک: علامتی زیر کلنه. نشانه وجود رمز و رازى بين دو فرد ابروهاى كره خورده: يديد آمدن شارابك ذا تار ارك درده ترس وا يا آميزه اى از اين هيجانات

صفحه 57:
دهان: خنده زوركى: اين نيشخند كنترل شده تا جشم ها كسترش نمى يابد. اين حالت نشان دهنده نداشتن صداقت در ارتباط است. قلم به دهان: نشان دهنده تمركز فرد و احساس نياز براى رسيدن به یقین است.

صفحه 58:
دهان: 9 بالا نمايان شده و به شخصى كه با ‎ae Icy‏ ل ‎ ‏" نبسم .با لبان بسته: جهت اداى احترام و ادب و نزاکت است. ‎

صفحه 59:
0 PICTON * دست دادن محکم: اغلب اوقات در ‎ee en ene ee red‏ كاربرد دارد. نشلنه سعى در برترى جويى و سلطه كرى است(بى ترديد مى توان ل م 0 1 2 ‏ا‎ oe eh ia ‏ماهى شل است. عدم تمليل به دوستى و‎ 0 ‏ل ا ا‎ ‏تسلیم بودن‎ ۱ راستی و صمیمیت زياد

صفحه 60:
دست ها ۴ ا ال ا ‎cee al‏ را ‎BN‏ ‏کی بشما تست "" دست هاببه روى زلنو: وقتى كف دست هابه طرف بالا باشد. شخص ا ا ان ‎PMS Sines) coal = fh‏ فریبکاری در میان باشد.

صفحه 61:
دست ها 0 Reso ByoC oc aon EN IS Sep eh Cy ANU PeanOO eC es Bewicd eye ge Ren Penta rece vero ee ‏ل‎ تان سد 3 شخصى كه مى خواهد عقايدش را تحميل كندء دستش را به طرف ‎peng‏ ا ا ا ل 000

صفحه 62:
دست ها + دست كشيدن ميان مها فرد نمى دلند جه جيز بكويد و ترديد در فرد وجود دارد. ۱ راحت هستم». دست های گره خورده در جلوی سینه: یعنی «من تمایل ندارم به جيزى كه با عقايدم در تضاد باشد كوش , دحم» 3

صفحه 63:
1 5 " نكان دادن باها: يك يا روى ياى ديكر و در حال تكان خوردن ؛ ا ا 0ن انداختن پاها روی هم در ناحیه زانو: مفهوم« من بسیار آسوده خاطر هستم»: سمت ياى أويزان تمايل فرد به آن طرف.را نشان.مى ذقد. اك الي اا م با را 0 00

صفحه 64:
ا ا ا روی لبه صندلی: فرد گوش به زنگ. ‎ee Toa‏ سس و ‎Ry en ert‏ حر در ‎a‏ )5 ۰ ا ل ‎eer‏ 9 2ك (اسطء ۱ ار ار را ‎ee eee‏ ۱ هستم»

صفحه 65:
ل ۱9 35 0 ‏ا ا لت‎ Nt. See Re Ct a ۳9 ‏با رس ها ی را را زد‎ ۳ ‏ب‎ 00 4 Lad aS (giles 299} 45U' slgzo ae ™ PO Ae artery 5 es plea ES ‏اراس‎ ‏بمانند. روشی برای طولائی تر كردن كفتكو‎

صفحه 66:

صفحه 67:
شناسایی 1۳ [۱ weer ae eS Oke ‏ا‎ ‎ere ee Se ‏مان رت‎ 0 a ee ‏ا‎ ed زبان بدن شما را از موضوع بحث و مکالمه خل ۹

صفحه 68:
شناسابی ۱ ۴ خنده اجباری: یک لبخند واقعی به سمت بالا امتداد يافته و سيب جين " لمس كردن صورت: كشيدن كوش و أن كارى ,ات مالیدن چشم علامت 9 ee ee 6 ‏ا‎ ee) ‏ال‎

صفحه 69:
شناسابی ۱ و ال سا جرت ابكشت اشاره رو ‎ci os‏ شك و ترديد اسث: 1 تلاش براى ترك صحنه و كريختن مى fore Sra en ye ee ene ‏و بازى با جواهر الات‎ 5 ترس زیر 3

صفحه 70:
شناسابی ۱ کشیدن بثه لباس: هنگامی که فردی دروغ می گوید درجه حرارت بدن فرد اندکی افزاب يابد. دست بطور خودكار بالا مى آيد تابا شل كردن يقه به هوا اجازه دهد تا داخل لباس كردد. ال د م ‎er ies‏ 21001000 حرکات بدن: شانه بالا انداختن بوشاندن ‎ee Bee Som‏ جلوى دهان؛ مفهوم« نبلید چنین حرفی را می زدم» لین حرکت ‎eer eee See eee)‏ کند.

صفحه 71:
شناسابی ۱ ها ‎ee eer‏ زاكت: بيرآهن: بلوز ويا جه داحل جيب هاى شلوار استان مشت شده: مشت كردن دست نيز اي | که فر حلای که بکا کت دست باز نشانگر رفتار رک و بی تزویر است. پاهای بیثرار: هنگامی که پا شروع به ضربه كوبيدن هاى كوتاه و تاب خوردن مى كند. | 0

صفحه 72:
شناسایی دروغگوبی: ۳ SOD ei ae بالاتر می رود. گوش دهید و ببینید آیا لحن صدا متشنج وبا مكث هاى طولانى مدت جهت يافتن ياسخ» حرف زدن های خیلی سریع و بیش از حد لزوم 1 rer ‏ا‎ ees rey ‏بيانكر ممانعت از بيان حقيقت است. دروغكويان در‎ ee oy eee bere ca Cre Somra Bee pe SS he ‏ياك‎ ‎ep gy =

صفحه 73:
منابع: * جامعه شناسی ارتباطات :باقر ساروخانی .اطلاعات 9 ‏جامعه شناسى وسايل ارتباط جمعى :دكتر ساروخانى‎ al ‏محسنی.اطلاعات‎ " ارتباط شناسى : دكتر محسنيان راد وسايل ارتباط جمعى:كاظم معتمد نزاد-دانشكده علوم و ارتباطات اس مبانى تبليغ حسن زورق. انتشارات سروش قدرت تلويزيون .على اسدى . انتشارت امير كبير روانشناسى ارتباط . انتشارات نشردانشكاهى

صفحه 74:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان