تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید

moeinalizadeh6974

صفحه 1:
poe CONT rT

صفحه 2:
ون ‎ud‏ ‏بی و قیقی قركن كريم: آفرلیت هن اتغذ الهه هواه و أضله الله على علم وختم علي سمعه وقلبه وجعل علی بصره غشاوهٌ هن بهدیه من بعد الله أفلا تذكرون: ليا ديدى كن كس را كه معبود خود را هواى نفس قرار داد و خداوند او رامبا وجود داشتن آكلهى» به گمراهی کشلند و بر گوش و دلش مهر نهاد و بر چشمش پرده افکند؟چس از خدا چه کسی او را هدلیت عی کند!پس ‎GT‏ ‏متذنکر نمی شهید؟؛ .. فمن بهدیمن آضل ال ...يس كن كس را که خدا گمراه کند چه کسی هدایت می کند؟

صفحه 3:
عن آمیر المومنین (ع): لا بنفع علم بفیر توفیق: علم بدون توفیق س ودی ندارد؛ كيف يتمتع بالعبادة.من.لم بعنه التوفيق: كسى که توفیق باری اش نکند» چگونه از عبادت بهره مند می شود؟

صفحه 4:
لعنت الهی قرتتن کییم: وقالوا قلوبنا غلشسبل لعنهم ال بکفرهم فقلیلا ما یوّمنون: و گفتند دل های عا در غلاف و پوشش است. بلکه خدایند آنها رلبه سزای کفرشان لعنت کرده است. در نتیجه تعداد اندکی از ایشان ایمان‌عی آویند؛ آولنک النین لعنهم الله فأصمهم و أعمى أبصارهم:5 آنها كسانى هستند.كه خداوند آنها را لعنت كرده و در نتيجه آنها را كر و جشمانشان را كور كرده است.

صفحه 5:
قرتن کویم: .. ولا تتبعوا خطوات الشیطان بِنه لکم عدو مبین: و به دنبال کامهای شیطان نرويد که او برای شما دشمنی آشکار است؛ قال فبما آغویتنی لاقعدین لهم صراط المستقیم: "شیطان گفت:چس چون مرا گمراه کردی؛ بر سر راه راست آنها می فشینم؛ قال فبعزتک لأغوینهم آجمعین الا عبادک منهم المخلصین: شیطان گفتتپسبه عزت خودت قسم‌که همه آنهلبه جز بندگان خالصت را گمراه میکنم؛

صفحه 6:
ولأضلهم ولأنينهم ولآمرنهم قلبت آذان الأنعام و لأمرتهم فليغير خلق الله ومن یتغذ الشیطان ولیاعن دون ‎All‏ فقد خسر رلنا مبینا بعدهم ویمنیهم وما یعدهم الشیطان إلا غورة: [شيطان كفت: ] و قطعا آنها رلبه کمراهیعی کشانم و دچار آرزوهای دور و دراز میکنم و وادارشان‌هی سازم گوش دامها را شکاف دهند تا آفریده خدا را دگرگون کنند. و هر کس به جای خداء شيطان را دوست و سرپرست خود بگیرد زیلنی آشکار کرده است» شیطانبه آنها وعده‌حی دهد و ایشان را در آرزوها می افکند و جز فریب به آنها وعده ای نمی دهد.

صفحه 7:
عوامل فرهنگی - اجتماعی معلم و مربی؛ متعلم و متربی عن المجتبی(ع): علم الناس علم و تعلم علم غير فتكون قد أتقنت علم و علمت حالم تعلم: دلنش خود رانبه مردم بیاموز و دانش دیگران را فراگیر تا دانش خود را محکم کنی و آنچه نمی دانستی فراگیری»

صفحه 8:
شاخه های دانش عن آمیر المژمنین (ع): العلم آکثرهن‌لن یحاطبه؛ فوامن كل علم أ فه: دلنش بیش از ّن است کهبه همه ّن احاطه یابید.پس از هر دانشی برترینن را برگیوید؛ خذواهن‌کل علم أ نه؛ فلن الل یلکل منگل هر ‎caus‏ فیتیلد منه کوهران نفیان» أحدهما فیه شفاء للناس؛ والآخر يتضاء به: از هر دانشی برتیین ّن را بركيريد. زنبور از هر گلی زیباترینش را عی خورد و از ن؛ دو شیء گران بها تولیدمی شود؛ یکی [عسل که در آن برای مردم شفاست و دیگری موم که برای روشنایی به کار می رود.

صفحه 9:
ورائت عن رسول ال (ص): تزوجوافی الحجر الصالح فلن العرق داس؛ با خانواده شایسته ازدواج کنید؛ جرا كه رى و ريشه تأثیرگذار است. عن أمير المؤمنين (ع): خ الخلق برهان كم الأعراق: خوش اخلاقى دليل كرامت ريشه هاست.

صفحه 10:
پاکی مولد عن أمير المؤمنين (ع): جميل المقصد يدل على طهارة المولدة خوش نيت بودن نشانه ياكى ولادت است.

صفحه 11:
خانواده عن رسول اللّه (صی): آکرموا آولادکم و آحسنوا آدابسم: فرزندانتان را گرلمی بدارید و خوب ادب بياموزيد؛ ويل لأطفال آخر الزمان حن آبائهم. فقيل:.يا رسول اللف من آبائهم المشركين؟ فقال: لا.حن آبائهم المؤمنين» لا يعلمونهم شيئ.حن الفرائض» و إذا تعلموا آولادهم منعوهم؛ و رضوا عنهم بعرض يسير.حن الدنياء فلنا منهم بريء وهم منى براء: وای بر کودکان آخر الزمان از پدرانشان. گفته شد: ای رسول خداء از پدران مشرکشان؟ فرمودشنه» از پدران مومنشان که چیزی از واجبات‌به آنها نمی آموزند و وقتی فرزندانشان بياموزند» ملنع آنماحی شهند که وظلیف خود را انجام دهند و در مقلبل امری گذرا و اندک از دنب از آنها خشنودحی شهندگیس‌حن از ایشان بری هستم ۷ و آنها هم از من بیزار هستند.

صفحه 12:
: ... و تجب للولد علی والده ثلاث خصال: اختباره لیالدته؛ وتحسی امه و العبالفة خی تأدیبه: سه چیز برای فرزند بر عهده پدر است: دایه خوب برای او برگزیدن» نام نیک بر او نیادن» و تلاش فراوان در تربیت او نمودن؛ لا یزال العبد المؤْمن يورث أهل بيته العلم و الأدب الصالح حتى يدخله الجنة (جميعا] حتى لا يفقد فيها منهم صغيرة ولاكبيرا ولا خادم و لا جارة ولا بزال العبد العاصى يورث لهل ببته الأدب الشيء حتى يدخل النار جميعا حتى لا يفقد فيها منهم صغيرة ولاكبيرة ولا خادما ولا كارا: بنده موْمن همواره براى لهل بيت خود علم و ادب نيكوبه ارمغان.مى آورد تا همه آنها را وارد بهشت كندمتا جليى كه از ايشان كوجك و بزرى و خدمتكار و هصسايه أى از مين لمر بركنار نصى ملفد و بنده كنهكار همواره براى لهل بيت خود ادب ناشايست بها بر جاىمى كذارستا آنكه همه آنها را وارد دوزخ كندسبه طورى كه از ايشان كوجى و

صفحه 13:
بزرگان و دانشمندان عن أمير المؤمنين (ع): جالس العلماءء یتردد علمک و خشن آدبک: با دانشمندان همنشینی کن تا هم دانشت افزون گرده و هم ادبت نیکو شود. سخنوران و هنرمندان عن الباقر(ع): من أصغی الی ناطق فقد عبده» فان کان الناطق يؤدى عن الله و كل فقد عبد اللهء و إن كان الناطق يؤدى عن الشیطان» فقد عبد الشيطان: هركس به سخن گویندهای گوش بسپارد؛ بنده او شده است. پس اگر گوینده از جانب خدا سخن بگوید» بنده خدا شده و اگر از جانب شیطان س خن بگوید» شیطان را بندگی کرده است.

صفحه 14:
دوستان» هم نشینان و همسالان عن وسول الله (ص) - لما قیل‌له‌نیا رسول اللسلّی الجلساء خیر؟ - :حن ذکرکم بالله رؤيته, و زادکمفی علمکم منطقه؛ وکرکم بل خرف عمله: هنكلمى كه از ببامبر (ص) پرسیده شدء کدام هم نشینان بهتیند؟؛ فرمود: كن .كه دیدنش شما را به یاد خدا بیندازد» سخنش بر دلنش شعا بیفزلید» و رفتارش شما رلبه یاد قيامت وادارد. عن أمير المؤمنين (ع): ... قارن أهل الخير تكن منهم و باين أهل الشر تبين عنهم ... جا لهل نیکی همنشینی کن‌تا از آنان باشی و از لهل بدی دوری کین تا از آنان نباشی. عن الصادق (ع): آحب اخولنی ‎oll‏ هن آهدی للی عیوبی: محبوب ترین برادرانم نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.

صفحه 15:
مساجد و مکان های مقدس قرتن کییم: فیه آیات بینات مقام‌لبراهیم در ّن [خلفه نشلنه های روشنی وجود دارد؛ مقام (جای ایستادن) ابراهیم در آنجا است). عن أعير المؤمنين (ع) :من اختلف إلى المسجد أصاب إحدى المان: أخا مستفادة فى اللْسلْو علما مشتطرف ملو لَه محكمة لو رحمة منتظر ملو كلمة تره‌عن ردی‌سلو پسمع كلمة تدل على هدى ويك با خشيمْلو حیاء:هر کس‌به مسجد رفت و آمد داشته باشده يبه يكى از لين هشت ويزكى دست حى يلبد: برادرى كه در راه خدا از او سود برد» دانشی تازه نشلنه ای محکم» رحمتی که مورد انتظار است» سخنی که او را از هلاکت باز دارده سخنی را بشنود که او را به هدایت راهنمایی کند.

صفحه 16:
موْسسات فرهنگی - اجتماعی و نهادهای آموزشی و پژوهشی انواع رسانه هاء و ابزارهای آموزشی و پژوهشی قرن کویم: ن و القلم وحا یشرون: نون» سوگندبه قلم و آنچه‌حی نویسند. عن رسول الله (ص): قدوا العلم بالکتاب: دلنش رالبا نوشته در بند کشید و آن را حفظ کنید. عن آمیر المومنین(ع): الکتب بساتین العلماء: کتاب ها باغ و بوستان های دانشمندان است؛ نعم المحدث الکتاب: کتاب خوب سخن گویی است.

صفحه 17:
نهادهای خیریه و عام المنفعه سنت های اجتماعی قرتن کییم: بیید الله لیتبین لکم ویهدیکم شنین النین‌هن قبلکم و یتوب علیکم و الّه علیم حکیم: خداوند می خواهد سنت های کسانی را که پیش از شما بودند برای شما بیان کند و شما رالبه آنها راهنعلیی کند و بر شما ببخشلید و خدایند دانا و

صفحه 18:
سرگذشت پیشینیان قرن کریم: لقد کان‌غی قصصهم عبر لأولى الألباب ..: هملنا در سرگذشت های ایشان برای خردمندان عبرتی است؛ ... قاقصص القصص تعلهم یتفکرونتچس این داستان ها را برای آنها ] نقل کن باشد که اندیشه کنند؛ قد خلت من قبلکم شن فسیژوا هُ المکذبیت: قطعا پیش از شما سنت هلیی گذشته است؛ پس در زمین گردش کنید پس بنگرید سرنوشت تکذیب کنندگان چگونه بود.

صفحه 19:
أفلم يسيروا فى الأرض فينظروا كيف كان عاقبة الذين من قبلهم دمر الله عليهم و للكافيين أمثالها: مكر در زمين سير نكرده للنستا ببينند سرنوشت كسانى كه بيش از اينها بودند جكينه بود؟ خداوند همه جيز را بر سرئان خراب كرد و سرنوشت كافران همين كونه است؛ فاليوم نجيك بیدنک لتکون لمن خلفک ی وبلن کثبراهن الناس‌عن آيانا لغافلون: -پس امروز بدن-قو [فرعون] را از لب ] نجات‌عی دهیم تا برای آیندگان نشلنه ای باشد وببه درستی بکه بسیاری از مردم از نشلنه های‌ما غافل اند.

صفحه 20:
پایان 1 باتشک راز حسق توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان