علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

موثرترین بخشنامه ها وآئین نامه های آموزشی از منظر حوزه نظارتی معاونت آموزشی دانشگاه

Moasertarin_bakhshnameha_va_Ayinnameha_amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2097 بازدید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موثرترین بخشنامه ها وآئین نامه های آموزشی از منظر حوزه نظارتی معاونت آموزشی دانشگاه”

موثرترین بخشنامه ها وآئین نامه های آموزشی از منظر حوزه نظارتی معاونت آموزشی دانشگاه

اسلاید 1: نيم نگاهي به موثرترين بخشنامه ها وآئين نامه هاي آموزشي از منظر حوزه نظارتي معاونت آموزشي دانشگاه

اسلاید 2: مقدمه گستردگي و تعدد بخشنامه ها، ائين نامه ها و دستورالعمل هاي آموزشي موجب طرح سوالات مشابه و متعددي توسط معاونان و مديران آموزشي جديدالانتصاب گرديده است و با عنايت به اينكه آموزش يا باز آموزي اين عزيزان در كوتاه مدت امكانپذير نمي باشد بر آن شديم تا از بين ضوابط و مقررات موجود مهمترين و موثرترين آنها در ارتقاء سطح كيفي آموزش، كه در بازديدهاي نمايندگان حوزه نظارت و ارزيابي آموزشي نيز با توجه بيشتري مورد بررسي قرار مي گيرند جمع آوري و در قالب لوح فشرده پيش رو ارائه گردد. انشاا... اين مجموعه كمك موثري باشد در راستاي روان سازي فرايند آموزش در واحدهاي دانشگاهي.

اسلاید 3: فهرستبخشنامه شماره 20557/39 مورخ 4/3/77 و 52347/39 مورخ 21/5/77 در خصوص نحوه تنظیم و ترتیب پرونده های دانشجوییبخشنامه شماره 445993/30 مورخ 26/12/87 در خصوص چگونگی انتخاب مدیران گروههای آموزشی و شرح وظایف آنهابخشنامه شماره 18876/35 مورخ 12/3/76 در خصوص ممنوعیت تدریس لیسانس هابخشنامه شماره 286853/30 مورخ 5/8/88 در خصوص ادامه تحصیل کارکنانبخشنامه شماره 205492/38 مورخ 27/6/87 در خصوص برگزاری اردوی توجیهی جهت دانشجویان جدیدالورودبخشنامه شماره 112183/39 مورخ 21/7/79بخشنامه شماره 397254/43 مورخ 17/11/87بخشنامه شماره 81477/43 مورخ 11/3/88 در خصوص صدور معافیت تحصیلیبخشنامه شماره 421311/35 مورخ 5/12/87 در خصوص ساعات موظفی اعضاء هیات علمیتبصره یک از ماده 45 آیین نامه آموزشیماده های 21 و 22 آئین نامه آموزشیماده 23 آئین نامه آموزشی

اسلاید 4: فهرستماده 67 آئین نامه در خصوص معادلسازی واحدهای درسیماده 73 آئین نامه آموزشیماده 11 آئین نامه آموزشیبخشنامه شماره 208449/39 مورخ 3/11/83 در خصوص نحوه جذب نیروهای حق التدریسآئين نامه امتحانات شماره 42123/36 مورخ 13/3/83 بخشنامه شماره 305000/34 مورخ 19/8/88 در خصوص صدور ريز نمراتبخشنامه شماره 28686/30 مورخ 20/2/84 در خصوص تسهيلات پيش بيني شده براي ايثارگران و خانواده شهدا و جانبازانرعايت ماده 43 آئين نامه آموزشي در خصوص دروس نا تمام و اعمال اصلاحيه ماده فوق ابلاغي طي بخشنامه 467885/36 مورخ 15/12/88آئين نامه دستورالعمل كميسيون موارد خاص آموزشي به همراه اصلاحيه صادره طي بخشنامه 234483/30 مورخ 17/6/89آئين نامه دستورالعمل كميسيون موارد خاص آموزشي به همراه اصلاحيه صادره طي بخشنامه 234483/30 مورخ 17/6/89بخشنامه شماره 15813/67 مورخ 4/9/87 در خصوص شرايط لازم براي ايجاد و تصويب دانشكده در واحدهاي دانشگاهي

اسلاید 5: بخشنامه شماره 20557/39 مورخ 4/3/77 و 52347/39 مورخ 21/5/77 در خصوص نحوه تنظیم و ترتیب پرونده های دانشجویی تهیه وتکمیل فهرست محتویات هر پرونده ممهور به مهر بایگانی ( فرم شماره 2)ظهر نویسی و شماره گذاری کلیه اوراق و مدارک موجود در پروندهاعمال رنگ بندی تعیین شده برای هر گروه تخصصی ( فنی و مهندسی = قرمز، علوم پایه = آبی، علوم انسانی = زرد، پزشکی = سفید، هنر= نارنجی و کشاورزی = سبز)تهیه خلاصه وضعیت تخصصی دانشجو (فرم شماره یک)* دقت در تکمیل هر پرونده برابر بند «ب» از بخشنامه صادره در سال 77 مورد تاکید است.فهرست

اسلاید 6: بخشنامه شماره 445993/30 مورخ 26/12/87 در خصوص چگونگی انتخاب مدیران گروههای آموزشی و شرح وظایف آنها رعایت شرایط اختصاصی در انتصاب مدیران گروه برابر ماده 3 بخشنامه از جمله : تناسب رشته تحصیلی، اخذ تائیدیه تحصیلی و گزینش، سابقه خدمت در دانشگاه، مرتبه علمی و ...شرح وظایف مدیران گروهها برابر هفده بند قید شده در ماده 8 بخشنامه تعیین شده است با دقت نظر در بند هجدهم همین مادهممنوعیت انتصاب افراد حق التدریس و نیمه وقت به عنوان مدیر گروهفهرست

اسلاید 7: بخشنامه شماره 18876/35 مورخ 12/3/76 در خصوص ممنوعیت تدریس لیسانس هابرابر بخشنامه فوق تدریس فارغ التحصیلان دوره کارشناسی در هر مقطع تحصیلی بر خلاف ضوابط می باشد بجز افرادی که پیش از صدور بخشنامه صلاحیت تحصیلی آنان توسط سازمان مرکزی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان مربی مشغول به کار شده اند.فهرست

اسلاید 8: بخشنامه شماره 286853/30 مورخ 5/8/88 در خصوص ادامه تحصیل کارکنانممنوعیت اکید اشتغال توام با ادامه تحصیل کارکنان یک واحد درهمان واحد دانشگاهیرعایت سقف 10 واحد برای هر ترم تحصیلی برای کارکنان پذیرفته شده دوره کارشناسی دیگر واحدها سقف 6 واحد در هر ترم در دوره کارشناسی ارشدممنوعیت اکید انتخاب واحد محل اشتغال کارکنان به عنوان حوزه امتحانیفهرست

اسلاید 9: بخشنامه شماره 205492/38 مورخ 27/6/87 در خصوص برگزاری اردوی توجیهی جهت دانشجویان جدیدالورودواحدهای دانشگاهی موظفند جهت آشنایی دانشجویان جدید الورود با دانشگاه و مسئولین واحد در روز اول ورود دانشجویان نسبت به برگزاری اردوی توجیهی اقدام و ضمن برنامه ریزی دقیق نسبت به تهیه بروشور و CD با محتویات اطلاعات مورد لزوم نام بردگان در طی دوران تحصیل اقدام نمایند.فهرست

اسلاید 10: بخشنامه شماره 112183/39 مورخ 21/7/79تدریس اعضاء هیات رئیسه واحدهای دانشگاهی در خارج از واحد ممنوع می باشد مگر در موارد استثنائی و با اخذ مجوز از سازمان مرکزیفهرست

اسلاید 11: بخشنامه شماره 397254/43 مورخ 17/11/87اشتغال به کار اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه در واحدهای دیگر دانشگاهی و یا سایر ادارات ممنوع می باشد.فهرست

اسلاید 12: بخشنامه شماره 81477/43 مورخ 11/3/88 در خصوص صدور معافیت تحصیلیرعایت کلیه اصول قید شده در بخشنامه فوق و بخشنامه های سال 88 . 87 سازمان نظام وظیفه ناجا درخصوص اهمیت دقت در صدور معافیت های تحصیلی، مشخصات فردی و تاریخ ثبت نام در صورت معافیت های صادر شده.فهرست

اسلاید 13: بخشنامه شماره 421311/35 مورخ 5/12/87 در خصوص ساعات موظفی اعضاء هیات علمیدر محاسبه ساعات موظف تدریس اعضاء هیات علمی دانشگاه لازم است ضرایب اعلام شده دربند یک و دو بخشنامه فوق به دقت محاسبه و اعمال گردد.فهرست

اسلاید 14: تبصره یک از ماده 45 آیین نامه آموزشیرعایت سقف واحدهای درسی اخذ شده توسط دانشجویان مشروطیفهرست

اسلاید 15: ماده های 21 و 22 آئین نامه آموزشیبررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان در خاتمه سال تحصیلی و ممناعت از انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان اخراجیاصلاحيه ماده 23 آئين نامه آموزشي در خصوص رعايت دروس پيش نياز و هم نيازفهرست

اسلاید 16: ماده 23 آئین نامه آموزشیدقت نظر در ارائه دروس پیش نیاز و هم نیاز با رعایت دقیق مضمون ماده 23ماده های آئین نامه آموزشی 54 تا 57 آموزشی در خصوص دانشجویان مهمان در صورت وجود شرایط ذکر شده در ماده 55 و لزوم مهمانی دانشجو در واحدی دیگر دقت نظر در اجرای موارد 54 تا 57 آئین نامه در این خصوص ضروری است.فهرست

اسلاید 17: ماده 67 آئین نامه در خصوص معادلسازی واحدهای درسیدر معادلسازی واحدهای درسی گذرانده شده دانشجویان رعایت 4 شرط و 9 تبصره قید شده در ماده مذکور ضروری است.فهرست

اسلاید 18: ماده 73 آئین نامه آموزشیلازم است کلیه واحدهای دانشگاهی برابر ماده 73 آئین نامه آموزشی اعلام شده کلیه امورات ثبت نام، تشکیل کلاسها، امتحانات و ... برنامه ریزی و اجرا نمایند.فهرست

اسلاید 19: ماده 11 آئین نامه آموزشیرعایت تعداد جلسات برگزار شده برای هر واحد درسی مطابق با ماده فوق ضروریست.فهرست

اسلاید 20: بخشنامه شماره 208449/39 مورخ 3/11/83 در خصوص نحوه جذب نیروهای حق التدریسجذب و بکارگیری نیروهای حق التدریس لازمست برابر سلسله مراخل قید شده در بخشنامه فوق و فلوچارت ضمیمه صورت پذیرد. لازم به یادآوری است جذب افراد خارج از دستورالعمل فوق و یا بدون رعایت یک یا چند مرحله از مراحل ذکر شده خارج از ضوابط اداری ارزیابی می گردد.فهرست

اسلاید 21: آئين نامه امتحانات شماره 42123/36 مورخ 13/3/83 دقت نظر دو چندان در بندهاي 7 تا 10 بخش اول از آئين نامه اجرايي امتحانات (اقدامات قبل از برگزاري) مبني بر : اخذ سوالات امتحاني، تكثير سوالات، صدور كارت ورود به جلسه، توزيع كارت ورود به جلسه دقت نظر دو چندان در بندهاي 3 تا 5 بخش دوم از آئين نامه اجرايي امتحانات (اقدامات در حين برگزاري) مبني بر: اخد امضاء دانشجويان حاضر در جلسه، جمع آوري اوراق و صورتجلسه و پلمپ آن، اطلاع رساني به دانشجو در خصوص رعايت دقيق مقررات آموزشي و تخلفات دقت نظر دو چندان در بندهاي 1 تا 3 بخش سوم آيين نامه اجرايي امتحانات ( اقدامات بعد از برگزاري امتحان) مبني بر: تحويل ليست نمرات و اوراق امتحاني به استاد و اخذ رسيد، دريافت ليست نمرات از اساتيد تطبيق با صورتجلسه و اوراق، رسيدگي به تجديد نظر دانشجويانرعايت نكات ذيل در بخش امتحانات علاوه بر موارد فوق الزامي است:1- ليست نمرات بايستي با درج تاريخ به امضاء استاد مربوطه، مدير گروه مربوطه و معاون آموزشي واحد يا دانشكده برسد.2- در تنظيم ليست نمرات از رنگ قلم مشكي استفاده شده و ضمن محصور نمودن نمرات چسب زده شوند.3- ليست نمرات بايستي بدون خدشه و لاك گرفتگي تنظيم شود و از اضافه نمودن اسامي دانشجويان بصورت دست نويس در ذيل ليستها خودداري شود.فهرست

اسلاید 22: بخشنامه شماره 305000/34 مورخ 19/8/88 در خصوص صدور ريز نمراتنحوه صدور ريز نمرات دانشجويان طي بخشنامه فوق در 21 بند توضيح داده شده كه رعايت كليه موارد و دقت در اعمال نكات قيد شده ضروري است.فهرست

اسلاید 23: بخشنامه شماره 28686/30 مورخ 20/2/84 در خصوص تسهيلات پيش بيني شده براي ايثارگران و خانواده شهدا و جانبازاناعطاي تسهيلات پيش بيني شده در چهار بخش قيد شده در بخشنامه با عنايت به اصلاحيه شماره 333810/84 مورخ 5/10/87 در مورد بند يكم ضروري است.1- عدم محاسبه نمرات مردودي در ميانگين ترمي2- معادلسازي واحدهاي درسي3- استفاده از ماده 55 توسط اين دسته از دانشجويان4- ساير تسهيلات * احراز شرايط لازم جهت استفاده از تسهيلات مذكور مندرج در ستون دوم بخشنامه لازمست با دقت نظر بيشتري بررسي شود.فهرست

اسلاید 24: رعايت ماده 43 آئين نامه آموزشي در خصوص دروس نا تمام و اعمال اصلاحيه ماده فوق ابلاغي طي بخشنامه 467885/36 مورخ 15/12/88نمرات ناتمام دروس ماخوذه در نيمسال اول لازمست تا قبل از شروع امتحانات دوره تابستاني همان سال تحصيلي ارائه شود.نمرات ناتمام دروس ماخوذه در نيمسال دوم لازمست قبل از شروع امتحانات نيمسال اول سال تحصيلي بعد ارائه شود.* در صورت عدم ارائه نمره در چارچوب فوق، ئرس ناتمام حذف و دانشجو موظف به اخذ مجدد درس در اولين فرصت با نظر گروه مي باشد. فهرست

اسلاید 25: آئين نامه دستورالعمل كميسيون موارد خاص آموزشي به همراه اصلاحيه صادره طي بخشنامه 234483/30 مورخ 17/6/89برابر آخرين اصلاحيه تفويض اختيارات به واحدهاي دانشگاهي بزرگ،‌بسيار بزرگ، جامع و مناطق دانشگاهي صورت گرفته و حدود اختيارات صرفا در مورد رسيدگي به مسائل آموزشي دانشجويان دوره كارداني و كارشناسي غيرضزشكي و كارداني تحت پوشش مدارس هاي تعيين شده اعضاء كميسيون عبارتند از : رئيس،‌ دبير و 4 نفر عضو كميسيون و 2 نفر عضو علي البدل به شرح مندرج در آيين نامه مربوط نكات حائز اهميت: 1- بررسي و اعلام راي كميسيونها فقط در چارچوب موارد شانزده گانه ذكر شده و متناسب با اختيارات تعيين شه در جدول پيوست آئين نامه امكان پذيراست.2- كميسيونها ي مناطق مجاز به تفويض هيچيك از اختيارات خود به سطوح پايين تر نمي باشند.3- رسيدگي مجدد پرونده آموزشي يك دانشجو فقط در شرايط ذيل امكان پذير مي باشد.الف- در صورتيكه بر اساس ارائه مدارك مستند تغيير و تحولي در پرونده دانشجو اتفاق افتاده باشد.ب- دستور رسيدگي مجدد توسط مرجع بالاتر صادر شده باشد مثل رياست منطقهفهرست

اسلاید 26: 4- تشكيل جلسات طبق تقويم زماني بصورت دو هفته يكبار و ارسال صورتجلسات مربوطه در پايان هر ماه به اداره كل سنجش و نظارت5- در صورتيكه به تشخيص كميسيون مشكلات آموزشي يك دانشجو منتج از تخلف يا سهل انگاري دانشجو، كارشناس، استاد درس و يا مدير گروه مربوط باشد لازمست موضوع طي گزارش كاملي به همراه مستندات مربوط به اداره كل سنجش ونظارت ارسال گردد.فهرست

اسلاید 27: بخشنامه شماره 186090/67 مورخ 1/7/89 در خصوص استانداردهاي ارزيابي كلي و كيفي واحدها و مراكز دانشگاهي جهت ارتقا درجهامتيازات و تعداد و تركيب اعضاي هيات علمينسبت هيات علمي تمام وقت به تعداددانشجويان شاغل به تحصيلحداقل فضاي آموزشي مورد نياز به ازاي هر دانشجوحداقل تعداد دانشكده هاي مصوب وابستهدارا بودن امكانات رفاهي دانشجويي مثل مسجد و نماز خانه، خوابگاه،‌سلف سرويس و سالن تربيت بدنيفهرست

اسلاید 28: بخشنامه شماره 15813/67 مورخ 4/9/87 در خصوص شرايط لازم براي ايجاد و تصويب دانشكده در واحدهاي دانشگاهيداشتن حداقل سه گروه آموزشي همگن در مقطع كارشناسيدارا بودن 5 عضو هيات علمي تمام وقت در هر گروه آموزشي متضمن 3 دكتريبهره مندي از فضا و امكانات آموزشي لازم فهرست

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید