Nabarvari_dar_mardan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ناباروری در مردان”

ناباروری در مردان

اسلاید 1: ناباروری در مردان علل و بیماری های شایع

اسلاید 2: ناباروری به ناتوانی زوجین برای باروری پس از یک سال نزدیکی بدون پیشگیری گفته می شود. میزان باروری در مرد و زن در 24 سالگی حداکثر است و پس از آن کاهش می یابد.

اسلاید 3: احتمال بارداری در یک زوج نرمال 20 تا 25% در ماه و 75% در6 ماه و 90% در یک سال می باشد. بیشتر حاملگی ها هنگامی رخ می دهد که نزدیکی طی 6 روز قبل از تخمک گذاری (حدود روز چهاردهم سیکل قاعدگی) انجام شود و تعداد کمی از بارداری ها پس از روز تخمک گذاری رخ می دهند. 18-8

اسلاید 4:  15%از زوج ها علیرغم تلاش برای بارداری طی یک سال حامله نمی شوند.از کل موارد ناباروری 20% علت ناباروری فقط مربوط به مرد می باشد و در 30 تا 40 % موارد علت ناباروری مربوط به هر دو نفر می باشد.

اسلاید 5: شرح حالژل یا ماده لغزنده کننده ای که برای نزدیکی بکار میرود سن، شغل، مدت ازدواج، ازدواج قبلی ، مدت ناباروری ( اولیه یا ثانویه )عمل جراحی قبلی، بیماری های مهم، مصرف سیگارو... شرح حال جنسی، مصرف دارو، سقط ART

اسلاید 6: سابقه بیضه نرول نکرده, جراحی لگن یا گردن مثانه, عفونتهای ادراری یا بیضه ها, سابقه اوریون به ویژه پس از بلوغ, سابقه بعضی سرطان ها مانند لنفوم, سرطان بیضه یا انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی برای درمان سرطان ها و... بیماری های تب دار می توانند باعث اختلال در آزمایش اسپرم به مدت یک تا سه ماه شوند.

اسلاید 7: برخی داروها مانند نیتروفورانتویین, سایمتدین, وراپامیل, نیفدیپین, سولفاسالارین و ... نیز می توانند اسپرم سازی را مختل کنند. کشیدن سیگار, مصرف تریاک, الکل, کوکایین, ماری جوآنا و سایر مواد مخدر نیز اثرات نا مطلوبی بر کیفیت اسپرم ها می گذارند. حشره کش ها و سموم مورد استفاده در کشاورزی

اسلاید 8: سونا و وان آب گرم در درازمدت  بر اساس مجموع شواهد بهتر است بیضه ها را با پوشیدن لباس زیر نازک, گشاد و نخی خنک نگه داشت و به ویژه در مشاغلی که با گرمای شدید سروکار دارند توصیه می شود بیضه ها با آب خنک مداوم شستشو شوند.

اسلاید 9: میل جنسی و تمایل زوجین به نزدیکی, توانایی نعوظ آلت و انزال و دفعات نزدیکی در هفته اشاره نمود. دفعات نزدیکی از این جهت دارای اهمیت است که ممکن است زن وشوهر به واسطه شغلی دور از یکدیگر باشند

اسلاید 10: معاینه:معاینه سیستمیک، معاینه بیضه ها و پنیسصفات ثانویه جنسی و وضعیت بلوغ مانند قد بیمار, رویش موهای صورت و بدن, اندازه بیضه ها و آلت, وضعیت مجرا, وجود واریکوسل , بزرگی پستانها و ...

اسلاید 11: آزمایش آنالیز منی یا اسپرموگرام یاSemen Analysis حداقل دو یا سه آزمایش منی برای تصمیم گیری وجود داشته باشد. با توجه به حساسیت این آزمایش باید در آزمایشگاهی انجام گردد که به طور تخصصی این آزمایش را انجام می دهند. CASAازمایش اسپرم حداقل برای دو بار آزوسپرم

اسلاید 12: بررسی هورمونی3% مردان نابارور علت هورمونی دارند .1- شرح حال و یا معاینه بیمار حاکی از احتمال اشکال هورمونی باشد.(کاهش میل و توانایی جنسی- وجود ژنیکوماستی)2- آزو اسپرمی یا اولیگواسپرمی زیر 10 ملیون در میلی لیترFSH,LH,T,TFT 

اسلاید 13: تست های ژنتیکبررسی کاریوتیپ در مردان آزواسپرم یا با اولیگو اسپرمی شدیدسقط مکرر

اسلاید 14: جمع آوری نمونه:محل نمونه برداریروش نمونه گیریزمان بررسی نمونه:ظرف 1 تا 2 ساعت در حرارت اتاق یا حرارت 37 درجه.

اسلاید 15: : LIQUIFICATION TIME ظرف 5 تا 25 دقیقه حجم:اهمیت حجم کم مایع منی:حجم کمتر از 1.5 میلی لیترموارد زیر را باید رد کرد: انسداد،کمبود آندروژن،رتروگرید اجاکولیشن. حجم زیاد مایع منی

اسلاید 16: بیماری های شایع ناباروری مردان تشخیص و درمان

اسلاید 17: علل قبل از بیضه هاعلل مربوط به بیضه هاعلل پس از بیضه ها

اسلاید 18: واریکوسلعدم نزول بیضهتومورهای بیضه علل انسدادیاختلالات هورمونی

اسلاید 19: واریکوسلواریکوسل شایعترین علت قابل اصلاح ناباروری در مردان میباشد.شیوع ان زیر 10سال نادر است ولی در بالغین جوان 15% و در مردان نابارور 20 تا 40% میباشد.در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می نمایند شیوع آن به 70% میرسد. 90% موارد طرف چپ ودر 10% موارد دو طرفه است

اسلاید 20: علت ایجاد ان اختلال در تخلیه وریدی یا نارسایی دریچه های وریدی بیضه است.نظریه های گوناگونی در مورد مکانیسم اسیب بیضه ها وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از: افزایش دمای بیضه ها یا کاهش جریان خون و اکسیژن رسانی یا انتقال مواد و متابولیتهای کلیه ها و غدد فوق کلیه به بیضه ها و یا ترکیبی از اینها.

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: واریکوسل میتواند باعث آتروفی بیضه گردد.همچنین باعث کاهش حرکت و تعداد اسپرم ها و تغییر مورفولوژی انها خواهد شد. واریکوسل به طور مستقیم اثری بر توانایی جنسی یا ایجاد انزال زودرس ندارد.

اسلاید 24: معاینه باید با دست و ابتدا در حالت ایستاده و سپس در حالت خوابیده انجام گردد سونوگرافی شکم و لگن برای بررسی بیشتر انجام گرددکیسه پر از کرم در تشخیص واریکوسل معاینه بالینی حرف اول و آخر را می زند و سونوگرافی برای مواردی به کار می رود که معاینه مشکل باشد مانند بیماران بسیار چاق یا موارد خفیف. البته از سونوگرافی داپلر یا رنگی می توان برای تایید عود پس از عمل کمک گرفت.

اسلاید 25: گریدینگ واریکوسلگرید 3 : وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده اند گرید 2 : وریدها در حالت ایستاده قابل لمس میباشند گرید 1 : وریدها هنگام زور زدن قابل لمس میباشند واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می شود.

اسلاید 26: در چه مواردی واریکوسل نیاز به درمان دارد؟شدت واریکوسل و سن بیمار و وضعیت باروری (تاهل و داشتن یا نداشتن فرزند) دارد. در مواردی که بیمار واریکوسل گرید دو یا سه داشته باشد و با ناباروری مراجعه نموده باشد نیاز به عمل جراحی واریکوسلکتومی دارد. اگر واریکوسل با اختلال در آزمایش منی همراه باشد باز هم نیاز به عمل دارد درمورد جراحی واریکوسل های بسیار خفیف یا ساب کلینیکال اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد.فقط آنها را پیگیری می کنیم.

اسلاید 27: درمان واریکوسلواریکوسل درمان دارویی ندارد و تنها روش درمان آن جراحی است.

اسلاید 28: 1) روش استاندارد طلایی جراحی واریکوسل روش اینگوینال میکروسکوپیک می باشد که با برش کوچک پایین شکم نزدیک خارج ریشه آلت و بالای بیضه و با کمک میکروسکوپ انجام میشود. مزیت این روش حفظ شریان (سرخرگ) و عروق لنفاوی و عصب می باشد و میزان عود نیز کمتر است (حدود1تا2%).2 )روش جراحی اینگوینال که تقریبا مانند روش اول است اما بدون میکروسکوپ انجام می شود و بنابراین عوارض آن بیشتر است (عود9تا16% و هیدروسل3تا 39%).3) روش جراحی رتروپریتوان که با برشی بالاتر از روش قبلی انجام می شود. عود 11تا15% و هیدروسل 7% ممکن است ایجاد گردد.

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33: 4) روش جراحی با لاپاروسکوپ: اما در این روش احتمال اسیب عروق بزرگ یا روده ها یا مثانه و... هر چند ناشایع وجود دارد. هیدروسل 5تا 8% و عود کمتر از 2% است و احتمال آسیب شریان نیز وجود دارد.5) روش آمبولیزاسیون پرکوتانئوس که از راه ورید فمورال به صورت موضعی لخته خون خود بیمار یا کویل یا مواد سنتتیک و مصنوعی دیگر به داخل وریدها فرستاده می شوند. این روش نیاز به متخصص رادیولوژی ماهر در این زمینه و تجهیزات پیشرفته دارد. عود 4تا11% دارد. این روش در مواردی که بیش از دو بار واریکوسل عود کرده باشد توصیه می شود.

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39: مراقبت پیش و پس از عملآزمایشات روتین خون و بررسی اسپرموگرام عمل با بیهوشی عمومی یا بیحسی اسپاینال مدت حداقل 7تا 14 روز استراحت پزشکی خواهد داشت. بهتر است نزدیکی از روز هفتم به بعدانجام گردد.

اسلاید 40: عوارض کوتاه مدتدرد یا عفونت زخم یا خونریزی یا خونمردگی اطراف ناحیه درد مزمنبی حسی اطراف ناحیه عمل یا پوست کیسه بیضه

اسلاید 41: عوارض بلندمدتعود واریکوسل هیدروسلآتروفی بیضه(کمتر از 1%).

اسلاید 42: پیگیریحدود 3تا 4 ماه پس از عمل اولین ازمایش اسپرم انجام می شود و پس از آن با همین فاصله تا یکسال یا تا زمان بارداری همسر ازمایش انجام می گردد.میزان بارداری پس از عمل در مطالعات مختلف بین 30 تا 60% گزارش شده است.اگر زوج پس از درمان همچنان نابارور باشند توصیه به انجام روش های کمک باروری می شود.

اسلاید 43: ایا باز گرداندن وازکتومی ممکن است؟ موفقیت ان چقدر است؟

اسلاید 44:

اسلاید 45: TESA

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید