nezame_talim_va_tarbiat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داشتن نظام تعلیم و تربیت خلاق”

داشتن نظام تعلیم و تربیت خلاق

اسلاید 1: به نام خداوند جان و خرد

اسلاید 2: اگر بخواهیم چنین سیکلی را در نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم چه باید کرد؟معلم خلاقبرنامه های درسی خلاقآموزش تفکر خلاقمحیط ها و امکانات لازمدانش آموز خلاقجامعه خلاقسازمان ها و موسسات خلاق

اسلاید 3: فیلم انجمن شاعران مرده، مدرسه ای را به تصویر می کشد با شرایط قابل قبول و منطقی و دیسیپلین های خاص خود.معلمی با ویژگیهای یک فرد خلاق وارد این گردونه می شود،این معلم خلاق و آشنا به تکنیک های خلاقیت و شیوه های آموزش خلاقانه ماجراهای بعدی فیلم را بوجود می آورد اجازه می خواهیم بخش هایی از این فیلم را با سیکل ترسیم شده پیوند دهیم. در صحنه ای از فیلم معلم وارد کلاس شده و می گوید به من نگویید معلم ، من ناخدای شما هستم.نا خدا در لغت به معنای کشتیبان است، کسی کشتی را هدایت می کند، نمی سازد بلکه با کمک همه عوامل کشتی، کشتی را هدایت می کند.معلم از درکلاس وارد شده و با اشاره ای دانش آموزان را دعوت به خارج شدن از کلاس می کند و ....

اسلاید 4:

اسلاید 5: معلم خلاق اسیر شرایط و امکانات نیست.معلم خلاق شرایط را بوجود می آورد. معلم خلاق شرایط را انتخاب می کند و می سازد.چالش او این نیست که کلاس درس، میزو نیمکت ها و .... اجازه کار به او نمی دهد بلکهچالش او این است که چگونه می توانم شرایط را برای لذت بردن و فهمیدن و تفکر برای فراگیران فراهم کنم.این صحنه حکایت از این دارد که

اسلاید 6: بچه ها کار ما این است که جای برگ های پاره شد را ما کامل کنیم با ایده ها و یافته های خود.صحنه دوم:معلم پس از خواندن بخش هایی از کتاب از دانش آموزان می خواهد این برگ ها را پاره کنند و هرجایی را نمی پسندند از کتاب جدا کرده و به بیرون بیفکنند.صحنه های پاره شدن برگ ها با دقت و نظم حکایت از قالب گیری ذهن دانش آموزان در مدرسه دارد، ذهن قالب گرفته قادر به تفکر واگرا نیست، اسیر دانسته ها و قواعد و دستورالعمل هاست.وسپس می گوید،

اسلاید 7: این صحنه نوآوری و خلاقیت معلم را در تولید محتوای آموزشی به نمایش می گذارد.معلم خلاق اسیر برنامه های درسی نیست.معلم خلاق برنامه درسی را کشف می کند، طراحی می کند و می سازد.چالش او این نیست که که کتابهای درسی مناسب نیست و اجازه فعالیت به او نمی دهد. بلکهچالش او این است که محتوای مناسب را تولید کند و با محتوای لذت بخش و جذاب کشتی تعلیم و تربیت را هدایت کند

اسلاید 8: آریبهترین معلمین ما، معلمینی بودند که اسیر کتاب ها نبوده خود محتوا تولید می کردند.

اسلاید 9: معلم از دانش آموزان می پرسد آیا هیچگاه از روی میز های خود به کلاس نگاه کرده اید؟و خود روی میز رفته و از دانش آموزان می خواهد از روی میز به کلاس نگاه کنند.صحنه سوم:

اسلاید 10: این صحنه تجسمی از خلاقیت استچشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.تغییر چشم انداز برای تولید ایدهمعلم خلاق با بکار گیری تکنیک های خلاقیت، تفکر را آموزش می دهد و شیوه های تفکر را.راه یادگیری

اسلاید 11: معلم از مدرسه اخراج می شود به دلایل زیادی چون:- شکستن مفروضه ها و قالب های موجود.- به هم ریزی نظم(نظمی که براساس تفکر همگرا ساخته شده).- زیر سوال بردن شرایط موجود.ودر نهایت خارج کردن دانش آموزان از قالب های از پیش تعیین شده و اجازه تفکر به دانش آموزان در مورد پدیده ها.مدیر مدرسه به جای معلم وارد کلاس شده، کتاب مقدس را دوباره تهیه کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده و شروع به تدریس می کند.دانش آموزی بلند شده و روی میز می ایستد و بعد کم کم بقیه دانش آموزان این عمل را انجام می دهند.صحنه چهارم:

اسلاید 12: این صحنه می گوید: اگر افراد یک جامعه خلاق بودند، سیستم های ضد خلاق و قالبی را نمی پذیرند، چرا که اینان یاد گرفته اند به گونه ای دیگر بیندیشند. و با اندیشه های خود زندگی خود را و خواسته های خود را تحقق بخشند.

اسلاید 13: صحنه تکمیلی:صحنه اخراج معلم حاکی از آرامش معلم است.این ویژگی انسان های خلاق است به دلیل مجهز شدن به سازه های خلاقیتدر بدترین شرایط ایده های جدید را می سازند و فکر می کنند به جای لعنت فرستادن و آرزوی مرگ داشتن فرد خلاقانعطافی تفکر را داردسیالی ذهن را داردلذا آرامش را برای خود به ارمغان آوردهبا خلاق بودن خود.

اسلاید 14: داستان دوم:روزی آزمایشگاه انیشتن که حاصل زحمات زیاد او بود در آتش می سوزد انیشتن را می بینند که روی صندلی لم داده و با لبخند به شعله های آتش نگاه می کند.از او می پرسند : چرا ناراحت نیستی؟حاصل زحمات تو دود می شود و تو آسوده نشسته ای ؟ انیشتن می گوید: شواهد حاکی از آن است که از دست من کاری بر نمی آیدولی چنین صحنه ای را شاید تا آخر عمر نبینمشعله هایی که برآمده از مواد شیمیایی و ... است.صحنه ای واقعاً زیبا !!!

اسلاید 15: چه باید کرد؟برای خلاق شدن جامعه و خانواده تنها و تنها باید سراغ معلم رفت.برای به وجود آوردن نگرش خلاقانه در معلمان چه کرده ایم !!!؟؟؟

اسلاید 16: معلّم چالش برانگیز است نه آموزش دهنده ! یعنیدانش آموزان را در مسأله ی زندگی خودشان درگیر می کندwww . Andisheha . info

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید