کسب و کاراقتصاد و مالیمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

مهارت های تدوین و ارزیابی طرح کسب و کار

صفحه 1:
9 he ‏مهار تهای تدوین و ارزبابی طرح کسب و کار‎ ارایه دهنده و تسهیلگر: .دکتر مهدی کنعانی عقيو يعبات بعلم جانةع اه علوم رو تقيقاث توران»رمدرس مويه رثروثاآقرينان».منازهانمدريويك صنعتي بو شبكه آموزش سيما

صفحه 2:
"8 > تسهیلگر: مهدی کنعانی مشاور انتقال فناوری و مدبربت شرکتهای ابرانی (دوبی. هنگ کنگ. سنگاپور و ...) دانشجوی دکترای مدیریت فناوری کارشناسی ارشد مدیریت کارآفربنی. مهندس صنایع عضو هیات مولفان کتابهای عبور از طوفان ؛ مدیربت اندیشگاه و ... افتخار ۸ سال تدریس در دوره های مختلف مدیریت. ‎DBO 5 DOD‏ شماره همراه : ۰۹۱۲۲۹۸۷۴۵۱ يست الکترونیکی : .)زاون موم

صفحه 3:
بررسی تاثیر نحوه نگرش شما به تدوین و ارزیابی طرح کسب و کار

صفحه 4:
برای چپ مغزها: * در حالیکه پشت میزتان نشسته لید . پای راستتان را روی زمین قرار دهید و آنرا در جهت عقربه های ساعت. دایره وار بچرخانید. *حالا در حين اين كار ء عدد (۶) را با دست راستتان در هوا بکشید. * در صورتيكه شما جب مغز باشید .جهت چرخش پای شما تغییر خواهد کرد و | هی چ کاری نم ی تواني د بکنید.

صفحه 5:
1 a ا ‎XQ‏ برای راست مغزها: * اين بار پای چپتان را روی زمین قرار دهید و آنرا در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. *در همین زمان . عدد ‎)٩(‏ را با دست چپتان در هوا بنویسید. *در صورتیکه شما راست مغز باشید .جهت چرخش پای شما تغییر خواهد کرد و شما هیچ کاری نمی توانید بکنید.

صفحه 6:
1 ال ۱ سیاه نارنجی قهوه ای زرد Ore Pe sy rer) eS Sy eee ‏قهوه اى آبى سبیز سیاه‎ ۱۳ ‏ل‎ eee

صفحه 7:
‎ses»‏ دج" له

صفحه 8:
طرح های کسب و کار را از نظر میزان پرداختن به جزئیات یا محتوای اطلاعلتی می توان به چهار دسته زیر تقسیم نمود : طرح کسب و کار یک برگی- 606 جح ‎vow‏ ‏طرح کسب و کار کامل - ‎BP‏ As : 6۲۵ - ‏طرح توجیه فنی - اقتصادی (طرح امکان سنجی)‎ * طرح كسب و كار سازمانى - ©

صفحه 9:
"سرمایه گذاران مخاطره آمیز (0) و شرکای اولیه ‎se +‏ — سرمایه گذاران بخش خصوصی ۳ اع ۰ ۳ دستگاههای اجرائی و برنامه ریزان اقتصادی کشور + موسسات وام دهنده

صفحه 10:
*#*چشم انداز: تصویری ذهنی از کارتان در آینده *#*ماموریت(رسالت):فلسفه وجودی شما چیست ؟ و چه کاره ايد ؟ **اهداف: مقاصد ویژه و قلبل اندازه گیری که‌به دنبال رسیدن‌به تن ها ‎eel‏ ‎co Hl ull‏ ها:چگهنه لین کسب وکار راه اندازی واداره می شود و رشد خواهد کرد. ‏**برنلمه ها: کارهای مشخصی که بلید انجام پذییند تا به اهداف خود برسید.

صفحه 11:
عبارت است از طرحی که کلیات و جزئیات مهم برنامه آینده و توسعه یک کسب و کار را معین می‌کند و اغلب یک دوره چند ساله را در بر می‌گیرد. با هدف: توجیه شروع طرح جذب سرمایه اولیه * جذب تیم مدیریت نقشه راهنما وه

صفحه 12:
چرا طرح کسب و کار؟ ۱- نگاه دقیق و هدفمندانه تر به شرکت ( براساس زمان ۰ تلاش ۰ پژوهش وانضباط برای تهیه طرح) ۲- نگاه موشکافانه به فرضیات موفقیت شرکت ( با توجه به تحلیل های رقابتی . مالی واقتصادی درطرح ) ۳- تعیین راه کارهای عملی ونتایج قابل انتظار ۴- تعیین معیارهای قابل سنجش برای مقایسه پ ۵- راهتمایی برای ارزیابی سرمایه گذاران از شرکت بینی ها ونتایج واقعی | ع- دستيابى به اطلاعات لازم براى ارزيابى مالى وتجارى 5 3

صفحه 13:
برآورد هزینه ها انتقال یا توسعه فناوری و مالکیت معنوی تحلیل ریسک و فرصت تحلیل سناریوهای مختلف تحلیل و توجیه مالی برنامه برداشت پیوست و فهرست مراجع

صفحه 14:
خلاصه مهمترین بخش طرح تنها بخشی که همه می خوانند و می بینند مروری بر کل طرح کسب و کار ‎Z‏ ‏نوشتن پس از پایان طرح 4 حداکثر در ۲۳ صفحه :+ جملات نشانگر توجیه طرح: فرصث های ازار .نیازهای مالی . برنامه های شرکت و خواست از خواننده یا ارزياب

صفحه 15:
a Ga ° ‏عکسی فوری از کسب و کار‎ نام شركت تاريخ تشكيل يا تاسیس يا برنامه آن مهمترين مجوزها وضعيت حقوقى آدرس دفتر مركزى و شعب مهمترين تغييرات وس

صفحه 16:
رساندن صادرات شرکت به مرز ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان در سال تا پایان سال ۱۳۹۱ اخذ گواهینامه 96008 1060 تا پایان سال ۱۳۹۲ دایر کردن دفتر نمایندگی عرضه و توزیع كالا های شرکت در حاشیه خلیج هميشه فارس در نیمه اول سال ۱۳۹۳ معرفی یک محصول جدید در هر سال

صفحه 17:
Timelimited محدودیت زمانی ۱2۵ واقع گرا مورد قبول و قابل دستیابی قابل اندازه گیری Specific خاص

صفحه 18:
۱ XQ )چاشنی ۲ مکان و توزیع *) قيمت و تخفيفات ؟) محصول و كيفيت و جايكاه آن

صفحه 19:
- در بخش بازاریلبی باید بتوانید سرمایه گذار را متقاعد كنيد که بازار خوبی برای محصولات وخدماتتان وجود دارد. تشریح وجود یک بازار یکر؛ تسین مشتربان بالقوه وبالفعل ۰ پیش سنی فروش تا ۲ سال آینده وبالاخره تشریح روند حاکم بر بازاربا تکیه برمیزان سهم بازار و فروش تا ۳ سال آینده می تولند از جاذبه های طرح برای سرمایه گذار باشد.

صفحه 20:
بازارهای مورد نظرء چگونگی توسعه بازار. چگونگی ارتقاء فروش, استراتژی قیمت گذاری رقابت - آيخته بازاريابى (6:)2/م) 1 - رقباى مستقيم - رقباى غيرمستقيم - وضع کسب و کار رقبا - نقاط ضعف و قوت رقبا - تفاوت ها ( مانند قیمت)

صفحه 21:
- نیازهای مکانی ‎iy‏ - فضای مورد نیاز - ارتباطات با زنجیره تامین و مشتریان - چرا این مکان. مطلوب است؟ اهمیت مضاعف منابع انسانی در دسترس در طرحهای فناورانه معرفی نقشه اقتصادی ایران

صفحه 22:
- دردسترس بودن منابع انسانی ( داخلی و امکان رفت و امد خارجی) ‎Seed Chad‏ - نزدیکی به منابع ومشتری - امتيازات مالياتى - حمايت بانك ها و صندوقها - امکانات محل ( کارگاه . انبارودفتر كار) - وسایل ( ابزارآلات . ماشین آلات . کامپیوتر و وسایل نقلیه » - زنجیره امین کنندگان ( تعداد و نزدیکی ) - زنجیره فروش هزینه های حمل و نقل مواد اولیه 9“

صفحه 23:
ساختار سازمانی تیم مدبریت وکارکنان مهم تجارب وقابلیت های فنی هریک ازکارکنان ساختار مالکیت شرکت وپرداخت ها مشاوران همکاران خارجی ۱ + مزیت رقابتی مدیرب

صفحه 24:
ضروری است که بدانید چه توانلیی هلییبه شما قدرت می دهد و شما فاقد آنها چگونگی مدیریت و رفتار قاطعانه با کارکنان چگونه تجربه با سابقه به شما کمک خواهد کرد؟ * تشخیص نقاط ضعف و قوت خود و چگونگی جبران آنها * گروه مدیریت - نقاط ضعف و قوت - وظايف * نیازهای رایج کارکنان 1 * طرح هایی برای به استخدام و آموزش کارکنان - حقوق ها . مزایا . تعطیلات . ..

صفحه 25:
ثابت كنيد كه شرکت شما نیروی انسانی مورد نیاز برای موفقیت را دارد. تیم خود را با رزومه کامل اریه ومعرفی كنيد ( به خصوص در پیوست) برنامه مدیریت بر مدیریت ناپذیر

صفحه 26:
*#طرح مالی شامل صورت حساب های زیر می باشد : صورت حساب جریان نقدی ترازنامه صورت حساب درآمد

صفحه 27:
چگونگی اداره امور مللی کسب و کار شماء بنیادی برای مبادرت به ه ركسب و کار موفق است. بودجه راه اندازی - هزینه های قانونی و تخصصی - تصاحب شغل 7 تامین موجودی — پیش پرداخت های اجاره - وغيره

صفحه 28:
7 زمان بيش بينى شده برای دستیابی به هر کدام ازاهداف اصلی وفرعی با کمک یک جدول زمان بندی به اطلاع سرمایه گذاران می رسد. - طراحی محصول - تشکیل تیم مدیریت - پیش بینی فروش برنامه ریزی تولید - تکمیل طرحهای اولیه - استخدام نمایندگان فروش - نمایش محصول درنمایشگاه های تبلیغاتی - امضای قرارداد با توزیع کنندگان و فروشندگان - دربافت اولین سفارش - اولین فروش ها و اولین تحوبل ها ۱

صفحه 29:
ارزيابى ريسك و تحلیل سوات در طرح كسب و کار خطرات و آسیب هلیی که احتمالا موفقیت طرح را تهدید خواهد کرد نیز باید پیش بینی شده و اعلام شود. تحریم ایران چالشهای انتقال فناوری هه جالشهاى حمل و نقل و بيمه مذاکرات تجاری

صفحه 30:
ا استراتژی انتقال فناوری \ انتخاب سناریوهای مختلف تحلیل مالی دقیق انتخاب اینکوترمز نحوه حفاظت از مالکیت معنوی و دارائیهای نامشهود ارتباطات با استراتژیهای فناوری ایران ارتباطات با نهاهای حامی فناوری ( ستادها و ..)

صفحه 31:
با آینده نگری می توان: * اهداف را به واقعیت تبدیل کرده * امنیت سرمایه گذاران را تامین * و قدرت تجاری خود را افزایش دهید همه اینها مستلزم داشتن استراتژی توسعه است .

صفحه 32:
نمودارها . اطلاعات مالی » سوابق ( رزومه ) تیم مدیریت و هرگونه اطلاعات تکمیلی دیگررا می توان دراین بخش ارایه

صفحه 33:
ارزیابی بر اساس سرفصل ارزیابی بر اساس امتیازات ایده آل ارزیابی مقایسه ای معرفی نرم افزارهای تدوین و ارزیابی طرح کسب و کار

صفحه 34:
© رزومه يرسئل تصوير هداز مريوظ بم © کزارش اعتبارات دریافت‌شده " دريافت وام ۰ نامه‌های مرجع 0 مجوز ها ‎٩‏ اسناد حقوقی * لغت نامه تخصص © مطالعات کارشناسی * نقشه ها و اطلاعات تخصص © فرضيات دیگر اطلاعاتى كه يشتيبان تحليلهاى موجود در بخشهاى سازماندهىء بازاريابى و مالى كزارش است.

صفحه 35:
ء. 2 جيه رع ييه © ظاهر | حجم مطالب/ حلد! فهرست | بسته بندی * ۷ تا ۲۰ ویرایش از طرح * دیدن تمامی امکانات حمایتی * ساعات مورد نیاز JPOP EE ae

صفحه 36:
"> qa www.Businessplan ir ‏تسح‎ www Creativity.ir www.karafariniir = =~ WWW.KARAFARINNABIR

صفحه 37:
با تشکر از توجه شما و زحمات همکاران گرانقدرم در شر کت 100

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان