سایرتحقیق و پژوهش

مهندسی همزمان

صفحه 1:

صفحه 2:
مهندسی همزمان lin)

صفحه 3:
مقدمه ٩با‏ توجه به اينکه امروزه رقابت جهانی در ارائه محصول جدید بسیار فشرده است و زمان ارلئه محصول به بازار وجه تملیز بسیار مهمی بين شرکت های موفق و ناموفق می باشدشرکت های موفق یاد می گیرند که چگونه زمان و استفاده از پیشرفت های تکنولوژی را مدیریت کنند. ‎٩‏ مهندسی همزمان یکی از این پیشرفت ها است که به عنوان یک تکنیک بسیار موفق تکامل یافته استدر لین تکنیک مهندسی طراحی محصول و مهندسی طراحی فرآیند همزمان انجام می شود ‎

صفحه 4:
قار وخجه 3 © سال ٠195:مطرح‏ كرديد.لين فرآيند در سازمان هاه عناوين دیگری چون مهندسى تولممهندسى جرخه عمرء مهندسى موازى» رويكرد تيمى ميان رشته ای و تئسعه يكبارجه فرأيند و محصول نيز شناخته مى شود. ‎٩‏ سال ۱۹۹۵بالینگر زمان ورود محصول به بازار رابه عنوان یک عنصر اساسی برای بقاء و سودآوری محصول در بازار مطرح کرد. وی بیان نمود كه شرکت های موفق باید به کوتاه کردن فرایند مفهوم سازی تا معرفی محصول به بازار توجه نموده و سعی کنند ضمن کنترل زمان تکوین محصول جزو اولین شرکت هایی باشندکه محصول جدیدی رابه بازار معرفی میکنند.

صفحه 5:
مهندسی همزمان چیست؟ مهندسی همزمان, نوعی روش طراحی برای توسعه محصولات و ساخت آنهاست که فرایندها را نیز به‌طور همزمان در نظر می‌گیرد. © اين روش بر شالوده کار تیمی و استفاده از برخی تکنیک‌های کاری بنا شده و کارایی سازمان را افزایش می‌دهد. در این روش؛ با استفاده از تیم‌های چند تخصصی می‌توان تفکر مفهومی» طراحی محصول و برنامه‌ریزی تولید را همزمان انجام داد. © هدف اين روش» ملزم كردن افراد به در نظر گرفتن تمام عوامل چرخه عمر محصول شامل نیازهای مشتری و تأمین‌کنندگان نظیر؛ عملکرد» كيفيتء هزينه؛ برنامه اجرايى؛ تعمیر و نگهداری» از همان ابتدای کار است.

صفحه 6:
‎٩‏ همانگ شده‌سیستماتیک و رویکرد تیمی در نوآوری طراحی محصول ‎٩‏ اجرای فعالیت های مرتبط به صورت همزمان به وسیله گروهی از طراحان در یک پروژه هماهنگ شده ‏فرآیند مدیریت دانش که به طور کامل توسط سیستم اطلاعاتی و کامپیوتر حمایت می شود ‏© انتخاب یکی از روشهای تغییر در فرایند سازمانی به منظور اجرای طرح بر طبق فرایندهای در دسترس

صفحه 7:
راهکارهای اجراء مهندسی همزمان : ‎٩‏ هر گونه ارتباط مخاطمه ای با اختلافات موجود بین نواحی وطیفه ای بايد أز بين برود. ‏© مسيرهاى شغلى متخصصين نواحى وظليف مختلف ديكر به طور واضح ‏© ساختار تشويقى بايد در راستاى يرورش كار گروهی به جای تلاشهای انفرادى تغير يلبدمبه علاوه اين ساختار بايد در جهت كاهش آرمانهاى ناسازگار عمل کند. ‎٩‏ آموزش ارتباط موثر برای مهندسان برای برقراری ارتباط بين نواحى وظیفه ای مختلف در سازمان

صفحه 8:
CE owes ‏اهداف‎ از آنجایی که تملیل مشتریان سمت و سوی حرکت بازار را تعیین می کند. اگر بتوان 1 ماه زودتراز رقبا در جهت برآوردن نظر مشتریان اقدام کرد سود بیشتر و قابل توجهی نصیب سازمان می شود.مهندسی همزمان به تولیدکنندگان کمک می کند تا بوسیله ابزارهای لازم و فنون ارتباطات و مدیریت و نیز با مد نظر قرار دادن زمانبندی و کارلیی هزینه» از همان آغاز عمر محصولباعث بهبود و توسعه آن شوند.

صفحه 9:
منافع مهندسی همزمان : ** توسعه و پیشرفت سریع محصول 7 کیفیت بهتر * کار کمتر پرای پیشرفت تغییرات کمتر مهندسی 7 افزایش بهره وری

صفحه 10:
موانع مهندسی همزمان 7 آگاهی و درک ضعیف از مهندسی همزمان * ریسک و خطرات مهندسی همزمان ‎٩‏ فرهنگ و فرآیندهای ضعیف کار تیمی ‎٩‏ پخش و گسترش تیم ها در بخش های مختلف ‎٩‏ مدیریت ضعیف پروژه ها

صفحه 11:
رلههای غلبه بر موانع مهندسی همزمان * ايجاد تيم های چند تخصصی در آغاز پروژه © تعریف مسئولیتهای اعضا در ابتدا * اختصاص منابع ضروری تعيين شرايط لازم در ابتدا بهبود ارتباطات بين كروههاى كا ركردى * آموزش:استفاده از ابزارهاى

صفحه 12:
عناصر مهندسی همزمان ١-ابزارها:مربوط‏ به زیر ساخت های طراحی و توسعه محصول ۲-آموزش:یاد دادن نحوه استفاده از ابزارهای مناسب به کارکنان ۳-زمان:مدت زمان مورد انتظار و واقعی بر حسب دستیابی به اهداف

صفحه 13:
مهندسی طراحی محصول: ‎٩‏ محصول نهایی را به صورت دستورالسمل های مهندسی و مشخصات مواد تعریف و تعیین می کندکه لیت دستوراممل ها یانگر آنچنه که بايد قسمت خرید تهیه نماید و آنچه که باید قسمت ساخت‌تولید و مونتاژ نماید هستند.

صفحه 14:
مهندسی طراحی ف رآیند : © فرآيند هليى را تعیین می نملید که بیانگر آرایش ماشین آلات و ایستگاه های کاری است و نشان می دهد که چگونه محصول مورد نطر باید ساخته و مونتاژ شود.

صفحه 15:
مهندسی ترتیبی؛ ‎٩‏ در گذشته اکتر کارهای یک سازمان تنها انجام ظاهری یک وظیفه مشخص و سپس پاس دادن ن به واحد بعدی طبق سلسله مراتب سازمان بود.مهندسی ترتیبی سنتی رویکردی تدریجی‌پر هزینه و کیفیت پایین است که منجر به تغییرات مهندسی فراوان» مشکلات تولید: در معرفی محصول می شود. ‎

صفحه 16:
خصومیات مهندسی گلاسیک © پیش نویس اهداف فنی طراحی 0 تائیده پیش نویس 2 آماده سازی فن آوری تولید 9 برنامه ریزی طرفیت © تست كيفيت © تصميم كيرى در مورد توليد سرى

صفحه 17:
ابزارهای مهندسی همزمان ۱-توسعه مشخصه های کیفی محصول ۲-طراحی برای تولید؛ 7الف:طراحی براى مونتاژ ب:تجزیه وتحلیل اثرات وحساسیت شکست ©ج:مهندسى ارزش

صفحه 18:
اهداف مهندسی همزمان 2 مهندسی همزمان, به دنبال تحقق اهداف زیر است: . کاهش تعداد تغییرات مهندسی . ایجاد حداکثر تغییرات در شروع پروژه . کاهش زمان رسیدن محصول به بازار ايش بهره‌وری افزایش فروش . رضایت مشتری برگشت سرمایه [0 db

صفحه 19:
اصل کار تیمی این تیم می‌تواند شامل افراد زیر باشد: ۱ مهندسین بخش طراحی . مهندسین بخش بازاریابی . مهندسين بخش خريد . متخصصين مالى . فروشندگان عمده محصول yo met

صفحه 20:
۱ ‏موفقیت‌های مهندسی همزمان‎ ٩ ‏یکی از کلیدهای موفقیت مهندسی همزمان, ارتباطات موّثر در آن است‎ ‏که ارتباطات انسانی موّثر و ارتباطات کامپیوتری موّثر را در برمی‌گیرد.‎ ا

صفحه 21:
تفاوت مهندسی همزمان با مهندسی معکوس ‎٩‏ در مهندسی معکوس در ساخت یک حشره کش یا هر محصول دیگر در واقع ما روش ساخت و مشخصات محصول را نداریم و از طریق مهندسی محصول آنها را بدست آورده و کار تولید را انجام می دهیم. ‎٩‏ اما در مهندسی همزمان ما بیشتر بحثی بر روی تولید محصول و اینکه محصولی در زمان کوتاه تر و با کیفیتی مطابق با نظر مشتری داشته باشیم داریم.

صفحه 22:
نموفه هایی از مهندسی همزمان Product ‘Shopfloor Geometry Alternatives, Production Material Spec. Tooling Geometry Strain Targets Measured Strains Desion | ‏هم ل‎ Activities Manufacturing Feasibility Customer Problem Sohing | Maintenance) Feecback

صفحه 23:
نمونه هایی از مهندسی همزمان AESP (Automate Engingenng Service Provider) ‘easton eat Message

صفحه 24:
نتیجه گیری وقتی شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند به منظور سریعتر رساندن محصول به بازار از مهندسی همزمان استفاده کنندهموضوعات زیادی وجود دارد که یا بايد ياد بكيرند و يا آنها را فراموش كننددر اين روش»تأكيد زيادى بر عوامل انسانی‌شبکه انسانی و نسل جدید مدیریت می‌شود.روابط انسانی و رویکرده با اجرای مهندسی همزمان,مراکز سوددهی0۴ در سازمان‌ها مورد توجه قرار گرفته و پایگاه اطلاعات مشترک در سراسر سازمان تشکیل می‌شود. مثلاً قدرت ایستگاه‌های ۵0 افزایش یافته و شبیه‌سازی بیشتر می‌شود.لین منلبع انسانی قدیمی در محیط کاملا همزمان,کارایی ندارند.

صفحه 25:
2 ‏ز از‎ ° www.google.com © www.ask.com

صفحه 26:
بایان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان