تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۷ اسلاید معرفی نظام آموزشی سویس از مهد کودک تا پایان متوسطه دوم

mebrahim92

صفحه 1:
Switzerland

صفحه 2:

صفحه 3:
بخش آموزش اجباری بخش آموزش پس از اجبار مر و د

صفحه 4:
وظیفه ارانه خدمات پیش دبستانی بر عهده کانتون ها در چارچوب توافنمهبین کانتونی در مورد هماهنک سازی آموزش اجباری (توافق نامه هارموس)ء حضور در دو سال پیش دبستانی از سال ۲۰۱۵ اجباری می باشد. آغاز سال تحصیلی از ۳۱ ژونبه(آغاز پیز است. کودکان معمولاً ین چهار تا پنج سال سن دارند. حضور در پیش دبستنی با دوره اول یادگیری رایگان است. مراقبت از کودکان به دو بخش زیر 4 سال و بالات از 4 سال تقسیم می شود.

صفحه 5:
* مراكز مهدكودك مؤسساتى هستند كه از سه ماهتگی به طور کامل و بانیم روزه ‎(obeys‏ اشوند, مراقبت از كودكان را برعهده مى يرن زمانی که وارد مقطع ابتدایی * ارائه مراقبت های حرفه ای و وعده های غذایی * میدکودک های خانواده ای: خانواده هابی که از چند کوک به صورت ساعتی, نیم روزه با تمام روز مراقبت می کنند. * انجمن مراقبت از کودکان سوئیس(6 151120511155 ): مراقبت از کودکان در خارج از خانواده و قبل و بعد از مدرسه را پوئش فى دهد + کمیسیون بونسکو سوئیس و شبکه مراقبت از كودك سوئيس؛ بك چارچوب برای آموزش های خردسالی (سند مرجع ه لزام آود) * خودسازى و آمیختن با سایر کودکان از اصول مهم کار آنهاست. * كانتون ها ملزم به فراههم كردن مكانهابى هستند كه كود كان مى توانتد در آن زندبی کنند: بد بگرند و بازی کنند. * رشد عاطفی , اجتماعى و شناختى كود كان

صفحه 6:
* دوران پیش دستان: بخشی از آموزش اجباری است و بخشی از سطح ابتدایی را تشکیل می دهد. رشد فردی و یادگیری اجتماعی + مهارت ها از طريق تحريك محيط بازى و يادكيرى رشد مى یابد حطور در پیش دبستانی اجباری و رایگان * دو نوع سازماندهی و ترکیب با دوره ابتدایی: 6210000151260 (دو سال پیش دبستانی با سال اول دبستان همراه است ) و 1325155166 (دو سال پیش دبستانی با دو سال اول دبستان همراه است). (کلاس مختلط ستی و دو معلم متخصص پیش دبستائی و ابتدایی). * نوع سازماندهی, ادا كلاس هاء تعداد دروس در هفته, طول دروس پرعهده کانتون ها * بين 17 ۷ ۲۰ درس وجود دارد. در سال اول بین ۸ ت ۲۷ هفته, در سال دوم بین ۱۲۱ ۲۵ درس در هفته

صفحه 7:
* در زمينه طراحى برنامه هاى درسی کانون هايا با هم همكارى كرده اند يا برنامه درسى از كانتون ديكر را يديرفته اند * توافق نامه بين كانتونى در مورد هماهتك سازى آموزش اجبارى (51217205): برنامه هاى درسى هماهتتك شده و مواد آموزشى با هماهتكى در سطح مناطق هم زيان: Plan détudes omand (PER) 204} Spit 9 ‏كانتون هاى‎ ٠ ۰ ۲۱ کانون آلمانی و چند زبه: 21 «عاماعبا Plano di Studio ghey ‏کانتون‎ ۰ * معلمان در روش های تدریس آژاد هستند. موضوعات از طريق بازی, آواز و داستان آموزش داده می شود.

صفحه 8:
* به طور کلی ارزشیابی درچه بندی صورت نمی گیرد. * مشاهده کودکان یک پایه مهم برای شناخت نقاط قوت ؛ امتيازات و ضعف ها و نيازهاى كود كان * ارؤيابى بر تشويق هر كودك تمركز دارد و رشد فردى آنها را در نظر می کیرد.

صفحه 9:
* سطح مقدماتى - از جمله دو سال پیش دیستنی و 7 سال دورهابتدیی .8 سال طول مى كشد (به استثناء كانتون تيجينو #اسال). توانیی های فکری. خلاقیت ؛ جسمی و هنری و همچنین بهارتهای اساسی و هویت فرهنگی و احماس سئولیت نسبت به خود : محیط زیست : انانها و جامعد اكثريت قريب به اتفاق دانش آموزان در مدارس ابتدایی دولتی شرکت مى کنند.(ققط ۶ درصد در مدارس خصوصی) * كودكان باید در منطقه ای عه در آن زندگی می کنند بد مدرسه می روند. * در بخش های کوچک نيز كلاس هاى جندبايه داير مى شود. معلمان , والدين و در بعضى موارد روانشناسان مدارس يا خدمات بزشكى مدارس درباره سن ورود به مدرسه تصميم مى كيرفد. موضوعات را آموزش مى دهند : يا معلمان جند كروه موضوعى زميته هاى ۰ معطمان دارای سوابق آموزش عمومی : همه با موضوعی خاص را آموزش می دهند.

صفحه 10:
* معلم معمولاً به مدت دو يا سه سال با همان كلاس همراهی می کند. * معلمان متخصص اضافى براى تدريس اصلاحى و براى آموزش كودكان داراى نبازهاى ویژه * سال تحصیلی بین ۱۳۸ ۳۹ هفته دوره های تدریس هنتگی در کانتون ها مفاوت است. * در دوسال اول دبستان به طور کلی حدود ۲۵۲۱ درس در هفته برگزار می شود. از سال سوم تا ششم دیستان این دوره در یشتر موارد حدود ۲۷ ۲۰ درس * وعده غذایی ناهار

صفحه 11:
* وظیفه تدوین برنمه های درسی بر عهده کانتون ها برنامه درسی: تعریف مفاهیم آموزشی و اهداف آموزش و دوره های تدریس هفتگی در هر موضوع و کلاس * برنامه های درسی توسط پائل های خبره تهیه شده است (متخصصان ؛ متخصصان موضوع و ملمان) بس از تدوين : برنامه درسى نحت يكك روش مشاوره قرار می کیرد که در آن گروه های مختلف (انجمن های معلمان. متخصصان و غیره) می توانند در یک مهلت مشخص دربره آن انظهار نظر کنند. * بس از تجدید نظر , برنامه درسى توسط مركز كانتون اجرا مى شود.

صفحه 12:
* زمينه هاى مورد آموزش در دوره ابتدابى مطابق با موافقتنامه بين كانتونى در مورد هماهتكك سازى آموزش اجباری ‘Teaching subjects language of instruction, foreign languages (a second national language and English) including geography, history music, artistic design, textile and craft design physical education, body Areas languages Mathematics and natural Science social sciences and humanities Music art and design exercise and health

صفحه 13:
* کانتون ها مشخص می کنند که از چه روش ارزبایی استفاده کنند. * در فرایند ارزشیایی: اهداف یاگیری: عملکرد تحصیلی: رفتار با گیری؛ تگرش به کار:رفتار فردی و اجتماعی. در درجه بندی. درجه ها معمولً از ۱ ۲ متیر است ‎٩(‏ - بهترين نمره ؛ 4 - وضايت بخش ؛ زير 6 - نامطلوب). * دو بار در سال در پایان ترم * تاکید بر آزمون های عملکردی سئولان مدرسه با کادر آموزشی معمولاً سئول تصعیم نهابى در مورد انتقال هستند (والدين» مدیر و خود دانش آموز مشاوره می اشوند). در پایان دوره ابندایی به دانش آموزان کواهینامه داده نمی شود. همه دانش آموزان تحصیلات خود را تا پایان متوسطه اول ادامه می دهند.

صفحه 14:
زمینه های مورد آموزش در دوره متوسطه اول مطابق با موافقتنامه بين كانتونى در مورد هماهت سازی آموزش اجباری ‘Areas Teaching subjects languages language of instruction, foreign languages (a second national language and English, and an optional third national language), Mathematics natural Science biology, chemistry, physics, social sciences and geography, history, civic education, humanities Music art and design music, artistic design, textile and craft design Iphysical education, body and| physical education and sport health home economics, career guidance and

صفحه 15:
Various topics such as the use of information and communication technologies (ICT), education for sustainable development, health promotion, sex education, intercultural education, media education, ethics and religions may be taught as a separate subject or integrated in other subjects.

صفحه 16:
* زمينه هاى مورد آموزش در دوره متوسطه دوم مطابق با کنفرانس وزیران استانی آموزش و پرورش سوئیس The basic subjects are: ‘first language, *a second national language, a third language (a third national language, English or an ancient language), -mathematics, *biology, *chemistry, *physics, shistory, *geography, sartistic design and/or music.

صفحه 17:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان