سایرتحقیق و پژوهش

نزاع و درگیری

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 18 اسلاید

moeinalizadeh6974

صفحه 1:

صفحه 2:
موضوع: نزاع و درگیری تهیه کننده:

صفحه 3:
نزاع و درگیری : نزاع و درگیری در سطح فردی و یا در سطح جمعی ممکن است به وجود بياييد و با استفاده از ابزار های متفاوت از جمله اسلحه گرم و یا با به كاز كرس انتلحه ییون دز جامعه ادك شوم كاهش برخى حساسيت هاى اجتماعى با قبح زدايى برخى از اراذل و افيا أذ عمال سلاخ سرد هم ها يوق ‎cal‏ أمرى که من سر امه ای مي تواند امنیترا دستخوشی نقضان, کند. البتهایران نسببت به بسیاوق از کشور های دنیا در بحث درگیری های خیابانی آمار قتل و مواری از اين دست وضعیت بهتری دارد اما به هر حال تاکنون بسیاری از نهاد های قضایی و انتظامی کشور بر ضرورت بهبود قوائین در این حوزه تاکید داشته اند.

صفحه 4:
پدیده ی نزاع و درگیری در جامعه از آن دسته آسیب هایی است که با ایجاد اخلال در روابط اجتماعی فضایی آکنده از بفض و دشمنی را در ميان افراد به وجود می آورد. شاید هیچ کس و هیچ مردمی بیش از مردم خود منطقه ناخشنودتر از پدیده ی نزاع و درگیری در منطقه نباشد.

صفحه 5:
عوامل فردی: 7 فقدان آموزش ™ عدم ارائه الگو های مناسب جهت پرکردن اوقات فراغت افراد <بیکاری یا نداشتن شغل مناسب <عدم برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان ‎Geo”‏ قانون و عدم اعتماد به قانون پایین بودن آستانه تحمل افراد ‏< رواج استفاده از ماهواره و تماشای برنامه های خشونت آمیز ‏<اختلالات تکانه ای داشتن تیپ شخصیتی ستیزه جو ‎

صفحه 6:
عوامل محیطی: زندگی در مناطق حاشیه ای و جرم خیز ! وجود گروه های خشونت طلب در قالب اراذل و اوباش در منطقه و آشنایی و ورود برخی از جوانان به اين گروه ها زندگی در مناطق کوهستانی و بدی آب و هوا

صفحه 7:
راه های پیش گیری از راع ود ركيرى: برای کاستن شدت و فراوانی هر معضل اجتماعی باید جامعه احساس تکلیف و مسئولیت نماید و دست به کار شود باید اخلاق نیکو برخورد احترام آمیز و سعه ی صدر گسترش یابد. بايد مردم با عمق وجود احساس کنند که با عفو و مدارا می توان از خیلی از درگیری ها و نزاع ها جلوگیری کرد و با آموزش مهارت های زندگی و یادگیری مسائلی مانند خونسردی-متانت و افزایش آستانه تحمل افراد می توان نرخ نزاع و درگیری را در سه سطح حامعه کاهش داد.

صفحه 8:
گروه های مرجعی و هر گروهی که ارتباط مستقیم پا آحاد جامعه دارد این توانایی را دارند و می توانند در ‎ts‏ ‏علل بروز معضل و راه های پیشگیری را به مردم نشان دهند و در پیشگیری از جرائم بخصوص ضرب و جرح موثر واقع شوند.

صفحه 9:

صفحه 10:
بيشتهادات كلى راه اندازی گشت های ویژه در مناطق جرم خيز ] استقرار ایستگاه های پلیسی ثابت در مناطق جرم خیز برخورد جدی و قانونی با طرفین درگیری | حضور فیزیکی عوامل گشتی و پلیس در مکان های تفریحی و رفاهی آموزش همگانی در خصوص نحده ایجاد ارتباط سازنده و کنترل پرخاشگری و رعابت حقوق دیگران و مشاوره ی قضایی توسط صدا و سیما و رسانه های عمومی

صفحه 11:
درگیری کودکان و نوجوانان مقطع ابتدایی بسیار حساس است زیرا سن تربیت پذیری دانش آموزان است وباید جدی گرفته شود و نباید با خشونت با آن ها رفتار شود. معوااو كتف کازق در بین. فرزندان بیشتر اوقت بوده است: و تجمل دعوای بچه ها اغلب کار سختی است.

صفحه 12:
جح

صفحه 13:
#ذر بين نوجوانان دعوا كردن شايع است که به دلیل ناكامى در تفريح به وجود آمده است زيرا او نمى تواند جات ‎tipped pl ty gait acti page‏ قادان قرار نگرفته است و از طرفی دیگر آموزشی برای راه و روش زندگی ندیده است و در نهایت خشم خود را با دعوا و کتک کاری بروز می دهد.

صفحه 14:
نقش معلم و مدیر در بروز خشم کودکان و نوجوانان روانشتاسنان و مشاوران بیان می کنند که مدیران و معلمان نقش زیادی در بروز و کنترل خشم دانش آموزان دارند به شرطی که کیفیت فضای آموزشی بالا باشد و بتوانند رفتار مناسب را به نوجوانان آموزش بدهند. در بسیاری از مواقع اين اتفاقات به وسیله مشاوران مدرسه مدیریت و کنترل می شود. نوجوانان به قدری حساس و زود رنجند که از کوچک ترین صحبتی ناراحت می شوند. و گاهی ممکن است بشنوید که نوجوانی علیه والدین خود بدرفتاری ‎Ss‏ کند 1 رفتار غير قابل کنترل دارد كه ع اين شرایط دانستن این که آیا فرزند پرخاشگر است يا نه کار ی دشوار است.

صفحه 15:
به طور مختصر نوجوان سرکش و پرخاشگر عمدا و دائما از اطاعت یک مقام بالا تر از خودش خودداری یا مخالفت می کند و او را به مبارزه می طلبد و به معیار های والدین خود بی تفاوت است. عوایاتوجوانان ذر عخرسبة علل ,متفاونی: داز نوجوانان قو موزیبه خعوا می کنند چون دوستان او هرکدام در یک خانواده و با آداب و رسوم خاصی بزرگ شده اند و هیچ کدام خصوصیات اخلاقی یکسانی بایکدیگر ندارند. در این مواقع نوجوان باید شرایط دفاع کردن از خود و نحوه ی مدیریت اخلاقی دعوا را بداند و از خود حمایت ‎BS‏

صفحه 16:
الكو پذیری فرزندان از والدین از دلایل دعوا کردن کودکان و نوجوانان الگوپذیری فرزندان از والدین دلیل بسیار مهمی در بروز خشم و دعوا دارد به این صورت که فرزندتان یادگیری کرده و با رفتار شما همانند ‎ad gage‏ در برخی موارد ممکن است که فرزندان در دست پابی به اهدافشان ناکام شده که این ناکامی خود را با دعوا نشان می دهند. گاهی اضطراب فرزند باعث می شود که او آرام نباشد و رفتار های پرخاشگرانه وکتک کاری از خود بروز بدهد که دست خودش نیست. از علل دیگر دوگانگی و تضاد درونی کچ خلقی و افسردگی است که به موجب آن بچه ها دعوا و خشونت دارند.

صفحه 17:
راه های جلوگیری از دعوا و کتک کاری در بین نوجوانان صبور باشیم و با آنان با آرامش صحبت کنیم از فرزندان خود توضیح نخواهید و به دنبال دلیل کار او نباشید توجه کردن به آنان آنان را مجبور نکنیم که با دیگران شریک شوند مهارت های حل مشکل و عذر خواهی کردن را به آنان بیاموزیم به جای اهمیت دادن به اشتباهات نوجوان رفتار مثبت او را تشونق, کنچم as Ss S&S =) =

صفحه 18:

39,000 تومان