Narmafzar_Maya

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نرم افزار مایا Maya”

نرم افزار مایا Maya

اسلاید 1: مایا 8 در یک نگاهمروری بر محیط نرم افزار مایابا تشکر از زحمات آقای حج فروش

اسلاید 2: 2مراحل ایجاد پروژه انیمیشن سه بعدی:مدل سازی استاتیک static model2. سایه گذاری shading3. ایجاد بافت و ماده texture & material4. ایجاد حرکت animation5. rendering

اسلاید 3: مایا 8 در یک نگاهنحوه نصب مایا

اسلاید 4: 41- ابتدا نرم افزار را نصب کرده و پس از نصب نرم افزار آن را اجرا نکنید.جهت فعال کردن این نرم افزار می بایست سیستم شما دارای کارت شبکه باشد و بر روی سیستم فعال شده باشد.برنامه FlexLM License Utilities را از مسیر زیر اجرا کنید .

اسلاید 5: 52- همانگونه که دربرنامه FlexLM License Utilities مشاهده می کنید در بخشSystem Settings در قسمت Ethernet Address یک یا چند مقدار 12 رقمی هگزا وجود دارد، یکی از این 12 رقم را کپی کنید.دقت کنید در صورتیکه 12 صفر مشاهده کردید نشانه این است که کارت شبکه درسیستم شما نصب نیست یا فعال نیست.

اسلاید 6: 63- برنامه crack.exe را روی درایو C دستگاهتان نصب کنید، این برنامه در مسیر C:FLEXlm نصب خواهد شد. به مسیر C:FLEXlm و فایل aw.dat را با برنامه notepad باز کنید.در قسمت مشخص شده به جای LAN-ID مقداری را که در بخش 2 کپی کردید را قرار داده، فایل را ذخیره کنید و آنرا ببندید.

اسلاید 7: 74- به قسمت Start->Run بروید و دستور زیر را در آنجا اجرا کنید :C:FLEXlmawkeygen.exe aw.dat

اسلاید 8: 85- بصورت زیر برنامه Licensing را اجرا کنید :

اسلاید 9: 96- در برنامه Licensing بخش Show OPA Hardware identifiers on this computer را به صورت شکل زیر انتخاب کنید و Next را بزنید.

اسلاید 10: 10در بخش ذیل با حذف اولین مقدار سمت راست و چپ، مقدار مورد نظرتان را براساس مقداری که در بخش 2 کپی کردید انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید.

اسلاید 11: 117- در بخش زیر قسمت I have license that I need to install را انتخاب کرده و Next را بزنید.

اسلاید 12: 12در بخش زیر اولین گزینه :‌ I would like to install my license from a file را انتخاب کرده و next را بزنید.

اسلاید 13: 138- در بخش زیر با استفاده از کلید Browse فایل aw.dat را از مسیر : C:FLEXlmaw.dat ومانند شکل زیر انتخاب کنید، فایل باید حتماً توسط کلید Browse انتخاب شود،‌کلید Next را بزنید.

اسلاید 14: 149- در این بخش تیک مربوط به Launch Maya 2008 and exit Product Configuration را برداشته و کلید Done را بزنید، سپس سیستم خود را Restart کنید.

اسلاید 15: مایا 8 در یک نگاهفصل 1 : معرفی مایا

اسلاید 16: معرفی ظاهری مایا16ابزارهای QWERTY برای کار کردن با اشیاء و کلید های میانبر آنها به صورت: ( Q ) انتخاب، ( W ) جابه جایی، ( E ) چرخش، ( R ) تغییر اندازه، ( T ) نمایش ابزارهای کاری دستی، و ( Y ) تکرار آخرین ابزار، مورد استفاده قرار می گیرد. Viewports که اصولاً برای نمایش صحنه سه بعدی شما بوسیله دوربین یا نمای با خطور مصور عمودی است. Viewports همچنین می تواند دارای داده هایی درباره صحنه شما باشد، مانند آنچه در شکل آمده ابر رسم ( Hypergraph) یا چندفهرست کننده ( Multilister ) .Layouts بطور سریع تنظیمات viewport برای تعداد layout های از پیش تنظیم شده را تغییر می دهد.Time Slider به شما این امکان را می دهد که به راست و چپ برای مرور کردن صحنه حرکت کنید.Range slider دامنه Time slider را محدود می کند. و بصورت دستی برای صحنه های طولانی مدت است، زمانیکه شما بخواهید روی یک بخش کوچک از زمان تمرکز کنید. Help Line توصیف کوتاه از ابزارها و نحوه استفاده از آنها می باشد.Command Line محلی برای تایپ دستورات متنی مایا، مانند اسکریپت MEL است. اسکریپت های MEL سفارشی می توانند جهت خودکار کردن هر تعدادی از وظایف مورد استفاده قرار گیرند.Playback controls به شما امکان پخش، نگه داشتن، برگشت به عقب جهت بازنگری و حرکت در میان انیمیشن را می دهد.Channel box شامل داده هایی در مورد اشیاء انتخاب شده، مانند موقعیت، چرخش و تغییر اندازه است.Shelf محلی برای مجموعه ابزارهای سفارشی شخصی و اسکریپت هایی است که موجب افزایش سرعت جریان کاری می شوند.Status Line شامل آیکون های استفاده شده برای فعالیت های اصلی، ماند عملیات فایل، ‌شیء و انتخاب کامپوننت، تصویربرداری و رندرکردن است. هر گروه منطقی از آیکون ها با یک مستطیل عمودی جداسازی می شود.Main menu bar شامل منوهای (‌فایل، ویرایش،‌ تغییر، ایجاد، نمایش، پنجره) است که مطابق با بخش های منو و براساس مجموعه منو انتخابی شما نمایش داده می شوند یا مخفی هستند.Menu sets به شما امکان می دهد که مجموعه های گوناگون منوها برای فعالیت های متحرک سازی، مدل سازی، پویاسازی،‌ رندرسازی و روکش سازی را مورد استفاده قرار دهید.

اسلاید 17: The QWERTY ToolsSelect (Q) یک شیء و یا چند شیء را باکلیک کردن و کشیدن انتخاب می کندLasso اشیاء را بوسیله کشیدن یک شکل کمند مانند انتخاب می کند.Paint Selection کامپوننت های را با نقاشی روی آنها انتخاب می کند.Move (W) اشیاء انتخاب شده را جابه جا می کند.Rotate (E) اشیاء انتخاب شده را چرخش می دهد.Scale (R) اشیاء انتخاب شده را تغییر اندازه می دهد.Universal Manipulator عملیات ابزارهای جابه جایی، چرخش و تغییر اندازه را ترکیب می کند.Soft Modify امکان تغیر برای شیء با انحراف از مسیر فراهم می کند.Show Manipulator (T) ابزار دستی را نشان می دهد که با استفاده از آن شما می توانید سابقه ساختار را تنظیم نمایید.Last (Y) ~MSSelects آخرین ابزارهایی که مورد استفاده قرار گرفته اند.17

اسلاید 18: فهرست های نشانه گذاری و بخش ابزارهای متنوعبخش ابزارهای متنوع برای دسترسی سریع به سیستم پیچیده منو مورد استفاده قرار می گیردبخش ابزارهای متنوع را با فشار دادن کلید Spacebar فعال نمایید.منوهای نشانه گذاری به شما امکان دسترسی سریع به توابع در جایی که مکان نما قرار گرفته است را می دهد.فهرست نشانه گذاری قابل سفارشی نمودن است.18

اسلاید 19: بخش کانال19Mode می توان بین بخش کانال، ویرایشگر لایه یا هردو حرکت کرد.Channels فهرست بازشونده ای که به شما امکان اختصاص کلید، کپی و چسباندن، و قفل کردن و از قفل خارج کردن ویژگی ها را می دهد. این منو با استفاده از راست کلیک کردن روی بخش Channel نیز در دسترس است.Object با انتخاب چندین شیء امکان نمایش کانال های اختصاصی هر شیء را می دهد. Attributes ویژگی های یک شیء مانند بیان کردن، چرخش دادن و تغییر اندازه می باشد.شما می توانید این ویژگی ها را با تایپ مقادیر جدید یا مشخص کردن ویژگی و کشیدن ماوس در حالیکه دکمه وسط آن راپایین نگه داشته اید انجام دهید.Locked attributes برای قفل کردن یا از قفل خارج کردن یک ویژگی، آن را مشخص کرده و سپس جهت نمایش منو کانال راست کلیلک نمایید که دستور مورد نظر برای قفل کردن و از قفل خارج کردن انتخابی را داراست.Input تغییر دهنده ای (‌اصلاح کننده ای ) که شیء را تغییر می دهد.Input attributes ویژگی های قابل اصلاح که با ورودی انتخاب شده در ارتباط می باشند.Layer Editor تنظیمات و مدیریت لایه ها.

اسلاید 20: 20ویرایشگر ویژگیMain Menu منوهایی برای کنترل ویرایشگر ویژگی می باشد.Nodes نواری که شامل ویژگی های برای هر Node در ارتباط با شیء می باشد. که می تواند nodeهایی شامل ویژگی ها استفاده شده برای تغییر شکل شیء، بکارگیری سایه و غیره باشد.Transform Attributes ویژگی های تغییر اندازه، چرخش، معنی کردن برای node اصلی می باشد.Pivot به شما امکان نمایش مجزای محور چرخش و تغییر اندازه را می دهد.Local/World Space امکان تنظیم محورهای چرخش و تغییر اندازه برای فضای محلی و کلی را می دهد.Limit Information مجموعه ای ابزارهای گسترده جهت محدود کردن بیان کردن، چرخش و تغییر اندازه اشیاء به کار می رود.Display ویژگی هایی که نحوه نمایش یک شیء‌را کنترل می کنند.Display Handle زمانیکه علامت داشته باشد، یک ابزار مدیریتی به همراه انتخاب شیء نمایش می دهد.Rollouts شامل پارامترهای بیشتری است.Extra Attributes هر node شامل ویژگی های سفارشی تعریف شده بوسیله ویژگی های پایین افتادنی در بالای ویرایشگر ویژگی است.Lists به شما امکان بارگذاری ویژگی ها به صورت دستی یا خودکار در زمانیکه شیء انتخاب شده را می دهد.Selected اگر چندین بخش انتخاب شوند، امکان نمایش ویژگی های را برای هر شیء می دهد.Focus تمامی node هایی که در صحنه انتخاب شده اند در حالیکه ویرایشگر ویژگی باز است، نمایش می دهد. Node های که به تازگی انتخاب شده اند در بالای لیست نمایش داده می شوند.Attributes امکان افزودن، ویرایش و حذف ویژگی های اضافی را برای ی شیء یا node می دهد. این ابزار در بخش ویژگی های اضافی نمایش داده می شود. شما می توانید همچنین ویژگی ها را با استفاده از منی تغییر (‌اصلاح ) اضافه، حذف و ویرایش کنید.Notes هر node می تواند شامل یادداشت هایی برای بکارگیری در مستندسازی باشد.

اسلاید 21: 21نمای دیدبالاپهلومقابلدورنما

اسلاید 22: 22ناوبریTumble: Alt یا Option به اضافه دکمه سمت چپ ماوس دوربین را در اطراف نمای، دورنما ( پرسپکتیو )‌به حرکت در می آورد.Track : Alt یا Option به اضافه دکمه وسط ماوس دوربین را به چپ/راست و بالا و پایین حرکت می دهد.Dolly: َAlt یا Option به اضافه دکمه سمت راست ماوس دوربین را به شیء نزدیک یا از آن دور می کند.

اسلاید 23: 23کامپوننت ها(اجزاء)اشیاء از کامپوننت های ( اجزاء ) تشکیل شده اند.نمونه هایی از کامپوننت های، مدل ریاضی جهت نمایش سطوح و منحنی ها (NURBS):CVها، Isoparmها، Patchها و Hullها می باشند.نمونه ای از کامپوننت های پلی گان (چندضلعی ):رأس ها، زوایا و نماها.

اسلاید 24: 24The OutlinerShows the objects in your scene in a hierarchical formatDisplay فهرست پایین افتادنی برای کنترل میزان اطلاعاتی است که نمایش داده می شود.Text filter تایپ یک نام یا چیز کلی ( مانند bolt*) تنها اشیاء که با این معیار مطابق هستند را نمایش می دهد.Show فهرست بازشونده برای نمایش یا مخفی نمودن نوع اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد.Root node با رنگ سبز مشخص می شود، این node اصلی از بخش های مشخص شده است.Selected item بخش هایی که مشخص می شوند به رنگ خاکستری نمایش داده می شوند.Close hierachy کلیک کردن روی علامت منها (-) مجموعه و زیر مجموعه ای که باز است را می بندد.Close hierachy کلیک کردن روی علامت جمع (+) مجموعه و زیر مجموعه ای که بسته است را باز می کند.Second view جابه جایی جداکننده افقی به همراه پایین صفحه به شما نمای دومی از مجموعه ها و زیر مجموعه را می دهد و زمان مدیریت صفحه های پیچیده مناسب است.

اسلاید 25: 25تغییر دادن اشیاءجابه جاییتغییر اندازهچرخشتغییر بصورت دستی

اسلاید 26: 26ابررسممحتوای صحنه را به صورت شبکه ای از مستطیل ها نمایش می دهد.سلسله مجموعه هاو زیر مجموعه ها و ارتباط های ورودی/خروجی اشیاء صحنه را نمایش می دهد.

اسلاید 27: 27ویرایشگر ارتباطویژگی های شیء انتخاب شده را در قاب سمت چپ بارگذاری می کند.Attributes ویژگی های موجود به رنگ سیاه و ویژگی هایی که در دسترس نمی باشند به رنگ خاکستری نمایش داده می شوند.Selected attributes ویژگی های انتخاب شده متصل شده و به رنگ آبی مشخص شده اند.جهت ارتباط را تغییر می دهد.ویژگی های شیء انتخاب شده را در قاب سمت راست بارگذاری می کند.

اسلاید 28: مایا 8 در یک نگاهفصل پنجم : ‌نورپردازی

اسلاید 29: نور فراگیر ( درهمه طرف)29ساده ترین نوع نورپردازیتمامی صحنه را بطور مساوی روشن می کندسایه ها را پراکنیده نمی کند

اسلاید 30: نور موضعی ( متمرکز )30تنها از یک نقطه ساطع می شودروی شیء بصورت مخروطی پخش می شودمی تواندسایه ها را پراکنده کند و در طول مسافت ضعیف شود.

اسلاید 31: نور مستقیم(خطی)31یک خط سیر مشخص داردتنها از یک نقطه ساطع نمی شودنمی تواند ضعیف شود یا از جلوه های ماتی/برافروختگی استفاده کند

اسلاید 32: نور نقطه ای32شعاع نورد را در تمامی جهات ارسال می کندتنها از یک نقطه ساطع می شودمی تواند سایه را پراکنده کند

اسلاید 33: نور ناحیه ای ( سطحی )33نور را از یک ناحیه و نه یک نقطه ساطع می کندزمانیکه تراز می شود، شدت آن افزایش می یابدبرای رندر کردن سنگین است اما خیلی واقعی به نظر می آید

اسلاید 34: نور حجمی34با یک حجم مشخص شده ای روشن می کندنور را به یک منطقه خاصی از صحنه محدود می کندامکان روشن یا تاریک کردن بخشی را جهت کنترل کاراکترنوری براساس حجم را داراست

اسلاید 35: سایه ها35سایه های طرح عمیقرندر سریعبه دقیقی سا یه های ردگیرشعاع نور نیستسایه های ردگیر شعاع نوربا ردگیری شعاع نور در صحنه کار می کندبسیار سنگین اما دقیق است

اسلاید 36: جلوه های نوری36ضعیف شدنمنحنی های شدتنواحی ضعیف شدننورافکنمه (‌ مات )جلوه های صوتی و تصویری نوری

اسلاید 37: اتصال دهی37اتصال سایه و اتصال نور به شما امکان می دهد که مشخص کنید کدام شیء صحنه نور/سایه با نورهای مشخصی داشته باشد.کمک به افزایش سرعت رندر

اسلاید 38: مایا 8 در یک نگاهفصل 6 : رندر سازی

اسلاید 39: دوربین ها39سه نوع دوربین مختلف وجود دارد:دوربین استاندارددوربین و هدفدوبین، هدف، و بالا

اسلاید 40: سطوح مشخص 40تعیین مسافت روی دوربینی که در حال کار استمایا اشیاء را در فضای دور و نزدیک بین دوربین و بخش های مسطح را رندر می کند.

اسلاید 41: عمق زمینه41مقدار تمرکز دوربین دنیای واقعی را شبیه سازی می کندکمک می کند چشم بینندگان به سمت بخش های مهم صحنه هدایت شوند.F-stop اولین پارامتر مورد استفاده برای تعیین عمق زمینه می باشد.

اسلاید 42: محو کردن جنبشی42سرعت فیلم برداری زمان نوردهی دوربین های واقعی را شبیه سازی می کندمحو کردن را با استفاده از سرعت دریچه دوربین در ویرایشگر مشخصات و مشخصات مه آلودگی جنبشی در پنجره تنظیمات رندر فعال می کند.محو کردن جنبشی دو بعدی یک فرآیند پس-رندرسازی استمحو کردن جنبشی سه بعدی در اثر حرکت های هندسی در طول صحنه بدست می آید

اسلاید 43: تنظیمات رندرکردن43اکثر فرآیند های رندرکردن با استفاده از پنجره تنظیمات رندر کنترل می شودتنظیمات متعارف رندر را از طریق بخش متعارف انجام دهیدمشخصات کنترلی خاص نرم افزار، سخت افزار، mental ray، بردار رندر را در بخش بعدی ”متعارف“ انجام دهید

اسلاید 44: نمای رندر44پنجره نمای رندر جاییست که مایا به شما آنچه را رندر شده است نمایش می دهدنواحی در زمان رندر شدن راهی مناسب برای افزایش سرعت زمانی که برای تست رندرسازی می گیرد، است.IPR از نواحی رندر برای تغییر متقابل تنظیمات اساسی در صحنه شما استفاده می کند

اسلاید 45: رندرسازی نرم افزاری مایا45رندرسازی پیش فرضرندرسازی مناسب همه منظورهAnti-alias، زوایای ناهموار را از اشیاء رندرشده حذف می کندردگیری شعاع نور به مایا امکان ایجاد انعکاس ها ، شکست ها (‌زوایا و نور و ... )‌ و سایه های واقعی را می دهد.

اسلاید 46: رندر سازی mental ray46قدرتمند تر از رندرسازی نرم افزاری برای واقعیت سازی استروشن سازی کلی به mental ray امکان می دهد راه نور منتشر شده در سطح را شبیه سازی کند.شدت فوتون و تعداد فوتون های قویاً با کیفیت کارت گرافیک تغییر می کند.

اسلاید 47: رندرسازی mental ray47Final Gathering به عنوان ابزار پایانی مورد استفاده قرار می گیرد.Final Gathering می تواند نورهایی را که با فوتون ایجاد شده اند را روان کرده و تغییر دهد.Caustics مسیر شکست نور را از طریق یک سطح پیچیده یا بازتابش آن شبیه سازی می کند.

اسلاید 48: رندرسازی برداری مایا48از فرمول های ریاضی جهت نشان دادن رنگ و شکل در تصویر رندرشده استفاده می کندبرای پروژه های تحت وب بسیار مناسب استقابل تبدیل به فرمت فلش .swf است.

اسلاید 49: سایه سازی کاراکتر کارتونی49سایه کارتونی با دست کشیده شده را شبیه سازی می کندقابلیت های متعدد رنگ کردن طرح و نمای کلیتغییردهندگان می توانند نواحی خاصی در صحنه را تعدیل کنند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید