سایرتحقیق و پژوهش

نظارت و ارزیابی براهداف برنامه های ورزشی

29 صفحه
481 بازدید
09 بهمن 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
نظارت و ارزیابی ورزشى اهداف جسمانى اهداف مهارتى اهداف اجتماعى عاطفى تجزیه و تحلیل اهداف و برنامه های سالانه , ارائه:

صفحه 3:
مهد مه i a ‏اهداف بلند مدت و با ارزش تربیت بدنی و ورزش, عمدتا روی شکوفایی و پرورش‎ ‏استعدادهای مختلف همه افراد استوار است. جنبه های جسمانی. مهارتی. شناختی‎ ( ‏اجتماعی و عاطفی در بر گیرنده اهداف متعللی و سازنده ای هستند که تربیت بدنی و‎ ‏ورزش می کوشد با برنامه ریزی های فرهنگی - ورزشی در مسير نيل به آنها گام‎ ‏به سالها پلاش و زرناهه ریزی نار درد با‎ Calla) Mn Cea iss ‏بدا يدرك‎ ‏شاهد حضور جوالتی سالم. شاداب. اجنماهی. آگاه و متخصص باشیم. با لین امید كه‎ ‏تجارب ورزشی - فرهنگی بتولند پیامدهای مثبت و مفیدی را در رگ اجتماعی شرکت‎ ‏کنند گان ایجاد کند.‎ 4 6

صفحه 4:
3 اگر جه بخشی از لین اهداف را عی توان در ردیف اهداف سالیانه قرار داد. ولی با اين وجود اندازه گیری و ارزیلبی لین اهداف به عنوان پیآمد و نتلیج برنامه ها مسئولیتی بسیار دشوار در حوزه تربیت بدنی و ورزش است. بنابرلین مهمترین و بهترین راه برای اطمینان از حصول به لین اهداف عالی. نظارت و ارزیلبی بر فرآیند مطلوب و سازنده برنامه ها است. زیرا از طریق حفظ اصول فرهنگی و ارزش های اجتماعی - ورزشی با تأکید بیشتر بر مشارکت فعال و کسب نشاط می توان امیدوار بود که فرآیند و روند اجرای برنامه هابه سمت اهداف انسانی. اجتماعی و اخلاقی حركت عى کند. اگر چه نظارت و ارزیلبی بر اهداف بلند مدت. نیز از راه نظارت و ارزیلبی بر فرایند اجرای برنامه ممکن است بود و با اينکه ابزارهای استانداردی نیز در داخل کشور لبا انطباق فرهنگی) وجود ندارد ولی در لين فصل روش هلیی برای نظارت بر اهداف بلند مدت و اهداف مهارتی کاملا تخصصی است و در هر رشته نیازبه آزمونهای مختلفی است تا مربیان‌با بتوانند روند رشد و پیشرفت مهارت های ورزشی ورزشکاران را برآورد کنند. Zt

صفحه 5:
دول ۰۱-۱۰ چتیه‌های مختلف تظارت یر اعدا اف یلند مت قرییت‌یدنی و ورزش

صفحه 6:
اهداف اخلاقی در اهداف اجتماعی- عاطفی قرار دارد و برای اندازه گی میزان دستیابی به لین اهداف می توان به ترتیب از ورزشکاران. مربیان. عوامل فی اجرایی نظرخواهی کرد.

صفحه 7:
برای اندازه گیری جولنی در روش پیش بینی شده است. نتلیج این اندازه گیری علاوه بر اينکه اطلاعات خوبی را برای مربی و ملیر تربیت بدنی فراهم ی اورد. امکان تجزیه و تحلیل وضعیت جسمانی ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی را نیز بر سراسر کشور ایجاد خواهد کرد .

صفحه 8:
۲ الف - کارت اما د نی 1 C A ‏میزان آمادگی‎ OT ‏این کارت حاوی آزمونهای مختلفی است که براساس‎ ‏جسمانی و حرکتی دانشجویان ورزشکاربه وسیله برای اندازه گیری و رکورد‎ ‏مربوط ب می شود. زمان اندازه گیری این عوامل پس از تمرینات تیم و قبل از‎ ‏شرکت در مسابقات ورزشی است. این کارت به مدير تربیت بدنی با‎ ‏سرپرست تیم تحویل داده و هر کدام از افراد ذیصلاح مانند: مری. مدیر و‎ ‏ارزیاب می توانند برای ارزیایبی و تجزیه و تحلیل وضعیت جسمانی‎ ‏ورزشکاران از لين کارت ها استفاده کنند عوامل آمادگی جسمانی و حرکتی‎ بسیار متنوع هستند و ازمونهای زیادی مانند ازمون های قدرت. استقامت ‎(CD)‏ / توانایی حرکتی و آزمون های قلبی- عروقی وجود دارند. =

صفحه 9:
0 C بدون تردید در عملکردهای ورزشی بسیاری از لین عوامل مهم هستند و استقامت عضلانی موضعی. استقامت قلبی- نفی. سرعت. چابکی, تعادل انعطاف پذیری. توان با توجه به ماهیت رشته ورزشی با اهداف سلامتی بلید بطور مداوم مورد ارزیابی قرار گيرند. بررسی پیش سنجش و اندازه گیری نشان می دهد که معمولا برخی از اين آزمونها از عمویت و گستردگی بیشتری برخوردار است.علاوه برلین با توجه‌به شرایط و امکانات در مناطق مختلف کشور استفاده از ابزارهای آزمایشگاهی و پیچیده مقدور نیت. بنابر لین در فرم شماره ۲۷. برخی از آزمون های ساده و میدانی برای اندازه گیری عولمل آمادگی جسمانی و حرکتی پیشنهاد شده است. ارزیاب می تواند آزمون های دیگری را شناسایی کرده وبه موارد کارت اضلفه نماید. اکنون بسیاری از پایگاه های قهرمانی و مراکز سنجش و اندازه از آزمون های مختلفی استفاده می کند.

صفحه 10:
دومین روش برای اندازه گیری و ارزیابی از وضعیت ورزشکاران و تیم های مختلف. آگاهی از نظر مرییان و ورزشکاران است. ورزشکاران بهتر از هر کسی نسبت به وضعیت جسمانی خود در گذشته و حال آگاهی دارند. بنابرلین آنهابه خوبی می- توانند میزان تأثیر برنامه های تمرینی را روی خود و تیم آنان دارد. البته برای آگاهی از وضعیت جسمانى و خركتى افراد شركث كنتده در امور فوق برنامه ورزش همگلنی و حتی ورزش قهرملنی می توان از کارت آمادگی جسمانی و نگرش سنجی استفاده کرد. فرم شماره ۲۸ و ‎۲٩‏ برای لین منظور در نظر گرفته شده است. البته اهداف مهارتی نیز در لین فرم ها مورد ارزیلبی قرار می گیرد و در صورت نیاز می توان لَن را به دو فرم مستقل تبلیل نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به منلبع معرفی شده در بخش اهداف مهارتی مراجعه کنید.

صفحه 11:
رشد و پرورش مهارت های ورزشی از اهداف اصلی مربیان تربیت بدنی و ورزش است. از طرف ديكر مربيان می کوشند اصول بازی. تاکتیک و استراتژی های مختلف را در تمرین و رقابت به ورزشکاران آموزش > این برخلاف اهداف امداگی جسمانی.اهداف مهارتی کاملا تخصصی است و در هر رشته نیاز به ازمون های مختلفی است.

صفحه 12:
اگر چه مربیان در طول تمرین و مسابقه بر وضعیت مهارتی ورزشکاران وقوف کامل دارند و بسیاری از آزمونهای مهارتی نیز بر سنجش توانلیی ها و استعدادهای اولیه حرکتی یا آموزش پذیری مهارتی تأکید دارند. بنابر لین نظرخواهی از ورزشکاران و مربیان راه دیگری برای ارزیلبی مهارت ورزشی می بات آزمونهای مهارتی هنوز در داخل کشور ابداع و هنجاریابی نشده است.

صفحه 13:
‎F‏ نظارت و ارزیابی بر اهداف برنامههای‌ورزشی ‏کارت وضعیت آمادگی جسمانی و حرکتی ‏5 جنس: يسرم دغترت ‎a oe‏ اندازهگیری: ‎ws |e | mee‏ ‎oe‏ ‎١‏ كش ريك ‎et‏ ‎whan bet‏ ‎se ‎ ‎ ‎۱۷ ‏کی‎ ‎(ee) py tas] ae ‏۳ ‏| | \ هشن روي ليمكت يا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
ادامه قرم شمارء ۷۷ کارت وضعیت آمادگی جسانی و حرکتی آزمون اقدرت | ‎-١‏ أزمون كرفس وى ؟- تبرت بعت | 1300 دیا مونر)

صفحه 15:
فرم شماره ۲۸ چررسی وضعیت آمادگی جسمانی و مهارتی ورزشکارات تیم از دیدگاه مربی یا سرپرست كار ارجمند. لطفاً با استفاده از اطلاعات و تجارب خود. امکان شناخت بیشتر از ورزشکاران را فراهم آورید. از این غرم می‌توات برای ارزیابی تیم خود. سایر تیمها و یا کل ورزشکاران در مقایسه با دوره یا سال كذشته استفاده كنيد. در صورت تیاز ارزیابی وضعیت جسمانی و مهارتی را می‌توات جدا کرد. عامل ۱- قدرت عضلات بازیکنان تيم خحوب 2 قایل قیولت ضمیف 2 بسیار ضمیف! يار خوب 6 ؟- سرعت يازيكتان تيم سيار خوبت ‏ خوب 2 قایل قبولت خمیف ۲ بسیار ضمیف‌ت ۳- تمادل بازیکنات تیم بسیار خوب ‏ خوب ۲ قابل قبولت ضمیف ۲ بسیار ضمیف ۲ 4- استقامت قلیی- عروقی بازیکنان تیم بیار خوبت ‏ خوب 2 قابل قبول0© ضمیف 0 بسیار ضعيف 0 8“ توان بی‌هوازی بازیکنان تیم بسیار خوبت ‏ خوب 7 قابل قبول< ضعيف © بسیار ضمیف‌ه ۲ ‏اتمطاف پذیری بازیکنان تیم‎ “Tt ‏بسيار خوب0 خوب 7 قابل قبولج ضیف بسیار ضمیفه‎ ۷- متوسط چایکی بازیکنان تیم ۱ بسیار ‎Oe Oe hE Oe‏ بسيار ضعيفا9©

صفحه 16:
۰- رشد تاکتیک و استراتژی بازیکنان بسیار خوب" خوب 0 قابل قبول5 ضعیفت ‏ بسیار ضعیفت ۱ تأثیر برنامه تیم در افزایش مهارت‌های‌فردی و گروهی ورزشکاران بسيار خوب0 خوب 2 قابل فبول ضیف بسيار ضعيف © ‎-١١‏ تأثير كلى شركت در برنامه نيم در ميزان بيشرفت مهارت ‏بیار خوب خوب 0 قابل قبول ضعيفح بسيار ضعيف 6 17- تأثير كلى شركت در برنامه ‏ بسبار خوب0 خرب 0 قابل قبولت ضمیفت بسيار ضعيف 0 ‏6 سایر نظرات و پیشنهادات: ‎

صفحه 17:
فرم شماره ۲۹ ورزشكار عزيز. با توجه يه اوقات كرائيهايى كه براى ارتقاء وضميت جسمائى و مهارتی ‎lO Spo as‏ مارا هر شناعت پیشتر وضعیت آموزشی بر پاری فرماید. اب ارزيابى وا مى تواتيد نسيت به دوره ها سال كذشته نيز اجام دهيد, عامل ير شركت هر تمرينات تيم بر قدرت عضلاتى شنا ؟- تأثير شركت در تمرينات تيم بر صرعت شما + تير شركت هر تمرينات تيم بر استقادت قلس - عروق + تأثير شركت در تمرينات تيم بر توان باى شما تأر شركت هر تمرينات تيم بر ميزان جابكى شما - تأثير شركت در تمرينات تيم بر ميزان تعادل شما اد تأثير شركت در تمرينات تيم بر ميزان العطاف يذيرى 5 +- تأثير شركت در تمرينات تيم برافزايش ميزانا آمادگی چسمانی شا یم تمرينات تيم در آفایش مهارتها و تکیک‌های ‎wees‏ ‏١٠-تاثير‏ تمرينات تيم در افزايش داتش تاكتى استراتؤىهاى بازى أثير تمربنات تيم بوافزايش ميزان رشد مهارت هاى اغردى و كروهى شما ‎-1١‏ تأثير كلى شركت در برنامههاى تيم بر ميزان آنادگی © ساير نظرات و بمشتهادات: انمىدائم ‎I SF‏ زیاد

صفحه 18:
اهداف شناختی و رشد شناختی و ذهنی در تربیت بدنی و ورزش عبارت از آگاهی و دانشی است با شرکت در فعالیتهای ورزشی به دست می آید. آگاهی و شناختی که شرکت فعال خود در فعالیت های ورزشی به دست می آورند. صرفابه ای یادگیری و اجرای مهارت های ورزشی محدود نمی شود. بلکه آگاهی های اجتماع و عاطفی زیادی در بستر لین فعالیت ها وجود دارد. منظور اصلی از اهداف شناخت هر گونه یادگیری است که یک فرد تربیت شده جسمانی یا ورزشی در مورد جنبه. های مختلف مشارکت ورزشی اجتماعی خود به دست می آورد. اگر چه بخش زیادی از لین اهداف به قدرت شناخت. تحلیل: بصیرت و ارزیابی مربوط به اجرای مهارت های ورزشی. تمرین و رقلبت. سلامت جسمانی و بهداشت. آگاهیهای عمومی و غیره است. اما پیامدهای رولنی و عاطفی مثبت تربیت بدنی و ورزش می - تولند در اهداف موفقیت تحصیلی. شغلی و اجتماعی ورزشکاران بطور غیر مستقیم اثرگذار باشد. Oo

صفحه 19:
NE 9 اطلاعات و آگاهیهلیی که درباره توانلیی های جسمانی. اصول سلامتی و تندرستی. عادت به رفتار بهداشتی. یادگیری قوانین. اصول اجرای مهارت تاکتیک و رقلبت. آگاهی از عوامل موثر در اجرا (تغنیه خواب. خستگی. دارو عوامل رولنی و غیره درک و شناخت نقاط ضعف و قدرت بدن. آرامش برای موفقیت تحصیلی و شفلی, قوانین حرکت و مکانیک حرکت. ارزش مادی آمادگی. خدمات و تسهيلات ورزشى؛ مديريت بازى؛ درك زييلبى هم .به اجتماعى. كروهى و فرهنكى. تفكر (تجزيه و تحليل) رولبط بازى و غيره می آید. بخشی از فرآیندهای شناختی درگیر در ورزش را نشان می دهد. با ارزیابی بر اهداف ‎ee‏ و ذهنی از طریق نگرش سنجی امکان پذیر است. هر ۳۰ برای این کار در نظر گرفته شده است.

صفحه 20:
۱- شر کت در فمالیتهای ورزشی یه یادگیری پیشرفت درسی و موفقیت تحصیلی یا شغلی کمک می‌کند. غمالیتهای ورزضی در شتاسایی و عادت به اصول ۳- فمالیتهای ورزشی به شناخت تقاط ضمف و قوت جسماتی و مهارتی کمک می کند. ۶- فمالیتهای ورزشی روایط اجتماحی و گروحی را افزایش می‌دهد. ۰- قمالیتهای ورزشی درک و پیروی فرد را از قواتین اقرايش میدهد + فمالیجهای ورزشی یه درک ژیبایی و هثری فرد کمک ar ۷- قمالیتهای ورزشی هر یاه گیری مدیریت ۸- فمالیتهای ورزشی هر شناخت فرهنگی و جغراقیاس موفر است. 4- فمالیتهای ورزشی. ت استراتوی و تاکتیک بای = در موود اترات شتاختص و ذعتی مالیت‌های ورزشی

صفحه 21:
ادامه دام فرع لا 1 پررسی مان 01 به آگاهیهای ‎plas‏ ‎-٠‏ فعاليتهاى ورزشى در شناخت اهمیت تغذیه, خواب ‏و سلامتی مزثر است ‏۱- تجارب ورزشی من به رشد آگاهیهای عمومی و ورزشی منجر شده است ‏۲- شرکت در فعالیت‌های ورزشی قدرت تجزیه و تحلیل اجتماعی و رفتاری افراد و گرو هها را بالا می‌برد: ‏۳- تأثیر کلی شر کت در برنامههای تیم و مسابقات در رشد آگاهیها و معلومات مختلف ورزشی. فرهنگی و اجرایی. 14- ساير نظرات:

صفحه 22:
اهداف اجتماعی و عاطفی در بر گیرنده اهداف بسیار متنوعی مانند: رشد اخلاقی معنوی, رشد و کنترل اجتماعی. سازگاری و ثبات هیجلنی می باشد. فعالیتهای ورزشی تجارب و محر کهای اجتماعی- عاطفی زیادی را فراهم می آورد و این تجارب بر عواطف. نگرش. ارزش هاء علایق و احساسات تأثیر می گذارند. تجارب ورزشی رولبط گروهی. کنترل هیجانات. پیروی از قوائین و نظم. احساس مسئوم و فداکاری و غیره را در فرد تقویت عی کند. از طرف دیگر تجارب ورزشی لمر از رفتارهای ضد بهداشتی و نگرش منفی‌به فعالیت های جشمانی باز می موجب نگرش مثبت و ارزش گذاری مثیت به فعالیت های حرکتی و ورزشی ما شود. استفاده صحیح از اوقات فراغت را می آموزد و نهایتا بهداشت ( اجتماعی و تربیتی جوانان را به همراه دارد.

صفحه 23:
NG نظارت بر میزان دستیابی به اهداف اجتماعی و عاطنی مانند اهداف شناختی دشوار است. پیملیش و بررسی نگرش یا نظرخواهی از ورزشکاران در زمینه تأثیر شرکت در برنلمه های ورزشی بر جنبه های مختلف رشد و کنترل هیجلنی. اخلاقی. اجتماعی و تربیتی یکی از راههای اصلی نظارت بر اين اهداف می باشد. فرم شماره ۳۱ برخی از اثرات اجتماعی و عاطفی را بررسی می کند. a

صفحه 24:
گرم قنماره ‎۳٩‏ ‏پررسی اثرات اجتماعی - عاطفی شر کت در فمالیت‌های ورزشی ‎ge‏ لطفاً احساس و تگرش خود را در مورد قعالیت‌های ورزشی بیان نمایید ‎ ‏عامل وضیت ‏ييارؤياه زياد تمی‌دانم کم يسيارع ‎ ‏شرکت در برنامه‌های ورزشی و تمریض یه من 3 9 ‎o‏ ‏آوهتین مومت ‏- در پرنامه‌های ورزشی و مسایقات با افراد. ‎Nena‏ م 9 ‎a‏ ‏و روابط جدیدی آشتا می‌شوم. ‎a oe wets yy Sune ‏شرکت در‎ -* ‏خشوتت و پرخاشگری من کمک می‌کند. ‏۶- ش رکت در برتامه‌های ورژشی و مسابقات به رشد تریتی و اخلاقی من کمک می‌کند. ‏ه- هر کت هر برنام‌های ورزشی و مسابقاات به ‎e o a SPS‏ ق امزازهوسی ‎RAS op 4 on 9 CAD‏ میک ‏> شرکت در برنمه‌های ورزشی و مسابقات یه رشد و و و هو سازگاری اجتماعی من کمک می‌کند. ‏۷ شرکت در برنامه‌های ورزشی و سابقات به افزایش « وه 9 لذت و رضایت من از زتدگی کمک می‌کند. ‏ه- شکست. پیروزی و مواجهه پا آسیب‌ها در برنامه‌های و هو هط ورزشى يخشى از تجارب سازنده زندگی هستد ‏هت شیرکت در برنامه‌های ورزقی احسانی مستولیت. و 8 ه تحمل. همکاری. تواضع و دوستی را افزایش می‌دهد ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
ادامه فرع شرکت هر پرنمههای ررزشی و مساقات ‎gar‏ ‏اوزش و سودمندی است. 1 لجارب ورزشی مل آثرا دی در رشد اجتماعى ومجای من داشه است. ۳+ شرکت در هی ررزشی روایط سای من را هرد تعد ۳ شرکت در بای روزشی از سای بتانی Seeds ۱۶+ شرکت در برنمههای ورزشی از نشر آموزشی و درسي من میکاهد. 15 شرئكت هر برتمندهاى روزشى استرسهاق اببشماعى من وا كلغش مى تخد

صفحه 26:
تست و تسام ‎ea‏ ‏رنامه هاي ساليانه J Sei Se Se ‏*دیران وش هب‎ حسمانی. مهارتی. شناختی. اجتماعی. عاطفی و اخلاقی می کوشند تا بر برنامه - های سالانه با چند ساله اهدلفی را تدوین کنند. فر ‎aaa‏ ‏دوم) برای تدوین اهداف کوتاه مدت و مقطعی ورزش در نظر گرفته شده است و سطوح مختلف مدیریت ورزش ی توانند از لن استفاده کنند. پس از تکمیل فرم شماره ‎۱٩‏ و اجرای برنامه های خود در طول یک يا چند سال از فرم شماره ۳ ‎GL‏ تجزیه و به اهداف استفاده کنید. مطمثن باشيد كه لين عمل فرآيند تنظيم و تدوين اهداف در سال هاى اتى بهبود خواهد بخشید.

صفحه 27:
شساره ۱ برای پررسی و کنید. قرم شماره ۳۲ تظارت بر تدوین امداف امداف با ویژگی‌های مختلف قمالیت‌های ورزشی هم‌خوانی دارد؟ آیا تمداد احداق. کافی و پس از پایان برتامه قابل دسترس می پاشد؟ محتوا و کیقیت اهداف پس از پایان دوره قابل دسترسی هستد؟ هر تدوین اهداف یه زمان و هزیته توجه شده است؟ آیا امداف قایل اندازه‌گیری هتد؟ یا اهمیت و اولویت‌یندی احداق رعایت شده است؟ آیا امداف تلاش برانگیز و چانتی هستند؟ اختیارات قاتونی و سازمانی برای تیل به اهداف وود دارد؟ یا احداف یه وضوح و روشتی پیات شده‌اتد؟ آیا احداف کوتاه مدت يا اهداف پلند مدات پپوستگی جارده آيا احداف ‎itty‏ پررسی اضللاسعی: تقبير و ختاسایی اتسمراف دا > beh ۲- آیا اهداف یا سایر واسدهای سازماتی هماهنگ شده است» ۱۳- آیا اهداف با شرت پرستل و کارکتان تنظیم شده است۷ 4 آیا احداف چیه شرفت و حرکت رو به جلی دارند؟ هلو آیه حتنایت:عافی پزای: تین به اخدافت سيور نف ‎Sone‏ at jess ooooo ooo 0 og 0 808 set ott ارت بر تحوء تدوین اهداف از قرم شماره ۳۷ ‎wat‏ 8 0 وهم

صفحه 28:
افزم اعنمازه ۳ ارزیابی اهداف سالاته بر اساس فرم شماره ۹5 الف - فمالیت‌ها و تلاش‌های انجام گرفته برای اعداف > Sot Gans « ‏حدف دوم(‎ « ‏هدف سوم(‎ ۳ 3 ‏هدف چهارم(‎ -4 پززسی ‎ay Duar Oder‏ اخعاف پا استظاحه از مااخ‌های آنمین ‎Zod‏ 1- آي نامه به ‎et ey Sh a‏ خيرت ‎oe‏ ‎Ok Tees gan tun aati ATF‏ هزه توضیح: ۳- آیابرتامه به هدف سوم وسیده است٩ ‎Be OU‏ توضیح: یا پنامه یه هك چهارج رسیده است؟ یلی ۳ عرح توهیح: ج- مرور اهداف گذخته و پیشنهادات برای تدوین اعداف آینده:

صفحه 29:
پایان

39,000 تومان