صفحه 1:
صفحه 2:
How Stirling Engines Work
Regenerator
2008 HowstuftWorks
صفحه 3:
*موتور استرلینگ یک موتورحرارتی است که اختلاف زیادی با موتورهای
احتراق داخلى در اتومبيل دارد كه در سال ١81١8 توسط رابرت
coal repeal) ا ا الل eee Sere
Ses Sees mrad
BEC Te oe eer NCA Sp Tene ea pe war ror iad
Sn ee ee TO CSS Sec tele ea)
كه كازهاى ير فشار را تخليه م ىكند و محفظه احتراق وجود
ندارد .به همين علت موتورهاى استرلينك بسيار بى صدا هستنئد
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
Alpha type
a gos} ماع28
Gamma Type
صفحه 7:
صفحه 8:
eer ل ل را
و در هر سیلندر یک پیستون قرار دارد. دو سیلندر مجزا به واسطه هیتر
بازياب و كولر به هم متصل شدهاند. ييستون كرم در كنار منبع كرم و
ييستون سرد در كنار منبع سرد قرار مى كيرد. لين نوع از موتورهاء از لحاظ
مفهومى: سادهترين تركيب را در ميان انواع تركيبات موتور استرلينك دارند.
|
تب تن رد دس ی ای توص
ری ار ی اس ان ی
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
۱ يله
صفحه 12:
0 Be Tense) S| ese rele sce Al
است لين است كه بازياب از موادى .با ظرفيت حرارقى بالا ساخته
i ee ا ا I peer ery
fea م اا onde) oe
|
ee ES ROLES ا Ree
علاوه بر ذخيرهسازى و بازدهى كرماى مناسب در طول سيكل,
مقدار ایجاد اصطکاک با سیال عامل سبب اتلاف توان و افت فشار
۱ pene ee CR ome
صفحه 13:
*يكى بازياب خوب بازده را تا جهار برابر بيشتر مى كند.
WoO ror SWB Kas Crop ey rere Weer]
eee b ee T ORCS ety eye eer
یاید.
صفحه 14:
۱
حجم بسته به طور متناوب كرما و سرما ميكيرد و وظيفه حمل انرقى و انجام كار را به عهده
eS
ا ا ل cre ES ل م
ene eel ل ل ال ا نا
ene ead ا ل الل ا ل ل ۱۳
ae TL ۱
DS Sc و
preter oe
۲- ظرفیت گرمایی ویژه بلا
۳- گرانروی پایین
۴- چگالی پایین
برلی عملکرد بهتر موتور علاوه بر شرایط فوق, سهولت دسترسی پذیری. قیسمت مناسب ۰
ایمنی عملکرد و ذخیرهسازی آسان خصوصیات مهمی هستند که نمیتوان آنها را نادیده
و
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
ا ا ل لك
بتا دارای ترکیب پیستونجایجاکننده می
وت ری رد سس نی
ee ey 50
استرلينى كاها نسيت به نمونة هاى الفا و بثاه
ا ا ا ماد
ا ل لا ا 5
بندى دارد و همجنين سيلندرها مجزا
vcoers ل ل ا ل
را در میان سایر چیدمان ها دار
صفحه 18:
۴
صفحه 19:
صفحه 20:
0
eel
عدم وجود احتراق
بى صدا بودن
ساختمان مكانيكى ساده
۱ eer
جلوگیری از آلودگی قطعات
بازده آنها تقریبا نزدیک ماکزیمم بازدهی است که
۱
صفحه 21:
صفحه 22:
۱
1
لد نس بسن
19 Teare oe eon Ts aprons onary rere Le an Pane
شوند.بسين ترتيب مى توان ميزان يسماند هاى راديواكتيو نيروكاه را كاهش داد و بازده
Serer
ا ee ie ee eee اس
ا ل ا و or ces BSE
من محيط اطراف مى باشد . لين سيستم قادر است به ميزان جهار برابر بيشتر از زتراتور
ترموالکتریک رادیوایزوتوپ توان الکتریکی ایجاد کند.
صفحه 23:
Ree Pa Sens es ym Fe rs yee ool ein id ype ley Capea rea pees
سس سس ی SE coe
جه دلیل لینکه منبع حرارت در خارج است برای موتور مقداری طول می کشد تابه تتیبرات گرمایی
Brean ar Cele yee oan rote ا
ECR OME per pee ees
موتوقبل از اينکه کار مفید را یجاد کند بهمقدارزمانی نیز داد تا گرم شود
0 ats oe
Pees eee eo en ee reer com enone)
. چند که وجود موتور استرلینگی که به ماشین هیبریدی نیرو می دهد امکان پذیر است
صفحه 24: