علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

مهندسی نرم افزار: مهندسی سیستم

mohandesiye_narmafzar_1 (10)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهندسی نرم افزار: مهندسی سیستم”

مهندسی نرم افزار: مهندسی سیستم

اسلاید 1: اسلایدهای آموزشی درس مهندسی نرم افزار (1)( برگرفته از کتاب پرسمن )مدرس : مهندس سهیل افرازدانشگاه پيام نورمرکز اردبیل

اسلاید 2: فصل دهممهندسی سیستم2

اسلاید 3: نگاه اجمالیمهندسی سیستم چیست؟کار مهندسی چیست؟اهمیت مهندسی سیستم چیست؟مراحل شناخت کدام است؟حاصل کار چیست؟چگونه از درستی انجام کارها مطمئن گردیم؟3

اسلاید 4: مهندسی سیستم چیست؟پیش از آنکه نرم افزاری طرح ریزی و تهیه گردد باید سیستمی که نرم افزار در آن قرار داده می شود مورد مطالعه قرار گیرد. باید هدف کلی سیستم مشخص گردد و نقش سخت افزار، نرم افزار، پایگاه داده ها، پردازه ها و دیگر اجزاء سیستم شناخته شده و نیازهای عملکردی آن بررسی، تحلیل و مشخص گردد.4

اسلاید 5: کار مهندسی چیست؟سعی مهندسان سیستم بر آن است تا از راه تماس با خریداران، کاربران آینده و دیگر افراد ذیربط سیستمی ایجاد شود که پاسخگوی نیاز آنها باشد.5

اسلاید 6: اهمیت مهندسی سیستم چیست؟«پیش از دیدن درختان نمی توان جنگل را دید» جنگل=خود سیستم درختان=ارکان فنآوریچنانچه پیش از فهم سیستم به ساخت اجزاء فنی پرداخته شود بی شک دچار اشتباهاتی خواهیم شد.پس پیش از نگرانی درباره دیدن درختان بایستی به درک جنگل پرداخت.6

اسلاید 7: مراحل شناخت کدام است؟اهداف و جزئیات بیشتر درباره نیازمندیهای عملیاتی را می توان با آگاهی از خواسته ها و نیازهای خریداران کسب نمود.سپس نیازمندیها تحلیل شوند تا از میزان وضوح، جامع بودن و قابلیت انطباق و ثبات آنها تعیین گردد.سرانجام تمامی کارهای لازم جهت برآورده شدن نیازمندیهای مذکور صورت می گیرد تا اطمینان حاصل شود که تغییرات به بهترین نحو انجام شده است.7

اسلاید 8: حاصل کار چیست؟تهیه الگویی کارآ از سیستم بایستی منجر به پدید آمدن مهندسی سیستم گردد.کار نمونه سازی می تواند تعیین خصوصیات سیستم مورد نظر و یا حتی تهیه نمونه ای نمادین از آن باشد8

اسلاید 9: چگونه از درستی انجام کارها مطمئن گردیم؟کار تولید شده توسط سیستم باید از نظر میزان وضوح، جامع بودن، قابلیت انطباق و ثبات مورد بررسی مجدد قرار گیرد. چنانچه انجام تعییراتی دیگر ضروری باشد آن تغییرات بایستی با استفاده از SCM سه بعدی صورت گیرد.9

اسلاید 10: 10-1سیستمهای مبتنی بر کامپیوترتعریف سیستم در واژه نامه ها:مجموعه و یا اجزاء آرایشی که چنان پیوندی با هم دارند که شکلی واحد و یا کل سازمانی را تشکیل دهند.چند حقیقت، اصول، قاعده و غیره که چنان طبقه بندی شده و نظم یافته اند تا شکلی سازمان یافته با پیوندهای منطقی موجود میان اجزاء را نشان دهند.روش یا نقشه ای از نظم و ترتیب و یا رده بندی موجود.بنیان گذاری راه انجام کاری، اعمال شیوه ای، روندی و غیره10

اسلاید 11: تعریف دقیق سیستممجموعه یا آرایشی از اجزاء که به گونه ای سازمان یافته اند تا برخی اهداف از پیش تعریف شده را از راه پردازش اطلاعات انجام دهد.11

اسلاید 12: ارکان مختلف سیستم:نرم افزار: شامل برنامه های کامپیوتر، ساختار داده ها و ارائه اسناد مربوطه می باشد که در انجام روش، روند و یا کنترل منطقی اعمال مورد نظر موثر است.سخت افزار: ابزاری الکترونیکی است که قابلیت انجام محاسبات را ممکن ساخته است.افراد: عبارتند از کاربران و استفاده کنندگان سخت افزار و نرم افزار.پایگاه داده: مجموعه وسیع و سازمان یافته اطلاعات که از راه نرم افزار قابل دسترسی است.مستند سازی: اطلاعاتی توصیفی است که راه استفاده و یا نحوه کارکرد سیستم را می نمایاند.رویه ها: مراحلی است که کاربرد ویژه هر یک از ارکان سیستم و یا متن رویه ای موجود در سیستم مورد نظر را توضیح می دهد.12

اسلاید 13: 10-2سلسله مراتب مهندسی سیستمحوزه تجاری یا حوزه محصولحوزه تجاری یا حوزه محصولحوزه تجاری یا حوزه محصولحوزه تجاری یا حوزه محصولدید جهانیحوزه مورد توجهنگرش حوزهعنصر سیستمدید عنصریدید تفضیلیشکل 10-113

اسلاید 14: سلسله مراتب موجود در شکل 10-1 از بالا به پایین و نیز از پایین به بالاست.روند مهندسی سیستمها با چشم انداز جهانی آغاز می گردد. سپس دایره چشم انداز جهانی را آنقدر تنگ می کنند تا هر چه بیشتر بر یک جنبه ویژه از خصوصیت مورد نظر، کانون توجه قرار گیرد. سرانجام مرحله های تحلیل، طراحی و ساخت سیستم مورد نظر انجام می شود.در بالاترین رده سلسه مراتب، موضوعهای بسیار کلی و در پایین ترین رده، جزییات کارهای تکنیکی قرار دارد.14

اسلاید 15: 10-2-1مدل سازی سیستممهندسی سیستم عبارت است از فرآیند مدل سازی.خصوصیات مدلهای تهیه شده:فرآیند مناسب جهت برآورده ساختن نیازهای دیدگاه مورد نظر تعیین گردد.به روشنی ورودی درون رو و برون رو مدل مربوطه تعریف شود.تمامی پیوندها که درک بهتر دیدگاه مورد نظر را برای شخص مهندس میسر می سازد تشریح و نمایانده شود.15

اسلاید 16: در ساختن مدل سیستم مهندس باید چندین عامل مهار کننده را در نظر گیرد:فرضیات: شمار تبدیلات و متغیرهای ممکن را کاهش می دهد و در نتیجه مدل تهیه شده می تواند مشکلات موجود را به شیوه ای منطقی بازتاب دهد.ساده سازی: امکان می دهد مدل طبق برنامه ریزی زمانی و به موقع آماده گردد.محدود سازی: محدوده سیستم مورد نظر را تعیین می کند.تنگناها: سبب می گردد تا به هنگام ساخت مدلها رهیافت و تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد.اولویتها: ساختار مطلوب فنآوری و عملیات داده ها را تعیین می نماید.16

اسلاید 17: 10-2-2شبیه سازی سیستم:سالها پیش روش ساخت سیستمها مانند هواپیما ساختن برادران رایت بود. وسیله ای را بطور کامل می ساختیم و بعد آن را بکار می بردیم، خراب می شد و دوباره از ابتدا ساخته می شد.امروزه ابزارهای نرم افزاری جهت شبیه سازی و مدل سازی سیستم در راه رفع موارد غافلگیرکننده در ساخت سیستمهای واکنشی مبتنی بر کامپیوتربه خدمت گرفته شده اند.مهندس سیستم توسط ابزارهای مدل سازی و شبیه سازی می تواند خصوصیات یک سیستم را مورد آزمون قرار دهد.17

اسلاید 18: 10-3 مهندسی فرآیند تجاریهدف مهندسی فرآیند تجاری توضیح معماریهایی است که یک حرفه را قادر می سازد تا از اطلاعات استفاده بهینه کند.هنگامی که نیازهای فنآوری اطلاعات شرکتی را از دیدگاه جهانی مورد بررسی قرار می دهیم دیگر در وجود نیاز به مهندسی سیستم هیچ شکی باقی نمی ماند. در این راه هم آگاهی از خصوصیات و جزئیات ساختار مناسب محاسباتی مورد نیاز است و هم آنکه ساختار نرم افزار که اشکال گوناگون و منحصر به فرد منابع نامتقارن محاسباتی را در خود جای می دهد، باید ارتقاء یابد. مهندسی فرآیند تجاری یکی از رهیافت پدید آوردن طرحی فراگیر جهت پیاده سازی محاسباتی می باشد.18

اسلاید 19: سه معماری در زمینه اهداف و مقاصد تجاری:معماری داده هامعماری کاربردهافناوری فراساختاری19

اسلاید 20: معماری داده هاچهارچوبی را جهت اطلاعات مورد نیاز یک رشته تجاری و یا جهت انجام عملیات تجاری فراهم می سازد. بلوکهای ساختاری جدا جدای این معماری، داده هایی هستند که در زمینه تجاری کاربرد دارند. یک شیء داده ای دربردارنده تعریف یک رشته صفات خاصه آن، از برخی جنبه ها، کیفیت، خصوصیت، یا دیگر ویژگی هایی است که وصفی از داده مورد بحث ارائه می دهد.هر بار که مجموعه اشیاء داده تعریف می شود، رابطه ها پیوندهای میان آنان نیز بررسی و بیان می گردد. «پیوند موجود» چگونگی ارتباط یک شیء را با دیگراشیاء شرح می دهد. یعنی یا خریدار کالای A را می خرد و یا کالای A توسط خریدار، خریداری می شود.20

اسلاید 21: شکل 10-2سلسله مراتب مهندسی فرآیند تجاری:21تشکیلات اقتصادیتشکیلات اقتصادیتشکیلات اقتصادیتشکیلات اقتصادییک ناحیه تجارییک ناحیه تجارییک ناحیه تجارییک ناحیه تجاریسیستم اطلاعاتیسیستم اطلاعاتیسیستم اطلاعاتیسیستم اطلاعاتیطرح ریزی استراتژی اطلاعات (دیدجهانی)ناحیه تجاریتحلیل ناحیه تجاری (دید میدانی)پردازش نیازمندیطراحی سیستم تجاری(دید کلی)ساخت و تجمیع و جامعیت(دید تفصیلی)مهندسی نرم افزار

اسلاید 22: معماری کاربردشامل عناصر یک سیستم است که اشیاء را به منظور نیل به برخی اهداف تجاری به روند معماری داده ها انتقال می دهد. معماری کاربرد نقش افراد و روندهای تجاری را که هنوز خودکار نشده اند شامل می شود.«زیرساخت فنآوری» پایه ریزی داده ها و معماری کاربرد را میسر می سازد. زیرساختها دربرگیرنده سخت افزار و نرم افزارهایی است که جهت پشتیبانی کاربردها و داده ها به کار گرفته می شود.با توجه به شکل 10-2 میتوان دریافت که دیدگاه جهانی برگرفته از «برنامه ریزی راهبرد اطلاعات» ISP است. این برنامه ریزی تمامی امور تجاری را به عنوان ورودی در نظر گرفته و حوزه های مختلف آن را از یکدیگر مجزا می کند.حوزه این دیدگاه موسوم به فعالیت BPE«تحلیل ناحیه ای تجاری» است.22

اسلاید 23: BAAجزئیات انواع داده ها و نیز اثرهای متقابل را تعیین می نماید. BAA تنها به امر ارائه تعریف هایی که در زمینه تجاری مورد نیاز است سروکار دارد.در دیدگاه BAA حوزه تجاری یک واحد کل در نظر گرفته می شود و عملکردها و روندهای آن را که امکان می دهد تا تاجری بتواند به واسطه آنها نیازهای خود را برآورده سازد و به اهدافش دست یابد، مجزا می کند.برآیند BAA عبارت است از امکان جداسازی حوزه ای که در آن سیستمهای اطلاعات می توانند از حوزه تجاری پشتیبانی کنند.وقتی یک سیستم اطلاعات جهت پیشرفت بیشتر ایزوله می شود، مسیر BPE وارد مرحله مهندسی نرم افزار می گردد. با فراخواندن مرحله « طراحی سیستم تجاری» (BSD)، نیازهای اساسی سیستم اطلاعات مورد نظر مشخص و طراحی می شوند، سپس نیازمندیهای مذکور به موضوعات معماری داده ها، معماری کاربرد و زیرساختهای فنآوری تبدیل می شوند. در مرحله نهایی BPE یعنی مرحله «ساختمان و مجتمع سازی» (C&I) به تکمیل و انجام جزئیات پرداخته می شود.23

اسلاید 24: 10-4مهندسی محصولهدف مهندسی محصول این است که خواستهای خریداران در مورد یک رشته از قابلیتهای تعریف شد را به محصول بالفعل تبدیل نماید.معماری چهار جزء مشخص و مجزای سیستم را در بر می گیرد که عبارتند از:نرم افزارسخت افزارداده هاافراد24

اسلاید 25: شکل 10-3 سلسله مراتب مهندسی25نرم افزارنرم افزارنرم افزارنرم افزارسخت افزارسخت افزارسخت افزارسخت افزارقابلیتهاپردازش نیازمندیمدل سازی و تحلیل و طراحی(دید کلی)ساخت و مجتمع سازی(دید تفصیلی)محصول کاملمحصول کاملمحصول کاملمحصول کاملمهندسی نیازمندیها (دید جهانی)مهندسی مولفه ها و اجزاء (دید حوزه ای)دادهفانکشنرفتاراجزاء برنامهمهندسی نرم افزار

اسلاید 26: 10-5 مهندسی نیازمندیهامهندسی نیازمندیها مکانیزم مناسبی را جهت درک خواسته های خریداران فراهم می سازد و نیز امکان تحلیل آن نیازها، برآورد امکانات، دستیابی به راه کارهای منطقی، بیان راه حل مذکور به طور روشن و واضح، ارزیابی خصوصیات و مدیریت نیازمندیها هنگامی که به سیستم عملیاتی تبدیل می شوند را فراهم می آورد.فرآیند مهندسی نیازمندیها شامل پنج قسمت زیر است:مرحله یافتن نیازمندیهامرحله تحلیل نیازمندیها و انجام بحث و گفتگو درباره آنهامرحله تعیین مشخصات نیازمندیهامرحل مدل سازی سیستممرحله ارزیابی نیازمندیهامرحله مدیریت نیازمندیها26

اسلاید 27: 10-5-1 تعیین نیازمندیهاتعیین نیازمندیهای خریداران ساده به نظر می رسد اما حقیقت آن است که پاسخ به سوالات مورد نظر دشوار است. چند مشکل موجود عبارتند از:مشکلات موجود در دامنه دید مسائل: تعریف حدود سیستم ناقص صورت می گیرد و یا اینکه خریدار به ذکر جزئیات تکنیکی غیرضروری می پردازد.مشکلات موجود در زمینه درک مسائل: کاربر/خریدار از موارد مورد نیاز خود آگاهی چندانی ندارند.دشواری ارزیابی: نیازها در طول زمان تغییر می کنند.مهندسان سیستم جهت فایق آمدن بر مشکلات فوق باید فعالیتهای مربوط به جمع آوری اطلاعات در زمینه نیازهای خریداران را به شیوه ای سازمان یافته انجام دهند.27

اسلاید 28: رهنمودهای سامرویل و ساویر برای یافتن نیازمندیهاتخمین کار و امکان سنجی تکنیکی سیستم مورد نظرشناخت افرادی که می توانند به مشخص کردن نیازمندیها و نیز به درک خواسته های خریداران و تمایل به سازمان یافتگی، کمک کنند.تعریف کردن محیط تکنیکی برای عرصه ای که سیستم یا محصول در آن جای می گیرد.تعریف کردن «حوزه محدودیت ها» که دایره عملیات و یا کارکرد سیستم یا محصولی که قصد ساختن آن را داریم، محدود می کند.تعریف و تعیین یک یا چند روش جهت یافتن نیازمندیهااز افراد زیادی جهت شرکت در نشست ها دعوت به عمل آید تا نیازمندیها از دیدگاههای مختلف تعریف و بررسی گردد.نیازمندیهای دارای ابهام برای ساخت نمونه اولیه در نظر گرفته می شود.سناریو کاربرد پدید آورده می شود تا خریداران/کاربران بتوانند نیازمندیهای کلیدی خود را بشناسند.28

اسلاید 29: محصول کاری در سیستم بدست آمده:فهرستی از نیازمندیها ارائه شده و حوزه محدودیت هایی که در مورد هر یک از آنها اعمال می شود بیان گردید.یک رشته سناریوی کاربرد که امکان مشاهده سیستم مورد استفاده یا محصول را زیر شرایط مختلف عملکرد فرآهم می آورد تهیه شود.هر یک از طرح های اولیه را بایستی ارتقاء داد تا نیازمندیهای مطرح شده تعریف بهتر و روشن تری داشته باشند.29

اسلاید 30: 10-5-2 تحلیل نیازمندیها و مذاکرات مربوطهپس از جمع آوری اطلاعات در مرحله «تحلیل نیازها» نیازمندیها دسته بندی شده و به صورت مجموعه ها و زیرمجموعه های مربوطه در می آیند، آنگاه هر یک از نیازمندیها در ارتباط با دیگر نیازها بررسی می گردد، آنها از نظر ثبات و سازگاری، قابلیت حذف شدن، و عدم وجود ابهام سنجیده و مورد آزمون قرار می گیرد و سرانجام اولویت نیازمندیها بر اساس خواسته ها و انتظارات خریداران/کاربران تعیین می گردد.30

اسلاید 31: پرسشهایی که در حین فعالیت تحلیل نیازمندیها باید پاسخ داده شود:آیا هر نیازمندی با هدف کلی سیستم و یا محصول مورد نظر سازگاری دارد؟آیا تمامی نیازمندیها بطور مختصر و مفید مطلب مورد نظرتان را بیان می دارند؟آیا نیازمندیهای مطرح شده براستی ضرورت رفع آن را ایجاب می کند و یا با تحقق آن صرفا خصوصیتی به سیستم اضافه می گردد که جزء اهداف ساخت آن سیستم نیست؟آیا محدوده هر نیازمندی مشخص و بدون ابهام است؟آیا هر نیازمندی موارد استناد نیز دارد، بدین معنی که آیا منبعی برای هر نیاز در نظر گرفته شده است؟آیا نیازمندی ای هست که با دیگر نیازمندیها مغایرت داشته باشد؟آیا می توان به هر یک از نیازمندیها در محیط تکنیکی که سیستم تولید شده در آن جای می گیرد دست یافت؟چنانچه نیازمندی ای برآورده شد آیا حاصل کار را می توان آزمود؟مهندس سیستم بایستی از راه فرایند بحث و گفتگو درباره پیشنهادهای مغایر با یکدیگر، راه صحیح و میانه را بیابد.31

اسلاید 32: 10-5-3 تعیین مشخصات نیازمندیها«تعیین مشخصات سیستم» مرحله نهایی کار ساخت و نیز کار انجام شده توسط سیستم و مهندس نیازها می باشد. تعیین مشخصات شالوده مهندسی سخت افزار، نرم افزار، مهندسی پایگاه داده و مهندسی انسانی را تشکیل می دهد.عمل تعیین مشخصه ها، حوزه عمل هر یک از ارکان سیستم کامپیوتر را به حدود معینی محدود می نماید.«تعیین مشخصات سیستم» همچنین اطلاعات را که عبارت از ورودی و خروجی های سیستم است تعریف می کند.32

اسلاید 33: 10-5-4 مدل سازی سیستمبه منظور تعیین خصوصیات و مشخصات آشپزخانه ای که قرار است ساخته شود، لازم است مدلی معنادار داشته باشیم، یعنی برنامه کار و یا نمایش سه بعدی موجود باشد که موقعیت کابینت ها و لوازم آشپزخانه و هم ارتباط آنها با یکدیگر را نشان دهد.مدل سازی سیستم نیز به دلیل استدلالهای انجام شده در مورد تهیه برنامه کار یا نمایش سه بعدی آشپزخانه تهیه می شود.33

