صفحه 1:
صفحه 2:
مهارت های حل سنوالات تستی به زبان ساده
طرح و نگارش از :
فرید سيداحمدى - مدبریت دبیرستان شاهد خوانساری
اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز
صفحه 3:
چه مواردی را میبایست در آزمون های تبتی مورد توجه
قراز داد
صفحه 4:
صفحه 5:
1
مطالعه عمقي مطالب
درسی و خواندن ریز به
ریز نکات و بهره گیری از
روش های مطالعه صحیح
ونداشتن ضعف در دروس
صفحه 6:
یادگیری باید از حالت حفظ نمودن با همان حیطه دانشی TE
شده و به حیطه فرادانشی بربد ,
در این حیطه ثرد میتواند :
قدرت تجزیه و تحلیل پیدا نماید .
مسائل مختلف را با یکدیگر مقایسه نماید .
اختلافات و نکات تشابه را بيايد .
7a Sa ite less ta) i ee
اد اطر اف خود بیابد واز
د زندکی و خو واز
an از( تمامی مراحل د نمايد
۱ و در نهایت به صورت اصولی و منطقی باد بكيرد.
صفحه 7:
شركت در امتحانات تستى مختلف
ييشرفت تحصيلى
۱ پا کنکورهای آزمایشی
مزايا:
محك زدن يادكيرى خود و شناسايى نقاط ضعف ٠.
تنظيم وقت و مدیریت زمان.
آشنایی با نمونه های مختلف سئوالات .
دیدن موقعبت فعلی خود بین رقبای مدرسه » ناحیه » استان و
کشور .
بررسی درصدها ءنمرات و تراز و سعی در بهبود نقاط ضعف و افزون
نمودن نقاط مثبت ۰
صفحه 8:
نکات کلیدی
استفاده مفید از یقت و ایام کلاس و یادگیری در سر کلاس و تکرار و مرور
مطالب کلاسی در منزل .
taille شرکت در کلاسهای تقویتی » مکمل و جبرانی و در نهایت
:2“
بدون یادگرفتن کلسل مطللببه زدن تست نپردازید وسیا کلاسهای کنکور
خود را شروع ننمایید .
((تست یک مهارت است » شیوه صحبح یادگیری نیست ))
استفاده از نمونه سئوالات امتحانی سنوات گذشته .
صفحه 9:
اهمیت دادن به تمامی دروس عمومی و اختصاصی
ترجیج دادن کیفیت نسبت به کمیت
استفاده از تکنیک هایی چون :
fii
پادداشت برداری <<
ذمونه سد كت
طرح دمو به سئوال 1555551
Ses 9
كه به يادكيرى شما جهت تفهيم مطالب كمك مى كند
صفحه 10:
7 پرهیز از شب زنده داری و بیدار ماندن به مدت طولانی
امیدواری دادن به خود و به یاد آوردن خاطرات خوب
۲ درسی گذشته و موفقیت ها
* مرور روی مطالب و پرهیز از یادگیری جدید
© آماده نمودن وسایل مورد نیاز آزمون مثل :
7 مداد مداد پاک کن » مدادتراش و
کارت شناسایی » گیره وسوزن ته گر د...........
خوردن غذای سبک و غیرچرب
ooo
صفحه 11:
زمان برگزاری آزمون
صفحه 12:
شروع کلیه کارها با نم و یاد خدا باشد
- الا بذكرالله تطمئن القلوب
- تطابق شماره كارت با شماره صندلى و شماره ياسخنامه
" - پاسخکویی به سئوالات بر اساس روند دفترچه
- - فهمیدن سنوال به صورت کامل
" ((سئوال را به صورت کامل بخوانید وآن را درک کنید
" چرا که فهمیدن سئوال برابر با نصف جواب است ))
صفحه 13:
توجه به اصطلاحات خاص و با منفی که نقش تعیین کننده
ای در جواب دارد .
((به عبارات : هرگز , نمی باشد » نیسته وجود ندارد و....... توجه
کامل داشته باشید چرا که در این حالت ۳ گزینه درست بوده و فقط
یک گزینه با بقیه تفاوت داشته و جواب سئوال می باشد ))
صفحه 14:
معمولا در آزمون های استاندارداز ۴ گزینه موجود :
| -معمولا یکی غلط و بدون ارتباط به موضوع سئوال است .
۲-یک گزینه به نظردرست » اما پاسخ سئوال ما نیست .
۳-یک گزینه درست و قا حد زیادی پاسخ سئوال است .
۴- لما یک گزینه از همه درستر و پلسخ های مشلبه دیگر را در بر میگیرد و
هدف اصلی و پاسخ صحیح می باشد .
چس در آزمون بلیسبه دنبال درست تیین گزینه باشیم وبه معض دیدن یک
گزینه نسبتا صحیح از خوافدن دیگر گزینه ها غافل نشویم ,
صفحه 15:
ول داش
صفحه 16:
- اكر به گزینه ای با اطمینان پاسخ داده ایم» در وقت باقیمانده
دیگر به سراغش نروید.
- در آزمون های تستی » سئوالات دشوار و ساده در یک درس »
به یک اندازه نمره دارند »
خود را در ابتدا »معطل ود ر گیر سئوالات مشکل ننمایید.
صفحه 17:
و سس ار را باسيد dod =
پساسخکویی تسکت سکس ول التهستید .
. هتییتبه هایتسکیقمیهور گذشته » بسه همه سئول الب اسخ ندادماند
- در هر درس مجموعه ای از سئوالات مشکل » ساده و متوسط وجود دارد »
وقت خود را جهت هر سئوالی تنظیم نموده و در وقت باقیمانده و
با قوت قلب بیشتری به پاسخ گزینه های نزده » بپردازید.
- در مطالعه قبل از آزمون خود بدنبال فرمول هایی بروید
که در کوتاهترین زمان » شما را به پاسخ می رسانند.
صفحه 18:
با مداد خود اعجاز بیافرینید ؟!
( ذر کتار مارد لملتوالاتى كه وقت كير است علامت * ضربدر ؛ بگذارید .
در کار تماره سئوالاتی که با آنها ناآشنا هستید علامت _ منفی؛ بگذارید .
- در کنار شماره سئوالاتی که بین دو گزینه آن شک دارید علامت دایره
گذاشته و دوگزینه را نیز مشخص کنید.
در پایان آزمون هر درس و در وقت اضافه ای که بدست آورده اید:
-١ اول سراغ سئوالات دایره ای
۲- بعد از آن ضربدر دارها
۳- و اگر وقتی آوردید ۰ منفی ها رفته
و با احتیاط کامل شروع به باسخكويى نماييد
صفحه 19:
هر درس در آزمون>اهمیت>نمره و ضریب خودش را
دارد .اگر در خصوص تسلط بر مطالب درسی » همه را
یکسان خوانده اید
((كه بايد اين جنين باشد ))
از زمان تعیین شده براى يك درس جهت ديكر دروس
استفاده نكنيدءجرا كه ممكن است زمان خود را روى
دروس وقت AS pS روی آن تسلط نداشته گذاشته و در
پایان به جواب دادن سئوالات دروسی که در آن قوی تر
ءهستید ,نرسید
صفحه 20:
نمره منفی :
در اکثر آزمون ها هر جواب صحیح یک نمره
و هر جواب غلط یک سوم نمره منفی خواهد داشت
((هر ۳ جواب غلط یک جواب صحیح ما را از بين میبرد))
پس دقت کنید که زدن تست » شانسی و اتفاقی فیست .۰
صفحه 21:
بثوالات هر درس را تا آخر بخوانید و سئوال ناخوانده ای را باقی
؛نگذارید . چرا که گاهی اوقات » سئوالات پایانی یک درس
. ساده تر از سئوالات اول آن درس می باشد
کوشش نمایید که از درس يا دروسی که به آن تسلط کامل ندارید »
حداقل چند سئوال ساده را » بدون اينکه در آن نمره منفی بگیرید »
پاسخ دهید. این امر به بهبود تراز شما . کمک شایان توجهی
٠ می نماید
صفحه 22:
انتقال جواب به باسخنامه :
دقت لازم در مدادی نمودن گزینه مورد نظر در پاسخنامه .
بيشنهاد می گردد پس از اطمینان ازپاسخ صحیح به سئوال » بلافاصله آن را به
پاسخنامه » منتقل نمایید .
((بسیار دیده شده که فرد در پایان خواهان انتقال جوابها به پاسخنامه است و
متاسفانه وقت تمام شده و یا اينکه با زدن و با جابجایی یک مورد قست ؛ همه
پاسخنامه غلط و یا جابجا درج میگردد))۰
تحت هیچ شرایطی پاسخنامه را تا ننموده و حتی المقدور از پاک نمودن گزینه های
درج شده » پرهیز نمایید .
صفحه 23:
بخترین روش
١ كاربردىترين روش برای
0 چرا که خود فرد است است که از کمبودضا
ويا نقاط فوتش اطلاع دارد.
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
استفاده از کلید سئوالات :
معمولا مدتی پس از آزمون » کلید تستی و یا تشریحی سئوالات در
اختیارتان قرار می گیرد . از مزایای استفاده از کلید سئوالات میتوان به
- به ياسخ های صحیح رسیده و مجموعه ای از نمونه سئوالات را با
کلید .در اختیار دارید .
- به اشتباهات و نقاط ضعف خود واقف شده و آن را در آینده تکرار
نخواهید کرد .
- پاسخ های نادرستی را که زده اید و فکر میکنید درست بوده » ملکه
ذهنتان نمیشود و بالعکس پاسخ های صحیح به
یادگیری های قبلی شما افزوده می گردد .
> در بروس یآزمونها » یادگیری و یادآوری بوجود م یآید
صفحه 27:
مزایای بررسی کارنامه :
از مزایای بررسی کارنامه آزمونهای آزمایشی و یا پیشرفت تحصیلی در هر مرحله
و مقایسه آنها با هم میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
- روند پیشرفت و یا احیانا ضعف در آزمون و یا دروس مشخص میگردد .
- برنامه ریزی جهت امتحان بعدی خواهید نمود .
- سعی نمایید که در آزمون های بعدی ترازهای خوب درسی را حفظ و یاافزایش
دهید و درس های با تراز پایین را بهبود بخشیده و به حد قابل قبول برسانیم .
,کارنامه است
صفحه 28:
- از تحرییات مثبت » افراد موفق استفاده نمایید .
= مشترک مجله پیک سنجش (انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور ))
شده و در جریان آخرین تغبیرات کنکور . نمونه سئوالات » بودجه بندی » برنامه
ریزی درسی و 4 زفراز کیر ید د
- در مطالعات خود ازجعبه لایتتر استفاده نمایید .
- کنکور و برنامه ریزی آن مختص سال چهارم((پیش دانشگاهی )) نیست
تجربه نشان داده که کسانی موفق بوده و رتبه های خوب بدست آورده اند که
از کلاس اول دبیرستان برای خود برنامه ریزی جهت کنکور داشته اند .
در ه همه ‘fl nua مشاورین دبیرستان خود
صفحه 29: