سایرتحقیق و پژوهش

موزه گوگنهایم

تعداد اسلاید پاورپوینت : 22 اسلاید

asiyehmardevani

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
* فرانک لوید رایت ‎Cal, dug! Salis‏ در ۸ ژوئن ۱۸۶۷ در ابالت وکانسن به دنیا آمد و در چهارم آوریل ۱۹۵۹ در و و را ار ار لت در معماری آز قراردادهای زملنه فرلتر رفت و بیش از هر چیز بر سادکی,و احساس,راحتی تأكيد كرد. أو به تنوع الا شاه اه تارکفت إرد به تعداد انسان‌ها 0 فا تس تا وجود دارد. کاخ مروارید وأقع در مهرشهر در کرج 8 شاگردان و وى مى باشد. ‎

صفحه 4:
معرفی نمونه کار -۱: در سال ۱۹۳۵ در پنسیلولنیای آمریکا طرلحی کرده‌است و جز یکی از برترین ر معماری قرن پیستم په شمار می‌رود.لین خانه در نزدیکی شهر پیتسبورگ و در سبکی از 8[ نام سبک بین‌المللی ساخته شده است.صحبت درباره ی این خلنه بسیارست. میگویند در این خلنه همه ی لح طبیعی است و ید تسام که تیاناتتن اند زان ژندگی کنند ‎٩‏ ساعت بوده و آلان به صورت موزه در آمده

صفحه 5:
معرفی نمونه کار - ۲: خلنه ی جان استور یکی از چهار خلنه ای است که رایت درمنطقه ی لوس آنجلس به اجرادرآورد ریت از یک سری بلوک های سیمانی بافت دار در لین خلنه استفاده کرد که به صورت مصالح غالب در ساخت خلنه های بسیاری از مردمان طبقه ی متوسط آمریکا به کار ی شد. بوک سمانی زمدتها بود که به عنوان/روشی/اوزان قیست د, ۲ ‎sie‏ استفاده می شد. اما از نظوزیباییشناختی چیزهای بسیار برای آرزو کردن بافی می

صفحه 6:
ت آثار فراوانی ۹ بر جای گذاشته. از مشهورترين آ

صفحه 7:
گوگنهايم های مختلف در دنیا

صفحه 8:

صفحه 9:
موزه سلیمان رابرت گوگنهايم نیویورک از موزه‌های مشهور شهرنیویورک است. موزه در منهتن در کرلنه شمال شرقی مركز شير ‎ag‏ ‏ادتانک لويد رايت بنأى موزه كوكنيايم را به سفارش سولومون ‎Bl‏ ‏أمريكايى. طراحى كرد ويراى تكميل كن :. اطرح كيد ساختمان موزه.. به خاطر مشکلات ی و أدارى فرأوان. بائرذ. الأ لأرل) 939۳3۳35 9 پس از درکذشت فرادک 331 در اکتبر ۱۹۵۹ به اسيلا

صفحه 10:
این موزه که در ۱۹۳۷ میلادی افنتاح گردید توسط معمار بزرگ آمریکایی لک لوید رایت طراحی گردید جلال آل احمد این موزه را اینگونه توصیف می‌کند: ی ی بود و دلباز و خسته نکننده و بوی نانگرفته. و خلا مدام ۳۲ همه چیز به جای خود. وزمارپیچ وردابره‌ایدربالا,پهنپو در بایین باریک شونده؛ عین دوکی. از راس بهن خر بر زمین و مضافاتش همه با هم جور. منلا آسانسورش بجای مربع یا مستطیل, نیمدایره بود و قوس مانند. و جمعاً خوب بود.»

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
موزه گوگنهليم در مرکز شهر نیویورک (منهتن) و کنار "سنترال پارک "با راهروهای به هم پیوسته و قرم حلزونی. همچنان یکی از بهترین نمونه‌های معماری مدرن به شمار می‌رود. در اين موزه هنری» تماشاگر به راحتی در اندرینی و زوایای ساختمان نفوذ می‌کند و جزئی از آن می‌شود. دراین بنا تمام 8 تک رمپ دو طبقه زیبا ومارپیچ که با ملایمت بطرف یک گنبد شیشه ای ,۲ ۳ رو #شکیل یافته است. نور از لين كنيد شيشه اىببه داخل مى تابددر همه جا جزییات در ۲۸ 9۳ این وایه مدور قرردارند ۶ میزهاچراغه؛لدانهای آویزان ‎Ub haces‏ وقا ب های که نور را از تورگیرستف مى كيرند. همكى الود هستد:

صفحه 14:
هنگامی که از«فرانک لويد ‎٩۳‏ برسیده شد که چرا رامب را لگ رین کف - طبقه های م۱111 5رچندین ترازکرده است ضيح ذاد براى بازديدكنتدكان مر 4 واردشدن به ساختماتى كل درلن به وسیله آسانسور به بالاترین نقطه رامپی برسند وبه تدریج پیرامون فضایی بازوگسترده پایین بیایند . درحاليكه همواره ازحق انتخاب تغیبرتراز با آسانسوربرخوردار بوده و در انتها . پس از بازمید نمایشگاه . خود را درطبقه همکف درنزدیکی خروجی بیابند بسیارجذاب تر ودلپذیرترمی 0 چه دربسیاری ازموزه های متداول ۰ مسیرها وسیرگولاسیون عمومی درلوا 15 ۳ برای تماشای آن ها وبرگشت به نقطه شروع وخروج ازبنا تکرارمی شوند.

صفحه 15:
"سولومون رایرت گوگنهليم " بنیانگذارموسسه گوگنهليم که مجذوب ایده رامپ مارپیچی شده بود تازمان مرگش پیش از اتمام پرویه ازلن حمایت کرد . ازسال ۱۹۴۳ پیش ازجستجو درمیا معمایلن اروپلیی نظیرلکوربوزیه . والترگروپیوس ۰ ریجارد نویترا . آلوارآلتو و.. برای طراحی ‎ee‏ ‏متاسب برای مجموعه ارزشمند جمع آوری شده توسط گوگنهايم . کار طراحی + 3 معمارآمریکایی واگذارگردید . تاسال ۱۹۵۶ پرویه باتاخیرات فراوان به دلیل تغیبراتی ازقبیل مشخصات وشکل سایت ۰ مشخصات فنی اجوا + برنامه فیزیکی ومدیریتی موزه والبته هزينه هاكة به دلیل طولانی شدن مدت پرویه روبه افزلیش بود. مواجه شد وسرانجام درسال ۱۹۵۹ شش ماه يس ازمرك رايت موزه براى بازدید عموم افتتاح گردید.

صفحه 16:
موزه گوگتهليم توسط انسیتومعماران آمریکابه عنوان یکی ازهفده لثر لین معمارکه می بایست یه جهت سهم ونقش آنها در پیشبرد فرهنگ آمریکا حفاظلت شوند.نتخاب شد لین موزه به و آخوین یادار از توانلیی رلیت درخلق کیفیات غیرمنتظره فرم وفضای معماری.دشوارترین كار ‎1١‏ ‏طول دوران فعالیت حرفه ای وی بود.درببرون ۰ فرم تندیس گرا با ظاهری ساده و فاقد هرگ تریین بر روی سطوحالگوی فضایی/درون:رامشخص (می ,کندوچشم اندازی متفاوت دربین. ان های مکمب ۶ ۱ دگل ۶و ۳۶ 35 شاید بتوان كفت این 9۳ شروع طراحی موزه ها با احجام تندیس گرا بود که دیگرنه تنها آثارهنری بلکه ساختمان موزه نیزبه جاذبه لی برای بازدید تبدیل شد موزه نیزبه جاذبه ای برای بازدید تبدیل شد

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

39,000 تومان