اسلاید 34: کیفیت محصول کاری تولید شده در مرحله ارزیابی مورد سنجش قرار می گیرد. به هنگام «اعتبارسنجی» مشخصات سیستم را بررسی می کنند تا مطئمئن شوند تمامی نیازمندیها بطور روشن بیان شده، ناهماهنگیها، خطاها و ... کشف و برطرف گردیده و محصول با استانداردهای موجود در روند کار پروژه مطابقت دارد.3410 – 5-5 اعتبار سنجی نیازمندیها

اسلاید 35: آیا نیازمندیها به وضوح بیان شده است؟ آیا امکان سوء تعبیر آنها وجود دارد؟آیا منشا بروز نیازمندی شناخته شده است؟آیا آنچه اظهار نهایی نیازمندی مورد بحث استنباط می گردد با خود نیاز مطابقت دارد؟آیا در بیان نیازها مقادیر کمی نیز بکار رفته است؟چه نیازمندیهای دیگری به نیازمندیهای مطرح شده وابسته است؟آیا نیازهای مطرح شده قابل آزمون هستند؟آیا پاسخ به نیازمندیها مذکور را می توان در یکی از الگوهای ساخته شده سیستم جست و جو کرد؟آیا وجود آن نیازمندیها را می توان میان اهداف کلی سیستم/ محصول جست و جو کرد؟آیا نیازمندیها در پیوند با اجزاء سیستم، رفتار و ویژگی عملکردی آن به روشنی شرح داده شده اند؟35پرسشهایی در مورد اعتبار سنجی محصول

اسلاید 36: «مدیریت نیازمندیها» عبارت است رشته فعالیتهایی که به گروه امکان می دهد تا ضمن پیشبرد پروژه، در هر مقطع زمانی بتواند نیازمندیها را شناسایی، کنترل و ردیابی نماید.مدیریت نیازمندیها مانند SCM با عملیات شناسایی آغاز می گردد.<شماره نیازمندی><نوع نیازمندی>نیاز عملکردی: F نیاز داده ها:D نیازمندی رفتاری: Bنیازمندی رابط و واسط: Iنیازمندی خروجی:P3610-5-6 مدیریت نیازمندیها

اسلاید 37: 370102030405iiR01R02R03R04R05Rnnنیازمندیجنبه ای مشخص از سیستم و محیطشکل 10-4 جدول ژنریک ردیابی

اسلاید 38: «جدول ردیابی ویژگی ها» نشان می دهد که نیازمندیها چگونه با موارد استفاده ویژگیهای قابل توجه سیستم/محصول مرتبط است.«جدول ردیابی منابع» که منبع هر نیازمندی را شناسایی می کند.«جدول ردیابی وابستگی» نشان می دهد که چگونه نیازمندیها به یکدیگر وابستگی دارند.«جدول ردیابی زیرمجموعه های سیستم» نیازمندیهای زیرسیستمها را طبفه بندی می کند.«جدول ردیابی رابط» نشان می دهد نیازهای چگونه با رابطهای داخلی و خارجی سیستم مرتبط است.38جدولهای ردیابی

اسلاید 39: 10-6 مدل سازی سیستمهر سیستم مبتنی بر کامپیوتر را می توان بعنوان سیستم انتقال دهنده اطلاعات که قالب «اطلاعات ورودی-انجام پردازش- اطلاعات خروجی» را بکار می گیرد مدل سازی کرد.برای تهیه و تکمیل الگوی سیستم «قالب مدل سیستم» [HAT87]مورد استفاده قرار می گیرد. مهندس سیستم ارکان آن را به یکی از پنج ناحیه پردازشی زیراختصاص می دهد:رابط کاربراطلاعات ورودیعملکرد و کنترل سیستماطلاعات خروجیپشتیبانی و انجام خودآزمون«نمودار یافت سیستم» ((SCDدر راس این سلسله مراتب قرار دارد.39مهدي فسنقري

اسلاید 40: شکل 10-5 قالب مدل سیستم40مهدي فسنقريپردازش رابط کاربرپردازش رابط کاربرپردازش رابط کاربرپردازش ورودیکارکردهای کنترل و فرآیندپردازش خروجیپردازش ورودینگهداری و آزمون خودکارپردازش خروجی

اسلاید 41: اهداف CLSSCLSS باید چنان ارتقاء یابد تا جعبه هایی را که درطول خط انتقال در حرکتند شناسایی کرده و در انتهای خط آنها را بصورت شش «بین» (Bin)مرتب و دسته بندی نماید. جعبه ها توسط ایستگاهی شناسایی، عبور داده می شوند و شماره ای بر روی یک طرف جعبه نقش می گردد. سپس بسوی بین های مربوطه هدایت می شوند. جعبه ها بصورت تصادفی حرکت کرد و بطور برابر جای داده می شوند.در این مورد CLSS گسترش یافته و از کامپیوتر شخصی در سایت ایستگاه مرتب سازی بهره می گیرد. کامپیوتر شخصی مذکور تمامی اعمال CLSS نرم افزار مربوطه را انجام می دهد.41مهدي فسنقري

اسلاید 42: شکل 10-6 نمودار متن توسعه یافته برای Class42مهدي فسنقري پرس و جوها درخواست پرس و جوها درخواست پرس و جوها درخواستدستورات بارکدشانه داده گزارش قالب بندیشده نمایانگرداده تشخیص سرعت خط عملگر ایستگاه مرتب سازیبارکدخوانخط نقالهمکانیسم مرتب سازیکامپیوترعملگر ایستگاه مرتب سازیسیستم مدیریت سازی خط نقاله(CLSS)

اسلاید 43: شکل 10-6چهارگوش: نمایانگر یک موجودیت یعنی تولیدکننده یا مصرف کنندهمستطیل با زاویه های گرد شده: نماد کل سیستم. از این رو CLSS در ناحیه فرآیند و کنترل در SCD نشان داده شده است.پیکان ها: نشانگر اطلاعات هستند از محیط خارجی به درون سیستم CLSS حرکت می کنند.43

اسلاید 44: 10-7 نمودار جریان سیستم برای clss توسعه یافته44مهدي فسنقري رابط اپراتورپرس و جوها/گزارشها/نمایش گرها درخواستهای اپراتور وضعیت کنترل هدایتگر درخواست آشکارسازی بارکد رابط اپراتورپرس و جوها/گزارشها/نمایش گرها درخواستهای اپراتور وضعیت کنترل هدایتگر درخواست آشکارسازی بارکد رابط اپراتورپرس و جوها/گزارشها/نمایش گرها درخواستهای اپراتور وضعیت کنترل هدایتگر درخواست آشکارسازی بارکدزیر سیستم رابط اپراتورزیر سیستم بارکدخوانزیر سیستمها آشکارسازی داده های رسیده از حس گرهازیر سیستم رمزگشایی بارکدزیر سیستم کنترل کننده هدایتگرزیر سیستم دسترسی به پایگاه دادهزیر سیستم قالب بندی گزارشکنترل کننده هدایت گربرقرار کننده ارتباطات کامپیوترهای بزرگزیر سیستمهای تشخیص نواقصمرتب کردن گزارش هادرخواستهای گزارشدستوراتفرمانهای هدایت گرگزارشات CLSSقالب بندی داده های مربوط به گزارش رابط خروجیداده های خام بارکدکد میله ایپالسهای ورودیرابط آشکار ساز داده هاسرعت خطوضعیت BCRوضعیت حس گرهاوضعیت بارکدخوانرابط تشخیصوضعیت ارتباطاتمرتب کردن رکوردهاکلیدموقعیت اپراتورشماره قسمتکنترل و پردازش CLSS

اسلاید 45: شکل 10-7زیرمجموعه عمده سیستم در «نمودار جریان سیستم» (SFD) تعریف می شوند که برگرفته از SCD است.اطلاعاتی که در منطقه های SCD جریان دارد مهندس سیستم را در ارتقاء دادن SFD-نمودار CLSS که دقیق تر بوده و جزئیات بیشتری را داراست- راهنمایی و یاری می نماید.45

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید