علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

نصب و تعمیر و نگهداری تجهیزات قالب

nasb-va-tamir0va-negahdari-tajhizat-ghaleb

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نصب و تعمیر و نگهداری تجهیزات قالب”

نصب و تعمیر و نگهداری تجهیزات قالب

اسلاید 1: نـام درس: نصب وتعمیر و نگـه داری تجهیزات قـالب مـوضـوع پـروژه:PM

اسلاید 2: بعد از انجام مراحل تعميراتي فوق،بايد قالب را با يک گريس بدون رزين و اسيد،به مقدار کم گريس مالي کرد تا از اکسيد شدن جلوگيري شود.در نگهداري طولاني مدت آن در انبار توصيه مي شود،قالب در کاغذ روغني قرار داده شود.انبارداري بايد به گونهاي باشد که قالب صدمه نديده و اجزاي آزاد قالب در آن باقي بمانند.PM قــالب

اسلاید 3: 1-2نصب:· فقط پرسهايي بايد استفاده شوند که،نيروي آنها براي کار اجرايي کافي باشد.· براي جلوگيري از حوادث براي فرد و قالب تنظيم قالب روي پرس بايد فقط در حالت موتور خاموش انجام شود.· براي کاهش خطرات احتمالي ازتجهيزات ايمني از قبيل سبدها،سنسورها،مکانيزم دو دستي فشاري و ......بر روي پرسها استفاده شود.· قسمت بالايي قالب طوري محکم در سينه پرس بسته شود که در اثر تنشهاي کاري شل نشود.· هنگام کار با قالبهاي برش بدون راهنما بايد خلاصي راهنماي سينه پرس تا حد ممکن کوچک باشد.· قالبهاي برش بايد تا حد امکان در پرسهاي با ميز قابل تنظيم در ارتفاع و قالبهاي شکل دادن در پرسهاي با ميز ثابت نصب شوند.· در کارهاي خمکاري،ضرب و کششي بايد به قابليت تحمل بار مجاز پرسها توجه شود.· بعد از بستن قالب در صورتي که امکان باشد پرس چند بار به طور دستي بالا و پايين رود.به علاوه بهتر است در حضور اپراتور چند کار آزمايشي انجام شود.

اسلاید 4: · به روغن کاري قالب توجه کنيد.· پيجهاي بست قالب بايد با احتياط و به طور يکنواخت محکم شوند تا قالب تنظيم شده جابجا نشده و نپيچد.روبندها بايد به موازات ميز پرس قرار گيرند تا به هنگام بستن پيچها نيروهاي کششي به وجود نيامده و قالب را جابجا نکنند.سمت پيشاني روبندها بايد حتما آزاد بوده و روي قالب قرار نگيرند.· براي بستن قالب روي ميز پرس فقط از روبندهايي استفاده شود که متعلق به پرس است.· روبندها و پيچهاي بست نبايد مزاحم اپراتور باشند.· روبندهاي بست بايد نسبت به سطح بست و قطعات افقي بوده ، در حاليکه پيچ هاي بست نسبت به آنها عمودي قرار گيرد.در غير اين صورت نيروهاي جانبي ايجاد شده قسمت پايين قالب را جابجا کرده و باعث شکست قالب مي شود.

اسلاید 5: · تکه هاي فيلر جهت تنظيم ارتفاع طوري قرار گيرند که قالب کمترين فنريت را داشته باشد.ضمنا توجه کنيد که بسته به نوع ساختمان قالب،قطعه کار و مازاد به طور آزاد بدون هيچ درگيري از قالب آزاد شده و پايين بيفتد.تکه هاي فيلر بايد طوري قرار گيرند که فشار روبندها روي اين تکه ها اعمال شود.· بعد از نظام دادن پرس و قالب تمامي اجزاء باز شده را دوباره و با اطمينان نگاه کنيد.· اپراتور را با ويژگي هاي قالب آشنا کرده تا او بتواند به عيوب و اشکالات کاري پي برده و آن را اعلام کند.· با کنترل مرتب کلاچ،ترمز و کليدها و نيز تمامي اجزاء متحرک خطرات را کاهش دهيد.

اسلاید 6: پرداخت، پوليش، تعمير و نگهداري قالبهاي صنعتي، مبحثي است که در کليه مراحل عمر مفيد يک قالب مطرح ميباشد. در مرحله ساخت يک قالب، اشتباهات جزئي در ماشينکاري با روشهاي نوين جوش، قابل جبران ميباشند. پس از خاتمه کليه مراحل ماشينکاري، مرحله پرداخت و پوليش آغاز ميشود. بر حسب نوع قالب، عمليات پرداخت تا رسيدن به صافي سطح مناسب جهت قالب مورد نظر ادامه مي يابد. اهداف پرداخت قالب عبارتند از: کاهش اصطکاک و ايجاد جريان روان مواد، کاهش استهلاک و در نتيجه افزايش عمر مفيد قالب، جداسازي آسان قطعات توليدي از قالب، افزايش کيفيت قطعات توليدي از نظر صافي سطح و صيقل، با حفظ کامل شکل هندسي عاري از اعوجاجات سطوح. در مرحله کاربري قالب، در صورد بروز خرابي هاي کلي، بازسازي معمولا توسط جوش تيگ صورت ميگيرد. نظر به پر حرارت بودن روش جوش تيگ، اين روش در خصوص خرابيهاي جزئي همواره مشکل ساز بوده و عموما باعث بروز مشکلات عديده ديگر ميشود. جوش سرد و ساير روشهاي نوين جوش قالب که در دهه اخير ابداع شده اند، تحولي شگرف در اين زمينه محسوب ميشوند. 2-ابزارها و دستگاه هاي تعمير و نگهداري قالبهاي صنعتي:

اسلاید 7: توسط جوش سرد خرابيهاي جزئي بدون هيچگونه آسيب حرارتي با دقتي بالا قابل بازسازي بوده، به قسمي که بدون نياز به ماشينکاري بعدي و صرفا با استفاده از ابزارهاي پرداخت قالب اثرات جوش قابل پرداخت ميباشند. در جريان کاربري، معمولا قالب به مرور صافي صطح خود را از دست داده و از نظر پرداخت و پوليش نياز به سرويس و نگهداري پيدا ميکند. با استفاده از تجهيزات پرداخت و پوليش تا پايان عمر مفيد يک قالب مي توان از آن کار استاندارد اخذ نمود.

اسلاید 8: پرداخت و پوليش سطوح به عملياتي گفته مي شود كه منجر به كاهش زبري سطح مي شوند. انحراف هندسي جزئي منظم يا غيرمنظم از سطح صاف يك جسم جامد را زبري مي نامند.Rt يا حدكثر زبري، اختلاف ارتفاع بالاترين بلندي تا عميق ترين گودي مي باشد كه بر حسب ميكرون اندازه گيري مي شود. هدف از پرداخت سطوح، به حداقل رساندن كميت Rt براي كاربرد موردنظر مي باشد.در صورتي كه تنها ظاهر سطح مورد توجه باشد، عمليات پردازش سطح را پوليش تزييني خوانند.در صورتي كه مشخصه هاي فني ويژه اي از وضعيت نهايي سطح مورد پردازش مد نظر باشد (به عنوان مثال دقت ابعادي، حفظ لبه ها و زواياي هندسه سطحي و غيره ...) عمليات را پوليش فني خوانند. مبحث مورد نظر ما پوليش فني سطوح مي باشد. عمليات پرداخت يك قالب را از طريق مسيرهاي مختلفي مي توان طي كرد. چيزي كه حائز اهميت است درك صحيح نقطه آغاز و نقطه پايان كار مي باشد.اصول پرداخت و پوليش قالبهاي صنعتي

اسلاید 9: مواردي كه در ابتداي كار بايد مورد نظر قرار گيرند عبارتند از:- صافي سطح اوليه قالب- شكل هندسي قالب- نوع فولاد و سختي آن نقطه پايان : جهت انتخاب مسير مناسب براي رسيدن به يك نتيجه مطلوب بايد موارد زير را در نظر داشت:- با توجه به نوع قالب و محصول توليدي چه صافي سطحي مورد نياز مي باشد.- هدف از پرداخت قالب تنها كاهش اصطكاك مي باشد يا قطعه حالت تزييني نيز دارد.- نقش ( طرح) قالب با چه دقتي بايد حفظ شود.نقطـه آغـاز :

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید