پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

موازین بهداشتی در گوشت فروشی ها

mavazin_behdasht_dar_goosht_forooshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 53 اسلايد جهت استفاده کلیه مردم ، متصدیان گوشت فروشی ، کارکنان بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1625 بازدید, 5 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موازین بهداشتی در گوشت فروشی ها”

موازین بهداشتی در گوشت فروشی ها

اسلاید 1: خداوند پاکیزه است و پاکیزگان را دوست دارد

اسلاید 2: موازین بهداشتی در مراکز عرضه گوشت ( گروه هدف : متصدیان قصابی ها و مرغ و ماهی فروشیها) مقصود امیرپور دکترای تخصصی (PHD) مهندسی محیط زیست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه m.amirpour1128@mrgums.ac.ir

اسلاید 3: مقدمه: وجود پروتئین در زنجیره مواد غذایی انسان بسیار ضروریست این گروه از مواد غذایی، وظیفه ساخت و ساز و ترمیم بافتها و بهبود آسیب دیدگیها و زخمها و بالا بردن سطح ایمنی... را بر عهده دارند که از طریق مواد گوشتی شامل گوشت قرمز و سفید و برخی مواد گیاهی ... تامین میشود. بنابراین لازم است موازین بهداشتی در تمامی مراحل از تولید، نگهداری و توزیع و فروش تا مصرف این مواد غذایی رعایت شود که در ادامه این جلسه به آنها اشاره خواهد شد.

اسلاید 4: بهداشت فردی اولین و مهمترین بخش از موازین بهداشتی در یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی میباشد و شامل رعایت بهداشت شخصی تمام کارکنان شاغل در آن مراکز میباشد. با توجه به وجود انواع آلودگی میکروبی و ... در گوشت خام ، رعایت بهداشت فردی در صنف قصابی و مرغ و ماهی فروشی علاوه بر تامین سلامت مواد غذایی ، به حفظ سلامت کارکنان این صنف هم کمک قابل توجهی میکند که با توجه به اهمیت این موضوع به تفصیل درباره آن توضیح داده میشود.

اسلاید 5: * فعالیت کارکنان و دست اندرکاران که دچار زخم و سایر مشکلات پوستی هستند در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تا زمان بهبودی کامل ، ممنوع میباشد. ** در صورت ناچاری پوشاندن هر گونه زخم، تاول، بریدگی، سوختگی، جوش چرکین با یک باند و یا نوار ضد آب در حین کارضروری است.*** با توجه به آلودگی شدید گوشت خام ، زخمها و تاولها و بریدگیها و سایر مشکلات پوستی محل مناسبی برای ورود عوامل میکروبی و خطر انتقال بیماریها خصوصا بیماریهای مشترک بین انسان و دام میباشند.

اسلاید 6: **** شستشوی دستها با آب و صابون مایع به مدت 45 ثانیه مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت. نصب این راهنما در محل کسب ضروری است

اسلاید 7: * تهیه کارت سلامت برای کلیه کارکنان و دست اندر کاران کارگاه (متصدی، کارگر فصلی، موقت و دایمی ) محل کسب ضروری است. کارت سلامت نشان دهنده سلامت شخص از لحاظ بیماریهای میکروبی و انگلی و پوستی و ... میباشد بنابراین از به کارگیری افراد متفرقه و فاقد کارت سلامت خودداری نمایید.** بهتر است بدانیم که عدم تهیه کارت سلامت برای کارکنان و یا عدم تمدید اعتبارآنها، علاوه بر معرفی متصدی به مراجع قانونی و پرداخت جریمه های مربوطه، روند صدور کارت سلامت در مرکز بهداشتی و درمانی را مشمول پرداخت جریمه دیرکرد معادل 500000 ریال خواهد کرد.تمامی کارکنان این مراکز بایستی دوره ویژه بهداشت عمومی را گذرانده و گواهینامه مربوطه را دریافت نمایند.

اسلاید 8: بدون شک در دسترس بودن کارت سلامت و سایر مدارک بهداشتی معتبر به اعتبار یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی کمک زیادی می کند ، بنابراین ، کارتهای سلامت و کارت ثبت بازدید و گواهینامه بهداشت را در محل مناسب و در دید عموم نصب و در حفظ و نگهداری آنها دقت فرمایید ، ضمنا این موضوع الزامیست.

اسلاید 9: استعمال دخانیات در محل کسب ممنوع است و این ممنوعیت باید به روش مناسب به عموم اطلاع رسانی شود.

اسلاید 10: به منظور رعایت موازین ایمنی و جلوگیری از خطر بریده و قطع شدن انگشتان دست، استفاده از دستکش ضد برش در این صنف پیشنهاد میشود.

اسلاید 11: پوشیدن کلاه و روپوش و پیش بند تمیز و بدون لک و پارگی و سالم در حین کار ضروریست.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید