علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

نحوه ارایه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی

Standard_hesabresi_2_eraye_etelaat_boodjeei_dar_soorathaye_mali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه ارایه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی”

نحوه ارایه اطلاعات بودجه ای در صورت های مالی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: استانداردهای حسابداری بخش عمومی

اسلاید 3: 9:06 PM3استاندارد حسابداري‌ بخش عمومی شماره‌ 2نحوه ارايه اطلاعات بودجه‌ای در صورتهای مالی

اسلاید 4: 9:06 PM4این پیوست بخشی از استاندارد شماره 2 محسوب نمی‌شود

اسلاید 5: استاندارد شماره 29:06 PM5پيوست شماره يکپیش از این استاندارد نیز مقایسه عملکرد با بودجه واحدهای بخش عمومی در قالب صورتحساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور، گزارش تفریغ بودجه، یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی یا سایر گزارشهای مشابه تهیه و ارايه می‌گردید. این رویه، از نظر کمیته تدوین استانداردهای حسابداری بخش عمومی رویه مناسبی است و این استاندارد برای تقویت آن منتشر شده است.

اسلاید 6: 9:06 PM6پيوست شماره يکاستاندارد شماره 2

اسلاید 7: 9:06 PM7پيوست شماره يکاستاندارد شماره 2

اسلاید 8: 9:06 PM8پيوست شماره يکاستاندارد شماره 2

اسلاید 9: 9:06 PM9پيوست شماره يکاستاندارد شماره 2

اسلاید 10: 9:06 PM10پيوست شماره يکاستاندارد شماره 2

اسلاید 11: 9:06 PM11پيوست شماره يکاستاندارد شماره 2

اسلاید 12: 9:06 PM12پيوست شماره دواستاندارد شماره 2 دو نمونه از صورت مقایسه بودجه و عملکرد (یکی برای کل دولت و دیگری برای سایر واحدهای گزارشگر) ارايه شده است.

اسلاید 13: 9:06 PMواحد گزارشگر نمونه (کل دولت)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکرد تلفیقیبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13واحد گزارشگر نمونه (کل دولت)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکرد تلفیقیبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13واحد گزارشگر نمونه (کل دولت)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکرد تلفیقیبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13واحد گزارشگر نمونه (کل دولت)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکرد تلفیقیبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13واحد گزارشگر نمونه (کل دولت)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکرد تلفیقیبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13واحد گزارشگر نمونه (کل دولت)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکرد تلفیقیبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13یادداشتبودجه‌بودجه‌عملکرد برمبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردیادداشتاولیهنهاییعملکرد برمبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالمنابعدرآمدهای عمومی4............درآمدهای اختصاصی5............واگذاری داراییهای سرمایه‌ای6............واگذاری داراییهای مالی7............جمع منابع............مصارفهزینه‌های عمومی8(...)(...)(...)(...)هزینه‌های اختصاصی9(...)(...)(...)(...)تملک داراییهای سرمایه‌ای10(...)(...)(...)(...)تملک داراییهای مالی11(...)(...)(...)(...)جمع مصارف(...)(...)(...)(...)خالص............12345678

اسلاید 14: 9:06 PMدرآمدهای عمومیبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالبخش اول: درآمدهای مالیاتی............بخش سوم: درآمدهای حاصل از مالکیت دولت............بخش چهارم: درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات............بخش پنجم: درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات............بخش ششم: درآمدهای متفرقه............جمع درآمدهای عمومی............

اسلاید 15: 9:06 PMدرآمدهای اختصاصیبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالبخش اول: درآمدهای مالیاتی............بخش سوم: درآمد حاصل از مالکیت دولت............بخش چهارم: درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات............بخش پنجم: درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات............بخش ششم: درآمدهای متفرقه............جمع درآمدهای اختصاصی............

اسلاید 16: 9:06 PMواگذارييهای داراييهای سرمايه ايیبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالبند اول: منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی............بند دوم: منابع حاصل از فروش اموال [منقول و غیرمنقول]............جمع منابع حاصل از واگذاری داراییهای سرمایه‌ای............

اسلاید 17: بودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالبند اول: منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت............بند دوم: منابع حاصل از استفاده از تسهیلات خارجی............بند سوم: منابع حاصل از استفاده از موجودی حساب ذخیره ارزی............بند چهارم: منابع حاصل از دریافت اصل وامها............بند پنجم: منابع حاصل از واگذاری شرکتهای دولتی............بند ششم: منابع حاصل از برگشتی پرداختهای سالهای قبل............بند هشتم: منابع حاصل از واگذاری معادن و طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای............جمع منابع حاصل از واگذاری داراییهای مالی............واگذارييهای داراييهای مالی9:06 PM

اسلاید 18: هزينه های عمومی9:06 PMبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالفصل اول: جبران خدمت کارکنان............فصل دوم: استفاده از کالاها و خدمات............فصل سوم: هزینه‌های اموال و دارایی............فصل چهارم: یارانه............فصل پنجم: کمکهای بلاعوض............فصل ششم: رفاه اجتماعی............فصل هفتم: سایر هزینه‌ها............جمع هزینه‌های عمومی............

اسلاید 19: هزينه های اختصاصی9:06 PMبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالفصل اول: جبران خدمات کارکنان............فصل دوم: استفاده از کالاها و خدمات............فصل سوم: هزینه‌های اموال و دارایی............فصل چهارم: یارانه............فصل پنجم: کمکهای بلاعوض............فصل ششم: رفاه اجتماعی............فصل هفتم: سایر هزینه‌ها............جمع هزینه‌های اختصاصی............

اسلاید 20: تملک داراييهای سرمايه ايي9:06 PMبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالفصل اول: ساختمان و سایر مستحدثات............فصل دوم: ماشین‌آلات و تجهیزات............فصل سوم: سایر داراییهای ثابت............فصل چهارم: استفاده از موجودی انبار............فصل پنجم: اقلام گرانبها............فصل ششم: زمین............فصل هفتم: سایر داراییهای تولید نشده............جمع تملک داراییهای سرمایه‌ای............

اسلاید 21: تملک داراييهای مالی9:06 PMبودجهبودجهعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکرداولیهنهاییعملکرد بر مبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالواگذاری سهام............بازپرداخت اصل اوراق مشارکت............بازپرداخت اصل تسهیلات بانکی............تعهدات پرداخت نشده سالهای قبل............بازپرداخت اصل وامهای خارجی و تعهدات............واگذاری طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای............سرمایه‌گذاری کمکهای فرهنگی و اقتصادی بین‌المللی............جمع تملک داراییهای مالی............

اسلاید 22: 9:06 PM واحد گزارشگر نمونه (عنوان دستگاه اجرایی .... ردیف دستگاه اجرایی ...)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکردبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13 واحد گزارشگر نمونه (عنوان دستگاه اجرایی .... ردیف دستگاه اجرایی ...)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکردبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13 واحد گزارشگر نمونه (عنوان دستگاه اجرایی .... ردیف دستگاه اجرایی ...)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکردبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13 واحد گزارشگر نمونه (عنوان دستگاه اجرایی .... ردیف دستگاه اجرایی ...)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکردبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13 واحد گزارشگر نمونه (عنوان دستگاه اجرایی .... ردیف دستگاه اجرایی ...)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکردبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13 واحد گزارشگر نمونه (عنوان دستگاه اجرایی .... ردیف دستگاه اجرایی ...)صورت مقایسه بودجه عمومی و عملکردبرای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 2×13یادداشتبودجه‌بودجه‌عملکرد برمبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردیادداشتاولیهنهاییعملکرد برمبنای قابل مقایسهتفاوت بودجه نهایی و عملکردریالریالریالریالمنابعدریافتی از محل اعتبارات هزینه عمومی............دریافتی از محل اعتبارات هزینه اختصاصی............دریافتی از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌ای............دریافتی از محل اعتبارات تملک داراییهای مالی............جمع منابع............مصارفهزینه‌های عمومی(...)(...)(...)(...)هزینه‌های اختصاصی(...)(...)(...)(...)تملک داراییهای سرمایه‌ای(...)(...)(...)(...)تملک داراییهای مالی(...)(...)(...)(...)جمع مصارف(...)(...)(...)(...)مازاد وجوه مصرف نشده............وجوه دریافتی از طرف دولتدرآمدهای عمومی............درآمدهای اختصاصی............واگذاری داراییهای سرمایه‌ای............واگذاری داراییهای مالی............جمع............

اسلاید 23: استاندارد شماره 29:06 PM23هدف استاندارداین استاندارد مقایسه بودجه و عملکرد ناشی از اجرای بودجه را در صورتهای مالی واحدهای گزارشگر الزامی می‌کند. همچنین طبق این استاندارد، واحدهای گزارشگر ملزم به افشای دلایل تفاوتهای با اهمیت بین بودجه و عملکرد می‌باشند. با رعایت الزامات این استاندارد، بخشی از وظیفه پاسخگویی واحدهای بخش عمومی ایفا می‌گردد و شفافیت صورتهای مالی آنها از طریق ارايه موارد زیر بهبود می‌یابد:الف.رعایت بودجه‌های مصوب؛ وب . میزان دستیابی به اهداف بودجه

اسلاید 24: استاندارد شماره 29:06 PM24دامنه کاربرداین استاندارد درخصوص تمام واحدهای بخش عمومی، که صورتهای مالی خود را براساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی تهیه می کنند، کاربرد دارد.

