پزشکی و سلامت بیماری‌ها

ناهنجاری پشت گرد ( کیفوز )

posht-gerd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. پری

    خوبه ولی پولیه😐😐

نظر خود را بنویسید

ناهنجاری پشت گرد ( کیفوز )

اسلاید 1: پشت گرد(کیفوز)

اسلاید 2: کایفوزیس یا پشت گرد یا کیفوز چیست؟کایفوزیس، که گاهی اوقات به نام گوژ پشتی ، قوز کمر ، کیفوز ، پشت گرد یا کمان پیرزن نیز نامیده می شود، وجود یک منحنی در پشت است که از حد معمول بیشتر است. در این حالت پشت کاملا گرد شده و باعث به جلو آمدن سر و گردن می شود که می تواند به شکم نیز فشار وارد کند. در بعضی موارد، این برآمدگی شبیه کوهان به نظر می رسد و حالت خمیده ای را در فرد به وجود می آورد .در اکثر موارد، بروز پشت گرد یا کیفوز به سن بستگی دارد..

اسلاید 3: شایع ترین علت این عارضه ضعف در وضعیت کمربند شانه ای است. در این ناهنجاری قسمت بالایی ستون مهره ها خمیده شده و به حالت قوز تبدیل می شود و شانه ها به طرف جلو تمایل پیدا می کند. استخوان جناغ به داخل فرو می رود و قفسه سینه به سمت پایین می آید.استخوان بندی ستون فقرات به علت ترک خوردن یا فشرده شدن، ضعیف شده و مهره های ستون فقرات از یک ستون به ستونی دیگر جا به جا می شوند و  باعث ایجاد منحنی می شوند. .

اسلاید 4: انواع کیفوز : کیفوز وضعیتیاین نوع در اثر اتخاذ وضعیت بدنی نا مناسب به وجود می آید. شایعترین نوع کیفوز،کیفوز وضعیتی است و به طور طبیعی احتمال بروز آن در جوانان و افراد سالمند وجود دارد.این نوع ناهنجاری با تمرینات اصلاحی و حفظ تعادل عضلانی، برطرف می شود.  کیفوز ساختاریاین نوع از کیفوز به علت عواملی مانند ناهنجاری های موجود در استخوان ها، دیسک های بین مهره ای، اعصاب، لیگامنتها یا عضلات بوجود می آید. در افراد مبتلا به کیفوز ساختاری، برای درمان باید از مداخلات پزشکی استفاده شود. کیفوز پیریعلل کیفوز پیری را می توان چند مسأله دانست، از جمله : پوکی استخوان، کیفوز منتقل شده از دوران جوانی، قوز پشتی حقیقی، کیفوز ناشی از سل ستون مهره ها و ... 

اسلاید 5: عوارض و علائم ظاهری کیفوز :کوتاهی قد و قامتجلو آمدن سر و گردنگرد شدن شانه هاخستگی مزمن و دردکوتاهی و ضعف عضلات قفسه سینهشل و کشیده شدن عضلات پشتیکاهش انعطاف پذیری در حرکات چرخشی ستون فقراتکاهش حجم های ریوی ومشکلات تنفسی   

اسلاید 6: علل بروز كيفوز : استخوان های فردی (مهره ها) که ستون فقرات سالم را تشکیل می دهند مانند استوانه هایی هستند که در یک ستون جمع شده اند. کیفوز به دلیل انحناء استخوان های ستون فقرات (مهره ها) ایجاد می شود و معمولا به دلیل ضعیف شدن فرم گوه ای شکل مهره ها ایجاد می شود.   مهره های غیر طبیعی می تواند ناشی از:آسیب دیدگی: شکستگی یا آسیب دیدگی مهره ها می تواند باعث انحنای ستون فقرات شود. پوکی استخوان: پوکی استخوان می تواند باعث انحنای ستون فقرات شود. پوکی استخوان بیشتر در زنان مسن و افرادی که مدت طولانی از داروهای کورتون استفاده کرده اند شایع است. دژنراسیون دیسک: دیسک های دایره ای نرم به عنوان کوسن بین مهره های نخاعی عمل می کنند. با افزایش سن ، این دیسک ها خشک می شوند و کوچک می شوند ، که اغلب باعث بدتر شدن کیفوز می شوند.

اسلاید 7: بیماری شویرما: این بیماری که به آن کیفوز شویرمان نیز گفته می شود ، به طور معمول در طول رشد رخ می دهد که قبل از بلوغ رخ می دهد. پسران بیشتر از دختران تحت تأثیر قرار می گیرند. نقائص هنگام تولد: استخوان های ستون فقرات که قبل از تولد به درستی توسعه نمی یابند می توانند باعث ایجاد کیفوز شوند. سندرم كیفوز در كودكان نیز می تواند با سندرمهای خاصی مانند سندرم اِلرز - دانلوس و سندرم مارفان همراه باشد.سرطان و درمان سرطان: سرطان ستون فقرات و درمان آن می تواند مهره ها را تضعیف کرده و آنها را مستعد شکستگی های فشرده سازی کند.  

اسلاید 8: عوارض کیفوز :علاوه بر ایجاد درد کمر ، کیفوز ممکن است باعث مشکلات زیر شود:مشکلات تنفسی: كیفوز شدید می تواند بر ریه ها فشار وارد كند.عملکردهای بدنی محدود: کیفوز با ضعف عضلات کمر باعث مشکل در انجام کارهایی مانند پیاده روی و بلند شدن از صندلی شود. انحنای ستون فقرات همچنین می تواند نگاه کردن به سمت بالا یا رانندگی را دشوار کرده و هنگام دراز کشیدن باعث درد شود.مشکلات گوارشی: كیفوز شدید می تواند دستگاه گوارش را فشرده كند و باعث بروز مشكلاتی مانند ریفلاك اسید و مشكل در بلع می شود.مشکل شکل بدن: مبتلایان به کیفوز ، به ویژه نوجوانان ، ممکن است از تصحیح بدن از داشتن پشتی گرد یا از پوشیدن یک بریس برای اصلاح شرایط ، تصویر بدی ایجاد کنند. برای افراد مسن ، تصویر بد بدن می تواند به انزوا اجتماعی منجر شود.

اسلاید 9: راههای تشخیص کیفوز: پزشک شما به طور کلی معاینه جسمی کاملی را انجام می دهد ، از جمله بررسی قد شما. ممکن است از شما خواسته شود که از کمر خم شوید در حالی که پزشکتان ستون فقرات شما را از یک طرف مشاهده می کند. پزشک شما همچنین ممکن است معاینه عصبی را برای بررسی رفلکس و قدرت عضلات شما انجام دهد. پزشک پس از ارزیابی علائم و نشانه های شما ممکن است آزمایشات زیر را توصیه کند:اشعه ایکس یا سی تی اسکن: پرتوهای ایکس می تواند درجه خمیدگی را تعیین کرده و ناهنجاری های مهره ها را تشخیص دهد. در صورتي كه پزشك شما تصاوير دقيق تري بخواهد ، ممكن است سی تیا سكن  توصيه شود.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید