کسب و کار مدیریت و رهبری

مهندسی دوباره سازمان ها

Mohandesi_dobare_sazmanha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهندسی دوباره سازمان ها”

مهندسی دوباره سازمان ها

اسلاید 1: مهندســين مشـــاور روش ســـازان صنعت مهندسي دوباره سازمانها Re-EngineeringRe-Engineering

اسلاید 2: 2 فلسفه پيدايش :دگرگوني فعاليتها ،كسب وكار و تغيير در همه حوزه ها پيشرفت روزافزون تكنولوژي تغيير نگرش به مشتري تغيير در مديريت : نگرش وظيفه اي و مديريت پايدار و مطمئنرقابت نگرش نوين به انسانها ، نيروي انساني مهندسي دوباره سازمانها

اسلاید 3: 3افزايش رقبا ،توانمندي شركتهاي كوچك ، سازمانها را واداشت تا در زمينه كاهش هزينه ها ، بهبود بهره وري ، افزايش انعطاف پذيري كوتاه كردن چرخه آفرينش فراورده ها و افزايش كيفيت خدمات به مشتري حركتي جديد و تازه را در كسب و كار ، مديريت را آغاز كنند. پيشرفت روز افزون علم و تكنولوژي تغيير در ماهيت كسب و كار و لزوم حركت جهت جهاني شدن كه پيامد آن تغيير در فعاليتها ، ساختار نيروي انساني و مديريت را به همراه داشت كه باعث گرديد تا سازمانها دگرگوني عظيم و انقلابي بزرگ در تفكر و فعاليتهاي خود ايجاد نمايند.دگرگوني در تمامي حوزه ها : مديريت كاركنان روشهاي انجام كار محيط : دروني / بيروني تعريف مهندسي دوباره :باز انديشي بنيادين و طراحي نو و ريشه اي سازمانها ،بمنظور دستيابي به بهبود و پيشرفتي شگفت انگيز كه تفكر نسبت به مديريت ، انسانها و ماهيت كسب و كار را دگرگون مي كند

اسلاید 4: 41- مديريت كيفيت فراگير 2- مهندسي مجدد ( دوباره ) ابزارهاي تحول :1 – T.Q.M: Total Quality Management 2 – Re-Engineering زمانRe-EngT.Q.Mكاركرد حركت رو به جلو و بهبود مداوم عملكرد ( فرايند ) سازمان رابطه مهندسي مجدد و مديريت كيفيت فراگير

اسلاید 5: 5زمينه هاي تحول كار مديريت بنگاه اقتصادي جامعه Re-Engineeringكار(فرايند)مديريت(كاركنان)جامعه(اجتماعي)بنگاه اقتصاي(سازمان)كسب و كار

اسلاید 6: 6 تركيب وظيفه هاي گوناگون با هدف يكي شدن نتيجه - وظيفه جزيي از كل است . فرايندها ، نتيجه كار يك گروه ، تيم ، افراد است كه خروجي آن ضمن داشتن ارزش افزوده براي سازمان مشتري پسند است - نگرش فرايندي نتيجه كار كه همان مشتري و رضايت وي مي باشد را هدف قرار مي دهد ProcessInput Out put نظام فرايند گرا- سازمان فرايند گرا ، مجموعه وظايف را گردهم آورده و سازمان را به سمت هدف اصلي آن سوق مي دهد رسالت : ارزش آفريني مشتري پسند فرايند هاي شركت : عامل ارزش آفريني هستندفرايندهاي كارا : باعث پيروزي در كسب و كار مي شوند پيامدهاپيامدهاProcess Approachفرايندگرايي كارائي فرايندطراحي عالي كاركنان مناسبمحيط دلخواه

اسلاید 7: 7- توجه به فعاليتهاي مولد ارزش افزوده - تغيير شگرف در تركيب و ماهيت ساختار سازماني - تغيير كلي ساختار سازماني و نيروي انساني كوتاه شدن چرخه عمر محصول و خدمت كاستن پايش و نظامهاي مكرر نگرش حرفه اي كاهش رده ها و پستهاي سازماني - تغيير سيستم حقوق و دستمزد- مشاركت پرسنل در رسيدن به نتيجه و هدفسعي در كاهش يا حذف فرايندهاي ارزش افزا فرايندهاي ارزش نيافزا كارههاي بيهوده

اسلاید 8: 8- جلوگيري از دادن مسئوليت و اختيار به پرسنل مجري فرايند سازمان را خشك ، انعطاف ناپذير ، پرهزينه ، هرز دهنده منابع و آماده بروز اشكال و اختلاف مي نمايد نظامهاي سنتي كه كاركنان آنها را به كار كردن و مديران را به اداره كردن وا مي داشت ،موجب پيدايش رده هاي فراوان سرپرستي و مديريت مي شد كه هيچ عمليات ارزش افزايي را انجام نمي دادند. در نظامهاي سنتي ، پرداختها ناشي از ارشديت ، حضور در محل كار ، پيروي از مقررات ، محبوب رؤسا بودن و شايد انجام درست وظيفه محوله است . در اين ميان نتيجه كار كه شايسته ترين هدف است نقش چنداني ندارد نبايد سازمان فرايند محور را پيرو راستين مكتب مساوات به حساب آورد ، بازده و نتيجه كار همه افراد يكسان نيست . آنچه در اين نظام مهم است ، نتيجه كار و نه سمت اداري افراد ، معيار قرار مي گيرد . در سازمان فرايند محور ممكن است كارگران از مديران درآمد بيشتري داشته باشند . -در نظام فرايند محور اطلاعات ميان همه كاركنان پخش مي شود ، چون براي انجام فرايندها ضروري است تصميم گيري نيز چنين بوده و در نزديكترين محل انجام بعمل مي آيد . مهمترين افراد در سازمان كساني هستند كه ارزشهاي والاتري بوجود مي آورند و بدينگونه ، نفس كار و نه سمت اداري ، از اهميت ويژه اي برخوردار مي گردد . پيشرفت همواره عمودي نيست بلكه افقي نيز مي تواند باشد ( پيشرفت در حرفه ) . پول از طرف مشتري پرداخت مي گردد و زماني مي پردازد كه انتظارات وي (ارزشها ) تامين شده باشد .

اسلاید 9: 9فرايند ناكارا نشانه ها تبادل بيش از حد اطلاعات ،تورم داده ها فراواني ذخيره مواد خام ، قطعات و داراييهادرصد بالاي بازرسي و پايش در مقايسه با ارزش افزودهدوباره كاري و تكراروجود پيچيدگي ، استثنا و موارد ويژه در كاربيماريتكه تكه كردن يك فرايند طبيعيناتواني سازمان در رويارويي با وضعيتهاي غيرعادي تكه تكه بودن كارنبود بازخورد مناسب در نظام (سيستم)دگرگون شدن روشي ساده

اسلاید 10: 10Re-EngineeringRe-Engineeringپيامدها پيامدها Managementمديريت مهمترين افراد در سيستم ( سازمان )،كساني هستند كه ارزشهاي مورد نظر مشتريان را بوجود مي آورندمديريت ( مدير ) وظيفه هدايت ( مديريت ) يك يا چند واحد ( اداره ) را كه در كنار هم سازمان ناميده مي شوند را به عهده دارد مدير ، سرپرست ، مسئول وظيفه نظارت ، تحكم به افراد و امر و نهي كردن به آنان را داردثبت امتيازات فقط براي مدير و ارشديت و تحكم بر كل سازمان رهبريرياست ، سرپرستي ، مسوول و لايه هاي بسيار زياد مديريتپايش و كنترل هاي مكرركار با انسانهاسازمان سنتي:خواسته مهندسي دوباره :سازمان سنتي:خواسته مهندسي دوباره :

اسلاید 11: 11Re-EngineeringRe-Engineering كليه وظايف برنامه ريزي ، تقسيم بندي كارها ، مسووليت تام در قبال نتايج و ديكته كردن كليه كارها به عهده مديريت است وظيفه سازماندهي ، ساماندهي ،در اختيار داشتن كليه اطلاعات و روشهاي انجام كار و هماهنگي وضع موجود به عهده مديريت مي باشد هدايت و خط دهي كاركنان پشتيبانيتشويق و همياري ودادن مسووليت نگهداري و بهسازي سازمانتغيير واژه مديريت ، سرپرستي و .... در نظام مهندسي مجددمربي( هدايت كننده)تيم مهندسي مجددصاحبكاررهبرخواسته مهندسي دوباره :خواسته مهندسي دوباره :سازمان سنتي:سازمان سنتي:

اسلاید 12: 12دگرگوني در كاركنان دانش و مهارت محدوددانش و مهارت محدودبجاي- آگاه و فرهيخته فرمانبرداري از دستورفرمانبرداري از دستور“انديشه با توان تحليل وظيفه گرا(تخصص فردي)وظيفه گرا(تخصص فردي)“فرايندگرامهار (كنترل)مهار (كنترل)“اختياردارمنفعلمنفعل“مبتكرعلاقمند(Interested)علاقمند(Interested)“متعهد(Job) شغل(Job) شغل“كار حرفه ايتكروي و حفظ امتياز براي خود““همدلي و همكاريانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابعانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابعانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابعانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابع

اسلاید 13: 13پيامدهاپيامدهاEconomical Agencyبنگاه اقتصاديارزش : ارزش چيزي است كه مشكلي از مشتري را حل و بر طرف مي كند و نيازي را بر آورده مي سازد رسالت هر كسب كار (بنگاه اقتصادي ) ارزش آفريني براي مشتريان استديدگاهها : ارزش آفريني براي سهامداران و سرمايه گذاران كار آفريني و ايجاد فرصت شغلي براي كاركنان ارزش آفريني براي مشتريان فرايندهاي شركت وسيله ارزش آفريني هستند پيروزي كسب و كار نتيجه فرايندهاي كارامد است پيروزي فرايندهاي عالي در گروه طراحي بي نقص ، مجريان مجرب و محيط مناسب براي فعاليت آنان مي باشد .

اسلاید 14: 14دگرگوني در انگاشتها و پيش فرضهاقانونهاي كهن اطلاعات را تنها از يك منبع به دست آوريمكسب و كار يا متمركز است ، يا غير متمركزهمه تصميم گيريها با مديران است براي دريافت اطلاعات به دفتر كار نياز داريمبهترين راه ارتباط با مشتري ، تماس حضوري استبايد جاي چيزهايي را كه بدانها نياز داريم ،بدانيمدر برنامه ها گهگاه مي توان تجديد نظر كردفرد در سلسه مراتب ترفيع مي يابد گروه سرپرستان و مديران حالت “چسب” بخشهاي سازمان را دارند . واقعيتهاي نو اطلاعات را همزمان در همه جا مي توان به دست آوردهمزمان مي توان از مزاياي هر دو بهره بردتصميم گيري بخشي از كار همه كاركنان است كاركنان سيار مي توانند به در يافت و ارسال اطلاعات بپردازندبهترين راه ارتباط با مشتري ، تماس موثر است چيزها جاي خود را نشان مي دهند هر آن مي توان در برنامه ها (طراحي ،ساخت، پردازش ...)تجديد نظر نمود فرد از هر نظر رشد و گسترش مي يابد (نه ترفيع پلكان)گروه صاحبكاران و مربيان حالت “روغن” در دستگاهها را دارند

اسلاید 15: 15در گذشته مديريت سازمان يك كارفرما داشت كه سرمايه گذار بود . اينك دو كارفرما دارد كه دومي مشتري مي باشد.مشتري همواره به دنبال نتيجه كار است و به ساختار مديريتي ، برنامه هاي راهبردي و روشهاي اداري و مالي توجهي ندارد در نظامهاي نوين سرنوشت كاركنان بدست مديريت نيست . بلكه توسط مشتريان رقم مي خورد نظامهاي نوين از اجتماعي گرفته تا سياسي ، كسب وكار ، براي همراهي با روند دگرگونيهاي پرشتاب ، بايد باز ، انعطاف پذير و پويا باشند.در سازمانهاي فرايند محور : مرزها انعطاف پذير قابل نفوذ پويا عملكرد فرا وظيفه اي

اسلاید 16: 16پيامدها پيامدها Societyجامعه بيرونيدرونياعتماد مشتريان استفاده از نظرات تامين كنندگان يكي شدن ارزش مشتريان و سهامداران ايجاد ارتباط و باز بودن جامعه نسبت به رقبا مشتريان تامين كنندگان سهامداران دولترقبابها دادن به انسانهابكار گرفتن انديشه آگاهي دهي همگانيبرخورداري همگاني از نتيجه كارتصميم گيري با كاركنان (مشاركت)رهبريمربي گيريكاركرد تيميبكارگيري گسترده فن آوري اطلاعات پايگاه داده پردازي ، شبكه هاي ارتباطي ، فن آوري الكو سازي ، تله كنفرانس، سيستم هاي هوشمند

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید