علوم مهندسی معماری و عمران

موزه هنرهای معاصر تهران

mooze1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موزه هنرهای معاصر تهران”

موزه هنرهای معاصر تهران

اسلاید 1: موزه هنر های معاصر تهران

اسلاید 2: کارفرما :سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورمشاور طراحی بنا:کا مران دیبامجری:شرکت ساختمانی رسبهره بردار:مرکز هنرهای تجسمیزمان احداث:1346 هجری شمسیزمان بهره برداری:1356 هجری شمسیکاربری بنا:فرهنگیمساحت زمین طرح:17600 متر مربعزیر بنای مجموعه:4224 متر مربعتعداد بلوک:یک بلوکتعداد طبقات:دو وسه طبقهسطح اشغال :24%سیستم سازه بنا:اسکلت بتنیشاخص های عمومی مجموعه :

اسلاید 3: مقدمه:

اسلاید 4: مقدمه:هشت نگارخانه موزه که با اختلاف سطحی بی نظیر نسبت به هم بنا شده‌اند، بیننده را در مسیری چرخشی گرداگرد فضای اصلی موزه می‌گردانند؛ این مسیر به گونه‌ای طراحی شده‌است که انتهای هشتمین و آخرین نگارخانه به هشتی یاهمان نگارخانه اول باز می‌گرد. این موزه شامل مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از هنر غربی در قاره آسیا در زمان تاسیس خود است. معماریمعماری موزه مجموعه‌ای است از سنت، مدرنیسم و اندیشه فلسفی که به دست معمار ایرانی کامران دیبا طراحی شده‌است و تعدادی از مجسمه‌های برنزی پرویز تناولی به سفارش کامران دیبا برای این مجموعه ساخته شدند و در محوطه اطراف آن تعبیه گردیدند. هشتی، چهارسو و گذرگاه‌ها از جمله عناصر چشم‌نواز این مجموعه بدیع به شمار می‌رود. همچنین تأثیر بادگیرهای یزد بر معماری مجموعه واضح است.

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7: امکانات موزه:موزه هنرهای معاصر دارای ۹ گالری است که سه‌تایشان نمایش‌دهنده آثاری از نقاشان و هنرمندان بین‌الملی است که در کلکسیون دائمی موزه نگهداری می‌شوند. کلکسیون دائمی موزه دربرگیرنده آثار بسیار باارزشی از کلود مونه، ونسان ون گوگ، پابلو پیکاسو، رنه ماگریت، اندی وارهول و دیگران است. نمایشگاه‌های موقتی و فصلی در شش گالری دیگر موزه بر پا می‌شوند.از دیگر امکانات موزه می‌توان به کتابخانه تخصصی پیرامون هنرهای معاصر به زبان فارسی و لاتین و فرانسه، قرائت خانه، رستوران، فروشگاه کتاب و آثار هنری اشاره کرد. سینما تک در موزه برای نمایش فعالیت‌های دیگر موزه‌های هنر معاصر در جهان و نیز آثار نمایشی در زمینه هنرهای معاصر برقرار است. عکاسخانهٔ موزه آثار ورودی و خروجی به موزه را به شکل حرفه‌ای و با ابزارهای بسیار مجهز عکس برداری و آرشیو می‌کند. عکس‌های تهیه شده در عکاسخانه در فصل نامه‌های مشخصی بصورت منظم از سوی انتشارات موزه منتشر می‌شوند. بخش‌های انتشارات موزه، نگهداری و ترمیم و مرمت اثار، بخش بسته بندی و نیز ارسال و دریافت آثار دارای سامانه‌های تنطیم دما هستند تا شرایط محیطی آسیبی به آثار هنری وارد نکنند.

اسلاید 8:

اسلاید 9: گنجینه:در گنجینه دائمی موزه بیش از ۳۰۰۰ اثر ارزشمند و یگانه از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می‌شود. در سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ این گنجینه به طور کامل در نمایشگاهی با عنوان جنبش هنر مدرن، به نمایش درآمد. به گفته بعضی کارشناسان هنری، آثار نگهداری‌شده در این گنجینه «بی‌نظیر» هستند و گردآمدن این آثار به خاطر تلاش بسیار حکومت پهلوی در خرید آثار هنر مدرن آمریکا و اروپا و به منظور نشان دادن چهره‌ای نوگرا از حکومت بود.باغ تندیس، فضای سبز واقع در شمال ساختمان موزه است با آثاری از ماکس ارنست، پرویز تناولی، هنری مور، ماکس بیل و دیگرانآثار باغ تندیس:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: موزه فرش تهران

اسلاید 27:

اسلاید 28: نماز خانه

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32: سازمان تامین اجتماعی

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید