صفحه 1:
مايا 8 در يك نكاه مروری بر محیط نرم افزار مایا با تشکر از زحمات آقای حج فروش

صفحه 2:
مراحل ایجاد پروژه انیمیشن سه بعدی: ۱ مدل سازی استاتیک ‎stoic wodel‏ ۲ سایه گذاری لد ۳ ایجاد بافت و ماده ۲ & ‎texture‏ ‏۴ ایجاد حرکت 00 ۵ بلس

صفحه 3:
مايا 8 در يك نكاه نجوه نصب مایا

صفحه 4:
۱- ابتدا نرم افزار را نصب کرده و پس از نصب نرم افزار آن را اجرا نکنید. جهت فعال كردن لين نرم افزار می بایست سیستم شما دارای كارت شبكه باشد و بر روى سيستم فعال شده باشد. eS Lely pene IL Plea Licecse Ditties «cli -

صفحه 5:
۲- همانگونه که دربرنامه فا) جوا (0)را") مشاهده می کنید در بخش۳۴ظ) 92) در قسمت اعس) ۷۲( یک یا چند مقدار ۱۲ رقمی هگزا وجود دارد. یکی از این ۱۳ رقم را کپی کنید. دقت کنید در صورتیکه ۱۲ صفر مشاهده کردید نشانه این است که کارت شبکه درسیستم شما نصب نیست يا فعال نیست. اجه | ماه موه موه |معع ومد ومد | تا | عطعد سک ور مو او ‎Hot Senge tive Setar‏ ~ ‎Fete || Sycamore fen Tne —‏ انس ‎Plat Donets ‎the 7521515535 7‏ ۳ میا ‎iam UCT 99708 -‏ ممما _—- ‎coun‏ ‎RTE‏ جومم ‏اس جو جه ‎yepostoe‏ ‏۳۳۳۳۲۳3 سس ‎Locetine ۳5۵ Dee\oume Set RE Nabe ‏رس مس‎ [ETANOONS ‏تام ‎See HOST Wot aFle‏ لصا ‎

صفحه 6:
۳- برنامه ۰۳۲( را روی درایو () دستگاهتان نصب کنید. ( ,2-2 این برنامه در مسیر ‎als ai ONPLE Xk‏ شد. به مسير ,0:۱1 و فایل .مت را با برنامه لطاست باز الذاعلد ONO permanent oncounted 0, = HOSTICS ANID در قسمت مشخص شده به جاى (0600-10)ما مقدارى را كه در بخش ۲ کپی کردید را قرار داده. فايل را ذخيره كنيد و آنرا ببنديد. ‎alot‏ FEATURE Mayalinltd sqiawal 201 COD permanent uncounted 0 ‏لك‎ ‎HOSTIC|-OofES930969)

صفحه 7:
۴- به قسمت ۰۷)<-۳۲۱) بروید و دستور زیر را در آنجا اجرا "كنيد : CAPLO Xho \wwhepyeu.exe uct Cs x “ype the pate oa raza Fle, decane ot Inet esse, ord rae ben fo ‎a]‏ هلح عم ‎(Fy crc]‏ ‎ ‎

صفحه 8:
۵- بصورت زیر برنامه ۳۹ را اجرا کنید :

صفحه 9:
۶- در برنامه انا بخش لها 0۵00 ‎Show‏ وه عا مه انم را به صورت شکل زیر انتخاب كنيد و ۳7( را بزنید. اک ادا 3 ‘Show Hardware Identifiers “hoc hep you cera yur otek oes Pesce sect ak to tbl dal ho bute sb Moe tbe Desnioadisn vais fo M2008

صفحه 10:
دريككن :ذيل با حذف«اولين مقدار سمت راست:و حب مقدار موره: نظرتان را براساس مقداری كه دن بخش ‎١‏ كيى كرديد انتخاب كرده و دكمه 6:4( را بزنيد. Hardware Identifiers Pour tse as und sessile adhd x peu gen, Pose lee tte oreyeuNehiouosto senate ou a9 همست ممعم سر | از مس 9 Conn te ١ لع تا ماد مه له لو و9 جاح و ‎str ates: wichcan be edo eee este‏ ] ‎teas‏ ]ل ممه

صفحه 11:
۷- در پخش زیر قسمت 9 لو ‎٩‏ ۲ عط عم ‎٩‏ ‎install‏ را انتخاب کرده و 5#() را بزنید. ‎Product License Installation ‎‘han ou oote a aod cen len dose ‏ا‎ ‎jel yal be le ure team ‎Ces ‎ ‎

صفحه 12:
در بخش زیر اولین گزینه : مصجطا روت امد تا ‎would tie‏ 4 ۰ ما را انتخاب کرده و ۳۳ را بزنید. 5 License Installation Method امه سورد واه وحم وه اه ‎Peas‏ عمس || عم مج

صفحه 13:
۸- در بخش زیر با استفاده از کلید سجم9۳) فایل ال.سه را از مسیر : 0:0 و ۳۹ ا ۳ License File Selection fe Ee Brose 2 Bey مانند شکل زیر انتخاب کنید. فایل باید حتماً توسط کلید ربج( انتخاب شود کلید 0۳4) را بز License File Selection اه وراه مها موه اطعا ماه هو ‎assent mate‏ ا ‎desk ‎ ‎

صفحه 14:
9- در اين بخش تيك مربوط به ‎Lorik Daya COOO‏ متسب ادم 2) اصسلعمت") اوج له را برداشته و کلید عمو() را بزنیده سپس سیستم خود را ‎dua Restart‏ License Installation Results Instaation Complete Stolen Log Autodesk LaunchMaya 218 ard nt Pod ‏یواوه‎

صفحه 15:
704 4 SYBEX مايا 8 در يك نكاه فمال 1 ؛ ری ما

صفحه 16:

صفحه 17:
Dre QDERTY Povts ‎Orton (Q)‏ يكشىئ و يا جند شئ را باکلیککردزو کشیدن لنتخاب‌میک ند ‏مسا لشیاء را بوسیله کشیدنی کش کلک مند مانند انتخابمیک ند مه) ۵۵۷ ک‌امپوننت‌هایرا با نقاشی‌روینها لنتخابمیکند ‎tl Dpve (O)‏ انتخابشده را جلبه جا می‌کند. ‏(0) 60 اشیاه انتخایشده را چرخشمی‌دهد ‎aL bul LilOrde (R)‏ )| تغییر اناد می‌دهد. ‏د جات( احرف 0) عمليانلبزايهائجابه جليئ جرخثرو تغيير لننانيه را تسرکیبمی‌کنند ‏0۳0 90 لمكانت غير برائشسع بالمنحيلفاز مسير فيلهم مىكند (۲) فح فهه<(1) بد !9 لبزار دستورا نشانمىدهد كه بالمستفاده از من شما میت ولنید سابقه ساختر را 7 ‎Meda ipo‏ ‏)68( ( ۷) ابا آخرینبزارهایی‌که مورد لستفادد قرار گرفته لند. ‎

صفحه 18:
فهرست های نشانه گذاری و بخش ابزارهای متنوع بخش ابزارهای متنوع برای دسترسی سریع به سیستم پیچیده منو مورد استفاده قرار مى كيرد بخش ابزارهاى متنوع را با فشار داهن كليد ‎Jlé Oparebrar‏ نماييد. منوهاى نشانه كذارى به شما امكان دسترسى سريع به توابع در جایی که مكان نما قرار كرفته است را مى دهد. فهرست نشانه گذاری قابل سفارشی نمودن است.

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
ود - ]۳ ۷

صفحه 22:
ناوبری eee 44 Option L, Puroble: Ot Option L; Track 2 Bl 2. Opto L, Only: ۷ لضافه دکمه سمتولستماوس به لضافه دکمه وسط ملوس لضافه دکمه سمتچمماوس‌دویبین دویبینرا به شی نزدیکیا از دوبیننا به چبیلستو الاو را در لطرلف نمای دوینا المزدور مىكند لييح ركتمىئدهد [ پسرسپکتیو اه حرکنتدر می‌آورد.

صفحه 23:
کامپوننت ها(اجزاء) اشیاء از کامپوننت های ( اجزاء ) تشکیل شده اند. نمونه هایی از کامپوننت های, مدل ریاضی جهت نمایش سطوح و منحنی ‎(DORBE) be‏ ره واه ‎ce Bad, bPatck‏ باشند نمونه ای از کامپوننت های پلی گان (چندضلعی ): رأس هاء زوايا و نماها.

صفحه 24:
Tre Outlier * Shows the objects ic pour sveur ind

صفحه 25:
تغییر دادن اشیاء © على عل تفییر بصورت دستی اتغيير اندازه جابه جایی

صفحه 26:
*محتوای صحنه را به صورت شبکه ای از مستطیل ها نمایش می دهد. *سلسله مجموعه هاو زیر مجموعه ها و ارتباط های ورودی /خروجی اشیاء صحنه را نمایش مي دهد.

صفحه 27:

صفحه 28:
704 4 SYBEX مايا 8 در یک نگاه فصل ينجم : نوربردازى

صفحه 29:
خور فراكير ( درهمه طرف) *ساده ترين نوع نوريردازى *تمامی صحنه را بطور مساوى روشن مى كند *سايه ها را يراكنيده نمى كند

صفحه 30:
نور موضعی ( متمرکز ) *تنها از یک نقطه ساطع می شود *روی شیء بصورت مخروطی پخش می شود *می تواندسایه ها را پراکنده کند و در طول مسافت ضعیف شود.

صفحه 31:
*یک خط سیر مشخص دارد *تنها از یک نقطه ساطع نمی شود *نمی تواند ضعیف شود یا از جلوه های ماتی/برافروختگی استفاده کند ۳

صفحه 32:
نور نقطه ای *شعاع نورد را در تمامی جهات ارسال می کند *تنها از یک نقطه ساطع می شود *می تواند سایه را پراکنده کند

صفحه 33:
*نور را أز يك ناحيه و نه يك نقطه ساطع مى کند *زمانيكه تراز مى شودء شدت آن افزايش مى يابد *براى رندر كردن سنكين است اما خيلى واقعى به نظر مى آيد

صفحه 34:
re *با یک حجم مشخص شده ای روشن می کند *نور را به یک منطقه خاصی از صحنه محدود می کند *امکان روشن یا تاریک کردن بخشی را جهت کنترل کاراکترنوری براساس حجم را داراست

صفحه 35:
سايه ها *سايه هاى طرح عميق *رندر سريع *به دقيقى سا يه هاى ردكيرشعاع نور نيست *سايه هاى ردكير شعاع نور "با ردكيرى شعاع نور در صحنه كار مى كند *بسیار سنگین اما دقیق است re

صفحه 36:
جلوه های نوری *ضعیف شدن *منحنی های شدت *نواحی ضعیف شدن *نورافکن *مه (مات ) *جلوه های صوتی و تصوبری نوری mn

صفحه 37:
اتصال دهی *اتصال سايه و اتصال نور به شما امكان مى دهد که مشخص كنيد كدام شىء صحنه نور/سايه با نورهاى مشخصى داشته باشد. *كمك به افزايش سرعت رندر 3

صفحه 38:
704 4 SYBEX مايا 8 در يك نكاه io ee es

صفحه 39:
دوربین ها * سه نوع دوربین مختلف وجود دارد: دوربین استاندارد دوربین و هدف دوبین» هدف و بالا 42

صفحه 40:
سطوح مشخص * تعیین مسافت روی دوربینی که در حال کار است * مایا اشیاء را در فضای دور و نزدیک بین دوربین و بخش های مسطح را رندر می کند. Far lp plane =~ Near clip plane.

صفحه 41:
عمق زمينه * مقدار تمركز دوربين دنياى واقعى را شبيه سازى مى كند * كمك مى كند جشم بينندكان به سمت بخش هاى مهم صحنه هدايت شوند. ‎P-stop *‏ اولیزی ارلمتر مورد لستفادم بولی‌تعیین‌عمق زمینه می‌باشد بت تست زک لس 6و 4 ماقم واكم 1= ‎Fstop‏ 5

صفحه 42:
محو کردن جنبشی سرعت فیلم برداری زمان نوردهی دوربین های واقعی را شبیه سازی می کند محو کردن را با استفاده از سرعت دریچه دوربین در ویرایشگر مشخصات و مشخصات مه آلودگی جنبشی در پنجره تنظیمات رندر فعال می کند. محو کردن جنبشی دو بعدی یک فرآیند پس-رندرسازی است محو کردن جنبشی سه بعدی در اثر حرکت های هندسی در طول صحنه بدست می آید

صفحه 43:
تنظیمات رندر کردن اکثر فرآیند های رندرکردن با استفاده از پنجره تنظیمات رندر کنترل می شود تنظیمات متعارف رندر را از طریق بخش متعارف انجام دهید مشخصات کنترلی خاص نرم افزار سخت افزار ‎ray‏ آهامج» بردار رندر را در بخش بعدی "متعارف* انجام دهید

صفحه 44:
نمای رندر شده است نمایش می دهد * نواحی در زمان رندر شدن راهی مناسب برای افزایش سرعت زمانی که برای تست رندرسازی می گیرد» است. * 10008 از نولحئيندر ب ولیت_فییر متقابل_نظیمات لساسی‌در صحنه شمالمستفادمه مىكند

صفحه 45:
رندرسازی نرم افزاری مایا رندرسازی پیش فرض زلدرساری متاسب:همهمنظوره حعاه-۱() زولیاین اهموار را از لشیاء ينديشدم حذف می‌کند ردگیری شعاع نور به مايا امکان ایجاد انمکاس ها » شکست ها (زوایا و نور و ... ) و سایه های واقعی را می دهد.

صفحه 46:
weutal ray ‏رندر سازی‎ قدرتمند تر از رندرسازی نرم افزاری برای واقعیت سازی است * روشن سازی کلی & ‎ected ray‏ امکان می دهد راه نور منتشر شده در سطح را شبیه سازی کند. * شدت فوتون و تعداد فوتون های قویا با كيفيت کارت گرافیک

صفحه 47:
رندرسازی ۶ اد * 00۱) ۳0۱ به عنولبزار پایانی‌مورد لستفادم قرار می‌گیرد. * نجطاه) ا) می‌ت_ولند ننویهایی‌را که بافوتون لیجد قسدهلند را روان‌گ رده و تخیر دهد * 0۳۳() مسیر شکستقور را از طریقب کس طح پیچیده یا ب ازتابشآن‌شبیه سازیمیک ند

صفحه 48:
رندرسازی برداری مایا * از فرمول های ریاضی جهت نشان دادن رنگ و شکل در تصویر رندرشده استفاده می کند * برای پروژه های تحت وب بسیار مناسب است * قابل تبدیل به فرمت فلش بر« است.

صفحه 49:
سایه سازی کاراکتر کارتونی * سایه کارتونی با دست کشیده شده را شبیه سازی می کند * قابلیت های متعدد رنگ کردن طرح و نمای کلی * تغییردهندگان می توانند نواحی خاصی در صحنه را

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان