maharate_zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت های زندگی”

مهارت های زندگی

اسلاید 1: 1مهارت های زندگیمحمود آذرخش – کارشناس مشاوره آموزش و پرورش گرگان

اسلاید 2: 2 ديگر مهارت داشتن يعني چه ؟قسمت اول جمله كاملا درست است كه همه ما داريم زندگي مي كنيم اما آيا مي شود كيفيت زندگي هر فردي رو به تكامل باشد واژه ( مهارت ) را براي پديده اي به كار مي برند كه يا( فن ) باشد يا ( هنر )همه ما زندگي مي كنيم خوب زندگي كردن ، هم فن است و هم هنر

اسلاید 3: 3 اگر بخواهيم راننده ي خوبي شويم بايد مهارت رانندگي را فرابگيريم. براي نقاش ماهر و نجار خبره شدن بدون تمرين و فراگيري فنون لازم به درجه استادكاري نمي رسيم. پس چطور ممكن است خوب و صحيح زندگي كردن را ذاتاً ياد داشته باشيم؟

اسلاید 4: 4 مطمئناً همه ما براي بهتر زيستن احتياج به كسب مهارتهايي داريم پس بايستي مهارت هاي مقابله با چالش ها را بياموزيم   و آنها را در زندگي به كار گيريم تا بتوانيم نشاط ، شادابي ، سلامت رواني را در زندگي خويش متبلور سازيم.

اسلاید 5: 5انسان قرن معاصر با واژه هاي اضطراب ، افسردگي ، تنهايي ، شكست ، تنيدگي و فشار رواني و.... به خوبي آشنا است همه ما گاهي در زندگي با چالش ها و مشكلاتي مواجه مي شويم. در جريان اين دشواريها ، در اختيار داشتن منابع و مهارت هايي كه به ما كمك مي كنند تا به بهترين شيوه ممكن از عهده ي حل مشكلات خود برآييم ، تسكين بخش و اميدواركننده است.

اسلاید 6: 6مهارت هاي زندگي مجموعه اي از توانايي هاي رواني – اجتماعي هستند كه زمينه سازگاري و رفتار مثبت و مفيد را براي افراد فراهم مي آورد. مطالعات نشان داده اند كه ارتقاي مهارت هاي مقابله اي و تواناييهاي رواني اجتماعي در بهبود زندگي بسيار موثر است.بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني ، مهارت هاي زندگي شامل ده توانایی است

اسلاید 7: 7 تعداد افراد مبتلا به افسردگي ، اضطراب ، تندخويي ، بدبيني ، ناسازگاري و به طور كلي اختلالهاي رواني – اجتماعي روز به روز در جهان در حال افزايش است. همه ساله ، سازمان هاي محلي ، منطقه اي و بين المللي آثار تكان دهنده و رو به رشدي را در اين خصوص نسبت به سال قبل اعلام مي كنند و تلاش مي كنند با ريشه يابي مشكلات ، نسبت به پيشگيري ، درمان و مراقبت از افراد مبتلا اقدام كنند.آموزش مهارت هاي زندگي يك برنامه پيشگيرانه و ارتقايي است كه سعي دارد سطح بهداشت رواني جامعه را ارتقاء بخشد و با آسيب هاي رواني و اجتماعي كه افراد را تهديد مي كند مقابله كند.

اسلاید 8: 81) خودآگاهي 2) همدلی 3 ) حل مساله 4) تصمیم گیری موثر 5) ارتباط بین فردی 6) ارتباط اجتماعی 7) تفکر خلاق 8) تفکر نقاد 9) مدیریت استرس 10 ) مديريت هيجاناتاین مهارتهای دهگانه در يك تقسيم بندي كوچكتر به 5 مهارت تبديل شده که دو به دو مرتبط هستند .مهارت هاي ده گانه زندگي عبارتند از

اسلاید 9: 9در سال های گذشته متخصصان بهداشت روانی برنامه های مختلفی برای پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی طراحی و اجرا کرده اندبه طور کلی برنامه ها و راهبردهای پیشگیری از مشکلات روانی اجتماعی در دو دسته اساسی قرار می گیرند . 1) راهبرد های متمرکز بر محیط (مدل سیستم های اجتماع) 2) راهبردهای متمرکز بر فرد .

اسلاید 10: 10راهبرد های متمرکز بر محیط سعی می کنند :از طریق ایجاد راهی در جامعه مانند تغییر در قوانین ، هنجارها ، رفع تبعیض ، ایجاد فضای مثبت از بروز ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کنند .

اسلاید 11: 11در مقابل، راهبردهای متمرکز بر فرد تلاش می کنند: از طریق افزایش توانایی مقابله ای افراد ظرفیت آنان را جهت مقابله با چالشها ، کشمکش ها و ناملایمات زندگی روز مره ارتقاء دهند.

اسلاید 12: 12یکی از بهترین و موثر ترین رویکردهای متمرکز بر فرد برنامه آموزش مهارتهای زندگی است  برنامه آموزش مهارتهای زندگی یک برنامه پیشگیری اولیه است که در آگوست 1993 از طرف یونیسف به عنوان مدلی برای پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی به جهانیان معرفی شد.  در این مدت در کشورهای زیادی به کار بسته شده است و نتایج مطالعات متعدد حاکی از اثر بخشی این برنامه در پیشگیری از انواع مشکلات روانی اجتماعی بوده است .

اسلاید 13: 13تعریف مهارتهای زندگی

اسلاید 14: 14 تعریف مهارتهای زندگیمهارتهای زندگی ،مهارت هایی هستند که: برای افزایش توانایی های روانی اجتماعی افراد آموزش داده می شوند فرد را قادر می سازند تا به طور موثر با مقتضیات و کشمکش های زندگی روبرو شود یادگیری مهارتهای زندگی موجب افزایش ظرفیت روانشناختی اشخاص می شود .

اسلاید 15: 15 تا دانش ، ارزشها و نگرشها را به توانایی های بالفعل تبدیل کند و انگیزه لازم جهت انجام رفتار سالم را داشته باشد.مهارتهای زندگی شامل مجموعه ای از توانایی ها هستند که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش می دهند آموختن و بکارگیری مهارتهای زندگی نقش مهمی در سلامت روان دارد زیرا فرد را قادرمی سازد

اسلاید 16: 16 بنابراین هدف از آموزش مهارتهای زندگی عبارت است از : بطور کلی هدف آموزش مهارتهای زندگی ایجاد تغییر دردانش ، نگرش و رفتار افراد است.

اسلاید 17: 17کاربرد های مهارتهای زندگی

اسلاید 18: 18الف ) افزایش سلامت روانی و جسمانیتقویت اعتماد به نفس و احترام به خودتجهیز اشخاص به ابزار و روش های مقابله با استرس های محیطی و روانیکمک به تقویت و توسعه ارتباطات دوستانه و سالمارتقای سطح رفتارهای سالم و مفید اجتماعی

اسلاید 19: 19مصرف سیگار و مواد مخدربروز اختلالات روانی و مشکلات روانی اجتماعیخودکشی در نوجوانان و جوانانرفتارهای خشونت آمیزشیوع ایدزبی بند و باری جنسیافت عملکرد تحصیلیب ) پیشگیری از مشکلات روانی ، رفتاری و اجتماعی :

اسلاید 20: 20 برنامه مهارتهای زندگی در زنجیره ای بین عوامل انگیزشی ، دانش ، نگرش ، ارزشها و رفتار سالم قرار می گیرد در واقع جایگاه مهارتهای زندگی در پیشگیری اولیه از مشکلات بهداشتی و روانی قرار دارد .

اسلاید 21: 21مدل زیر نقش برنامه مهارتهای زندگی را در پیشگیری اولیه نشان می دهد. کسب دانشیادگیری و تمرین مهارت های زندگینگرش و ارزشهای مثبترفتارهای مثبت و سالم پیشگیری از مشکلات

اسلاید 22: 22هدف هر نوع آموزشی در نهایت ایجاد یک تغییر می باشد . این تغییر می تواند در سطوح مختلفی صورت بگیرد . معمولا ً اولین تغییر در سطح دانش و اطلاعات فرد رخ می دهد .ولی مشخص نیست که آیا این افزایش دانش همیشه مؤثر باشد یا نه .تغییر دیگر در نگرش و نحوه دید فرد نسبت سایرین وجود دارد که آن هم تغییر رفتار است و در این مرحله بایستی مهارت جدیدی در فرد ایجاد شود .هدف ما در آموزش مهارتهای زندگی ، ایجاد تغییر در رفتار ، یا ایجاد یک مهارت جدید می باشد.

اسلاید 23: 23بهترین شیوه در مورد آموزش مهارت ، برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد.دریک کارگاه آموزشی،آموزش دهنده وآموزش گیرنده هر دو فعال و پویا هستند

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید