تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 35 اسلاید

netonline2018n

صفحه 1:

صفحه 2:
نام در س: ۲ نصب وتعمیر و نکه داری تجهیزات قالب مسوضوع پسروژه: ‎PM‏

صفحه 3:
الام قلب بعد از انجام مراحل تعميراتي فوق‌باید قالب را با یک گریس بدون رزين و اسید,به مقدار کم گریس مالي کرد تا | رآکسید شدن جلوگيري شود.در نگهداري طولاني مدت آن در انبار توصیه مي شود,قالب در کاغذ روغني قرار داده شود.انبارداري باید به گونهاي باشد که قالب صدمه ندیده و اجزاي آزاد قالب در آن باقی بمانند.

صفحه 4:
‎٠‏ فقط پرسهايي باید استفاده شوند كه,نيروي آنها براي کار اجرايي کافي باشد. ‎sly ٠‏ جلوگيري از حوادث براي فرد و قالب تنظیم قالب روي پرس باید فقط در حالت موتور خاموش انجام شود. ‎٠‏ براي کاهش خطرات احتمالي ازتجهیزات ايمني از قبیل سبدها,سنسورها,مکانیزم دو دستي فشاري و ......بر روي پرسها استفاده شود. ‏. قسمت بالايي قالب طوري محکم در سینه پرس بسته شود که در اثر تنشهاي كاري شل نشود. ۰ هنگام کار با قالبهاي برش بدون راهتما باید خلاصي راهنماي سینه پرس تا حد ممکن كو/ ‏۰ قالبهاي برش باید تا حد امکان در پرسهاي با میز قابل تنظیم در ارتفاع و قالبهاي شکل داد) پرشهای تا مزا نات بت نود ‏۰ در كارهاي خمكاري,ضرب و كششي باید به قابلیت تحمل بار مجاز پرسها توجه شود. ‏۰ بعد از بستن قالب در صورتي که امکان باشد پرس چند بار به طور دستي بالا و پایین رود.به بهتر است در حضور اپراتور چند کار آزمايشي انجام شود.

صفحه 5:
به روغن كاري قالب توجه کنید. ۰ پيجهاي بست قالب باید با احتیاط و به طور یکنواخت محکم شوند تا قالب تنظیم شده جابجا نشده و نيبجد.روبندها بايد به موازات ميز پرس قرار گیرند تا به هنگام بستن پیچها نيروهاي كششي به وجود نيامده و قالب زا جابجا نكتند سمت بيشاني رويندها بايد حتما آزاد بوده و روي قالب قرار نگیرند. د ند و رس قغط ار روندهابي استفاده شود كه متعلق به يرس است. ‎comes eee Nera‏ بايد مراحم ابراتون باشند. ۰ روبندهاي بست باید نسبت به سطح بست و قطعات افقي بوده , در حاليكه بيج هاي بست نسبت) کی کار كر در غير لين صورت نيروهاي جانبي ايجاذ شده قسمت بايين قالب را جابجا كرذه و با شکست فالب مي شود.

صفحه 6:
۰ تکه هاي فیلر جهت تنظیم ارتفاع طوري قرار گیرند که قالب کمترین فنریت را داشته باشد.ضمنا توجه 7 0 0 ان ان قال اقطت کاره مازاد به ظور آزاد بدون هیچ درگيري از قالب آزاد شده و پایین بیفتد.تکه هاي فیلر ‎ub‏ طوري قرار گیرند که فشار روبندها روي این تکه ها اعمال شود. " بعد از نام دادن پرس و قالب تمامي اجزاء باز شده را دوباره و با اطمینان نگاه کنید. ۲ ابراتور را با ويزكي هاي قالب آشنا كرذه تا او بتواند به عيوب و اشكالات كاري بي برده و آن را اع 5 ۰ با کنترل مرتب کلاج,ترمز و کلیدها و نیز تمامي اجزاء متحرک خطرات را کاهش دهید.

صفحه 7:
۲-ابزارها و دستگاه های تعمیر و نگهداری قالبهای صنعتی: پرداخت, پولیش, تعمیر و نگهداري قالبهاي صنعتي, مبحثي است که در کلیه مراحل عمر مفید یک قالب مطرح میباشد. در مرحله ساخت یک قالب. اشتباهات جزئي در ماشينكاري با روشهاي نوین جوش, قابل جبران میباشند. پس از خاتمه کلیه مراحل ماشينكاري, مرحله پرداخت و پولیش آغاز ميشود. بر حسب نوع قالب, عملیات پرداخت تا رسیدن به صافي سطح مناسب جهت قالب مورد نظر ادامه مي یابد. اهداف پرداخت قالب عبارتند از: کاهش اصطکاک و ایجاد جریان روان مواد. کاهش استهلاک و در نتیجه افزایش عمر مفید قالب, جداسازي آسان قطعات توليدي از قالب, افزايش كيفيت قطعات توليدي از نظر/صافي سطح و صیقل, با حفظ کامل شکل هندسي ‎syle‏ از اعوجاجات سطوح. در مرحله کاربري قالب, دررصورد بروز خرابي هاي كلي, بازسازي معمولا" توسط جوش تیگ صورت میگیرد. نظر به پر حرارت بودن رو جوش تیگ, اين روش در خصوص خرابيهاي جزئي همواره مشکل ساز بوده و عموما" باعث بروز مشکلا عديذة ديكر ميشود. جوش سرد و ساير روشهاي نوين جوش قالب که در دهه اخیر ابداع شده اند, تحولي لك ا لك ی تون

صفحه 8:
‎eee atta:‏ روا پزنی بدون هیچگونه آسیب حرارتي با دقتي بالا قابل بازسازي بوده. به قسمي که بدون نیاز به ماشينكاري بعدي و صرفا" با استفاده از ابزارهاي پرداخت قالب اثرات جوش قابل پرداخت ات بر رال قاربری. معمولا قالب به مرور صافي صطح خود را از دست داده و از نظر پرداخت و ‎a ere a ecelan‏ بیکند با انستفاده از تجهیزات پرداخت و پولیش تا پلیان عمر مقید یک فلا وا ان کر استاندارد اند نمود:

صفحه 9:
اصول پرداخت و بولیش قالبهای صنعتی پرداخت و پولیش سطوح به عملياتي گفته مي شود که منجر به کاهش زيري سطح مي شوند. انحراف هندسي جزئي منظم يا غيرمنظم از سطح صاف يك جسم جامد را زبري مي نامند.؟8 يا حدکثر زبري, اختلاف ارتفاع بالاترین بلندي تا عمیق ترین گودي مي باشد که بر حسب میکرون اندازه گيري مي شود. هدف از پرداخت سطوح, به حداقل رساندن کمیت 8۶ براي کاربرد موردنظر مي باشد.در صورتي که تنها ظاهر سطح مورد توجه باشد. عملیات پردازش سطح را پولیش تزييني خوانند.در صورتي که مشخصه هاي فني ویژه اي از وضعیت نهايي سطح مورد پردازش مد نظر باشد (به عنوان مثال دقت ابعادي, حفظ لبه ها و زواياي هندسه سطحي و غیره ...) عملیات را پولیش قني خوانند. مبحث مورد نظر ما بوليش فنى سطوح مي باشد. عملیات پرداخت يك قالب را از طریق مسيرهاي مختلفي مي وان طر کرد. چيزي که حائز اهمیت است درك صحیح نقطه آغاز و نقطه پایان کار مي باشد.

صفحه 10:
: نقطه آغاز حواردي که در ابتداي کار باید مورد نظر قرار گیرند عبارتند از؛ - صافي سطح اولیه قالب - شکل هندسي قالب - نوع فولاد و سختي آن نقطه پایان : ‎eee‏ تاو رای رسیدن به یك نتیجه مطلوب باید موارد زیر را در داشت: ‏- با توجه به نوع قالب و محصول توليدي چه صافي سطحي مورد نیاز مي باشد. - هدف از پرداخت قالب تنها کاهش اصطکاك مي باشد یا قطعه حالت تزييني نیز دارد. - نقش ( طرح) قالب با چه دقتي باید حفظ شود. ‎

صفحه 11:
مراحل کلی عملیات پرداخت و پولیش عملیات خشن کاری : در لین مرحله توسط سنگهاء سوهانجه های سرامیک و الماس» سمباده های الماس‌یا سمباده های عادی با عش ۶۰ للی ۴۰۰ زبری کلی سطوح خشن گرفته شده » آثرات ماشين كارى اولیه (خطوط تراشیا فرز» اثرات اسپارک اروژن» خطوط سنگ مغناطیسی و غیره) کاملا از چین برده میشود و چیزی که بر سطح بلقی‌می ملند حفره حلیا شیار هلییبا عمق چند صدم میلیمتر از اثر ماشین کاری اولیه بوده که خطوط ساینده ۴۰۰ به آن اضافه شده است. عملیات پولیش : در این مرحله توسط سنگها؛ سوهانچه های سرامیک» سمباده الماس عادی با مش ۶۰۰ الی ۱۲۰۰ يا خمير الكابسه با ۸للی ۲۵ میکرون وبا ستفاده از ابزار برنجی» خطوط ابزارهای ساینده خشن از بین برده شده و اثرات ماشین اوليه نيز كاملاً حذف میشود. سطح قالب در انتهای این مرحله در آستانه برخورداری از یک جلای نسبی قرار میگیرد.

صفحه 12:
عملیات پولیش آینه اي : در این مرحله با استفاده از خميرهاي الماسه با دانه بندي 1 الب 6مگزون (در برخي مارد 4/1 با 10/1مبکرون) که توسط ابزارهاي پلاستيكي, چوبي با نمدها و پارچه هاي پولیش اعمال میشوند, سطح قالب به جلاي آینه اي میرسد. آشنابي بآ تجهيزات رولیش عمليات خشن كاريء پولیش و پولیش آینه اي توسط ابزار هاي ساينده اي كه مختصرا“ به آنها اشاره شد انجام مي يذيرد. لكن ابزارهاي ساينده را جهت انجام وظيفه خود بايد به تركد در آورد. تجهیزات برداخت و پولیش, به غیر از ساینده ها شامل وسائلي است که تواما" با ایجاد حركتهاي دوراني و ارتعاشی که در زوایا و جهت هاي مختلف انجام مي پذیرد امکان به حرکت در آوردن ساینده ها را بر روي پیچیده ترین سطوح هندسي ‎FAR SA‏

صفحه 13:
تجهیزات پرداخت و پولیش به گروه های کلی زیر تقسیم می شوند: ‎٠‏ فيروى محركه دست ابزارها ‎٠‏ ابزار های واسط ‎٠‏ ساینده‌ها ‎ ‎ ‏زات مولد نیروی محر که ای که برای به حرکت د رآوردن دست ابزارهای پرداخت و پولیش مورد استفاده را می گیرنه عبارتند از : ‏۰ موتور آویز با شفت خرطومی ‎٠‏ دستگاههای میکروموتوری ‎٠‏ سیستمهای بادی

صفحه 14:
۱-اموتورهای آویز با نفت خرطومی موتور آویز متداولترین و قدیمی ترین وسیله تولید حرکت دورانی است که توسط پولیشکاران بکار گرفته شده است.حرکت دورانی توسط شفت خرطومی به دست ابزار پرداخت منتقل شده و بسته به نوع دست ابزار؛ حرکت های دورانی و رفت و برگشتی در جهات و زوایای مختلف حاصل میشود. توان خروجی این نوع موتورها ۸۰۰-۱۰۰ وات می تواند باشد و حداکثر سرعت دورانی آنها ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه میباشد.دست ابزارهای دورانی که به موتور آویز متصل می شوند با حداکثر سرعت موتور قابل کار می باشند. لکن در مورد دست ابزارهای ارتعاشی مجاز به استفاده از سرعتهای بالاتر از ۱۰۰۰۰ رفت و برگشت در دقيقه نمی باشیم.

صفحه 15:
۲-۱دستگاههای میکروموتوری لین وسیله تشکیل شده لس ازییک منبع تغنیه ویک موتور مینیاتوری(میکروموتور) كه بلیک رشته سیمبه منبع تغنیه متصل ميباشه. ‎١‏ | دست ابزارهای پرداخت و پوئیش مستقیملبه میکروموتو متصل شده و حرکتهای دورلنی و رفت و برگشتی را حاصل مینمایند. سیستم میکروموتوری نسبت به موتور آویز از مزایای زیر برخوردار می باشد: *به دلیل عدم وجود شفت خرطومی» مزاحمتی برای اپراتور پولیشکار از نظر مانور کردن با دست ابزار بوجود نمی آید. * کار کرد دستگاه کاملاً بی صدا می باشد.سرعت حرکت دورانی بصورت دیجیتال قابل تنظیم و کنترل میباشد. » حداکثر سرعت حرکت دورلنی لین دستگاهها ۳۰.۰۰۰ للی ۵۰.۰۰۰ دور در دقیقه میباشد. در سرعتهای بالا استهلاک ابزارهای سابنده تقریبابه ۵/۱ رسیده و ضمناسطوح پرداخت بهتری را حاصل می نمایند دستگاههای میکروموتوری معمولاً از توا خروجی ابينى برخوردار میب 1 ارات ) دكن ننها تقل ملف لبن نوم مستا ههلتا بل از عرضه مدایای جدیه معسویه دستگاه میکروموتوری انسکا که آخرین نسل از دستگاههای نوع خودمی بلشد مجهزبه میکروموتور گشتاور بالا با قدرت ۲۰۰ و) سرعت دورلنی ۵۰.۰۰۰ دور در دقیقه عی باشد. لازمبه یادآوری است در موتورهای گشتاور بالا حتی در زملنی کمبا بالاترن سرعت دورانی براده برداری انجام می گیرد» میکروموتور زیر بار از سرعت خود نمی کاهد.

صفحه 16:
۳- اسیستمهای بادی نیروی محر که در تجهیزات پرداخت بادی» فشار هوا می باشد. دست ابزارها هر کدام به تنهائی مجیز به یک توربوجت می باشند که تحت فشار باد حرکت دورانی را بوجود می آورند. فشار هوا مورد نیاز 4 0۵۲ الی ۶ بوده و مصرف هوا فشرده ۵ الی ۱۶۰ لیتر در دقیقه‌عی باشد. حداکثر سرعت برای دست ابزارهای ارتعاشی ۰۰۰۰-۲۵۰۰۰ رفت و برگشت در دقیقه می باشد. در مورد دست ابزارهای دورگنی حداکثر سرعت دورلنی بر حسب نوع دست ابزار ۲۰۰۰۰-۶۰۰۰۰ دور در دفیقه‌می باشد. سرعت دورلنی نوع خاصی از دست ابزار دورلنی بادی ۳۲۰۰۰۰ دور در دقیقه‌حی باشد. سرعت حرکت دورلني-یا یفت و برگشتی دست ابزارهای بادی‌با تنظیم فشار باد کنترل‌می شود. دست ابزارهای بادی نسست‌به دست ابزارهای بیقی از توان

صفحه 17:
دسترسی به برنامه نگهداری و تعمیرات قالب‌ها برای سازندگان یا مالکان آنهاء امری است. اين امرء ‎GEL‏ می‌شود قالب‌ها طول عمر بیشتری داشته و وققه کمتری در تولید به" آورند. با این روش, از اتلاف وقت جلوگیری و هزینه تولید کمتر می‌شود. نگهداری و تعمیر قالب‌های تملیکی تولیدکننده که به‌صورت امانی در نزد تأمین‌کنندگان است توسط تأمينكنندكان بهشرح ذيل بايد مديريت شود: - تدوين و آموزش دستورالعمل فرايندهاى نكهدارى و تعمير لازم روى قالب در بازه زمانى - مشخص و گزارش‌دهی از فرایندهای انجام شده روى آن - تدوین دستورالعمل‌های اپراتوری شامل مونتاژ قالب, تمیزکاری» روغن‌کاری اجزای آن و آموزش‌های لازمه - تصمیم‌گیری در نحوه انجام فرایندهای موردنیاز اصلاحات و تغییرات - تصمیم‌گیری در مسئولیت و نحوه پرداخت هزینه‌های نگهداری و تعمیرات قالب‌ها - نحوه تأیید کیفی قالب‌ها - مسئولیت‌دهی و قدرت‌دادن به پرسنل برای انجام وظایف مرتبط با تعمیرها تأييد نهایی تعمیرات قالب و بررسی کیفی ‎ol‏ به‌عهده ساپکو است. قالب‌ساز و تأمین‌کننده مسئول عیوب ساختی نظیر مونتاژ اشتباه قطعات اینسرتی» مسیرهای خنک‌کاری, انتخاب نامناسب فولاد, ترک روی محفظه و عیوب ناشی از کارهای دستی: هستند.

صفحه 18:
عوامل تأثیرگذار در تعمیر و نگهداری در برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی و دفعات فعالیت‌های نگهداری و تعمیر قالب‌هاء به عوامل ذیل باید دقت کرد: ۱. جنس قالب (مواد قالبگیری) ۲ جنس قطعه تولیدی AG ‏پیچیدگی‎ ۳ ۴ به کار گیری ناصحیح ۱. جنس قالب (مواد قالبگیری) سبه قالب‌هلیی ,که از فولاد نرم لیا آلومینیوم و ...) ساخته شدملند؛ ۲00۱ 50۴6 گفته می‌شود. لین قالب‌ها سریع‌تر از قالب‌هلیی فولاد سخت ساخته شده‌اند» مستهلک شده و لاجرم زمان بازرسی و تعمیر و نگهداری آنها کوتاهتر

صفحه 19:
۲ جنس قطعه تولیدی نوع ‎ae‏ قطعه تولیدی توسط قللب, تلثیر مستقیمی بر زمان فرسودکی قللب دارد. بنابرلین در زمان‌بندی بازرسی‌ها و تعمیرات بلیسبه آن | توجه داشت. شت - قطعلتی که مواد آنها داراى افز راهگاهی آن سریع‌تر ساییده و - موادی که دارای نقطه ذوب بیشتری هستند» نسبت به مواد دارای نقطه ذوب پایین» باعث سایید گی بیشتر قالب می‌شوند. - موادی که گاز خورنده تولید می‌کنند» باعث خوردگی سطح قالب شده و نیازمند مراقبت بیشتری هستند. ودنی‌سیا فیلر (الیاف شيشه» پودر تللک و...) هستند ساینده بوده و بلعث می‌شونستا محفظه قللب و سیستم یب شود. . پیچیدگی قالب تج دارای اجزای متحرک زیاد وبا قالب‌هلیی که قطعه تولیدی آنها دارای تلرلنس بسته‌ای است در مقایسسبا قالب‌های ساده / بدون مکانیزم و با قالب‌هایی که قطعه تولیدی آنها دارای تلرانس نسبتً باز هستند به تعمیر و نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند. كشوبىهاء بران كتههاء سنبه‌های متحرک» سیستم‌های هیدرولیک و مکانیزم‌های مکانیکی» راهگاه گرم و سیستم‌های پران پیچیده با اج ظریف همگی نیا زمند مراقبت‌هایی ویژه هستند.

صفحه 20:
۴ بکارگیری ناصحیح قالب, بر اثر فشار بیش از حد ققل قالب, فشار بیش از حد تزریق, وجود پلیسه, عملکرد سریع| قالب (باز و بسته شدن سریع), روغن‌کاری کم یا نامناسب, عملکرد صفحه پران به‌صورت چند| مرحله‌ای: تصادف قالب در هنگام بسته شدن و يا بسته شدن قالب در هنگام پران ناقص قطعه | وتان شكست و سايش قالب شوند. اقدامات اولیه‌ای که می‌توان برای کاهش تعمیرات قالب به‌کار برد» عبارتنداز: ‎eeu Io‏ ا 2 ولد ت مرت ماشین ترریی مناسب و کالیبره شده ‏- استفاده صحیح از ابزار تولیدی» عدم استفاده از ابزاری مشابه پیچ گوشتی, چاقوء خط جدایش و سطح قالب و نیز چکش لاستیکی, سنبه‌ها و انبرهای پل ‏برنجی. ‏- استفاده از آب سخت‌گیری شده برای خنک‌کاری قالب و نیز تخلیه آب با دمش هوا از خنک‌کاری به‌هنگام جدا کردن قالب از دستگاه ‏- پیشگیری از عملکرد قالب تحت نیروی قفل و فشار بیش از حد تزریق و باز و بسته شد سريع ‏- كافى بودن روغنكارى قالب ‏- پیشگیری از بسته‌شدن قالب در هنگامی که قطعه به‌صورت ناقص يران و روى قالب مانده با - محافظت از قالب در برایر اثرات محیطی (مثل اسید, رطوبت, ‎

صفحه 21:
انواع بازرسی و تعمیرات قالب 1 بازرسی روزانه: هر روز یا هر زمان که قالب از چرخه تولید خارج یا باز می‌شود 2. بازرسی دوره‌ای: هر 20000 سیکل يا هر 10روز کاری 3. تعمیرات عمومی: هر 100000 سیکل 4 تعمیرات اساسی: که هر 250000 یا (تصف طول ‎pot‏ پیش‌بینی شود قالب)

صفحه 22:
بازرسی روزانه ا ‎pees‏ یط سربرشت تولید با اپراتور در پایان هر نونت کاری و هنگامی حال روت برش است. اتجام می‌گیرد. تنیجه این مراقبت افزایش زمان کارکرد قالب است. این فرایند نباید بیش از 15 دقیقه طول بکشد. كال (کروکوینه) را با یک حلال تمیز و از پارچه نرم و تمیز به‌منظور برداشکن هرگونه 1ك 1 12 (> ها و دیگر رزین‌ها) جمع شده در مسیر خروج هواء استفاده می‌کبود. - کنترل فنرهای مکانیزم‌ها و صفحه پران از نظر ترک یا شکست - کنترل وضعیت روغن‌کاری و گریسکاری اجزای متحرک و روانکاری آن در صورت نیاز - کنترل عملکرد صفحه پران - كنترل بازرسی سطوح شیبدار قفل از نظر سایش - کنترل پران‌ها از نظر پیچش و خمش - کنترل سطوح آب‌بندی از نظر برآمدگی, زبری و حفره = كدرل شط قالب از نظر حراش سابيدكى - كنترل نشتى آب و ميزان دبى خنک‌کاری - كنترل نشتى سیستم هیدرولیک - كنترل سيستمهاى حفاظتى روى قالب (ميكروسوئيجها

صفحه 23:
یادداشت تمامی مواردی که در بازرسی دوره‌ای و تعمیرات باید موردتوجه قرار گیرد. هر ار که فا ار روت پرس برداشته می‌شود, علاومبر تمیز کردن باید کارهای دیگری نیز انجام گیرد که عبارتند از: - دمای قالب به دمای محیط رسیده باشد زیرا هنگام گرم بسته شدن, هوای مرطوب بعد از سرد شدن قالب, روی سطح آن میعان می‌شود و زمینه خوردگی سطح قالب فراهم می‌آید. - آب داخل مسیرهای خنک‌کاری را به‌منظور جلوگیری از ایجاد زنگ‌زدگی و ریخته شُدن آن بر روی سطح قالب, باید خارج کرد. - برای جلوگیری از زنگ زدن قالب: پران‌ها را به‌سمت بیرون قرار داده و در دو سمت روغن‌های محافظ به‌صورت ی اش وی پرآن‌ها را برگردانید و قالب را ببندید.

صفحه 24:
- آخرین ضرب قالب, همراه با قالب بسته‌بندی شده و با آن؛ در انبار قرار داده شود. هنگایی که قالب رای تولید مجدد از انبار خارج می‌شود: لآن را باز كرده: مجدداً تمامی فسمت‌های سطوع جدایش در دو طرف قالب را با حلال تمیز و به وسیله پارچه نرمء تمیز کنید. این عمل باعث می‌شود تا مواد نگهدارنده غبار و ذرات ریز از روی قالب برداشته شود. اين زمان بهترین موقع برای گریس‌کاری میل راهنماء سیستم پران و کشویی‌هاست, - هنگامی که قالب دارای پرداخت بالایی است. با پارچه روی سطح قالب عوض با مواد حلال آن را بشویید و توسط هوای فشرده فیلتر شده, رسوبات و مواد زاء روی آنها برداشته و سپس با حلال تمیز و با دستمال کاغذی نرم و نمد سطح آن را پاک مراقب باشید که بهدلیل کرد و غبار روی پوست انگشتان, دستمال کاغذی, نمد و یا وزش بر روی سطح قالب

صفحه 25:
بازرسی های دوره‌ای ازرسی قالب قبل از نصب قالب و بعد از خروج آن از ماشین تزریق, انجام می‌شود. در بازرسی‌ها باید به اشکالات جزیی| توجه شده و برای برطرق کردن آنها برنامه‌ریزی شود. این نوع تعمیرات. توسط سرپرست اپراتورها یا اشخاص باتجربه | در واحد قالب‌سازی, بعد از 20000 سیکل کاری یا هر 10 روز تولید انجام می‌شود. همچنین می‌توان در پایان هر بازه | تولیدی, به‌ترتیب اولویت آن را انجام داد. در بررسی قالب باید به تمامی آسیب‌های جزیی دقت کرده و اقدام به اصلاح آن کرد. - به هرگونه قطعات ناپدید شده یا شکسته دقت کنید. آنها باید مجدداً تأمین يا ساخته شده و روی قالب نصب شوند. - تمامی اجزای قالب باید با حلال رقیق شسته شود تا پلیسه‌ها و روغن‌های باقی‌مانده از اجرای فرایند توا - مسیرهای خروح هوای دور تا دور محفظه باید کنترل شوند. - كلية برانها بايد كنترل شوند پرآن‌هایی که پیچیده پا شکسته‌اند, باید تعویض شوند. , از بين برود.

صفحه 26:
- قطعات شکسته باید تعویض شوند. - فنر برگشت صفحه پران باید بازدید شود. - حراش‌هایی که حین تولید بر روی سطح قالب به‌وجود آمده‌اند, بايد تعمير و بازسازی شوند. - پلیسه‌ها باید کاهش یابند. ا 9 که در آیند- موردبررسی و بازرسی قرار گیرند» باید یادداشت کوند. 0033 تا از استفاده بیش از حد با خوردگی زیاد و ژودرس قالب ابتاكار انلك. هَزينه تعميرات انجام شدهء بس از يك بازه زمانى از کارکرد فا 0-5 212 0 الک ‎calle‏ و توليدكننذ» شرار كيرد تا در صورت نيازء برای تعمیرات اساسی با ساخت مجدد آن اقدام شود.

صفحه 27:
تعمیرات عمومی ‎pest‏ و بايد سس از هر 100000 ضرب و با براساس نظر سرپرست تولید و توسط قالبسازی ماهر انجام پذیرد. ‏- تمامی صفحات را جدا کرده و تمیز کنید. توجه کنید که سطوح دارای پولیش بالاء نباید با حوله يا مواد زبر» مالش داده شوند. آنها را باید با حلال به‌صورت اسپری شسته و یا هوای فشرده و فیلتر شده» مواد اشغال و زائد روی آنها را برداشته و سپس با حلال رقیق تمیز و استفاده از نمد يا دستمال کاغذی تمیز کرد. مراقب باشید که گرد و غباری زوی دست, دستمال کاغذی و یا درون هوای فشرده نباشد. این امر باعث به‌وجود آمدن خراش/بر روي سطح قالب خواهدشد. - تمامی اجزای قالب را از نظر میزان سایش مورد بررسی قرار دهید. هرگونه فرسایش از حد را یادداشت و بررسی کرده و در صورت لزوم» تعمیر یا تعویض کنید. ‏- سطوح محفظه قالب را از نظر وجود حفره یا دیگر علائم ناشی از خوردگی یا اشتبا تصعیع» برزسی و منظم کنید. ‏- تمامی اجزای متحرک را روغن‌کاری کنید. برای این کار از روانکار مناسب برای تمامی اجزای متحرکی که با محلتشکیل جنس تماس دارند, استفاده کنید.

صفحه 28:
مسیرهای خروج هوا را از نظر عمق, پهنا و طول کنترل کرده و به‌منظور تعمیر» بررسی کنید. خروخ هوای نامناسب باعث مشکلات پرشدن, افزایش فشار تزریق, سوختگی مواد و مى شود. - اورينكهاء واشرهای آب‌بندی و ۲۵۴ 25و را از لحاظ یکنواختی و پارگی کنترل کرده و لیستی از واشرهای آب‌بندی‌های موردنیاز ‎arg? Ly‏ و یک دست از آنها را به‌عنوان قطعات یدکی در انبار ها ان جواره رادر ضورت تیار باید سریعاً تعویض کنید. تمامی تیزرهای خنک‌کاری تحت فشار باید تست شوند تا نشتی و دبی جریان خرهچی فابل عبور آنهاء کنترل شود. مسیرهای خنک‌کاری دارای رسوب را باید با محلول‌های ر: لت وشو کرو و گرفنگی آنها را باز کرد. در ضورت لزوم باید آنها را با دریل ‎Dane‏ ‎BRS‏ - پران‌ها را از لحاظ هم‌راستایی عملکرد با صفحه پران, کنترل کنید. ‎nel emer‏ ار دار با بیضی بودن, بررسی کنید. در صورت نیاز به تعمیر - 1 1 3 . ردن | شورانت کاری. تعبیر فرم سوراخ را برطرف کرده و با از یک پران کرک رآ فاد کت 2 بن هس توانيد محل بران را تفيير داده و سوراخ مربوطه را مسدود كنيد

صفحه 29:
بون‌های راهنیای صفحه پران را از لحاظ سایش کنترل کرده و فنرهای برگشت صفحه پران را از نظر و خستگی و بررسی کنید. 10 35 که انا عملیات سطحی شده انجام شده بر روی اجزای قالب ‎poled)‏ ‎electro plate‏ گرین, پولیش) ساییده, کنده یا تخریب نشده باشند. - بررسی کنید که تغییر سیستم راهگاهی (دهانه, راهگاه و ...) از نظر جابجایی یا تغییر ابعادی نیاز به اصلاح نداشته باشد. - تعامى فترهای صفحه پران» پس از هر 50000 ضرب باید تعویض شوند.

صفحه 30:
چک لیست بازرسی قالب 1 پایه قالب 2. راهنمای قالب 3 موقعیت‌دهنده کشویی 4 برگرداننده کشویی به عقب 5 لقی يا بازی موقعیت دهنده کشویی 6 قلاویز روی صفحات 7 علکرد صفحه پران 8 . فضای حرکت صفحه پران و فنرهای فشار برگرداننده آن 9. حركت صفحه بران به جلو و غقب 0. پس پران

صفحه 31:
1 محل قرارگیری سیلندر 2 محل ورودی خروجی سیلندر 3. عملکرد سوئیج اطمینان 4 کشویی‌هاء عملکردشان, آببندی آنهاء نگهدارنده اتصالات آب و سوئیج اطمینان 5. بين كج از نظر خمش 6 سوراخ‌های موقعیت‌دهنده کشویی 7. ارتفاع راهگاه گرم 8 قطر نازل گرم و شیب آن 9 راهگاه کش 0. راهگاه: ابعاده خروج هواء شعاع محل‌های تغییر مسیر و صافی سطح 1 مناسب بودن پرداخت اسپرو 2 مناسب بودن قطر اسپرو

صفحه 32:
23 24 25 26 27 28 29 30 1 32 33 34 35 رینگ مرکزیاب ارتفاع و قطر آن برداخت يجقطه پرداخت سنبه (کر) پین‌های سنبه از نظر خمش مسیر خروج هواء عمق, ابعاد و موقعیت آن نوع دهانه» ابعاد» پرداخت دهانه تونلی و شکل دهانه تونلی میل راهنماها از نظر خمش زاویه قفل قالب قطر قلاب و فیکسچر بلندکننده قالب حکاکی بالای قالب اتصالات حرارتی کنترل ترموکوپل و هیتر

صفحه 33:
5-کنترل مسیر هوای فشرده» شیر جک و ... 6 ی | فشار جربان و دمای قالب ای ور ود < حروح آب و شماره قالب 38 صحت کنترلر راهگاه گرم و مشخص بودن نحوه سیم‌بندی قالب 9 . اتصالات سیستم هیدرولیک 0 دستورالعمل تقسیم‌کننده جریان روغن 1 دستورالعمل برداشت قطعه 2 یدکی هیترها 3 مشخصات هر محفظه 4 کد مشخصه داخلی 45 علائم مشخصه قالب 6. تاريخ قالب

صفحه 34:

صفحه 35:
1. http://www.tetramold.com/Mold%Maintenance%20Program.pdf (Mold Maintenance Program) 2. MAGNA STEYRaS 1 a bog: yo Injection Tools / Moulds Standard

16,000 تومان