اسلاید 25: استاندارد شماره 29:06 PM25تعاريفبودجهاعتباربودجه اوليهبودجه نهايیتخصيص اعتبارعملکردمبنای بودجهمبنای حسابداریمبنای قابل مقايسه

اسلاید 26: استاندارد شماره 29:06 PM26اعتبارعبارت از مبلغی است که برای مصرف یا مصارف معین به منظور نیل به اهداف و اجرای برنامه‌های دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

اسلاید 27: استاندارد شماره 29:06 PM27بودجهبرنامه مالی واحد گزارشگر است که برای یک سال مالی، تهیه شده و حاوی پیش‌بینی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار و برآورد هزینه‌ها و مخارج برای انجام عملیاتی است که منجر به نیل به سیاستها و هدفهای قانونی می‌شود.

اسلاید 28: استاندارد شماره 29:06 PM28بودجه اوليهاولین بودجه مصوب برای سال مالی است.

اسلاید 29: استاندارد شماره 29:06 PM29بودجه نهايیآخرین بودجه مصوب بعد از اعمال تمام تغییرات نسبت به بودجه اولیه است.

اسلاید 30: استاندارد شماره29:06 PM30تخصيص اعتبارمجوز استفاده از تمام یا قسمتی از اعتبار مصوب است.

اسلاید 31: استاندارد شماره29:06 PM31عملکردعبارت است از نتایج حاصل از اجرای بودجه.

اسلاید 32: استاندارد شماره 29:06 PM32مبنای بودجه عبارت است از مبنای حسابداری، طبقه‌بندی و دوره زمانی که بودجه براساس آن تهیه می‌شود.

اسلاید 33: استاندارد شماره 29:06 PM33مبنای حسابداری عبارت است از مبنای تعهدی، نقدی یا مبنای دیگری که صورتهای مالی براساس آن تهیه می‌شود.

اسلاید 34: استاندارد شماره 29:06 PM34مبنای قابل مقايسه عبارت است از تعدیل مبالغ عملکرد طبق مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، شخصیت واحد گزارشگری و دوره مالی مشابه با بودجه.

اسلاید 35: 9:06 PM35مقايسه بودجه و عملکرداین استاندارد واحد گزارشگر را ملزم می‌کند تا مقایسه بودجه و عملکرد را ارايه کند. مقایسه بودجه و عملکرد باید اطلاعات لازم شامل موارد زیر را برای اعمال نظارت قانونی فراهم سازد:

اسلاید 36: استاندارد شماره 29:06 PM36ارايه صورت مقايسه بودجه و عملکردواحد گزارشگر باید مقایسه بودجه و عملکرد را در قالب یک صورت مالی ارايه کند.

اسلاید 37: استاندارد شماره 29:06 PM37افشای تغييرات در بودجه اوليه واحد گزارشگر باید توضیحات کافی در مورد تفاوت بین بودجه اولیه و نهایی را در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی ارايه کند.

اسلاید 38: استاندارد شماره 29:06 PM38مبنای قابل مقايسه تمام مقایسه‌های بین بودجه و عملکرد باید برمبنای قابل مقایسه با بودجه ارایه شود.

اسلاید 39: استاندارد شماره 29:06 PM39مبنای قابل مقايسه مقایسه بودجه و عملکرد برمبنای حسابداری (تعهدی، نقدی یا سایر مبانی جامع)، مبنای طبقه‌بندی، شخصیت گزارشگری و دوره مالی مشابه با بودجه ارايه می‌گردد. انجام این کار، اطمینان می‌دهد که افشای اطلاعات پیرامون رعایت بودجه در صورتهای مالی بر مبنایی مشابه با بودجه است.

اسلاید 40: استاندارد شماره 29:06 PM40مبنای قابل مقايسه در صورتهای مالی تلفیقی، اطلاعات واحدها و فعالیتهای تحت کنترل یک واحد گزارشگر منعکس می‌شود. ممکن است برای واحدها یا فعالیتهایی که جزيی از صورتهای مالی تلفیقی هستند، بودجه جداگانه‌ای تصویب و در دسترس عموم قرار گیرد. در چنین مواردی، بودجه‌های جداگانه باید به گونه‌ای با هم ترکیب شود که امکان ارايه صورت مقایسه بودجه و عملکرد در سطح واحد گزارشگر امکان‌پذیر گردد.

اسلاید 41: استاندارد شماره 29:06 PM41افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیواحد گزارشگر باید در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی، اطلاعاتی درخصوص مبنای حسابداری و طبقه‌بندی بودجه افشا کند.

اسلاید 42: استاندارد شماره 29:06 PM42افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیممکن است مبنای حسابداری مورد استفاده در تهیه بودجه با مبنای حسابداری بکار گرفته شده در تهیه صورتهای مالی‌ متفاوت باشد. تأکید بودجه می‌تواند بر جریانهای نقدی باشد، در حالیکه صورتهای مالی، جریانهای نقدی و اطلاعات تعهدی را گزارش کند.

اسلاید 43: استاندارد شماره 29:06 PM43افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیواحد گزارشگر باید در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی، دوره بودجه را افشا کند.

اسلاید 44: استاندارد شماره 29:06 PM44افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیصورتهای مالی، حداقل سالی یکبار ارايه می‌شود. افشای دوره بودجه، در مواردی که دوره بودجه متفاوت از دوره گزارشگری پذیرفته شده برای صورتهای مالی است، به استفاده‌کنندگان صورتهای مالی در درک بهتر ارتباط بین اطلاعات بودجه‌ای و مقایسه بودجه با صورتهای مالی، کمک خواهد کرد. افشای دوره بودجه در مواردی که دوره بودجه با دوره صورتهای مالی یکسان باشد نقش تأیید‌کنندگی مؤثری خواهد داشت، خصوصاً زمانی که بودجه و صورتهای مالی میان‌دوره‌ای نیز تهیه می‌شود.

اسلاید 45: استاندارد شماره 29:06 PM45افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیواحد گزارشگر باید در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی، واحدهای منظور شده در بودجه خود را مشخص کند.

اسلاید 46: استاندارد شماره 29:06 PM46افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیواحد گزارشگر باید در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی، واحدهای منظور شده در بودجه خود را مشخص کند.

اسلاید 47: استاندارد شماره 29:06 PM47افشای مبنای حسابداری، طبقه‌بندی، دوره و شخصيت واحد گزارشگری بودجه‌ای در يادداشتهای توضيحیاستانداردهای حسابداری بخش عمومی، واحدهای گزارشگر را ملزم می‌کند صورتهای مالی تلفیقی واحدهای تحت کنترل خود را تهیه کند. صورتهای مالی تهیه شده در سطح کل دولت شامل واحدهای استفاده‌کننده از بودجه دولت و شرکتهای تحت کنترل دولت می‌باشد. افشای واحدهای منظور شده در بودجه، استفاده‌کنندگان را در تعیین اینکه تا چه حد فعالیتهای واحد گزارشگر، وابسته به بودجه بوده است و چگونه شخصیت واحد گزارشگری در بودجه، متفاوت از شخصیت واحد گزارشگری در صورتهای مالی است، کمک خواهد کرد.

اسلاید 48: استاندارد شماره 29:06 PM48صورت تطبيق عملکرد برمبنای قابل مقايسه با مبالغ مندرج در صورتهای مالیدر مواردی که مبنای تهیه صورتهای مالی با بودجه متفاوت است، عملکرد برمبنای قابل مقایسه با بودجه باید با مبالغ مربوط در صورتهای مالی، تطبیق داده شود. همچنین هرگونه تفاوت در مبنای تهیه و طبقه‌بندی، دوره و شخصیت گزارشگری نیز باید مشخص گردد. این صورت تطبیق باید در  یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی افشا شود.

اسلاید 49: استاندارد شماره 29:06 PM49صورت تطبيق عملکرد برمبنای قابل مقايسه با مبالغ مندرج در صورتهای مالیتفاوتهای بین عملکرد بر مبنای قابل مقایسه با مبالغ مندرج در صورتهای مالی می‌تواند در قالب موارد زیر طبقه‌بندی شود:

اسلاید 50: 9:06 PM509:06 PMتفاوت در مبناتفاوت در مبنا، زمانی رخ می‌دهد که بودجه بر مبنایی غیر از مبنای حسابداری مورد عمل در صورتهای مالی تهیه شده باشد. برای مثال ممکن است بودجه برمبنای نقدی و صورتهای مالی برمبنای تعهدی تهیه شده باشد. همچنین ممکن است تفاوتهایی در نحوه طبقه‌بندی صورتهای مالی و بودجه وجود داشته باشد.استاندارد شماره 2

اسلاید 51: 9:06 PM519:06 PMتفاوت در زمان بندیتفاوت در زمان بندی، هنگامی اتفاق می‌افتد که دوره بودجه، متفاوت از دوره گزارشگری صورتهای مالی باشد.استاندارد شماره 2

اسلاید 52: 9:06 PM529:06 PMتفاوت در شخصيت واحد گزارشگریتفاوت در شخصیت واحد گزارشگر، وقتی اتفاق می‌افتد که برخی برنامه‌ها یا واحدها در تهیه صورتهای مالی منظور شده باشد، اما در بودجه واحد گزارشگر لحاظ نشده باشد.استاندارد شماره 2

اسلاید 53: 9:06 PM539:06 PMاستاندارد شماره 2ارایه اطلاعات مقایسه ای مربوط به دوره قبل، بر طبق این استاندارد الزامی نیست.

اسلاید 54: 9:06 PM549:06 PMاستانداردشماره 2

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید