سایر ورزشی

مولفه های بدنی موثر در والیبال

Volleyball91

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مولفه های بدنی موثر در والیبال”

مولفه های بدنی موثر در والیبال

اسلاید 1: ورزش والیبال و مولفه های بدنی موثر در آنورزش والیبال یک ورزش محبوب در جهان که در آن بازیکنان در دو تیم شش نفره، در دو سوی توری قرار می گیرند و تلاش می کنند تا طبق قوانین بازی، توپ را از روی تور در زمین تیم مقابل فرودآورند. هرتیم حداقل باید 3 ست (یا دست) از 5 پنج ست بازی را ببرد، تا بتواند پیروز مسابقه شود.به طور کلی سه مولفه استقامت، سرعت و قدرت در جهت افزایش بازدهی این ورزش مطرح میشوند.

اسلاید 2: )Endurance استقامت (این توانایی برای تحمل فشار فیزیکی مداوم مورد نیاز است،که شامل موارد زیر می شود:خسته نشدن سریع در طول تمرین های شدید یا یک بازی طولانی با همه ست های ممکن در یک روز مسابقه یا حتی هنگام سفر به مقصدهای برگزاری مسابقات. بدنتان باید قادر باشد به سرعت پس از فشار فیزیکی شدید به حالت اول برگردد، به این امر بازسازی می گویند. پس وقتی کسی استقامت بالایی دارد و از لحاظ جسمانی متناسب است به سرعت بعد از تمرین و مسابقه به حالت طبیعی برمی‌گردد و بیشتر می تواند تمرکز کند. والیبال ورزشی قدرتی است و لزوماً استقامتی به شما نمی‌آید اما یک بازیکن والیبال باید استقامت کافی داشته باشد تا بتواند با تمرکز کافی و بهترین شکل ممکن در تمام بازی ها شرکت کند آن هم بدون اینکه  مدام در اثر خستگی ضعیف تر شود. باید بتوانید سریع به توپ برسید،هنگام حمله و دفاع پرش های بلند داشته باشید و تا آخرین لحظه بجنگید.چگونه می توانید تمرین استقامتی انجام دهید؟اگر به خوبی در تمرین شرکت کنید و سخت تلاش کنید تا حد خوبی از تمرین های استقامتی بهره مند می شوید. جدا از این ورزش های دیگری هم هستند که به تنهایی یا در کنار دوستان و علاوه بر والیبال می توانید انجام دهید. استقامت عمومی (استقامت پایه)  اساساً با دویدن ایجاد می‌شود. باید ۲ تا ۳ بار در هفته حداقل ۲۰ دقیقه بدوید. شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی تند اسکیت یا اسکی هم  گزینه های خوبی هستند.می‌توانید فوتبال هندبال و بسکتبال هم به همراه دوستانتان بازی کنید.

اسلاید 3: )Strength قدرت (قدرت بدنی برای بلند کردن اجسام سنگین ،هل دادن، کشیدن یا پرس وزنه لازم است.بدون این توانایی طبعاً انجام حرکات قدرتی هم غیر ممکن است. این توانایی همچنین جهت حفظ بدنتان در حالت های مختلف، حرکت دادن آنها به صورت سرعتی با کنترل و کند کردن سرعت حرکت ضروری است.به عنوان یک والیبالیست شما به قدرت پا برای پرش و قدرت بازو برای ضربه زدن نیاز دارید. قوی بودن پشت و کمر هم برای رویارویی بهتر با فشار ضرورت دارد.قدرت در ورزش می تواند به چند گروه تقسیم شود:قدرت حداکثر(Maximum Strength) بیشترین میزان قدرتی که می‌توانید اعمال کنید وزنه برداری یا تمرین با وزنه و…توان (Power) قدرت را با بیشترین سرعت ممکن اعمال کنید. پرتاب وزنه پرش بلند و…استقامت در قدرت (Strength Endurance) فشار را برای مدت های طولانی تحمل کنید. شنای سوئدی دراز و نشست دوچرخه سواری کوهستان و…چگونه می توانید تمرین قدرتی انجام دهید؟قطعا شما ابزار و وسایل موجود در ورزشگاه‌ها را که برای قدرت عضلانی تعبیه شده‌اند دیده اید. اما برای رسیدن به فرم خوب بدن و آمادگی جسمانی باید از نوارهای لاستیکی، وزنه های معمولی و وزن بدن خودتان استفاده کنید.تمرین های دیگری هم هست که می توانید در خانه انجام دهید: شنا رفتندراز و نشستاز پله بالا رفتناز پله بالا پریدنپرش از ارتفاع و…

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید