صفحه 1:
آشناني با تحول در نظام اداري 1 نظام أموزش وبهسازى كاركنان دولث In-service training sistem سید جواد موسوی کارشناس ارشد مدیریت. برپرست گروه آموزش کارکنان دانشگاه آمیزش وبیسازی vis

صفحه 2:

صفحه 3:
اهداف دوره ‎sais‏ آشنانی با ضرورت و اهداف آموزش کارکنان بخش اول: بخش دوم: ‎٠‏ آشنائی با نظام آموزش کارکنان دولت

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
5 eho aoe را اما بهيرد سازمل ار طريق تغيير در نكرشهاء اعتفادات» ارزشهاي افراد» ساختار و فعاليتهاي سازمان كه عمدتا بر تغيير و اصلاح رفتار انسان در سازمان تأكيد دارد.

صفحه 7:
* يکي از مطمئن‌ترین و اساسي‌ترین راه‌هاي بهسازيي سازماني است. آموزش نيروي انساني علاوه بر آلن که استعدادهاي افراد را پرورش مي‌دهد» روش‌ها و فنون انجام دادن کار را بهبود مي‌بخشد» موجب کسب دانش و افزایش مهارت‌هاي شغلي مي‌شود از اتلاف منابع انساني و مالي نیز جلوگيري مي‌کند.

صفحه 8:
آموزش تجربه ای است مبتنی بر یادگیری به منظور ‎wali’‏ ‏تغييرات نسبتا ماندگار درفرد دانش . مهارت نگرش رفتار کوتاه مدت زمان

صفحه 9:
ها 5 دو ۳ که ۱ جه مهارت ۱ ري شرق ازا ود که قا 5 أن رش 2 مشکل مب 2 توسشتعة: نيا فيكت انير ناتوان اهد بود

صفحه 10:
۶ هماهنگ وهمسو نمودن کارکنان با سازمان * افزايش رضایت شغلی وبهبود روحیه کارکنان * کاهش حوادث وصایعات کاری * بهنگام سازی دانش و توانش نیروی انسانی

صفحه 11:
دحازنا ام و۱ ۲ ‎kolP tPe‏ یی اللا صوص رصان ‎BL oodiag‏

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:
عدم اعتقاد مدیر‌ان نبودن ساختار مناسب اداری نبودن انگیه بررای دوره های کوتاه مدت گرایش به شرکت در دوره های بلندمدت

صفحه 15:
vis عدم بازنكرى قوانين و مقررات مربوط به آموزش عدم توجه كافى به آموزش كا ركنان در برنامه هاى بوسنم عدم پیش بینی سازووکارهای اجرایی بسراى تحقق اهداق آموزش نبودن ضمانت اجرایی و مقررات حمايتى

صفحه 16:
مشخص نبودن الگوی طراحی نظام عدم ارتباط نظام آموزش با سایر نظامهای پر‌سنلی ‎col ae‏ گرفتن نام آموزش پا ساختار دوره ها ‎ ‏عدم جامعیت طبقه بندی دوره های آموزشی

صفحه 17:
Source: Murdick, R.G., J. &. Rose and J. R, ‏,وهای‎ 1990: Information Systoms for Rod 3rd ed. New Delhi: Prentice-Hall, Rue ‏ا‎ a

صفحه 18:

صفحه 19:
1- ماده 44 از فصل (چهارم) ‎vals‏ * * دستگاههاي دولتی مکلنند ادامه یا اجراي برناصه هاي آموزشي یا کا رآموزي مستخدمین خود را به تصويب سازمان امور اداري و استخدامي کشور)سازمان مدیریت وبرنلمه ریزی کشور) برسلنند.

صفحه 20:
* وزارتخلنه ها و موسسات دولتي مجاز نیستنسبه تشکیل موّسسه آموزشي» کلاس دوره تعليملتي و نظلير كن كه هركونه تعهد استخدامي براي دولت ابجاد كنى مبادرت ورزخد مكر آنكه قبلا موافقت سازمان باد شده را كسب نمايند . ‎ool -¥‏ £0 ا رفصل (جهارم)

صفحه 21:
۳- ماده 47ازفصل (چهارم) ‎nis‏ * استفاده از بورسهاي آموزشي خارج از کشور که به مستخدمين وزارتخانه هاو مؤسسات دولتي مشموللمين قانون تخصيص دادممي شود موکول‌به موافقت سازمان باد شده است .

صفحه 22:
ماده 150 قانون بر نامه سوم ی ال * به دستگاههاي اجرایی اجازه داده مسي شود حداکثر 1درصد از اعتبارات جاري و عمراني خود را در جهست آموزش کارکنان خود هزینه نمایند.

صفحه 23:
نظام جدید آموزش کارکنان دولت ۱۳2۰/۳۰ مورخ۲۸/۱۳/۱۳۸۰

صفحه 24:
اهداف نظام افزایش کارآنی وآثر بخشی در آرائه خدمات وبهبود میزان پاسخگوثی به مردم 2) ارتقاء سطح کیفی سرمایه های انسانی(ارتقاء سطح دانش و مهارت) 9) توسعه آگاهی عمومی کارکنان ) توانمند ساختن مدیرآن ه) آماده سازی کارکنان دولت برای ارتقاء به رده های شغلی بالاتر ) رشد فضائل اخلاقی»فزهنگ سازمانی و بهبود روابط انسانی کارکنان م ایجاد ارتباط شفاف ومشخص بین نظام آموزش کارکنان با سایر نظام ها آميزش وبیسازی vids

صفحه 25:
| اصول حاکم برنظام آموزش * اصل حاکمیت نگرش سیستمی: * علاوه برتوجه به ارتباط درونى اجا يئ نظام به ارتباط بيرونى نظام با سایم نظامهای پررسنلی انين توجه نموده است. ‎e‏ - 3 ۰ اصل توجه به شمول وفراگیسی: *دربر‌گیس نده كليه کا رکنان رسمی وپیمانی است 5 اصل حامعیت: *كليه نيازهاي آموزشي درجنبه هاي دانش ' مهارت و نكرش مورد توجه است *اصل نگررش مستممبررپیشرفتهای علمی وفناوری: *با پیش بيني دوره هاي نوآم وزي استمرارآموزش برپيشرفتهاي علمي وفناوري امکان پذیر شده است.

صفحه 26:
؟ برقرار: ی ارتباط بین نظام آموزش کا رکنا ‎Gos age uy,‏ بندى مشاغل حقوق ودستمزد وارزشيابى * ايجاد ساز وكار انكيررشى براى ترغيب كا ركنان به آموزش * محدود نمودن دوره هاى بلندمدت و ييش بينى سا زكارهايى براى استفاده ازامتیازات مترتب ب بر‌دوره های بلندمدت با ی افرادی که دز یشنم مت تحت شرایطی " دوره های کوتاه مدت را طي کرده اند. * توجه به جوانب مختلف نیازهای آموزشی کا رکنان اعم ازشخلى " فرهنگی ‏ توانائیهای عمومی ومدیرریتی

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:
۱ :انواع آموزش براساس ماهیت درنظام ‎vais‏ آموزشهاي نوآمسوزي ارائه دانش» مهارت و توسعه بینش و نگررش کا رکنان و مدیرران ببرای اولین بار در معررض اینگونه محتوا قررارمی گیررند . آموزشهاي با زآمسوزي رفع کاستی: های دانشی» مهارتی و نگرشی کا رکنان این آموزشها در امتداد آموزشهاى قبل است آموزشهاي آماده سازي بس مبنای نتأیج ارزشیایی است

صفحه 30:
دوره های آموزشی بر اساس محتو دوره توجیهی دوره تخصصي شعلي 8 دوره شغلی دوره مشترك اداري #دوره عمومی دوره بهبود مدیریت آميزش وبیسازی

صفحه 31:
دوره توجیهی ‎sais‏ 8 هدف: پایه گذاری ارتباط سالم کارمند با نظام اداری 8 محتوی:آگاهی عمومی درزمینه(نظام جمهوری اسلامی- قانون اساسی-تشکیلات دولت- نظام اداری قوانین استخدامی-اهداف سازمان -وظایف محوله حقوق- 0 ضوابط.... مدت<()ساعت آموزش وبهسازی

صفحه 32:
بر ‎tll‏ عمرس ترجيى كركال لرك ‎rik‏ میزان ساعت عنوان آموزشي (دوره پودماني ) 1 استابی با سازمان کار ومذبریت دولت جمهوزي امي ابران 0 م & ne 18 اسنانن تاهایشن عفر رات عمییرا 7 b 8 اخلاق کار وارزش هاي سازماني ‎bs‏ ‏20 شناخت کا رکنان از دستگاه متبوع خود بخش دوم le 60

صفحه 33:
اد ورهاها يآآمو زش يآ توناغیج خعمو ميا ابخشنامهاشما ره 11111؟1امو ر 1111107977 ۷

صفحه 34:
عنوان دوره مينران ساعات ديقها ‎(GV)‏ دوره‌های آموزشی گنرارش دهی 10 اساعت ؟/الف) دورءهاى آموزشى شناسابى و دستيابى به منايع اطلاعاتى (داخلى و 00 خارجی) 0 ۳اف) دورء آموزشی شناسایی واستفاده از ظر‌فیت‌های ذهنی ‎O00‏ ‏1000 10 ‏دوره آموزشی بررقرراری ارتباط موش بامحیط ودیگران‎ (aVt 10010 © /الف ) دورءآموزشیآشناییبامباحشمرتبط باتحول‌نظاماداری ‎oo‏ ‏10000 جع 110

صفحه 35:
بل دور ‎J‏ اهاي آموزن ققد الافرهتكي:ااجتماء 17

صفحه 36:
عنوان دوره میزان] ‎a‏ 1/ب) دوره هاي آموزش قرآن مجید 4 ساعت 2/ب) دوره هاي آموزش فرهنگ و مفاهیم ق رآني 8 ساعت 3/ب) دوره هاي آموزشي احکام و مسافل فقهي مورد نیاز 4 ساعت 4/ب) دوره هاي آموزشي اخلاق اداري و مناسبات انساني 4 ساعت 5/ب) دوره هاي آموزش اندیشه هاي سياسي اسلام 8 ساعت 6/ب) دوره هاي ترویج و توسعه فرهنگ نماز 28ساعت 7/ب) دوره‌هاي‌شناخت نسبت‌علم‌ودین؛ توسعه‌وتمدن بافرهنک 8 ساعت جمع 264

صفحه 37:
ج ) دوره‌هاي آموزش فن آوري اطلاعات: (بخشنامه شماره 203222/1903 مورخ 03/11/1382 )

صفحه 38:
ساعت 6 99 99 99 60 9 آموزش فناوری اطلاعات کارکنان دولتٌ مهارت مفاهیم پایه فناوری اطلاعات استفاده از كامبيوتر ومديريت فايل ها واژه پردازها صفحه گسترده ها بانک های اطلاعاتی ارائه مطالب اطلاعات و ارتباطات ی ردیف ده ۵ يل 5 ۵ ۵ 2

صفحه 39:
آموزش فناوربی اطلاعات کارکنان دولتٌ هدف:تحقق دولت الکترونیک عدم لزوم فراگیربی مهارت ها برای رسته خدماتی, برای مقاطع کارشناسی وبالا تر ممهارت اجباری است. در مقاطع پائینتر از کارشناسی مهارتهای --2» حداکش زمان فراگیری مهارت هفتگانه سال است. آمیزش وبیسازی

صفحه 40:
ميزان ساعات محاسبه شذه دوره های (فن آوری اطلاعات وعمومی) جهت اخذ نوع دوم 7 گواهینامه مهارتی <(6<)(0 ساعت 7 گواهینامه تخصصی<( ۱6 ساعت 7 گواهینامه تخصصی پژو هشی< 66000 ساعت آمیزش وبیسازی

صفحه 41:

صفحه 42:
كواهينامه هاى آموزشى 5

صفحه 43:
گواهینامه های نوع دوم ‎sais‏ ‏: گواهینامه مهارتي-۱ « اين كواهينامه به آن دسته از آمو زشهايى تعلق مى كيرد كه عمدتا محطوف به فعالیتهای علمی-عملی بوده وبه منظور ارتقا سطح توانمندیهای حرفه ای کار کنان بر‌گزار می شود. <2-کواهینامه تخصصی: < اين كواهينامه بد آن دسته از آموزشها بى تعلق مى كيررد كد عمدتا معطوف بد اصول و مبنینظرری وتخصصی شخل بودهونیازهای تخصصی ونظری مشاغل را ب آورده مى سازد 5-كواهينامه تخصصي - بزوهشي: < اين كواهينامه به آن دسته از آموزشهابي تعلق مى كيررد كه علاوه ب توجه به مول ومباني نظری وعملی عشاضل ' اصول ومبانى بؤوهشى در مشاضل را ذين به ضراكيران آموزش مى دهد جر

صفحه 44:
نظر به اینکه : oe tte gt Lage ‏صادره از‎ DEEMED ‏وبي‎ ساعت آموزشهای مورد نیاز بررای اخذ گواهینامه مهارتی ببراساس مقرررات پیش بینی شده در نظام آموزش کا رکنان دولت شده انده اين كواهيدامه كه ارزش آن از نظبر استخدامی در شررایط احرراز رشته ‎ght‏ -- كارواتي استه به ايشان اعطاء مى كرردد. سازمان مديرربت و برثامه رمدى

صفحه 45:
ti gt Lage ‏صادره از‎ DIEM) ‏و‎ ساعت آموزششهای مورد نیاز برای احذ گواهینامه تخصصی ببراساس مقرررات بيش بينى شده در نظام آموزش کا رکنان دولت شده انده اين كواهيدامه كه ارزش آن از نظبر استخدامی در شررایط احرراز رشته ‎ih‏ کارشتانی استه به ایشان اعطاء می گردد. سازمان مدیرریت و بررنامه ریزی bt

صفحه 46:
نظر به اینکه : ”2 خن ]وا ده قتاستاه شمارء صادره از -ستوققچهگذراندن ‎To‏ ساعت آموزشهای مورد نیاز بررای اخذ كواهينامه تخصصى ‏ پژوهشی ببراساس مقررات بيش بينى شده در نظام آموزش کارکنان دولسست شده انسسد ایسسن گواهیتاسسه کسسه ارزش آسسن از تسس اسستخدامی دز شرایط احراز رشته ‎gi‏ کارتنتاسی ارشد استه به ایشان اعطاه‌می گرردد. سازمان مدیرریت و بررنامه ریزی

صفحه 47:
رای تمه ری له جهت دارندگان مدرک دییلم: ۰ (100(0ساعت آموزش ‎٠‏ 9/0آموزشها در زمینه شغلی باشد(دوره اختصاصی)<0)0)()ساعت ‏* حد اقل طی ‎Ju dD‏ ‏+ دا ۵ ات بر وك سل ‏بعد از برگذاری آزمون جامع ‏تحفیقات و بیشنادات وتر جمه کتاب معادل ‎SelLOOO‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
:دارندگان مدرک فوق دبپلم ساعتلمو زش)10()0) آموزشت خصصیء یا مدیریت8/ 6 ساعتلمو زش‌طی سا 10(0(6 حداکثر آموزش درسال (1)(0)ساعت بعد از برگذاری آزمون جامع تحفیقات و پیشنهادات وترجمه کتاب معادل (0()(ساعت

صفحه 49:
گواهینامه تخصصی پژوهشی 55 دارندگان مدرک لیسانس ‎COO‏ ساعت آموزش درطی حداقل ‏ سال 9موزش تخصصی یا مدیریت <(0(ساعت حداکثر آموزش درسال (1)0)ساعت تحقیقات و پیشنهادات وترجمه کتاب معادل 0)()صاعت آموزش و کسر 19 ماه از طول مدت اجرا ی طرح تحقیقی در. زمینه شغل معادل (10(6)ساعت وکسر 9 ماه از مدت کلی آموزش

صفحه 50:
شرایط آزمون جامع سوالات آموزشی از مجموع محتوای دوره های شغلی برای گواهی نامه مهارتی: * /سوال عمومی و فناوری اطلاعات ee ‏تال‎ ۰ برای گواهینامه تخصصی و تخصصیپژوهشی: ‎٠‏ 6/6 سوال عمومى و فناورى ‏0/3 سوال تخصصى ‎vis

صفحه 51:
سا وکا انكيزشى نظام .هاقلا ف مك ماه حقرى و قراف العاذة كفل وه از اف ‎Polo‏ ‏أموزش مصوب در سال ‎٠‏ تعجيل در كروه به ازاى ©7)ساعت آمويش مصوب در سال ‏* ارتقاء مقطع تحصیلی(با ارزش استخدامي) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 52:
ساز وكار انكيزشى نظام .هاقلا امتيازات صرفا كاركرد تشويقى دارد و اعطا يا عدم اعطاى آن از اختیارات دستگاه است و گذراندن دوره ها هیچ گونه حقی برای کارکنان ایجاد نخواهد کرد. (بخشنامه شسارء 19600/090 مورخه 0/0006 صازمان ملیریت)

صفحه 53:

صفحه 54:
موارد عدم شمول امتیاز ‎sais‏ * دوره توجیهی و دوره های آموزشی خارج از کشور برای اعطای امتیازات محاسبه نمی گردد. ۶ مايش هاو سار ها و.كردهمانيهاى نين المللى ملى سای قایل محاسبه نيست. * دوره های فناوری اطلاعات برای شاغلان مشاغل رسته * فناوری اطلاعات قابل محاسبه نیست. بدیهی است اعزام کارکنان برای بهره مندی از مجامع علمی بلا مانع است.

صفحه 55:
موارد عدم شمول امتیاز ‎vai‏ کارکنانی که در شرکت های تعاونی»شورا های اختلاف فدراسیون های ورزشی.. ... عضویت دارندودوره های خاصی راجهت انجام وظایف طی مینمایند مشمول امتیاز نیستند. #* کار کنانی که به دستگا ههای دیگر مامور میشوند تعجیل در گروه موقعی که رشته شغلی فرد در دستگاه مبدا ومقصد نغییر کرده باشد امکان پذیر نیست .

صفحه 56:
9اطلاعات پرسنلي کارکنان » عناوین دوره های آموزشي الزلمي رشته هاي شغلي»عنایین دوره هاي آموزشي اختباری وعناویسن 00 جدیده ابتکارات» تالیفات وترجمه ها و..

صفحه 57:
شناسنامه آموز شی — a, pales samen coe ۱ آمزشا پیش ی شد وعم ‎aye 5‏ صف | و اع 1 - 4 ۵ اج ‎sateen | emer}‏ ‎cas 3‏ . 3 ‎WAG ۳۳۹‏ ‎“Tal = 5‏ )3 )3 1 + اد 13 .لا بط هیارا بيشهاداته ‎teat sn goles hb‏ ۳ ماما ساعات يوز ها شیر ‎oye a‏ یت | مصخي سكيد 1 سمي 7 | أظراس تیه مورگاید: باه اي | شیارا نگوهیا: ۳ سا ‎a‏ ‎eel ol a ae‏ ج82 ‎ae Sse‏ اد 525 5

صفحه 58:

صفحه 59:
ps a ia ۱ a= ~ / ٩ \ ‏كم‎ ‎۲ ‏سس‎ ٩ ._ 5غ 6 6 5 ۲ ۲ ۱

صفحه 60:
he Bette تحلیل سازمان ۰ تحليل شكل * تحليل فرد ۰

صفحه 61:
نيازسنجى اموزذ ‎sss‏ ریت 2 ماه : | زشى ب > احل ب مر ‎٠‏ تجزيه وتحليل وظايف ‎ats ‎es ‏تعیین وظایف اصلء‎ * ‏تعیین وظای شر ليتها‎ * ‏ت انجام و ظابه انمندیهای مورد نیاز جهت انجام تعیین تو انمندي

صفحه 62:
تهیه وتدوین برنامه آموزشی ‎vai‏ ‏تدوين هدفهاى آموز شیررترمورد ‎(ASR a‏ تصميم كيرى در باره محتوی آموزشی ##تصمیم گیری روش اجرا دوره پیش بینی شرایط وامکانات اجریای دوره

صفحه 63:
یج ربه ندي شاخصهای 1/007 نه کشورنخست مسامن ایو امتیاز 6۹0/0 990 262020 20۵ 9۸۰ رتبه در سال 2006 ‎se‏ ‏60 ‎ee‏ ‏8 99 نام کشور عمان مالزي بوسني و هرزگوین عربستان سعودي oly! امتیاز 90/0 90/0 999 ore! ese/ رتبه در سال 2006 99 oF نام کشور کویت برونئي امارات متحده عربي

صفحه 64:
نتایج رتبه بندي شاخص‌هاي 10071 نه کشور نخست آسيايي و ‎vai.‏ امتياز | رتبه در سال | نام کشور | امتیاز | رتبه در سال ‏ نام کشور 2006 2006 ‎eo | 60‏ قطر اوه ‎ol a‏ 9 ‎eo ۱ 0‏ امارات متحده ‏ | 606 | 66 سنگاپور عربي © 90/۸0 66 عمان ‎Oder‏ | 66 . | کره جنوبي ‎i oO‏ 900 60 مالزي ‎ee | era‏ کویت 9 ۶۸0 | وه ايران ۷9 ۰ بحرین 9

صفحه 65:
للف - توسعه منلبع انسانی و ارلثه آموزش‌های هدفمند برای کلیه کارکنان در زمان‌های مختلف ب = اصلاح فرآيندهاي کار و تولید بصورت زمان‌مند و سازگار با تغییرات تکنولوژيك. اقتصادي و اجتماعي ج - سرمايه‌گذاري لازم و بهاء قائل شدن براي کارآفربنان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی

صفحه 66:
استراتژي مالزي براي توسعه 1 :تیندمن‌گووو دويلنديشي ‎MEASURMENT‏ بليثو لندازهكيريتغيبيلت 07811017 :: نوآويوو خافيت ‎LEARNING‏ : دا شندوزيسستمر و هدفمند ۷113071127 [171: ن گهداييو دیستیبا ‎SALARY‏ لیجاد درآمد بسیشتر بسولوزندگيسهتر vis

صفحه 67:
vis وقتي بهره‌وري ارتقاء پیدا کند. سازمان‌ها موفق خواهند شد. سازمان‌هاي موقق کشور را سعادتمند می‌کنند و کشور سعاد‌تمند مردم خوشبخت خواهد داشت که دائما لبخند می‌زنند. ۳77۳۲۳ بازگشت

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان