صفحه 1:
۳ [ fee) S595 90
صفحه 2:
Ne ad SN oe oa eae ed 3 | ل لك
يكك طرح رايج است به اين صورت كه انفجار در يكك سيلندر يس از
Ol ee cane ree cre ال ا ل
0 ا ا ا cee cae
با توجه به طراحي فني و مكانيكي» موتور شش زمانه همانند
موتورهاي احتراق داخلي مي باشد. اگر چه سیکل ترموديناميکي و
وه ی ان را به کلي SU يى سر
متمايز مي كند. يك محفظه ي احتراق و يك محفظه ي
0 eS 6
صفحه 3:
احتراق درون سيلندر رخ نمى دهد اما در محفظه ى احتراق كمكى هم
فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از ۱۸۰ درجه ی چرخش
ميل لنككء در زمان انفجار(كار) جدا مى باشد.
0 ا ا ا ا ل PE eee ee rears
است. با تبادل كرما از طريق ديواره هاى محفظه ى احتراق كه با
محفظه ى كرمكن در ارتباط استء فشار محفظه ى كرمكن افزايش
می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.
صفحه 4:
۲ ۱ شش زمانه:
ى ال CURT ار هرا را 9
داخلی فعلی)
* كاهش مصرف سوخت با بيش از 597
ی
* دو کورس مفید کار در طی شش کورس
* پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو
ا 0
صفحه 5:
| yur Ree nat SSeS aT)
2 5 8
الل ل اك
در سيكل شش زمانه. دو محفظه ى اضافى اجازه مى دهند هشت
فرايند كه نتايج يك سيكل كامل است همزمان عمل كنند يعنى در
يك لحظه دو فرابند همزمان رخ ميدهد : دو سيكل جهار فرايندى
co Case ل ا ا 3
احتراق خارجی. نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش
Pete melee eB)
صفحه 6:
0 souls ۲۱ 8
Ra ear et ets a
ديناميكي)
ارك 1
اك ساي
اا ا ا Bee tC Ete)
محفظه ي بسته جايي كه بيشترين تبادل كرما با
OI LEE ل ال ا ل لك
استاتیک چون مستقیما روي میل لنگ اثر نمي
كذارد.) دماي هوا بالا مي رود.
صفحه 7:
8 |
ا Men:
SECS St Wey CCE Cet De IDS a Ler
مستقیم با سوخت و شمع نمي باشد.
دومين سيكل جهار فرايندي كه احتراق داخلي مي
1
محفظه ي احتراق(فرايند ديناميك)
:. -2000 تزريق سوخت و احتراق در محفظه ي
احتراق: بدون تاثير مستقيم روي ميل لنىٌ (فرايند
ae
صفحه 8:
[9 ptr areeye ا Saas | A
0
۹ eS] ev an
EGA Se ste Od eee review PY Weer] DCIS] ES ge] BN sD)
(سوخت) تماس دارد.
صفحه 9:
1- - سوياب ورود تست My
2- سواة 9
rere eer 0
er pce ete 200 ناشي از احتراق
5 ریا ۲
لور 1 رن
wac) 0 ا
0 - شمعى
صفحه 10:
tataced : ۳
1 هنگام سوخت 9
بت سي
5
همین ا[
حتراق
مي
صفحه 11:
ad ۳
جكّونكي عملكرد موتو
مرحله 0 0 0 رد محفظه
كرمكن مي شود (سوياب 2 باز است) در همين
ed | Ee
ره كند.
صفحه 12:
ee سم 0 طن انفجار به
شدت وارد سيلندر شده و كار انجام ميدهد.
(سوياب 3 باز است) در حين انبساط مخلوط
سوخته شده انتقال حرارت به سل گرمکن
براي پیشگرم ود
صفحه 13:
0 چگونگي عملکرد موتور:
مرحله جهارم :خارج كردن دودهاي ناشي از
احتراق Glew) 00
صفحه 14:
8 چگونگي عملکرد موتور:
كار به اين صورت كه
Tem CT a] Rie) ا ا 1
افزايش دما زياد شده و با باز شدن 0
SE) 0
هب مي راند.
صفحه 15:
چگونگي عملکرد موتور:
مرحله ششم : با فشار پیستون هواي گرم شده
لليطاة CC
صفحه 16:
aN eae ۳
he 1 ع ص۱0
سوپاپ 5S) از مواد پایدار حرارت eee, ie
کارسنیین |
احتراق و گرم کردن هوا مي توانند تحت فشار
محفظه ها باز شوند. روي هر دو سوياب يى
ييستون نصب شده كه فشار روي سوياب ها را
خنثي ميكند.در سيكل شش زمانه. سرعت ميل
cul SI Jo pow S, Solo
صفحه 17:
واه ای محفطه ی احراق هنگمی کچ موی
است. سوزان هستند 0
هوا. محفظه ي احتراق را احاطه كرده است.
ضخامت کم دیواره اجازه تبادل حرارت با محفظه
tr CSE RDO Sot) |
سر سيلندر عايق شده براي اينكه اتلاف حرارتي
كاهش يابد.(براي معرفي ساده تر موتور. جز ئيات
طرح توضيح داده نشده است.)
تمام كرماي محفظه ي احتراق به محفظه ي
گرمکن منتقل مي شود. كار به دو مرحله
Oey er re my Cente) ۳
OL etry ۳
صفحه 18:
که محفظه ي احتراق از سیلندر توسط
ها عایق شده. قطعات محرک خصوصا
ييستون نسبت به تنشهاي ناشي از دما و فشار
بسيار بالا در خطر نيست. انها همجنين از
خودسوزي كه در مخلوط سوخت و هوا در
موتورهاي ا 00 Bee
جلوگيري مي کند.
ال Oe SC bod Ce re
متفاوت مي باشد. نسبت تراکم محفظه ي گرم
كن بيشتر است كه روي مرحله احتراق خارجي
Wo oo
os IS "۷
Pesky So cy 5 SOC 115310005
داخلي ۵ ow
زر
صفحه 19:
0 0 ۱ ا wet.)
است ابتداء با پشتيباني هواي خالص از قبل گرم
۱ ret NTE pred Care tt eel ep pert
هاي سوزان محفظه كه مانند جندين شمع عمل
مي کند. براي اسان روشن شدن موتور در هواي
سرد درون محفظه ي احتراق يى شمع كرمكن
كار كذاشته شده است.
Be |). ARR
و زر زر کین مر ند ی ری 45 ne
تواند همجنين سوخت ديزل استفاده كند. امكان
ساختن در مدل خيلي سبكتر را نسبت به یک
موتور گاز سوز را دارد.
صفحه 20:
ee a aS هيم
شو زمان برا |2 اط ل طلور ايده ال
بسوزد زياد شود به طوري كه هر كالري نهان ان
ازاد شود(اولين عامل کمک به کاهش الودگي).
ايت
شیپوره دارد.
دیواره هاي سوزان محفظه ي احتراق باقیمانده
سوخت را که در طي پاشش ته نشین شده است
مي سب( oa 1 الايندگي)
caine any 9
طور جشمكير زمان استراحت بيشتري را براي
اصلاح و تعديل دارند كه باعث كاهش صدا و بهبود
صفحه 21:
1 دف راف ماهر مور ا ۱۳۳1۳۹"
در طي '
كاري در 2 شش زمانهء با
earepeceey a1) ا earl
كرمكن بازيافت مي شود. بعد از مكشء هوا در
محفظه ي كرمكن متراكم مي شود و طي 360
درجه زاویه میل لنگ در محفظه ي بسته است.
(احتراق خارجي).
hs gle olor sk 5 Joli 5011 محفظه 3
pred ا و US Sa etC i PS
منبسط شده و تخليه شده از محفظه ي احتراق
See mre ve] OS By |
صفحه 22:
او بهتر گازهايي که طي 540 درجه
كردش ميل لنكىّ. 360 درجه را در محفظه ي
احتراق بسته هستند و 180 درجه براي منبسط
شدن و مرحله كار. ديواره هاي سوزان محفظه ي
Bred ا 2 ۱
ته نشين أن به بهترين نحو و به طور مطلوب
بسوزد.
صفحه 23:
ue قدرت) طي شش زمان يا يى
Coes کار مش نسبت به موتورهاي چهار زمانه
ا ل
ديواره ي سيلندر و سر
برخلاف موتورهاي جهار ۳۷ كه تخليه و مكش
بعد از هم رخ مي دهند در موتورهاي شش زمانه.
مكش در مرحله ي اول رخ مي دهد و تخليه در
مرحله ي جهارم رخ مي دهد كه تلاقي كازهاي
خروجي با كازهاي تازه ي مكش حذف مي شود.
كاهش زياد قدرت سيستم خنى كاري به طوري
كه امكان دارد نياز به خنى كاري با اب نباشد و
المي ی ی هر ا lo = ees) fo ميت
صفحه 24:
5226 زد ات
محركة Pye Prrmeae icy
دماي روغن. با ۲۰۳۰۱
در محفظه ي بسته,
دماي بالا کمتر به روغن
فشار مي اورد و رقیق
شدن کاهش مي یابد,
حتي در هواي سرد.
ست ات تا :50
ee
صفحه 25:
| 75 که موتورهاي شش زمانه یک سوم
موتورهاي جهار زمانه تخليه و مكش دارند. افت
فشار روي بيستون در مكش و فشار خروجي
اگزوز در تخلیه به نسبت یک سوم کاهش پیدا مي
کند.
تلفات اصطكاى با تقسيم بهتر فشار روي قطعات
متحرى, تعديل شده اند به اين دليل كه كار در
طي دو مرحله اجرا مي شود و احتراق مستقيم
>93 اا
صفحه 26:
١ 75 كه موتورهاي شش زمانه يك سوم
موتورهاي جهار زمانه تخليه و مكش دارند. افت
فشار روي ييستون در مكش و فشار خروجي
اگزوز در تخلیه به نسبت یک سوم کاهش پیدا مي
كند.
تلفات اصطکاک با تقسیم بهتر فشار روي قطعات
متحرى, تعديل شده اند به اين دليل كه كار در
طي دو مرحله اجرا مي شود و احتراق مستقيم
حذف شده است.
صفحه 27:
رف سوخت. بص ۹ ۰9 Papi 1046
مخصوص موتور شش ژز موتور
بنزيني جهار زمانه كمتر نيست, rey راندمان
whe wile براي 7 ro C9 ا 000
[۱ ee een aero
896 مي دهد (360 درجه از 1080 درجه) يا
2 بیشتر نسبت به موتور چهار زمانه )180 ره
Ree tree) roe | درجه) کر ار 0
pe در سرعت پایین, ۳۳۹9 بدون aS شود
| چشمگیر روي مصرف سوخت
در واقع احتراق تحت تاثیر سرعت خودرو نمي
باشد. اين مزايا در بهبود عملكرد خودرو در
oy =e | SS
صفحه 28:
اِ" سیوز بودن برابر برتري است. موتور
شش زمانه میتواند سوخت هاي مختلف مصرف
كند. از هر نوع ي(فسيل يا كياهي) از ديزل تا ال
بي جي يا روغن حيواني. اختلاف در اشتعال يذيري
پا نسبت ضد کوبش هم اکنون هیچ مسئله اي در
احتراق ندارد. ساختمان استاندارد يى موتور
بنزيني و نسبت تراكم كم محفظه ي احتراق
موتور هاي شش زمانه مانع از اين نمي شود كه
ان سوخت ۳ p)e-Yerty]| 0( همچنین سوخت
الكل متيليى 01111522 6119 اي أن بهتر
۳
صفحه 29:
5 1211101000 سوخت,
الودگی صوتي, حرارتي و شيميايي کاهش مي
یابند و از طرف دیگر موتورها خصوصياتي دارند
SEEN] Irene pve ECO EE SS 1
HC, CO and NOX)ly Slyisi 5 yu suuSoig0
onl 5. er 7003
TESS Sr ee Snel re ren em e DreEemoeL|
الايندگي کم, به انها كيفيتي مي دهد که با سخت
صفحه 30:
كاهش زياد مصرف مخصوص بايد استفاده از
سيستم ال بي جي را جالب كند به دليل قيمت
پایین ان و کمتر بودن الايندگي نسبت به بنزین. به
علاوه با يىك سيستم عامل يكسان . حجم مخزن
ها برابر مخزن هاي كنوني هست كه مسافت
بيشتري را مي تواند با همان مخزن طي كند
بنابراين مي توان ان را كوجكتر در نظر كرفت.
صفحه 31:
لد ا ران ۸ ۰ ۲۳۲۳۲
همه ي تجربه هاي تخصصي-صنعتي و روش هاي
7
قيمت ساخت سر سيلندر (محفظه ي احتراق و
محفظه ي كرما) با ساده سازي جندين عنصر
متحرى, كاهش سيستم ۱ ساده سازي
باشش مستقيم بدون شمع و غيره ... كاهش
اندازه مخزن و جاي ان در خودرو كه قابل
ملاحظه هستند.
صفحه 32:
0 :
ندارد. تنها mie press Pare pred lb 539.0 1
پیشر ۲ هاي تكنولوژي vale پا زمان دول 9
ee CO
صنعت خودروسازي مي تواند یک تاثیر عظیم روي
محيط زيست و اقتصاد جهاني بگذارد. موتوري که
be et) ا ا ار لنت
درصد(بستكي به نوع سوخت دارد) كاهش
الايندگي دارد.
200 ا DPE aC eed ene Bev
3 ار a میس
Mal ae pl (Re ee | | 25
صفحه 33:
ي ها (موتورهاي درون و بیرون کشتي)
است که پيشنهاد 356 01۳۳ ۵ بررک
براي این موتورها ارائه دهند. مشخصات انها کاملا
با فوايد موتورها وفق مي باشد.( اقتصادي,
ايمني , ساده سازي و كاهش الودكي صوتي و
اج cee.
2 به pets از کازوئیل مي تواند ۳
ylaail را به طور زياد كاهش دهد. استفاده از
سوخت هاي گياهي (غیر فسيلي) گازهاي طبيعي
و ديكر سوختها در موتور يرقدرت و ساده؛ كار
كردن با كمترين تنظيم و بدون الايندكي, در اين
موتور مي تواند مزاياي زيادي داشته باشد كه
ا ا ا 0152
میور ديخر در بازار جهاني عرضه شوند. فایق