صفحه 1:
دانشکده مهندسی برق, کامپیوتر و فناوری اطلاعات
صفحه 2:
در رابطه با مدرس
tbhassemi@gmail.com
ry
روزهای یکشنیه, جهارشنبه و ينجشنيه +
3
ups.google. com/aroupiTEngry
eo
iteng\-subscribe@googleqroupsicom!
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
#از لحاظ معناى لغوى اين عبارت از كلمة جمع كردن مى آيد
اا ال لك
ف متعددی از جامعه آمده است» ولی بطور کلی می توان گفت:
*” "در هر مورد که بتوان برای گروهی از مردم وجه جامع و جهت وحدتی اعتبار کرد اطلاق
00000
| او ا
00 ا Na ney a role geo meer
ae
۴ ۱۷۵7: چامعه به معنیدسته لیاز مردم لستک ه با هم زندگیمیک نند و
سر رح - .۰
مجموعه لءاز منافع که همه زندگ نها را شاملمیشوند مشترکهستند
ceca sels i)
صفحه 6:
صفحه 7:
تغییرات و دگر کونیهای اجتماعی
صفحه 8:
دگرگونی در نهادهاى اجتماعى
۰
صفحه 9:
٠ دكركونى در کم و کیف ارتبا و پیوندهای متقابل نهادها
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
شام ارادی شامل ...
صفحه 13:
ارتباطات فرآیندی است که ارگانیسمها را به یکدیگر پیوند میدهد.
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
مفهوم خناوری اطلاعات
صفحه 17:
براستی فناوری اطلاعات هیست ؟
صفحه 18:
1 براستی فناوری اطلاعات هیست ؟ «دمم
صفحه 19:
. فناوری اطلاعات
_ ©Information technology (IT), as defined ذا 5
the “a
(ITAA), is
~ "the study, design, development, implementation,
support or management of computer-based
7 particularly 50۵۵
applications and computer hardware.”
- IT deals with the use of electronic and
to 5 5
,and information.
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
oe
برآوردن نیاز های فطری و طبیعی
3
5 تقسيم كار
صفحه 23:
مبمترین ویژگی های جوامع اولیه (دام)
سیاسی.
کوچک خود مختار
محدودة ارتباطات
صفحه 24:
مپمترین ویژگی های جوامع اولیه (cats!)
+ اجتماعی شدن نوجوانان فرآیندی غیررسمی
آموزش غير نهادينه و سینه به سینه
" دانش و فناوری در سطح بسیار پایین قرار داست.
صفحه 25:
+ محور اصلی زندگی
5 ايل يا قبيله
صفحه 26:
' مپمترین ویژگی های جوامع کوچ نشین (at)
سلسله مراتب
شورای ریش سفیدان
سیاسی. آموزش, ارتباطات و فناوری
صفحه 27:
ذخیره های اطلاعاتی قابل توجهی دربارة گياهان و جانوران
ل
صفحه 28:
مبمترین ویژکی های جوامع کشاورزی (سم
۳ مفهوم استخدام
نیروی بکارگیری و نگهداری
ل
مشاغل تخصصى تر
ارتباط قوم ۰ کمتر
صفحه 29:
مبمترین ویژکی های جوامع کشاورزی (سم
سیستم های آموزشی غيرنهادینه و سينه به سینه
صفحه 30:
در مجموع خصوصیات جوامع روستابی عبارتند از...
صفحه 31:
صفحه 32:
Shug | 2
گیبای عمده جوامع شپری ۰۰۰
صفحه 33:
جامعة روستایی
گذشته گرا
و
عاطفی و دوستانه
ore
محدود
زیاد
محدود
غير رسمى
جامعة شهرى
آينده كرا
قانون
رسمی و قراردادی
پیجیله و گسترده
مرن
وضع
صفحه 34:
مشاغل خدماتی
فناوری در کشاورزی
صفحه 35:
بزرك
تابع كشور
20007
۳
تنوع مذهبى
اناد یبن
Plead
دفع مواد زائد صنعتی»
آلودگی هوا
Eros
كوجى
مستقل از نظر سياسى
گسترده
كا سس لا
وحدت مذهبی
وجود دروازه در اطراف شهر
1 ya a)
Pre ا orcs)
حیوانی
ی
صفحه 36:
(Information Society) _jsUbI جامعه
6 فناوری اطلاعات
dub اطلاعاتی
اذ بعاد زملنی و مکانی
sae كاملات انسانى
فناوری مولد محور
صفحه 37:
ات
مواد اولية أن داده (مادة خام ذهنى) است
موتور محرک آن کامپیوتر است
'محصولات نهابى آن تجريدى است
محدود به موقعیت مکائی نیست.
De ton teed
از مواد خام طبیعی استفاده میشود
ا ا 00
om
محصولات نهايى أن تجسمى است
محدود eer ale
eer
صفحه 38:
صفحه 39:
جامعه اطلاعاتی جبست؟
نلاب شکرف الکترونیکی
نیاز بشر به استفاده از اطلاعات
جامعة اطلاعلتی ۰ دهة ۱۹۸۰
تولید ارزشهای اطلاعاتی
صفحه 40:
: William Martin
کیفیت زندگی
اجتماعى و توشعة اقتصادئ اطلاعات و بهره برداری
صفحه 41:
تعریف جامعه اطلاعاتی (ادامه)
National Working Party on Social Inclusion in the Information
: Society
تراکم بسیار زیاد اطلاعات
استفاده از فناوری کامپیهتر
تتقال /دریافت سریع داده های دیجیتال
صفحه 42:
' تعریف جامعه اطلاعاتی (ادامه)
Bell | 2161(: (جامعةٌ فرا صنعتی)
4 ما قبل صنعتى بازى عليه هستى
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
ساخت های فنی اطلاعا
3
a 1/,
حتما
زیر US >
محه ۱
اس
ل
صفحه 46:
1 زیرساخت های فناوری...
9 شيكه هليى ۰۰ "۰ بطور فيزيكى انتقال و ارتباط
سخت افزاری
زیرساختهای فیبر نوری و مخابراتی
صفحه 47:
' زير ساخت های مرتبط با دانش ...
9 سازمانهاء روشیها و پردازش اطلاعلتی
انديشة خلاق و خبركى
بازیابی» پردازش و فراوری داده اهداف مختلف مانند مدیریت» نظارت»
سازماندهی و کنترل
صفحه 48:
| یر ساخت های فناوری رابط اطلاعات. .
صفحه 49:
صفحه 50:
این ویژگی ها عبارتند از ۰.
+ کاهش فاصلة جغرافیای و زمانی
نحوة توليد ثروت و ارزش
مفاهيم و شاخصهاى اقتصادىء؛ اجتماعی» مديريت و
دارلیی های نامشهود» تحقیقات» مهارتهاء دانش و
صفحه 51:
این ویژگی ها عبارتند از ۰.
4 ساختار و ماهیت اشتغال
8 بر آموزش و توسعة محیطهای آموزش الکترونیکی و بی درنگ
"«تقویت مهارتها در حوزة 101
5
كسترش روز افزون سيستم هاى باز
صفحه 52:
2 ioe
| این ویژکی ها عبارتند
و
0
تغيير اسا
نی مواة
مولفه های قدرت
و"
افزايش چشمگیر پیچیدگی
Jee ee
ثل جهانی
صفحه 53:
4 تاثیر 1۳ بر وجوه مختلف حامعه
صفحه 54:
اقتصاد دیجیتالی یا اقتصاد شبکه ای
صفحه 55:
کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک
۵
مشتری گرایی
eo
صفحه 56:
صفحه 57:
جامعه اطلاعاتی و آموزش
مآموزش شبکه ای, کلاسهای مجازی, دانشگاه اینترنتی و آموزش از راه دور
صفحه 58:
صفحه 59:
صفحه 60:
جامعه اطلاعاتی و شبرههای الکترونیکی
صفحه 61:
موج اول
براى كنترل ظرفيت توليد
برای کنترل دانش و اطلاعات
صفحه 62:
صفحه 63:
آموزش و یادگیری چیست؟
تصور مفاهیم . بردازش ارتباط يا عدم ارتباط
صفحه 64:
آموزش و یادگیری چیست؟ (ws)
صفحه 65:
| عوامل موّثر در جریان یادگیری ۰
ag امری دائمی
کل شخصیت فرد
صفحه 66:
' عوامل موّثر در جربان یادگیری ۰۰۰ (os)
تماس متقلبل .. محیطهای اطراف
ساختهای ذهنی
سازمان دادن هدايت كنش و واكنشبهاى غادى
صفحه 67:
ضرورت و اهمیت آموزش انسان ...
'يارشد و توسعة نيازمنديهاى گسترش جوامع
مهارتهای پیچیده
نیازمندیها و حرفه های
صفحه 68:
مولفه ها و اجزای سیستم آموزشی .
صفحه 69:
آموزش از راه دور cee (Distance Learning)
je
استاد و فرگیر بطور فیزیکی جدا از هم
خود آموزی
ابزارها و وسایل کمک آموزشی
صفحه 70:
صفحه 71:
برخی از وبژکی های آموزش از راه دور ۰.۰
صفحه 72:
| برخی از عوامل گسترش آموزش از راه دور .
صفحه 73:
€- leaning به wats انواع ١
صفحه 74:
تعریف آموزش الکترونیکی
ha
اطلاعات در امر آموزش نرمافزارها
سطوح ابتدایی تا دروس دانشگاهی
مهمترین مزایای
دسترسی یکسان تعداد زیادی
خلاقیتها و یافتههای ذهنی
صفحه 75:
آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور ۰.۰
e-le apmtagce learning
E-learning
ايتباط رو در رو
صفحه 76:
i دسته بندی انواع آموزشبای الکترونیکی
صفحه 77:
صفحه 78:
صفحه 79:
صفحه 80:
eademie — Educational Websites برخى از مشخصات
LJ
صفحه 81:
صفحه 82:
صفحه 83:
*حتی وائّه فناوری اطلاعات برای برخی مدیران باتجربه صنایع ماء کلمهای نامانوس
است.
#فناورى اطلاعات و ارتباطات» عمرى جندان طولانى در كشور ما ندارد وبه دليل همين
cad ا ا |
*تغییرات پیوسته و پرسرعت فناوری اطلاعات عامل دیگر ناآشنایی صاحبان صنایع با
فناوری اطلاعات است.
| cae
مديران صنايع در ee ۱
#عدم ارايه شفاف و صحيح توانايىها و امكانات مديريتى '11 از طرف صاحبان اين
صنعت به صنایع دیگر عامل بسیار مهم دیگر این شناخت ناکافی است.
۳
صفحه 84:
© نكرشى فناورى زده بین مدیران کلیه صنایع ما و به خصوص مدیران صنعت 11 سبب
شده است تا تنها تكنولوزىهايى نظير :1206761206121 2131101122
025.5 225606 طاعالآ .2818 [هاى توزيع شده
| ا ل ات 0 ا roar Os)
©آنجه در فناورى اطلاعات اهميت داردء يى
PRR Easier Silage
این نگرش در نهایت منجر به ی
00 ae |
9
صفحه 85:
صفحه 86:
صفحه 87:
صفحه 88:
#در دسترس نبودن زيرساختهاى لازم در سطح كلان و ملى؛ از ديكر دلايل كماقبالى
به فناورىهاى اطلاعاتى و ارتباطى است.
Repo eco Restle eS] Sat Seen ree
كذائتن توان تصمي بار مدير وز ساس الى اماد عات كيار امك
ca arcana FC IPD ogee Dy eNO ren a Pe 1
مختلف دارد و طبیعتا امکان برقراری هیچ نوع ارتباط دادهای مقرون به صرفه و قابل اعتماد وجود
ندارد.
۱ eee nat ean ies MR YS
کسب مجوزهای بسیار و صرف زمان و هزینه معتنایه است.
#نصب نرمافزار بر روی سیستمعامل و ارتباط آن با پایگاههای دادهای که به دلیل
ا ا ا ا Ser
صفحه 89:
صفحه 90:
ا ere
از زیرساختهای ارتباطی گرفته تا ابزارهای تصمیمگیری مدیریت معنا میشود.
بخشى بودن '11. علاوه بر بيجيدكى ظاهرىء مشكلاتى را در كشور ما دامن زده
Crore ا ا 0
*سازمان و صتعت مقصد ل ا 0000
Cece Se epee el ears pee eel ae Es) eI CSI) |
a eM eat) |
eee DE ees eee Sita
لین امر علاوه بر دغدغههای مدیریت چند پروُه همزمان, سازمان را در یافتن مسوول واقعی حل
dea acd ۱
صفحه 91:
۱ eee) ene ee
Ne ee ال ا eS Reece ed
Pfc rerape ا ل ل
es ay ee etenne
1 Bed fe orel es Money a eee Car Woe ry nee ng Cor
| enema sere ate etna
اجرای آن مستلزم همکاری پیوسته بخشها و سطوح مختلف سازمان خواهد بود
Cee er Sie eee reese eer
به توان مدیریتی فوقالعادهای برای مدیریت و کنترل 17
مشکل درگیری مدیران در بحثهای فروش, تولید و پخش, توسعه واحدهای تولیدی و مشغولیتهای
er
seas)