مهندسی ارزش
اسلاید 1: مهندسی ارزش value engineering
اسلاید 2: مهندسی ارزش یک روش سازمان یافته ومتشکل از تکنیکهای مختلف است که پدیده بهبود را قوت می بخشد.منشا فناوری مهندسی ارزش : جنگ جهانی دوم - رسما 1947 درجنرال موتور- افزایش و ارتقاء کیفیت تولید محصولات مورد توجه قرار گرفت.
اسلاید 3: عوامل اصلی تعیین کننده مهندسی ارزشQualityTimeCost
اسلاید 4: کفش ملی هاکوپیانMother careMenentonMacdonalds 1990 میدان پوشکین 600 نفر-55000 در روز(200 نفردر قبل )QualityTimeCost
اسلاید 5: مهندسی ارزش:بهبود از آنچه که تا کنون بوده است به آنچه که باید باشد (جهش قورباغه ای)
اسلاید 6: مهندسی ارزش: بهبود در طراحی،عملکرد،طول عمر،قابلیت تولید، قابلیت نگهداری،خدمات، اندازه،شکل و خصوصیات و...
اسلاید 7: Segmentation شرکت ارجعرق چینسجادهچادر مشکیمهررکعت شمارکفنمهراذان گویخچال فریزر
اسلاید 8: تغییر قاعده بازی در کیفیت: -Basic needs -Performance needs -Excitement needs
اسلاید 9: تغییر قاعده بازی در خدمات:- قبل از فروش:(مراجعه کننده ---> خریدار: نمایشگاه اشانتیون و...) - حین فروش:(خریدار---> مشتری :حمل ونصب رایگان تخفیف و...) - پس از فروش“مراجعه کننده-خریدار- مشتری”
اسلاید 10: تغییرقاعده بازی در تولید: ( بهره وری در زمان،مکان،نیروی انسانی و...)تویوتا crissida(carina – corolla)
اسلاید 11: ژاپن 5 خاورمیانه 21 17 اروپا اجزا ء corolla غیر از موتور از شرکت ولو سوئد و پژو فرانسه
اسلاید 12: شرکت های فرانسوی:(تغییر قاعده بازی در پالایش نفت در اقیانوس هند)
اسلاید 13: تغییر قاعده بازی دراستفاده از پولتغییر قاعده بازی در مرکز پرورش دامی مرینوستغییر قاعده بازی در تولید موتور هوندا
اسلاید 14: آمریکا جزیره Honshoo انبار قطعات مواد اولیه هندای آسیایی 300km عرض2m آسیا انبار قطعات اولیه هندای آمریکا HOKIDO
اسلاید 15: تغییر قاعده بازی در کلیه مراحل طراحی: فضا : پیتز ا- هندوانه - هویچ - سیب زمینی ورقه ای- آقای تویوتامرکز آمار اوکراین “شهرداری- اداره صنایع!! “
اسلاید 16: مهندسی ارزش : تغییر قاعده بازی در خرید دفعات خرید حجم خریدنوع خرید زمان خرید
اسلاید 17: مهندسی ارزش: تغییر قاعده بازی در شکل - شرکت جابربن حیان
اسلاید 18: تغییر قاعده بازی در روشهای پیشبرد فروش: promotionیویو(توپک)تک ماکارونپارس برنزT.S گلرنک - اوه ؟! رضازاده . مهدوی کیا . بکهامجمشید مشایخی.کریمی (دم آور) روغن آفتابپژوپارسقطره چکانینشت هدایت شدهموج سواریعلائم ایزوگواهان نیرومندکاهش حجم با قیمت ثابتافزایش حجم با قیمت ثابت
اسلاید 19: استراتژی های ورود به بازار: - تمرکزی: یک کالای خاص دربخش معینی ازبازار رب گوجه فرنگی خراسان- تفکیکی: روی چند کالاهرکدام دربخشهایی ازبازار گلستان:برنج- زعفران- چای- انبوه : یک کالا درتمام بخشهای بازار ماژیک- کلینکس- کانون : افغانستان - عراق
اسلاید 20: گلرنگ=اوه ارج # آزمایش
اسلاید 21: مهندسی ارزش: تغییر قاعده بازی در شناخت مشتری - شیفته “بازار یاب بدون حقوق ما “- راضی “حد اقل درجه رضایت “ - ناراضی “شدیدا دنبال محصول جایگزین” - خشمگین “به دنبال محو کردن تولید کننده ! “ قانون پارتو ( 20 - 80 )
اسلاید 22: مهندسی ارزش : تغییرقاعده بازی با Bench Markingرونویسی نیست! خوشنویسی نیست! “ انشا نویسی است”
اسلاید 23: B . Mجازدن چرخها در ایران خودرو: مسابقات رالیدستگیره دربهای کنار در: شکلات آیدینپزشکهای آمریکایی : بورس ژاپن 118 آمریکا!! : بورس ژاپنشیر نوشین روزنامه خراسانتوزیع مکدونالد: آمبولانس
اسلاید 24: مهندسی ارزش : تغییر قاعده بازی در سیستمهای تولیدی تولید: (پیوسته – کارگاهی)
اسلاید 25: تولید پیوسته کارگاهی نان رضوی قنادی محصول در حال حرکت محصول ثابت نیروی معمولی نیروی متخصص اتومات دستی
اسلاید 26: تفاوت های فرهنگی و مهندسی ارزش: “اندازه-رنگ-حجم-زبان-تاریخ و....”-بسته بندی خامه در آفریقا!-گلاب نادر! گلاب مغول!-چین چین!-رب 1kg و رب 100gr-زمزم pipi-مهسا توس -شورلت نوا Nova -بسته بندی شیروکره“ایران:100gr-1literاروپای شرقی 500gr-4literاروپای غربی 10-15gr-250cc
اسلاید 27: مهندسی ارزش و جلب رضایت مشتری V.O.C Voice Of Customers- شیر رضوی
اسلاید 28: مهندسی ارزش و تامین نیازهای مشتری تامین مسکن فرانسوی ها2005-> 1 milion ------’200000 800000 ‘-----متوسط ازدواج 36 سال -----------> 2041
اسلاید 29: -از روابط انسانی خوب بهره بگیرید ودر بهبودهای متناسب از آنهاکمک بگیرید. پرسنل تولیدی(یقه آبی) دستمزد پرسنل ارگانیکی(یقه سفید) مغز مزد - کار گروهی را حمایت کنید در مهندسی ارزش:
اسلاید 30: در مهندسی ارزش: را برای یک جهش بکار گیرید.J.I.T - مشتری را به خوبی بشناسید. - خلاقیت را پرورش دهیم. - در الگوسازی وحلاجی ایده ها و...B.S,B.M -
اسلاید 31: Next
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.