صفحه 1:
University of Tehran Tehran, Iran
نحو ه اك ا ۳۳
سیّد امین منعمیان
اس ب ب
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
تمرین در زمان
" تمرين با صداى بلند
ae —
* حفظ کردن مطالب اسلایدهای اولیه
۳ =
صفحه 5:
کرو و و
ase oso bs
KOON ie ar ery heey reat
a ——
" بيش بينى سؤالات مخاطبان
صفحه 6:
صفحه 7:
—
صفحه 8:
RRA Rer لس
" مقدّمه جينى
" نتيجه كيرى
تست = 3
5 اعلام رو Srey و ياسخ در اوان كار
۱۳
صفحه 9:
سس تسس
تس سک سح =
هه سس
بگویید که چه می خواهید بگویید
7
بگویید
ee a
atl
* بگویید که چه گفتید]
صفحه 10:
" صحبت كردن به جاى خواندن
eee eee) See
ne
م
* حفظ نكردن متن ازّائه
a= وس >
صفحه 11:
5 حت د =—_——
آمادگی برای مواجهه با موارد زیر"
- تفلیل زمان اختصاص يافته به ارائه
اد
ا ۱
9 = 5 3
- اتفاقی ناخواسته ( افتادن خودکار و ورق و ...)
صفحه 12:
بر مطالب
ل لت
.." خوب كوش كردن به سؤالات
© تكرار مجدّد سؤاك»
0 Pe Ee
صفحه 13:
005
او 3
* پرسیدن سوالات هوشمندانه
00
* آموختن و عبرت كرّآافتن ان"ازاائه دهنده
صفحه 14:
Saya ae لحاس عدو
[۱1 ns Tnenes
4 ae _— —
مه ۱۱۱۸۱۸ با
a
نحوه ارائه در سمینار
سیّد امین منعمیان
کاوه آرین پو
آذر 86
1
رئوس مطالب
آماده کردن ارائه
نکات مفید در ارائه مناسب
2
آماده کردن ارائه -تمرین
لزوم پیش تمرین
3
آماده کردن ارائه -تمرین
تمرین در زمان
تمرین با صدای بلند
حفظ کردن مطالب اسالیدهای اولیه
4
آماده کردن ارائه -تمرین
پرهیزازتمرین بسیار زیاد
ضبط صدا و گوش دادن مج ّدد
پیش بینی سؤاالت مخاطبان
5
آماده کردن ارائه – محیط
بازدید از محیط ارائه سمینار
تنظیم روش ارائه با توجّ ه به امکانات محیط
6
رئوس مطالب
آماده کردن ارائه
نکات مفید در ارائه مناسب
7
نحوه ارائه – نکات عمومی
8
برخورد احترام آمیز با مخاطبین
مق ّدمه چینی
نتیجه گیری
اعالم زمان و نحوه پرسش و پاسخ در اوان کار
تشکّر از مخاطبان در پایان ارائه
چه بگوئیم؟
بگویید که چه می خواهید بگویید
بگویید
بگویید که چه گفتید!
9
ارائه – نکات دیگر
10
سازماندهی منطقی مطالب
صحبت کردن به جای خواندن
برقراری تماس چشمی
عدم اشاره به اسالیدها
حفظ نکردن متن ارائه
شرایط بحرانی
آمادگی برای مواجهه با موارد زیر:
– تقلیل زمان اختصاص یافته به ارائه
– پاره شدن رشته افکار
– سروصدا و همهمه در میان جمع حاضر
– ا ّتفاقی ناخواسته ( افتادن خودکار و ورق و )...
11
سؤال و جواب
12
تسلّط بر مطالب
توجّ ه به زمان باقیمانده
خوب گوش کردن به سؤاالت
تکرار مج ّدد سؤال
توانایی گفتن ”من بلد نیستم“
مؤ ّدب و دوستانه بودن
پاسخ های کوتاه
وظایف مخاطبان
13
خوب گوش دادن
کنجکاوی
پرسیدن سؤاالت هوشمندانه
دادن بازخورد()Feedback
آموختن و عبرت گرفتن از ارائه دهنده
منابع
www.pharm.chula.ac.th/surachai/academics/Stud
y/Presentation.pdf
http://alpha.chem.umb.edu/chemistry/Seminar/
Guidelines.pdf
www.google.com
14