صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
۳
توانايى انجام رفتار سازكا
مات ۱
«بيايد
صفحه 4:
9 کر
ee Son ere errors
0 7 5
00 see ese ee tw
ات۱0۱
Bes آگاهی
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
Listening
مزا
صفحه 10:
ot Deady
تنها وسیله انتقال اطلاعات بین افراد است. *
؟ تنها راه نشان دادن احساسات به دیگران است.
۷
يبش شرط هر نوع أموزش مؤثر است.
صفحه 11:
ca easel
* اثر مستقيم روى سلامت روانى فرد
ل لك
* افزايش بهره ورى ۱
۱
© تندرستى ار EE.
ie ۱
650
00
00
صفحه 12:
ارتباط غير
|
* منجر به نارضایتی . احساس تنهایی و تعا
اجتماع می گردد.
* در طول زمان اعتماد به نفس و احساس درماندكى
ايجاد م 005
* توانايى فرد براى مقابله با مشكلات زندكى را كاهش مى دهد.
صفحه 13:
* كلامى
* غير كلامى
۱
Effectiveness of Communication
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
سد هاى ارتباطى
ا
لل تان
© تفاوت هاى زبانى
* مهارت های گوش کردن ضعیف
؟ منحرف کننده های حواس
صفحه 17:
FI eevee CY eer
ents ا ا
آهمیت بیشتری دارد.
* افراد اغلب مبهم و رمزى صحبت مى
* گوینده ممکن است نسبت به احساساتش کور با
7 3
* شنوندگان اغلب براحتی 0 می شوند.
ee CB See Sr ere Tenn oe Sie Etre,
شود را تحریف می کند.
بسیاری اوقات مردم علاقه ای به تغبیر و یادگیری ندارند.
ا 0
Pes) ارالك
صفحه 18:
۱۳ is
* گوش دادن فعال
اك 4
ie 3
© باز يردازى 2
ae .
reece 0
6
aia يت
صفحه 19:
۱ meee)
5-5 وس ان
ی 5۳
ل
* درک دیگران
aid د
Pelee rel es nvr
تا
صفحه 20:
صفحه 21:
الك ا
© كوش ندادن
* كزينشى كوش دادن
© تاانتها كرك كارن
* بيش داورى كردن
* ذهن خوانى كردن
* تدافعى بودن
بن ۱9
۶ منحرف کردن بحث
صفحه 22:
کاری که انجام می دهیم را کنر می گذاريم.
كمى به جلو خم مى شويم ٠
0 ا
Peery Te ee eer
برست 1101 oT laa lara
Colles Mea ld
eater eed ۱ سوالاتی از طرف مق را
علاقمند به شئيدن هلدا"
0 ل P resoed ee
ees ا ال
سعى مى كنيم آنجه را كه كفته نمى شود بشنويم.
EE aetna 7 ار ا
rr يافت كل يبغام و كل اطلاعات قضاوت ونتيجه كيرى نمى كنيم.
8 به کلیه صحبتهای طرف مقابل گوش می کنیم نه فقط به قسمتهایی که به آن علاقمندیم.
© به ام دده شده توچه می کنیمنه شخصیت فردی که سخن می گوید.
۵ کمتر صحبت می کنیم و بیشتر گوش مب
9 ae e AOC
صفحه 23:
5
توضیح
سوال بپرسید تا موضوع را بهتر بفهمید .
صفحه 24:
صفحه 25:
9 ae
۱
© عدم تکمیل جملات دیگران
ل ا On
ا 0 0ك
ae
ONES Ne Crore ib rere an toca
صفحه 26:
صفحه 27:
از خود سوال هاى زير را مى يرسيم:
© اكر به جاى او بودم چه احسا
Pepi
Teor PP ا eed
صفحه 28:
0
صفحه 29:
Mes 5 co ۳ و
۱
... بس در واقع .)5
ree تا
”
”
”
صفحه 30:
تاثيرات استفاده از روش با
ا ا لت
ا 00
۳- اشتباهات و برداشت های ۶
اصلاح مى شوند ٠
۴- آن چه شنیده شده است بهتر به خاطر آورده می شود .
صفحه 31:
۱
۱.به شنونده نگاه کنید.
Pree ner Meco onl
Peweseigwera ry anys Kener Reng
۴مبهم و با کنایه
ل ال كردن يا اظهار نظر كردن دارد.
ا ا ا ل 595515
/.آنجه را مى خواهيد بكويبد واضح بيان كنيد.
از ديدن علايم آشفتكى در شنونده غفلت نكنيد.
صفحه 32:
ل لم
بهتر است بازخورد با واژه « من » شروع شود:
- با توجه به چیز هایی که گفتی بنظرم آم...
رفتار یا گفتار راتوصیف کنید.
cae ۳
بزرگ نمایی یا کوچک نمایی نکنید.
تعمیم ندهید.
دا
۱ aero et emer nNl
یک انتخاب دیگر هم این است که. -
نظرت در این مورد چی است که -
با ذکر یک جنبه مثبت دیگر بازخورد را به پایان برسانید.
صفحه 33:
| oi
كوش نكردن *
ب
لت
۳
اخلاقى ساختن ©
0 لل
کوچک کردن مشکل *
؟ تحسین . تایبد » موافقت
سخنرانی کردن *
oa
* به رخ كشيدن و مقايسه كردن
۱ ااا
Sena]
صفحه 34:
SL ae reer)
* كوش دلان فعال
* باز يردازى
ل يات
* انعکاس محتوا و معانی
fees rere
* تمركز بر كلمات احساسى
* مشاهده زبان بدن
صفحه 35:
بكار كيرى مهارت هاى ار تباطى در لنبيستم
بعداشتى در مانى
صفحه 36:
عوامل موثر بر ارتباط کادر دره
7
i ل
؟ وضعیت سلامتی
0 ۳
© بار كارى ا
ا ا
0
صفحه 37:
فوايد برق
* کمک به بیمار برای سازگاری با بیماری
بیماری
اكت
© افزايش اعتماد بن
* تقویت تصمیم گیری بیمار درباره سلامتی و بیماری خود
صفحه 38:
ا 0
© 60 مشكلات روانيزشكى و روانة
* در 4۵۰ جلسات ویزیت 2
وجود ندارد.
© شكايت اصلى بيماران فقدان ارايه اطلاعا
© اكثر معالجات غلط يزشكى بخاطر مشكلات ارتباطى است نه عدم
کفایت پزشک.
صفحه 39:
Zz 8 روز ل
© سلامت عاطق
* پذیرش درمان
00
صفحه 40:
* مساعد نمودن محیط
* معرفی کردن خود
ل Bae
ee Loe SS ee id
بکار گیری اصول ارتباط موثر ©
* بازخورد و توضيح درباره انتخاب هاى درمانى
aS Re eee
ES Seer eens run Ree ra.
* تعیین زمان جلسه پیگیری درمان
صفحه 41:
0 nn 0 ia
Lei ا ا
* به رسميت شناختن و ياسخ به احسا
كلامى و غير كلامى
۱ سرخوردگی ها و دیگر
درمان
ت فرایند مراجعه و
صفحه 42:
* مرحله مقدماتى يا معرفى
* مرحله كارى
© مرحله خاتمه
صفحه 43:
|
ia الت
ل
cova ا ا over
00
الل ا م
* مراجع را در برنامه ریزی کاری یا درمانی مشارکت دهید.
ت آميز داشته باشد
صفحه 44:
فا
© ثبات
eee
ل دادن اطلاعات لازم به
* كوش كردن فعال
0 eo
2 Dc ia
صفحه 45:
مهارت هاى لازم كادر
ل
iad ا ان
*۶ صداقت
ae |
۲
* دورى از پیچیدگی
٩ تصمیم گیری و تین اهداف
صفحه 46:
|
۱
لا ار
اا ل د
صفحه 47:
THANK YOU