صفحه 1:
) yy ۳ ۱ ) ۳ i i \ KX

صفحه 2:
خب ۱7 تعریف نظارت مدیریتی: فرآيندي است براي حصول اطمینان از اينکه فعاليتهاي انجام شده با فعالیت هاي برنامه‌ریزی شده مطابقت دارد. ((بين آنجه كه هست و آنجه بايد باشد)) 2 بر اساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 3:
3 فرآیند نظارت اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 4:
تعیین استانداردها: استانداردها معيارهاي ويژه‌اي براي سنجش عملکرد آینده سازمان‌اند. مدیران تولیت دارند هدفها و برنامه‌هاي سازماني را به استانداردهاي قلبل سنجش و 4 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 5:
خب ۱7 انواع استانداردها: 1)استانداردهاي کمي: کمیت. مقدار. تعداد و زمان مورد نظر را نشان مي‌دهد. 2استانداردهاي کیفی: این استانداردها بر کیفیت تولیدات یا خدمات نظر دارد و مطلوبیت آنها را تعیین مي‌کند. 5 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 6:
سنجثر عملکرد: وقتى استانداردها معين شدند. مديران بر اساس قاعدهاي منظمء بايد فرآيندي را براي سنجش عملكرد زيردستان تنظيم كند. 6 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 7:
خب ۱7 مقایسه عملکرد با استانداردها: مديران هنكام مقایسه عملکرد با استانداردهاء قضاوت خود را به کار مي‌گیرند. آنان بايد علت پایین تر با بالاتر بودن سطح عملکرد از استاندارد را بدانند. 7 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 8:
بعد از اينكه مديران عملكرد را با استانداردها مقایسه کردند باید اقداماتي را به عمل آورند. 8 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 9:
خب ۱7 ])اقدام اصلاحی: وقتی انجام می‌شود که مغایرتی بین عملکرد و استاندارد مشاهده شود و بخواهند عملکرد سآزمانی را در جهت استانداردها پیش ببرند. 2)تائید عملکرد: اگر عملکرد مطلبق استاندارد یا بلاتر از آن باشد مدیران بلید موفقیت را تائید کنند و قبول داشته باشند. 3)تغییر استانداردها: اگر عملکرد سازمانی همیشه بیشتر یا کمتر از استانداره ناشد مدیران باید تغییر استانداردها را مورد بررسي قرار دهند. 9 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 10:
سطوح نظارت: 1)نظارت راهبردي 2)نظارت راهكاري 3)نظارت عملياتي 10 پر اساس کتاب مباني سازمان ومدیریت طاهره فيضي.

صفحه 11:
نظارت راهبردی: فرآیندی است که اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌هاي راهبردي بلند مدت سازمان را تضمین مي‌کند. لین نوع نظارت که مسئولیت آن بر عهده مدیریت عللي است. چارچوبی بلند مدت دارد. 11 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 12:
نظارت راهکاري: فرآيندي است که اجراي موفقیت‌آمیز برنامه‌ها را در سطح واحدهاء با توجه به عوامل وییه داخلي و خارجي که بر چنین برنامه‌هايي تاثیر دارند. تضمین مي كند. مدیریت مسئول کنترل راهكاري است. 12 بر اساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 13:
نظارت عملیاتی: فرآيندي است که اجراي موفقیت‌آمیز برنامه‌هاي عملياتي روزانه را با ارزيابي فعاليت‌هاي داخلي مورد نظر تضمین مي‌کند. مدیران خط اول مسئول نظارت عملیاتی‌اند. 13 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 14:
‎Dols‏ ی شا

صفحه 15:
15 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 16:
نظارت آینده‌نگر: مطلوبترین نوع نظارت آینده‌نگر است. که ملنع بروز مسائل پيش‌بيني شده شود. اين نوع نظارت قبل از وقوع هر فعالیت صورت مي‌گیرد آینده‌نگر داده مي‌شود و بر اساس داده‌ها صورت می‌گیرد. منظور از این نظارت کاهش اشتباهات و به حداقل رساندن اقدامات اصلاحی است. 16 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 17:
خب ۱7 همانطور که از نامش پیداست. زملني اجرا مي‌شود که فعاليتي در حال انجام شدن است. وقتي نظارت هنگام اجراي كاري اعمال شود. مدیریت مي‌تواند مشکلات را قبل از اينكه يرهزينه شود حل کند. 17 بر اساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 18:
+ ‏وي‎ 2 ew oe ‏نظارت گدشته‌نگر:‎ ‏نظارت گذشته‌نگر بعد از هر اقدامي به عمل مي‌آید و وابسته به بازخورد است. در‎ لین نوع نظارت. بازده سازمان کنترل مي‌شود تا اطمینان حاصل شود ‎Glee AS‏ استانداردهاي تعیین شده است. 18 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 19:
خب ۱7 مزیت نظارت گذشته‌نگر: 1)اطلاعات معني‌داري درباره چگونگي تاثیر تلاشهاي برنامه‌ريزي در تحقق هدفها براي مدیران فراهم مي‌کند. 2)نظارت گذشته‌نگر مي‌تولند موجب انگیزش کارکنان شود. زیرا افراد مایل‌اند درباره چگونگي عملکرد خود اطلاعاتي به دست آورند و نظارت گذشته‌نگر این اطلاعات را فراهم مي‌کند. 19 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 20:
‎Ss‏ هاي نظامهاي نظارتي نادرست: 1)نظارت بیش از خد و نظارت کمتر از حد 2)نظارتهاي ناهماهنگ ‏3)عدم توانايي در تمایز نظارتها ‏20 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 21:
خب ۱7 از حد و نظارت کمتر از حد: نظارت بیش از حد مقررات افراطي را بر فعالیتها و اجراي وظلیف افراد تحمیل و آزادي عمل افراد را محدود می‌کند و نظارت کمتر از حد ممکن است به کارکنان آزادي عمل فردي بیش از اندازه‌اي اعطا شود. 21 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 22:
نظار تهاي ناهماهنگ: طراحي نظام نظارتي ناهماهنگ امکان دارد پيامهاي نامربوطي براي کارکنان بفرستد. مدیران بلید نظامهاي نظارتي خاصي طراحي کنند که موجب ترغیب رفتار مناسب کارکنان و موفقیت سازمان در بلند مدت شود. 22 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 23:
خب ۱7 تک توانايي در تمایز نظارتها: راهبردهاي نظارتي غالبا بازتاب ساختار سازماني است. تشخیص ندادن نيازهاي نظارتي در قسمتهاي مختلف سازمان موجب بروز مشکلات بسیا ياري مي‌شود. 23 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 24:
۱7 rl ويژگي‌هاي نظامهاي نظارتي كارامد: 24 1)پيوستگي با برنامه‌ريزي 2دقت 3)به هنكامي 4)تعيين حوزه اجرايي كليدي 5)عینیت 6)صرفه جويي براساس كنات مياني: انعطاف بذيري #)قابلیت درک 8معیار منطقي 0)تعیین نقاط راهبردي 1 1)تاکید بر موارد استخنا 2)جراي اقدام اصلاحي سازفان ومدیریت ظاهره فيضي

صفحه 25:
وقتي وظیفه نظارت با برنامه‌ريزي ارتباط نزديکي داشته باشد. نظام‌هاي نذ مي توانندبازخوردهايي درباره پیشرفت به سوي هدفها فراهم کنند. 25 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 26:
اگر داده هاي نظارتي دقیق نباشن به اقدامات نامناسب دست می مديران تصميمهاي ناديست اتخاذ مي‌کنند 9 26 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 27:
خب ۱7 تعيين حوزه اجرايي كليدي: براي فراهم کردن داده هاي مناسب جهت. نظارت فرآیند عملیات. مدیران زمینه هاي خاصي را که باید پيگيري شود تعیین مي‌کنند. 27 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 28:
داده‌هاي نظارتي باید به طور مستمر و به اندازه كافي براي مدیران مسئول فراهم شود و به آنان امکان دهد تا وقت باقي است اقدام سرنوشت‌سازي انجام دهند. 28 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 29:
تعیین حوزه هاي اجرائي كليدي 29 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 30:
خب ۱7 عینیت و قابل اندازه گيري: داده های نظارتی اگر ذهتی و کیفی باشند.به آسانی تمي تذانند امکان مقایسه کارکنان. واحدهاء چارچوبهاي زماني و سایر عوامل را براي مدیران فراهم کنند. 30 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 31:
صرفه‌جويي: بيك نظام نظارتي بلید از نظر اقتصادي براي اجرا مناسب و در مقلیل هزينه‌هايي که صرف.می کند متافعی دربرداشته باشد که آن را موجه جلوه دهد. 31 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 32:
انعطاف پذیری: نظارتهاي کار آمد باید برای مطابقت با تغییر نامطلوب یا استفاده از فرصتهاي جدید انعطاف پذیر باشند. 32 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 33:
قابلیت درک: نظارتهايي که به آساني درک نمي‌شوند ارزش ندارندبنابراین گاهي اوقات ضروري است که در شرایط حساس نظارت‌هاي ساده‌تري جایگزین نظارتهاي پیچیده شود. 33 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 34:
تعیین نقاط راهبردی: مدیریت نمي‌تواند بر هر فعاليتي که در سازمان اجرا مي‌شود نظارت کند. حتي اگر بتواند کلیه فعالیتها را نظارت کند. منافع حاصل از نظارت نمي‌تواند هزينه‌هاي مصرفي را توجیه کند. 34 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 35:
تاكيك بر موارد استتنا: چون مدیران نمي‌توانند بر کلیه فعالیتها نظارت کنند. باید ابزارهاي نظارت راهبردی را در جایی قرار دهند که آن ابزارها بتوانند توجه را فقط به استثناها جلب کند. 35 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 36:
خب ۱7 اجرای اقدام اصلاحی: یک نظام نظارتي کارآمد نه فقط انحرافهاي مهم از استاندارد را نشان مي‌دهد. بلکه اقدامات ضروري براي اصلاح انحرافات را نیز پیشنهاد مي‌کند. 36 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 37:
خب ۱7 انچه باید نظارت شود ,یرد ©منابع مالي 3)عمليات 4)اطلاعات 5)عملکرد کل سازمان 37 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 38:
شناسايي و استخدام افرادي که ارزشها,نگرشها و شخصیت آنان با انتظارات مدیر تطبیق مي‌کند وقتي افراد هدفهاي خاصي را بپذیرند.این هدفها موجب جهت دادن و ‎Lig‏ ‏شیوی آي که قیفن طراحي شده ابنت: با حدزيادي وظايفن را که طراحي شخص انجام مي‌دهد.سرعت اجراي کار,افرادي که با او کنش متقابل شغل دارنذ و فعاليت شابه را 1 دور دولك نؤجهي كأتكنان لخدب رثثاتهات كال قبول وغير بل توجيهي قيول را تعيين ميكند ‎iy‏ حضور فيزيكي سريرستان به عنوان عاملي براي محدوديت رفتار 3 کارکنان به کار مي رود و موجب مي‌شود که رفتار انحرافي کارکنان ‏به سرعت کشف شود ‏آموزش برنامه هاي آموزش رسمي اقدامات كاري مورد انتظار را به ‏کارکنان مي آموزد ‏فعاليتهاي رايزني رسمس و غیر رسمي کارکنان ارشد,رموز کار را ‏به زیردستان نشان مي‌دهد ‏قوانین حظ فشیهارشرح خشاغل و ساین معررات رستي اغمال ‏7 قابل قبول و رفتار الزامي را تعیین مي‌کنند ‏رايزني ‎

صفحه 39:
ارزيابي عملکرد کارکنان به گونه اي رفتار خواهند کرد تا بر اساس معيارهايي که مورد ارزبايي قرار خواهند گرفت خوب به نظر آیند پاداشهای براز را پاداشها به عنوان تقویت کننده براي تشویق رفتاري مورد انتظار و از ۲ ۳ "لین بردن رفتارهاي غیر قابل انتظار عمل مي‌کنند 39 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 40:
خب ۱7 Sloe oo et ‏نظارد‎ ae ‏براي اطمينان از اين كه این فعالیتها مطابق برنامه پیش مي رود.‎ 2کنترل کیفیت محصولات و خدمات: برای اطمینان از این که با استانداردهاي از پیش تعیین شده مطابقت دارند. 3)حفاظت و نگهداري: براي اطمینان از این که از تجهیزات سازمان به خوبي نگهداري مي‌شود. 40 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 41:
اطلاعات مدیران براي اجراي وظلیف خود به اطلاعات نیازمندند. اطلاعات نادرست. زیاده از حد و با تاخیر به طور جدي مانع موفقیت مدیران مي‌شود. 41 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 42:
خب ۱7 عملکرد سازمان: عملکرد یا اثربخشي کل سازمان. به طور منظم توسط گروههاي زیر ارزيابي مي‌شوند: 1)مدیران 2مشتریان و ارباب رجوع 3تحلیل گران اوراق بهادار 4)سرمایه گذاران مستعد 5)وام دهندگان و عرضه کنندگان 42 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 43:
تعریف داده: داده ها واقعیتها. اندیشه‌ها یا مفاهیمی هستند که به شکل خام جمع‌آوری و ذخیره شده‌اند. داده‌های سازمانی می‌تولند شامل هر موضوعی از مبلغ فروش. اسامي مشتریان و مانند آنها گرفته تا بروشورهاي توليدي رقیبان باشد. 43 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 44:
تعریف اطلاعات: اطلاعات انتيجه پردازش» ارتباط دادن, یا خلاصه کردن داده‌هاي خام براي پدید آوردن دانش وآگاهی است. 44 بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 45:
آخرين موجودي چقدر انت؟ 3 تومان اضافه 45 پردازش داده هاي خام تبدیل ‎bool‏ به اطلاعات بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 46:
خب ۱7 ويزكي اطلاعات ,مفيد: 46 2)به هنگام باشد. 3کامل باشد. ‎Beeld‏ باشد. 5)مختصر باشد. بر اساس کتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 47:
جریان اطلاعات سازماني: سازمانها داده‌ها را از منلبع متعددي مانتد مشتریا کالاها و خدمات سازمان و داده‌هاي خارجی در حوزه اقتصاد. بازار و مانند آنها ان» رقيبان» عملیات داخلي و جمع‌آوري مي‌کند و لين داده‌ها در سازمان پردازش و به صورت اطلاعات در مي‌آید. 47 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 48:
48 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 49:
خب ۱7 چگونگی استفاده مدیران از اطلاعات: 1)استفاده ازاطلاعات در برنامه‌ريزي 2)استفاده از اطلاعات در سازماندهی 3استفاده از اطلاعات در هدایت 4)استفاده از اطلاعات در نظارت وه بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 50:
خب ۱7 استفاده از اطلاعات در برنامه‌ریزی: برنامه‌ريزي مستلزم اطلاعاتي درباره محیط و تواناييهاي سانمان است. با اين اطلاعات عدیران می‌توانند اهداف سازمان را در نتطوح تختلف تعيين و برنامه‌هاي مناسب براي تحقق این اهداف تنظیم کنند. 50 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 51:
استفاده از اطلاعات در سازماندهی: ساختار سازماني و اطلاعات ارتباط نزديكي با هم دارند و يكي از عوامل مهم در طراحي ساختار سازماني امکان ایجاد جریان سریع و آسان اطلاعات بین سطوح مختلف سازماني 51 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 52:
استفاده از اطلاعات در هدایت: مدیران براي رهبري درست کارکنان‌ایجاد انگیزش در آنان و برقراري ارتباط صحیح در سازمان به اطلاعات دقیق, به‌هنگام» مربوط. و کامل و به اندازه نیاز دارند. 52 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 53:
خب ۱7 استفاده از اطلاعات در نظارت: اطلاعات اساس اجراي موثر نظامهاي نظارتي مدیریت است. فرآیند نظارت به عنوان تعیین استانداردهاء اندازه گیری عملکرد واقعی, مقایسه عملکرد واقعی با استانداردها اقدام بر اساس نتایج است. 53 بز آساس کتات مناني سازفان ومدیرنت طاهره ‎pied‏

صفحه 54:
نظارت در اسازمان بزر \ اسطوح نظارت | مديريتي راهكاري 54 لژگيهاي نظامهاي ويژگيهاي نظامها ‎jae ls‏ نظارتي نادرست عملياتي ري فقن ‎eed Dipl ogy» 2‏ طاهره فيضي ‎oo‏ مالي ‎ ‎ ‎ ‎ ‏حال بلاطتو ‏نظامهاي اطلاعاتي وان ‏اطلاعات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

فصل ششم نظارت 1 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعريف نظارت مديريتي: فرآيندي است براي حصول اطمينان از اينکه فعاليتهاي انجام شده با فعاليت هاي برنامه‌ريزي شده مطابقت دارد. ((بين آنچه که هست و آنچه بايد باشد)) 2 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي مرحله 1تعيين استانداردها مرحله 2سنجش عملکرد مرحله 3مقايسه عملکرد با استانداردها مرحله 4 اقدام تغيير استانداردها 3 فرآيند اقدام اصالحي تائيد عملکرد نظارتبر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعيين استانداردها: استانداردها معيارهاي ويژه‌اي ب88راي س88نجش عملک88رد آين88ده س88ازمان‌اند .م88ديران مسئوليت دارند هدفها و برنامه‌هاي سازماني را به استانداردهاي قاب88ل س88نجش و مناسب تبديل کنند. 4 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي انواع استانداردها: )1استانداردهاي کمي: کميت ،مقدار ،تعداد و زمان مورد نظر را نشان مي‌دهد. )2استانداردهاي کيفي: اين استانداردها بر کيفيت توليدات يا خدمات نظر دارد و مطلوبيت آنها را تعيين مي‌کند. 5 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي سنجش عملکرد: وقتي استانداردها معين شدند ،مديران بر اساس قاعده‌اي منظم ،بايد فرآيندي را براي سنجش عملکرد زيردستان تنظيم کند. 6 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي مقايسه عملکرد با استانداردها: مديران هنگام مقايسه عملکرد با استانداردها ،قضاوت خود را به کار مي‌گيرند .آنان بايد علت پايين تر يا باالتر بودن سطح عملکرد از استاندارد را بدانند. 7 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي اقدام کردن: بعد از اينکه مديران عملکرد را با استانداردها مقايسه کردند بايد اقداماتي را به عمل آورند. 8 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي انواع اقدامات برحسب شرايط مورد نياز: )1اقدام اصالحي: وقتي انجام مي‌شود که مغايرتي بين عملکرد و استاندارد مشاهده شود و بخواهند عملکرد سازماني را در جهت استانداردها پيش ببرند. )2تائيد عملکرد: اگر عملکرد مطابق استاندارد يا باالتر از آن باشد ،مديران بايد موفقيت را تائيد کنند و قبول داشته باشند. )3تغيير استانداردها: اگر عملکرد سازماني هميشه بيشتر يا کمتر از استاندارد باشد م88ديران بايد تغيير استانداردها را مورد بررسي قرار دهند. 9 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي سطوح نظارت: )1نظارت راهبردي )2نظارت راهکاري )3نظارت عملياتي 10 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت راهبردي: فرآيندي است که اجراي موفقيت‌آميز برنامه‌هاي راهبردي بلن88د م88دت س88ازمان را تضمين مي‌کند .اين نوع نظارت که مسئوليت آن بر عهده مديريت عالي اس88ت، چارچوبي بلند مدت دارد. 11 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت راهکاري: فرآيندي است که اجراي موفقيت‌آميز برنامه‌ها را در سطح واح88دها ،ب88ا توج88ه ب88ه عوامل ويژه داخلي و خارجي که ب88ر چ88نين برنامه‌ه88ايي ت88اثير دارن88د ،تض88مين مي‌کند .مديريت مسئول کنترل راهکاري است. 12 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت عملياتي: فرآيندي است که اجراي موفقيت‌آميز برنامه‌هاي عملياتي روزانه را با ارزيابي فعاليت‌هاي داخلي مورد نظر تضمين مي‌کند .مديران خط اول مسئول نظارت عملياتي‌اند. 13 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي کاري انجام نمي‌شود آري کاري انجام نمي‌شود آري مغايرت قابل قبول است آري استاندارد قابل قبول است علت مغايرت تعيين مي‌شود عملکرد اصالح مي‌شود 14 آيا با استاندارد تطبيق مي‌کند مقايسه عملکرد واقعي با استاندارد سنجش عملکرد واقعي استاندارد تجديد نظر مي‌شود فرآيند نظارت بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي استانداردها هدفها بازده نظارت گذشته‌نگر رفع مشکالت بعد از وقوع داده فرآيند عمليات نظارت همزمان رفع مشکالت نظارت آينده نگر هنگام وقوع انواع نظارت 15 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي پيش‌بيني مسائل نظارت آينده‌نگر: مطلوبترين نوع نظارت آينده‌نگر است ،که مانع بروز مسائل پيش‌بيني ش88ده ش88ود. اين نوع نظارت قبل از وقوع هر فعاليت صورت مي‌گيرد آينده‌نگر داده مي‌شود و بر اساس داده‌ها صورت مي‌گيرد .منظور از اين نظارت ک88اهش اش88تباهات و ب88ه حداقل رساندن اقدامات اصالحي است. 16 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت همزمان: همانطور که از نامش پيداست ،زماني اجرا مي‌شود که فعاليتي در حال انجام شدن است .وقتي نظارت هنگام اجراي کاري اعمال شود ،مديريت مي‌تواند مش88کالت را قبل از اينکه پرهزينه شود حل کند. 17 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت گذشته‌نگر: نظارت گذشته‌نگر بعد از هر اقدامي به عمل مي‌آيد و وابسته به بازخورد اس88ت .در اين نوع نظارت ،بازده سازمان کنترل مي‌شود تا اطمينان حاصل شود که مطابق استانداردهاي تعيين شده است. 18 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي مزيت نظارت گذشته‌نگر: )1اطالعات معني‌داري درباره چگونگي ت88اثير تالش88هاي برن88امه‌ريزي در تحق88ق هدفها براي مديران فراهم مي‌کند. )2نظارت گذشته‌نگر مي‌تواند موجب انگيزش کارکنان شود ،زيرا اف88راد مايل‌ان88د درباره چگونگي عملکرد خود اطالعاتي به دست آورند و نظ88ارت گذش88ته‌نگر اين اطالعات را فراهم مي‌کند. 19 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي ويژگي هاي نظامهاي نظارتي نادرست: ) 1نظارت بيش از حد و نظارت کمتر از حد )2نظارتهاي ناهماهنگ )3عدم توانايي در تمايز نظارتها 20 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت بيش از حد و نظارت کمتر از حد: نظارت بيش از حد مقررات افراطي را بر فعاليتها و اجراي وظايف افراد تحميل و آزادي عمل افراد را محدود مي‌کند و نظ88ارت کم88تر از ح88د ممکن اس88ت ب88ه کارکنان آزادي عمل فردي بيش از اندازه‌اي اعطا شود. 21 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارتهاي ناهماهنگ: طراحي نظام نظارتي ناهماهنگ امکان دارد پيامه88اي ن88امربوطي ب88راي کارکن88ان بفرستد .مديران بايد نظامهاي نظارتي خاصي طراحي کنند که موجب ترغيب رفتار مناسب کارکنان و موفقيت سازمان در بلند مدت شود. 22 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي عدم توانايي در تمايز نظارتها: راهبردهاي نظارتي غالبا بازتاب ساختار سازماني است .تشخيص ندادن نيازهاي نظارتي در قسمتهاي مختلف سازمان موجب بروز مشکالت بسياري مي‌شود. 23 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي ويژگي‌هاي نظامهاي نظارتي کارآمد: )1پيوستگي با برنامه‌ريزي )2دقت )3به هنگامي )4تعيين حوزه اجرايي کليدي )5عينيت )6صرفه جويي 24 )7انعطاف پذيري )8قابليت درک )9معيار منطقي )10تعيين نقاط راهبردي )11تاکيد بر موارد استثنا )12اجراي اقدام اصالحي بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي پيوستگي با برنامه‌ريزي: وقتي وظيفه نظارت با برنامه‌ريزي ارتباط نزديکي داشته باشد ،نظام‌ه88اي نظ88ارتي مي توانند بازخوردهايي درباره پيشرفت به سوي هدفها فراهم کنند. 25 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي دقت: اگر داده هاي نظارتي دقيق نباشند مديران تصميم‌هاي نادرست اتخاذ مي‌کنند و به اقدامات نامناسب دست مي‌زنند. 26 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعيين حوزه اجرايي کليدي: براي فراهم کردن داده هاي مناسب جهت نظارت فرآيند عمليات ،مديران زمينه هاي خاصي را که بايد پيگيري شود تعيين مي‌کنند. 27 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي به‌هنگامي: داده‌هاي نظارتي بايد به طور مستمر و ب88ه ان88دازه ک88افي ب88راي م88ديران مس88ئول فراهم شود و به آنان امکان دهد تا وقت باقي است اقدام سرنوشت‌سازي انجام دهند. 28 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعيين حوزه هاي اجرائي کليدي توليد 29 کيفيت بازارياب ي ميزان فروش مديريت پرسنلي روابط کار امور مالي و حسابداري هزينه هاي سرمايه اي کميت هزينه هاي فروش هزينه هزينه هاي تبليغات جا به جايي نيروي کار صورتهاي موجودي کاال جريان سرمايه موفقيت شغلي فردي موفقيت فردي فروشندگان غيبت نيروي کار نقدينگي بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي عينيت و قابل اندازه گيري: داده هاي نظارتي اگر ذهني و کيفي باشند به آس88اني نمي توانن88د امک88ان مقايس88ه کارکنان ،واحدها ،چارچوبهاي زماني و ساير عوامل را براي مديران فراهم کنند. 30 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي صرفه‌جويي: يک نظام نظارتي بايد از نظر اقتصادي براي اجرا مناسب و در مقابل هزينه‌هايي که صرف مي‌کند منافعي دربرداشته باشد که آن را موجه جلوه دهد. 31 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي انعطاف پذيري: نظارتهاي کارآمد بايد براي مطابقت با تغيير نامطلوب يا استفاده از فرصتهاي جديد انعطاف پذير باشند. 32 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي قابليت درک: نظارتهايي که به آساني درک نمي‌شوند ارزش ندارند.بنابراين گاهي اوقات ضروري است که در شرايط حساس نظارت‌هاي ساده‌تري جايگزين نظارتهاي پيچيده شود. 33 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعيين نقاط راهبردي: مديريت نمي‌تواند بر هر فعاليتي که در سازمان اجرا مي‌شود نظارت کند ،حتي اگر بتواند کليه فعاليتها را نظارت کند ،منافع حاصل از نظارت نمي‌تواند هزينه‌هاي مصرفي را توجيه کند. 34 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تاکيد بر موارد استثنا: چون مديران نمي‌توانند بر کليه فعاليتها نظ88ارت کنن88د ،باي88د ابزاره88اي نظ88ارت راهبردي را در جايي ق88رار دهن88د ک88ه آن ابزاره88ا بتوانن88د توج88ه را فق88ط ب88ه استثناها جلب کند. 35 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي اجراي اقدام اصالحي: يک نظام نظارتي کارآمد نه فقط انحرافه88اي مهم از اس88تاندارد را نش88ان مي‌ده88د، بلکه اقدامات ضروري براي اصالح انحرافات را نيز پيشنهاد مي‌کند. 36 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي آنچه بايد نظارت شود: )1افراد )2منابع مالي )3عمليات )4اطالعات )5عملکرد کل سازمان 37 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تدابير کنترل رفتاري افراد گزينش شناسايي و استخدام افرادي که ارزشها،نگرشها و شخصيت آنان با انتظارات مدير تطبيق مي‌کند وقتي افراد هدفهاي خاصي را بپذيرند،اين هدفها موجب جهت دادن و هدفها محدوديت رفتار مي‌شود شيوه اي که شغل طراحي شده است ،تا حد زيادي وظايفي را که طراحي شخص انجام مي‌دهد،سرعت اجراي کار،افرادي که با او کنش متقابل شغل دارند و فعاليتهاي مشابه را تعيين مي‌کنند دوره توجيهي کارکنان جديد،رفتارهاي قابل قبول و غير قابل دوره قيول را تعيين مي‌کند توجيهي حضور فيزيکي سرپرستان به عنوان عاملي براي محدوديت رفتار سرپرستي کارکنان به کار مي رود و موجب مي‌شود که رفتار انحرافي کارکنان مستفيم به سرعت کشف شود آموزش برنامه هاي آموزش رسمي اقدامات کاري مورد انتظار را به کارکنان مي آموزد رايزني فعاليتهاي رايزني رسمس و غير رسمي کارکنان ارشد،رموز کار را به زيردستان نشان مي‌دهد قوانين،خط مشيها،شرح مشاغل،و ساير مقررات رسمي اعمال رسميت قابل قبول و رفتار الزامي را تعيين مي‌کنند 38 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي ارزيابي عملکرد کارکنان به گونه اي رفتار خواهند کرد تا بر اساس معيارهايي که مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت خوب به نظر آيند پاداشها به عنوان تقويت کننده براي تشويق رفتاري مورد انتظار و از پاداشهاي سازماني بين بردن رفتارهاي غير قابل انتظار عمل مي‌کنند 39 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت عملياتي: )1توليد: براي اطمينان از اين که اين فعاليتها مطابق برنامه پيش مي رود. )2کنترل کيفيت محصوالت و خدمات: براي اطمينان از اين که با استانداردهاي از پيش تعيين ش88ده مط88ابقت دارند. )3حفاظت و نگهداري: ب88راي اطمين88ان از اين ک88ه از تجه88يزات س88ازمان ب88ه خ88وبي نگه88داري مي‌شود. 40 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي اطالعات مديران براي اجراي وظايف خود به اطالعات نيازمندند .اطالعات نادرست ،زياده از حد و با تاخير به طور جدي مانع موفقيت مديران مي‌شود. 41 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي عملکرد سازمان: عملکرد يا اثربخشي کل سازمان ،به طور منظم توسط گروههاي زير ارزيابي مي‌شوند: )1مديران )2مشتريان و ارباب رجوع )3تحليل گران اوراق بهادار )4سرمايه گذاران مستعد )5وام دهندگان و عرضه کنندگان 42 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعريف داده: داده ها واقعيتها ،انديشه‌ها يا مف88اهيمي هس88تند ک88ه ب88ه ش88کل خ88ام جمع‌آوري و ذخيره شده‌اند .داده‌هاي سازماني مي‌تواند شامل هر موضوعي از مبل88غ ف88روش، اسامي مشتريان و مانند آنها گرفته تا بروشورهاي توليدي رقيبان باشد. 43 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي تعريف اطالعات: اطالعات نتيجه پردازش ،ارتباط دادن ،يا خالصه کردن داده‌هاي خام براي پديد آوردن دانش وآگاهي است. 44 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي آخرين موجودي چقدر است؟ 63تومان اضافه برداشت پردازش داده هاي خام دريافت 613 تومان پرداخت 500 تومان دريافت 300 تومان دريافت 750 تومان1000 دريافت تومان دريافت 250 تومان دريافت 150 تومان موجودي 500 تومان تبديل داده‌ها به اطالعات 45 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي ويژگي اطالعات مفيد: )1دقيق باشد. )2به هنگام باشد. )3کامل باشد. )4مربوط باشد. )5مختصر باشد. 46 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي جريان اطالعات سازماني: سازمانها داده‌ها را از منابع متعددي مانند مش88تريان ،رقيب88ان ،عملي88ات داخلي و کاالها و خدمات سازمان و داده‌هاي خارجي در حوزه اقتصاد ،بازار و مانند آنها جمع‌‌آوري مي‌کند و اين داده‌ها در سازمان پردازش و به ص88ورت اطالع88ات در مي‌آيد. 47 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي دولت و موسسه هاي عموم مردم ذينفعان اعضاي سازمان قانون گذار تفسير اقدام توزيع(انتشار) بازده پردازش مجموعه داده ها دادهاي خار جي در حوزه اقتصاد، رقيبان کاالها عمليات داخلي و خدمات سازمان بازار و غيره 48 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي مشتريان چگونگي استفاده مديران از اطالعات: )1استفاده ازاطالعات در برنامه‌ريزي )2استفاده از اطالعات در سازماندهي )3استفاده از اطالعات در هدايت )4استفاده از اطالعات در نظارت 49 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي استفاده از اطالعات در برنامه‌ريزي: برنامه‌ريزي مستلزم اطالعاتي درباره محي88ط و تواناييه88اي س88ازمان اس88ت .ب88ا اين اطالعات م88ديران مي‌توانن88د اه88داف س88ازمان را در س88طوح مختل88ف تع88يين و برنامه‌هاي مناسب براي تحقق اين اهداف تنظيم کنند. 50 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي استفاده از اطالعات در سازماندهي: ساختار سازماني و اطالعات ارتباط نزديکي با هم دارند و يکي از عوامل مهم در ط88راحي ساختار سازماني امکان ايجاد جري8ان س88ريع و آس8ان اطالع8ات بين س8طوح مختل8ف سازماني است. 51 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي استفاده از اطالعات در هدايت: مديران براي رهبري درست کارکنان،ايجاد انگيزش در آن88ان و برق88راري ارتب88اط صحيح در سازمان به اطالعات دقيق ،به‌هنگام ،مربوط ،و کامل و به اندازه نياز دارند. 52 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي استفاده از اطالعات در نظارت: اطالعات اساس اجراي موثر نظامهاي نظارتي مديريت اس88ت .فرآين88د نظ88ارت ب88ه عنوان تعيين استانداردها ،اندازه گيري عملکرد واقعي ،مقايسه عملکرد واقعي با استانداردها اقدام بر اساس نتايج است. 53 بر اساس كتاب مباني سازمان ومديريت طاهره فيضي نظارت اطالعات ابزارهاي غيربودجهاي ابزارهاي نظارت نظارت ابزارهاي بودجهاي و چگونگي استفاده نظارت موثر نظارت در سازمان ويژگيهاي نظامهاي نظارتي نادرست سطوح نظارت آنچه بايد نظارت ويژگيهاي نظامهاي شود نظارتي كارآمد نظامهاي اطالعاتي افرا د عملكرد سازمان منابع مالي مديريتي راهكاري 54 مديران از ويژگيهاي اطالعات اطالعات مفيد دادههاي اطالعات و انواع نظارت عملياتي جريان اطالعات اطالعات عمليا ت گذشتهن گر همزما آيندهنگ ن ر ومديريت طاهره فيضي سازمان كتاب مباني بر اساس مطالب خالصه نمودار

62,000 تومان