maharathaye_zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت های زندگی”

مهارت های زندگی

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: مهارتهاي زندگی

اسلاید 3: Life skillsمهارت هاي زندگی توانايي انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه اي كه فرد بتواند با چالش ها و ضروريات زندگي روزمره كنار بيايد.

اسلاید 4: مهارتهاي زندگيCoping with emotions مهارت مقابله با هيجاناتCoping with stress مهارت مقابله با استرسInterpersonal relationship skills مهارت ايجاد و حفظ روابط بين فردي موثرSelf awareness خود آگاهي Empathyتوانایی همدلی کردن

اسلاید 5: مهارت هاي زندگيDecision makingمهارت تصميم گيري Problem solving مهارت حل مسئله Creative thinking مهارت تفكر خلاقCritical thinkingمهارت تفکر نقاد

اسلاید 6: شخصیت و مقابله- عاطفه مندی مثبت- شیوه توضیحی مثبت گرایانه- سرسختی و پشتکار- خوش بینی- احساس کنترل - اعتماد به نفس بالا- وجدان مندی- داشتن هدف یا معنا برای زندگی- حس طنز- مذهب

اسلاید 7: مباني پايه ارتباط

اسلاید 8: ارتباطفرايند ارسال و دريافت پيام

اسلاید 9: انواع روش های ارتباطی

اسلاید 10: ارتباط مؤثرتنها وسيله انتقال اطلاعات بين افراد است.تنها راه نشان دادن احساسات به ديگران است.بهترين راه تصحيح سوء تفاهم ها است.پيش شرط هر نوع آموزش مؤثر است.لازمه رشد اجتماع است.

اسلاید 11: اهمیت روابط بین فردی اثر مستقیم روی سلامت روانی فردکمک به رشد شخصی و هویت یابیافزایش بهره وری شغلی و موفقیتبهبود کیفیت زندگیتندرستی و سلامت جسمانیافزایش سازگاری فردمقابله سازنده با استرسخودشکوفاییjohnson2002

اسلاید 12: ارتباط غیر مؤثرباعث ايجاد سوءتفاهم مي شود.منجر به نارضايتي ، احساس تنهايي و تعارض در افراد خانواده و اجتماع مي گردد.در طول زمان اعتماد به نفس فرد را مختل كرده و احساس درماندگي ايجاد مي كند.توانايي فرد براي مقابله با مشكلات زندگي را كاهش مي دهد.

اسلاید 13: عناصر اصلي ارتباط كلامي غير كلامي

اسلاید 14: عناصر غير كلاميتن صداآهنگ صداتماس چشميحالات چهره ايژست هاحالات بدني

اسلاید 15: فرایند ارتباطگیرندهفرستندهسد های ارتباطیسد های ارتباطیواسطه پاسخ/ بازخورد

اسلاید 16: سد های ارتباطیسروصداواسطه نامناسبتفاوت های زبانیمهارت های گوش کردن ضعیفمنحرف کننده های حواس

اسلاید 17: موانع ارتباط بشريكلمات براي افراد مختلف ، معاني متفاوتي دارند.مردم راجع به چيزي صحبت مي كنند ، در حاليكه موضوع ديگري براي آنها اهميت بيشتري دارد.افراد اغلب مبهم و رمزي صحبت مي كنند.گوينده ممكن است نسبت به احساساتش كور باشد يا توسط احساساتش كور شده باشد.شنوندگان اغلب براحتي دچار حواس پرتي مي شوند.شنوندگان از طريق فيلتر هايشان مي شنوند كه مقدار زيادي از آنچه گفته مي شود را تحريف مي كند.بسیاری اوقات مردم علاقه ای به تغییر و یادگیری ندارند.گاهی مردم علاقمند به ارتباط با دیگران نیستند.گاهی افراد اعتماد بنفس کافی برای برقراری ارتباط با دیگران را ندارند.

اسلاید 18: شیوه های ارتباط موثر توجه به عناصر غیرکلامی( زبان بدن)گوش دادن فعالسوال کردنهمدلیباز پردازی - انعکاس احساسات - انعکاس محتوا و معانی - انعکاس تلخیصی - تمرکز بر کلمات احساسی

اسلاید 19: اهداف گوش دادن فعالكسب اطلاعاتگرفتن راهنماييدرك ديگرانحل مشكلاتفهميدن احساسات ديگرانحمايت عاطفي ديگران

اسلاید 20:

اسلاید 21: موانع گوش دادنگوش ندادنگزینشی گوش دادنتا انتها گوش ندادنپیش داوری کردنذهن خوانی کردنتدافعی بودنکمین کردنمنحرف کردن بحث

اسلاید 22: گوش كردن فعالکاری که انجام می دهیم را کنار می گذاریم.كمي به جلو خم می شويم .. به صورت طرف مقابل نگاه می کنیم .به صحبت های او خوب و دقیق گوش می کنیم .گاه با بیان کلماتی مثل آهان ، هوم ،بعد چی شد و ....یا تکان دادن سر نشان می دهیم که به حرف های وی توجه داریم .گاه سوالاتی از طرف مقابل می پرسیم تا متوجه شود که به حرف های او گوش می کنیم و علاقمند به شنیدن هستیم.به احساس ها و هیجانات فرد مقابل توجه می کنیم .تلاش می كنيم تا توجهمان منحرف نشود .سعي می كنيم آنچه را كه گفته نمي شود بشنويم.حتي اگر عصباني يا آزرده هستيم ،خود را موظف می كنيم كه آن چه را گفته شده بفهميم و درك كنيم . قبل از دریافت کل پیغام و کل اطلاعات قضاوت ونتیجه گیری نمی کنیم.به کلیه صحبتهای طرف مقابل گوش می کنیم نه فقط به قسمتهایی که به آن علاقمندیم.به پيام داده شده توجه می كنيم نه شخصيت فردي كه سخن مي گويد.كمتر صحبت می كنيم و بیشتر گوش میکنیم.

اسلاید 23: توضيح خواهيسوال بپرسيد تا موضوع را بهتر بفهميد .اطلاعات پيش زمينه اي بيشتري بخواهيد .شرايط را بهتر بشناسيد .به گوش كردن خود جهت بدهيد .به او اين پيام را مي دهيد كه به صحبتهايش علاقمنديد : ” مشتاقم تلاش كنم تا منظور شما را بهتر بفهمم .“

اسلاید 24: تسهيل ارتباط در باز كن هاتشويق هاي كوتاهسوال هاي بازسكوت توجه آميزهمدليانعكاس احساسات و معاني

اسلاید 25: خصوصيات گوش دادن فعالاختصاص زمان بيشتر به گوش دادن بجاي صحبت كردنعدم تكميل جملات ديگرانعدم پاسخ يك سؤال با سؤال ديگردوري از خيال پردازي يا حواس پرتيعدم سلطه جوييتعيين پاسخ ها پس از اتمام صحبت هاي فرد مقابل

اسلاید 26: همدليEmpathy

اسلاید 27: همدلياز خود سوال هاي زير را مي پرسيم:اگر به جاي او بودم چه احساسي داشتم؟اگر اين اتفاق براي من افتاده بود چه حالي داشتم؟اگر با من اينگونه رفتار يا صحبت كرده بودند چه احساسي به من دست مي داد؟اگر در مورد من اينطور مي گفتند چه حالي داشتم؟

اسلاید 28: ارتباط بهترتظاهر به فهميدن نكنيد.به گوينده نگوييد كه مي دانيد او چه احساسي دارد.از درون چارچوب داوري گوينده به موقعيت او نگاه كنيد.همدلي غير كلامي را در خود پرورش دهيد.

اسلاید 29: بازسازي عبارت هاآن چه را كه مي پنداريد طرف مقابل گفته است به بيان خودتان در ذهنتان تكرار كنيد.اين كار شما را درگير درك و فهم منظور طرف مقابل مي كند. ” منظورت اين است كه .... ” ” پس اتفاقي كه افتاده بود اين بود كه ... ” ” پس در واقع احساس كرديد كه ... ” ” به عبارت ديگر ... ”

اسلاید 30: تاثيرات استفاده از روش بازسازي عبارات 1- مردم بسيار سپاسگزار مي شوند. 2- عصبانيت ها اوج نمي گيرند و بحران ها خاموش مي شوند. 3- اشتباهات و برداشت هاي غلط بلافاصله تشخيص داده و اصلاح مي شوند . 4- آن چه شنيده شده است بهتر به خاطر آورده مي شود .

اسلاید 31: ارتباط كلاميهنگام صحبت كردن :به شنونده نگاه كنيد.مطمئن شويد آنچه مي گوييد با تن صدا و زبان بدني شما مطابقت دارد.تن و آهنگ صداي خود را تغيير دهيد.مبهم و با كنايه صحبت نكنيد.مطمئن شويد كه شنونده فرصت سؤال كردن يا اظهار نظر كردن دارد.سعي كنيد خود را جاي شنونده قرار داده و احساسات او را در نظر بگيريد.آنچه را مي خواهيد بگوييد واضح بيان كنيد.از ديدن علايم آشفتگي در شنونده غفلت نكنيد.

اسلاید 32: بازخورد دادنبا ذکرجنبه های مثبت شروع کنید.بهتر است بازخورد با واژه « من » شروع شود: - من فکر می کنم..... - با توجه به چیز هایی که گفتی بنظرم آمد...رفتار یا گفتار راتوصیف کنید.قضاوت نکنید.بزرگ نمایی یا کوچک نمایی نکنید.تعمیم ندهید.عبارات پیش برنده : - شاید دلت بخواهد به این موضوع هم توجه کنی .. - یک انتخاب دیگر هم این است که.... - نظرت در این مورد چی است که .....با ذکر یک جنبه مثبت دیگر بازخورد را به پایان برسانید.

اسلاید 33: موانعارتباط موثر انتقاد و مقصر شمردننصیحت کردنراهنمایی کردن و ارائه راه حلبرچسب زدنتشخیص گذاری ، تفسیر و تحلیل کردن فردستایش به رخ کشیدن و مقایسه کردناسم روي هم گذاشتن ، مسخره كردن و تحقير كردنپرسش هاي زياد و نامناسبگوش نکردنمنحرف سازيبحث منطقياطمينان دهياخلاقي ساختنبزرگ کردن مشکلکوچک کردن مشکلتحسين ، تاييد ، موافقتسخنرانی کردن

اسلاید 34: روش های ارتباط موثر گوش دادن فعالباز پردازی انعکاس احساساتانعکاس محتوا و معانیانعکاس تلخیصیتمرکز بر کلمات احساسیمشاهده زبان بدناگر من چنین وضعیتی را تجربه می کردم ، چه احساسی داشتم ؟

اسلاید 35: بکارگیری مهارت های ارتباطی در سیستم بهداشتی درمانی

اسلاید 36: عوامل موثر بر ارتباط کادر درمانی با مراجعتجارب گذشتهوضعیت سلامتی شرایط موجود در خانهبار کاریروابط با همکارانخود آگاهی

اسلاید 37: فواید برقراری ارتباط درمانی کمک به بیمار برای سازگاری با بیماری ، اخبار بد و عواقب ناشی از بیماری فعال شدن حس مشارکت بیمار در مراقبت ازخودافزایش اعتماد بنفس بیمارو احساس مسئولیت تقویت تصمیم گیری بیمار درباره سلامتی و بیماری خود

اسلاید 38: مشکلات ارتباطی بین پزشک و بیمار45 % نگرانی های بیماران استخراج نمی شود.50% مشکلات روانپزشکی و روانشناختی بیماران نادیده گرفته می شود.در 50% جلسات ویزیت بین بیماروپزشک در مورد مشکل اصلی توافق وجود ندارد.شکایت اصلی بیماران فقدان ارایه اطلاعات توسط پزشک است.اکثر معالجات غلط پزشکی بخاطر مشکلات ارتباطی است نه عدم کفایت پزشک.

اسلاید 39: اثرات منفی ارتباط غیر موثر پزشک و بیماربر عناصر زیر : بهبودی علایم ( فشار خون ، قند و ...)کنترل دردپاسخ های فیزیولوژیکعملکرد روزانهسلامت عاطفیپذیرش درمانرضایتمندی بیمار

اسلاید 40: مصاحبه با بیمارمساعد نمودن محیطمعرفی کردن خودتوضیح میزان زمان در دسترسسوال باز در مورد دلیل مراجعه بیماربکار گیری اصول ارتباط موثربازخورد و توضیح درباره انتخاب های درمانیاطمینان یابی در مورد میزان ادراک بیمار از شرایطمشارکت دادن بیمار در فرایند تصمیم گیری درمانیتعیین زمان جلسه پیگیری درمان

اسلاید 41: مصاحبه با بیمارسوال از بیمار درباره افکارش در رابطه با بیماری ، باور ها وانتظاراتشسوال درباره خانواده ، وضعیت شغلی و اجتماعیبه رسمیت شناختن و پاسخ به احساسات ونگرانیهای بیمار بطریقه کلامی و غیرکلامیتوجه به چالش ها ، سرخوردگی ها و دیگر مشکلات فرایند مراجعه و درمان

اسلاید 42: مراحل ارتباط کادردرمانی با مراجعمرحله مقدماتی یا معرفیمرحله کاریمرحله خاتمه

اسلاید 43: مرحله مقدماتیمراقب زبان بدن خود باشید.کاری کنید که مراجع احساس راحتی کند.رفتاری توام با آرامش و احترام داشته باشید.توجه داشته باشید که ممن است مراجع رفتاری مقاومت آمیز داشته باشد و کمک شما را به راحتی قبول نکند.رازداری رارعایت کنید.مراجع را در برنامه ریزی کاری یا درمانی مشارکت دهید.

اسلاید 44: برقراری اعتمادصداقتثباتاحترام گذاشتن ، خلوص و گشاده روییدادن اطلاعات لازم به بیماروتعیین انتظاراتگوش کردن فعالاعتبار و قابلیت اطمینانهماهنگی کلام با زبان بدن

اسلاید 45: مهارت های لازم کادر درمانی در مرحله کاریگوش کردن همدلانهصداقتاحترامتوضیح دادندوری از پیچیدگیتصمیم گیری و تعیین اهداف

اسلاید 46: مهارت های لازم کادر درمانی در مرحله پایانیخلاصه کردن یا مرور اقدامات انجام شدهتوضیح درباره اقدامات لازم برای پیگیریتسهیل ابراز احساسات درباره فرایند بستری و ترخیصکمک به بیمار برای استقلال مجدد

اسلاید 47: THANK YOU

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید