سایر آموزش

مهارت های حل سئوالات تستی به زبان ساده

maharate_hale_soalate_testi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت های حل سئوالات تستی به زبان ساده”

مهارت های حل سئوالات تستی به زبان ساده

اسلاید 1: مهارت های حل سئوالات تستی به زبان سادهطرح و نگارش از :فرید سیداحمدی – مدیریت دبیرستان شاهد خوانساری اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز

اسلاید 2: چه مواردی را میبایست در آزمون های تستی مورد توجه قرار داد 3قبل از آزمون بعد ازآزمون هنگام آزمون

اسلاید 3: قبل از آزمون

اسلاید 4: مطالعه عمقی مطالب درسی و خواندن ریز به ریز نکات و بهره گیری از روش های مطالعه صحیح ونداشتن ضعف در دروس

اسلاید 5: یادگیری باید از حالت حفظ نمودن یا همان حیطه دانشی خارج شده و به حیطه فرادانشی برسد . در این حیطه فرد میتواند :قدرت تجزیه و تحلیل پیدا نماید .مسائل مختلف را با یکدیگر مقایسه نماید .اختلافات و نکات تشابه را بیابد .با یک فرمول و یا روش ، مسائل مختلف را حل نماید. کاربرد آن را در زندگی و اطراف خود بیابد واز یادگیری خود در تمامی مراحل استفاده نماید .و در نهایت به صورت اصولی و منطقی ، یاد بگیرد.

اسلاید 6: شرکت در امتحانات تستی مختلف پیشرفت تحصیلی یا کنکورهای آزمایشی مزایا: محک زدن یادگیری خود و شناسایی نقاط ضعف .تنظیم وقت و مدیریت زمان .آشنایی با نمونه های مختلف سئوالات .دیدن موقعیت فعلی خود بین رقبای مدرسه ، ناحیه ، استان و کشور .بررسی درصدها ،نمرات و تراز و سعی در بهبود نقاط ضعف و افزون نمودن نقاط مثبت .

اسلاید 7: نکات کلیدی استفاده مفید از وقت و ایام کلاس و یادگیری در سر کلاس و تکرار و مرور مطالب کلاسی در منزل .در صورت نیاز ، شرکت در کلاسهای تقویتی ، مکمل و جبرانی و در نهایت کنکور .بدون یادگرفتن کامل مطالب به زدن تست نپردازید و یا کلاسهای کنکور خود را شروع ننمایید . ((تست یک مهارت است ، شیوه صحیح یادگیری نیست ))استفاده از نمونه سئوالات امتحانی سنوات گذشته .

اسلاید 8: اهمیت دادن به تمامی دروس عمومی و اختصاصی ترجیح دادن کیفیت نسبت به کمیت استفاده از تکنیک هایی چون : خلاصه نویسی یادداشت برداری طرح نمونه سئوال و...........که به یادگیری شما جهت تفهیم مطالب کمک می کند

اسلاید 9: شب قبل از آزمون چه مواردی را باید رعایت کنیم : پرهیز از شب زنده داری و بیدار ماندن به مدت طولانی امیدواری دادن به خود و به یاد آوردن خاطرات خوب درسی گذشته و موفقیت ها مرور روی مطالب و پرهیز از یادگیری جدید آماده نمودن وسایل مورد نیاز آزمون مثل : مداد ، مداد پاک کن ، مدادتراش و کارت شناسایی ، گیره وسوزن ته گرد...........خوردن غذای سبک و غیرچرب و........

اسلاید 10: زمان برگزاری آزمون

اسلاید 11: شروع کلیه کارها با نام و یاد خدا باشد الا بذکرالله تطمئن القلوب - تطابق شماره کارت با شماره صندلی و شماره پاسخنامه- پاسخگویی به سئوالات بر اساس روند دفترچه - فهمیدن سئوال به صورت کامل ((سئوال را به صورت کامل بخوانید وآن را درک کنیدچرا که فهمیدن سئوال برابر با نصف جواب است ))

اسلاید 12: توجه به اصطلاحات خاص و یا منفی که نقش تعیین کننده ای در جواب دارد . ((به عبارات : هرگز ، نمی باشد ، نیست ، وجود ندارد و....... توجه کامل داشته باشید چرا که در این حالت 3 گزینه درست بوده و فقط یک گزینه با بقیه تفاوت داشته و جواب سئوال می باشد ))

اسلاید 13: معمولا در آزمون های استاندارداز4 گزینه موجود :1-معمولا یکی غلط و بدون ارتباط به موضوع سئوال است .2-یک گزینه به نظردرست ، اما پاسخ سئوال ما نیست .3-یک گزینه درست و تا حد زیادی پاسخ سئوال است .4- اما یک گزینه از همه درست تر و پاسخ های مشابه دیگر را در بر میگیرد و هدف اصلی و پاسخ صحیح می باشد . پس در آزمون باید به دنبال درست ترین گزینه باشیم و به محض دیدن یک گزینه نسبتا صحیح از خواندن دیگر گزینه ها غافل نشویم .

اسلاید 14: در پاسخ به سئوالات تستی باید به 3 عامل : دقت صحت سرعت توجه کامل داشت .

اسلاید 15: - اگر به گزینه ای با اطمینان پاسخ داده ایم ، در وقت باقیمانده دیگر به سراغش نروید. - در آزمون های تستی ، سئوالات دشوار و ساده در یک درس ، به یک اندازه نمره دارند ، خود را در ابتدا ،معطل ودرگیر سئوالات مشکل ننمایید.

اسلاید 16: - از خود این انتظار را نداشته باشید که قادر به پاسخگویی تک تک سئوالات هستید . حتی رتبه های تک رقمی در گذشته ، به همه سئوالات پاسخ نداده اند . - در هر درس مجموعه ای از سئوالات مشکل ، ساده و متوسط وجود دارد ، وقت خود را جهت هر سئوالی تنظیم نموده و در وقت باقیمانده و با قوت قلب بیشتری ، به پاسخ گزینه های نزده ، بپردازید.- در مطالعه قبل از آزمون خود بدنبال فرمول هایی بروید که در کوتاهترین زمان ، شما را به پاسخ می رسانند.

اسلاید 17: با مداد خود اعجاز بیافرینید ؟! - در کنار شماره سئوالاتی که وقت گیر است علامت * ضربدر ، بگذارید . - در کنار شماره سئوالاتی که با آنها ناآشنا هستید علامت _ منفی ، بگذارید . - در کنار شماره سئوالاتی که بین دو گزینه آن شک دارید علامت دایره گذاشته و دوگزینه را نیز مشخص کنید. در پایان آزمون هر درس و در وقت اضافه ای که بدست آورده اید: 1- اول سراغ سئوالات دایره ای 2- بعد از آن ضربدر دارها 3- و اگر وقتی آوردید ، منفی ها رفته و با احتیاط کامل شروع به پاسخگویی نمایید .

اسلاید 18: هر درس در آزمون ، اهمیت ، نمره و ضریب خودش را دارد .اگر در خصوص تسلط بر مطالب درسی ، همه را یکسان خوانده اید ((که باید این چنین باشد )) از زمان تعیین شده برای یک درس، جهت دیگر دروس استفاده نکنید،چرا که ممکن است زمان خود را روی دروس وقت گیرکه روی آن تسلط نداشته ، گذاشته و در پایان به جواب دادن سئوالات دروسی که در آن قوی تر هستید ،نرسید.

اسلاید 19: نمره منفی :در اکثر آزمون ها هر جواب صحیح یک نمره و هر جواب غلط یک سوم نمره منفی خواهد داشت ((هر 3 جواب غلط یک جواب صحیح ما را از بین میبرد )) پس دقت کنید که زدن تست ، شانسی و اتفاقی نیست .

اسلاید 20: 2 نکته مهمسئوالات هر درس را تا آخر بخوانید و سئوال ناخوانده ای را باقی نگذارید . چرا که گاهی اوقات ، سئوالات پایانی یک درس، ساده تر از سئوالات اول آن درس می باشد . کوشش نمایید که از درس یا دروسی که به آن تسلط کامل ندارید ، حداقل چند سئوال ساده را ، بدون اینکه در آن نمره منفی بگیرید ، پاسخ دهید. این امر به بهبود تراز شما ، کمک شایان توجهی می نماید .

اسلاید 21: انتقال جواب به پاسخنامه :دقت لازم در مدادی نمودن گزینه مورد نظر در پاسخنامه .پیشنهاد می گردد پس از اطمینان ازپاسخ صحیح به سئوال ، بلافاصله آن را به پاسخنامه ، منتقل نمایید . ((بسیار دیده شده که فرد در پایان خواهان انتقال جوابها به پاسخنامه است و متاسفانه وقت تمام شده و یا اینکه با زدن و یا جابجایی یک مورد تست ، همه پاسخنامه غلط و یا جابجا درج میگردد )). تحت هیچ شرایطی پاسخنامه را تا ننموده و حتی المقدور از پاک نمودن گزینه های درج شده ، پرهیز نمایید .

اسلاید 22: توجه کنید که همواره برای هر شخص بهترین روش، کاربردی‌ترین روش برای خود او می باشد .چرا که خود فرد است است که از کمبودها و یا نقاط قوتش ، اطلاع دارد .

اسلاید 23: جاده های طولانی را می توان با قدم های کوتاه طی کرد .

اسلاید 24: بعد از آزمون

اسلاید 25: استفاده از کلید سئوالات : معمولا مدتی پس از آزمون ، کلید تستی و یا تشریحی سئوالات ، در اختیارتان قرار می گیرد . از مزایای استفاده از کلید سئوالات میتوان به : - به پاسخ های صحیح رسیده و مجموعه ای از نمونه سئوالات را با کلید ،در اختیار دارید . - به اشتباهات و نقاط ضعف خود واقف شده و آن را در آینده تکرار نخواهید کرد . - پاسخ های نادرستی را که زده اید و فکر میکنید درست بوده ، ملکه ذهنتان نمیشود و بالعکس پاسخ های صحیح به یادگیری های قبلی شما افزوده می گردد . در بررسی آزمونها ، یادگیری و یادآوری بوجود می آید .

اسلاید 26: مزایای بررسی کارنامه : از مزایای بررسی کارنامه آزمونهای آزمایشی و یا پیشرفت تحصیلی در هر مرحله و مقایسه آنها با هم میتوان به موارد زیر اشاره داشت : - روند پیشرفت و یا احیانا ضعف در آزمون و یا دروس مشخص میگردد . - برنامه ریزی جهت امتحان بعدی خواهید نمود . - سعی نمایید که در آزمون های بعدی ترازهای خوب درسی را حفظ و یاافزایش دهید و درس های با تراز پایین را بهبود بخشیده و به حد قابل قبول برسانیم . شرکت در آزمون نیمی از کار است ، نیمی دیگر ، بررسی کارنامه است.

اسلاید 27: سخنی با شما دبیرستانی ها : - از تجربیات مثبت ، افراد موفق استفاده نمایید . - مشترک مجله پیک سنجش ((انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور )) شده و در جریان آخرین تغییرات کنکور ، نمونه سئوالات ، بودجه بندی ، برنامه ریزی درسی و ........... قرار گیرید . - در مطالعات خود ازجعبه لایتنر استفاده نمایید . - کنکور و برنامه ریزی آن مختص سال چهارم((پیش دانشگاهی )) نیست . تجربه نشان داده که کسانی موفق بوده و رتبه های خوب بدست آورده اند که از کلاس اول دبیرستان برای خود برنامه ریزی جهت کنکور داشته اند . در همه حال از مشاورین دبیرستان خود کمک بگیرید .

اسلاید 28: همواره در زندگی موفق و پیروز و سر بلند باشید.سیداحمدی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید