نظام جدید آموزش کارکنان (شهرداری و سازمانهای وابسته)
اسلاید 1: نظام جديد آموزش كاركنان ( شهرداري و سازمانهاي وابسته )
اسلاید 2: نظام آموزش شهرداري و سازمانهاي وابستها- اهداف2- ساختار3- دوره هاي آموزشي4- گواهينامه هاي آموزشي5- ساز و كار اخذ گواهينامه6- سازو كار انگيزشي7- شناسنامه آموزشي8- ساختار اجرايي1- دوره هاي نوآموزي2- دوره هاي بازآموزي3- دوره هاي آماده سازي1- دوره هاي آموزشي توجيهي2- دوره هاي شغلي3- دوره هاي عمومي4- دوره هاي آموزشي بهبود مديريت1- گواهينامه نوع اول2- گواهينامه نوع دوم1- گواهينامه مهارتي2- گواهينامه تخصصي3- گواهينامه تخصصي - پژوهشيدوره هاي مشترك اداريدوره هاي شغلي اختصاصيدوره هاي فرهنگي و اجتماعيدوره هاي توانمندي هاي عمومي1- دوره آموزش توجيهي2- دوره هاي شغلي3- دوره هاي عمومي4- دوره هاي آموزشي بهبود مديريتدوره هاي مشترك اداريدوره هاي شغلي اختصاصي
اسلاید 3: الف) اهداف1- افزايش كارائي و اثر بخشي در ارائه خدمات اداري و بهبود ميزان پاسخگوئي به مردم2- ارتقاء سطح كيفي سرمايه انساني بخش اداري شهرداري از طريق افزايش سطح دانش و مهارت كاركنان آن 3- توسعه آگاهي هاي عمومي كاركنان شهرداري به منظور افزايش كيفيت ارائه خدمات4- توانمند سازي مديران در زمينه هاي بهبود وظايف مديريتي5- آماده سازي كاركنان شهرداري براي ارتقاء به رده هاي شغلي بالاتر6- رشد فضائل اخلاقي ، فرهنگ سازماني و بهبود روابط انساني كاركنان شهرداري و سازمانهاي وابسته آن7- ايجاد ارتباط شفاف و مشخص بين نظام آموزش كاركنان با ساير نظام هاي استخدامي
اسلاید 4: ب ) ساختارانواع دوره هاي آموزشي ، ويژگي هاي آنها و چگونگي برقراري ارتباط بين آنها ، ساختار آموزش هاي نظام آموزش كاركنان شهرداري و سازمانهاي وابسته را تشكيل مي دهد .ساختار دوره هاي آموزشي كاركنان شهرداري با در نظر گرفتن مقطع و ماهيت دوره ها ، به سه دسته تحت عناوين زير تقسيم مي گردد :1- دوره هاي نوآموزي2- دوره هاي باز آموزي3- دوره هاي آماده سازي
اسلاید 5: 1/ب ) دوره هاي نو آموزي :اين دوره ها با هدف ارائه دانش ، مهارت و ايجاد بينش جديد در كاركنان اجرا مي گردد . در حقيقت كاركنان براي اولين بار در معرض محتواي اينگونه دوره ها قرار مي گيرند . اين دوره ها ممكن است در ابتدا يا حين خدمت ارائه گردد .
اسلاید 6: 2/ب ) دوره هاي بازآموزي :اين گونه دوره ها براي رفع كاستي دانشي ، مهارتي و نگرشي كاركنان ، ارائه مي گردد . اين آموزش ها معمولاً در امتداد آموزش هاي قبلي كاركنان بوده و كاركرد يادآوري آموخته هاي قبلي را دارد . همچنين سعي دارد در رفع كاستي هاي آموزش كاركنان در زمينه هايي كه نتايج ارزشيابي به آن اشاره نموده است ، عمل نمايد . اين دوره ها در حين خدمت ارائه مي گردد .
اسلاید 7: 3/ب ) دوره هاي آماده سازيبه آن دسته از دوره هاي آموزشي اطلاق مي گردد كه فرد را براي پذيرش مسئوليت هاي جديد يا پست هاي بالاتر در آينده آماده مي كند . اين دوره ها معطوف به مشاغل يا مسئوليت هايي است كه در آينده ممكن است به فرد محول گردد . اينگونه دوره ها براي آماده كردن فرد براي پست هاي سرپرستي و مديريت و يا مشاغلي كه نتايج ارزشيابي آن را توصيه نموده است ، مي باشد . اين دوره ها در حين خدمت ارائه مي گردد و ممكن است قبل از احراز پست بالاتر و يا بر اساس نتايج حاصل از ارزشيابي كاركنان ارائه گردد .
اسلاید 8: ج ) دوره هاي آموزشيهر دسته از دوره هاي مذكور با عنايت به محتواي آن در زير گروه هاي زير طبقه بندي مي گردد :1- دوره آموزش توجيهي 2- دوره هاي شغلي3- دوره هاي عمومي 4- دوره هاي بهبود مديريت
اسلاید 9: 1/ج ) دوره آموزش توجيهي به آموزشهايي اطلاق مي گردد كه در بدو خدمت به افراد جديد الاستخدام ارائه مي گردد . هدف اين دوره آشنا ساختن كاركنان جديد با اهداف و وظايف سازمان محل خدمت آنها ، قوانين و مقررات استخدامي ، حقوق فردي و شغلي ، محيط كار ، قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران و نظام اداري شهرداري است .اين دوره در زمره دوره هاي نوآموزي قرار دارد ، مشخصات اين دوره عبارتند از :1/1/ج ) هدف : پايه گذاري ارتباط سالم كارمند با نظام اداري و دستگاهي كه كار خود را در آن آغاز مي كند .
اسلاید 10: 2/1/ج ) محتواي دوره : آگاهي هاي عمومي در زمينه نظام جمهوري اسلامي ايران ، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ، تشكيلات دولت ، نظام اداري و اصول آن ، راهبردها و اهداف حاكم برشهرداري و نظام هاي وابسته به آن تشكيلات شهرداري و وظايف آن ، قوانين و مقررات استخدامي آن ، آشنايي با برنامه هاي توسعه و اصول و سياست هاي حاكم بر شهرداري و نظام هاي وابسته به آن تشكيلات شهرداري و وظايف آن ، آشنايي با وظايف ، مسئوليت ها ، حقوق و محيطي كه كارمند قرار است در آن مشغول به كار شود ، اخلاق كارگزاري و روابط انساني در محيط كار .3/1/ج ) مسئول تدوين و طراحي دوره : معاونت برنامه ريزي و پژوهش شهرداري
اسلاید 11: 4/1/ج ) زمان برگزاري دوره :قبل يا بدو خدمت مستخدم5/1/ج ) نوع دوره : الزامي6/1/ج ) مجري دوره :مديريت تشكيلات ، بهبود روشها و آموزش از طريق كليه مراكز آموزشي كه صلاحيت آنها به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي و مراجع رسمي رسيده باشد .7/1/ج )شيوه ارائه محتوي : نظري ( مسئوليت آشنايي مستخدم با محيط سازماني بر عهده دستگاه مربوط مي باشد )8/1/ج ) نحوه برگزاري دوره :حضوري و غير حضوري9/1/ج ) مدت دوره : 60 ساعت
اسلاید 12: 10/1/ج ) ملاك موفقيت در دوره : كسب حد نصاب نمره از آزموني كه در پايان دوره به عمل مي آيد .11/1/ج ) نظارت و ارزشيابي دوره : نظارت و ارزشيابي دوره به منظور اطمينان از حسن اجرا و دريافت باز خورد براي انجام اصلاحات لازم به عهده معاونت برنامه ريزي و پژوهش است .
اسلاید 13: 2/ج – دوره هاي شغليدوره هاي شغلي به دو دسته زير تقسيم مي گردد :1- دوره هاي مشترك اداري 2- دوره هاي شغلي اختصاصي
اسلاید 14: 1/2/ج دوره هاي مشترك اداريبه آموزشهايي اطلاق مي گردد كه توانمندي هاي مورد نياز مشاغل مشترك بين كليه دستگاههاي اجرايي را به شاغلين انتقال مي دهد و در زير گروه هاي نوآموزي و باز آموزي قابل تعريف است .مشخصات اين دوره ها عبارتند از :1/1/2/ج – هدف :ايجاد و توسعه دانش و توانمندي در شاغلان مشاغل مشترك اداري و روز آمد كردن اطلاعات و توانايي هاي آنان با توجه به تغييرات علمي و فن آوري در زمينه شغل مورد تصدي .
اسلاید 15: 2/1/2ج – محتواي دوره : تخصصي3/1/2/ج- مسئول تدوين و طراحي دوره :مديريت آموزش - معاونت برنامه ريزي و پژوهش4/1/2/ج – زمان برگزاري دوره : بدو يا در طول خدمت مستخدم با رعايت تقدم شرايط احراز شغل .5/1/2/ج – نوع دوره :دوره هايي كه در شرايط احراز مشاغل مشترك پيش بيني شده است و يا نتايج ارزشيابي كاركنان به طي آن اشاره كرده باشد الزامي بوده است و در ساير موارد به صورت اختياري خواهد بود . 6/1/2/ ج- مجري دوره :معاونت يرنامه ريزي و پژوهش با كمك ساير دستگاههاي اجرايي و مراكز و موسسات آموزشي كه صلاحيت آنان به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رسيده باشد .
اسلاید 16: 7/1/2ج- شيوه ارائه محتوي :حسب نوع درس به صورت نظري يا عملي يا نظري – عملي اجرا مي شود .8/1/2/ج- نحوه برگزاري :حضوري و غير حضوري9/1/2ج- مدت دوره : مدت دوره را محتواي آن تعيين خواهد كرد .10/1/2ج- ملاك موفقيت دوره : در دروس نظري كسب حد نصاب نمره از آزموني كه در پايان دوره توسط مجري دوره به عمل مي آيد . در ساير دروس حسب نظر مجري و مدرس مربوطه . 11/1/2ج- نظارت وارزشيابي دوره : معاونت برنامه ريزي و پژوهش نظارت و ارزشيابي از دوره را به عهده خواهد داشت .
اسلاید 17: 2/2/ج- دوره هاي شغلي اختصاصيبه آموزش هايي اطلاق مي گردد كه توانمندي هاي مورد نياز مشاغل ويژه يك يا چند دستگاه اجرايي را به شاغلين انتقال مي دهد . اين دوره در زير گروه دوره هاي نوآموزي ، بازآموزي و آماده سازي قابل تعريف است .مشخصات آن عبارتند از :1/2/2/ج- هدف :الف) ارتقاء سطح معلومات و مهارت هاي شغلي كاركنان و متناسب ساختن اطلاعات و توانايي هاي آنان با وظايف پست مورد تصدي منطبق با پيشرفت هاي دانش و فن آوري در زمينه مربوطه .ب ) آماده ساختن كاركنان براي پذيرش مسئوليت هاي جديد در آينده .
اسلاید 18: 2/2/3/ج- محتواي دوره : تخصصي3/2/2/ج- مسئول تدوين و طراحي دوره ها : برنامه دوره توسط سازمان يا مديريت تخصصي كه شغل مورد نظر در زمره وظايف اصلي آن تلقي مي شود تهيه مي گردد كه پس از تأييد معاونت برنامه ريزي و پژوهش قابليت اجرا خواهد داشت .4/2/2/ج- زمان برگزاري دوره :بدو يا در طول خدمت مستخدم با رعايت تقدم شرايط احراز شغل .5/2/2/ج- نوع دوره :دوره هايي كه در شرايط احراز مشاغل اختصاصي پيش بيني شده است يا نتايج ارزشيابي كاركنان به طي آن اشاره كرده است الزامي بوده و در ساير موارد اختياري است .
اسلاید 19: 6/2/2/ج- مجري دوره :مراكز موسسات آموزشي كه صلاحيت آنان به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رسيده باشد7/2/2/ج- شيوه ارائه محتوي :حسب نوع درس به صورت نظري يا عملي يا نظري- عملي اجرا مي شود .8/2/2/ج- نحوه برگزاري دوره : حضوري و غير حضوري9/2/2/ج- مدت دوره : بر اساس نوع و ميزان محتواي آموزشي مشخص مي گردد .
اسلاید 20: 10/2/2/ج- ملاك موفقيت در دوره :در دروس نظري كسب حد نصاب نمره از آزموني كه در پايان دوره توسط مجري به عمل مي آيد و در ساير دروس حسب نظر مجري و مدرس دوره خواهد بود .11/2/2/ج- نظارت و ارزشيابي دوره :معاونت برنامه ريزي و پژوهش، بر دوره نظارت داشته و به منظور دريافت بازخورد و انجام اصلاحات لازم ، از دوره ها ارزشيابي به عمل مي آورد .
اسلاید 21: 3/ج دوره هاي عموميدوره هاي عمومي به دو دسته زير تقسيم مي گردد :1- دوره هاي فرهنگي و اجتماعي2- دوره هاي توانمندي هاي عمومي
اسلاید 22: 1/3/ج ) دوره هاي فرهنگي و اجتماعيبه آموزش هايي اطلاق مي گردد كه به مستخدمين در طول خدمت خود به منظور رشد فضائل اخلاقي ، فرهنگ پذيري سازماني و بهينه سازي روابط انساني كاركنان در نظام اداري ارائه مي گردد .اين گونه دوره ها مي تواند در زمره دوره هاي نوآموزي و بازآموزي قرار گيرد .مشخصات اين دوره عبارتند از : 1/1/3/ج- هدف :آگاهي دادن به كاركنان در زمينه هاي فرهنگ اسلامي به منظور رشد فضائل اخلاقي فرهنگ سازماني و بهبود روابط انساني در نظام اداري كشور .
اسلاید 23: 2/1/3/ج- محتوي دوره :حسب نياز به دانش عمومي مورد نظر ، تهيه مي گردد .3/1/3/ج- مسئول تدوين و طراحي دوره :سازمانهاي شهرداري با نظارت و تأييد معاونت برنامه ريزي و پژوهش ( مديريت آموزش ) مواردي كه مديريت آموزش اعلام مي نمايد .4/1/3/ج- زمان برگزاري دوره :بدو و يا در طول خدمت مستخدم5/1/3/ج- نوع دوره : اختياري6/1/3/ج- مجري دوره :مراكز موسسات آموزشي كه صلاحيت آنان به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رسيده باشد
اسلاید 24: 7/1/3/ج- شيوه ارائه محتوي :حسب نوع درس به صورت نظري يا عملي اجرا مي شود .8/1/3/ج- نحوه برگزاري دوره : حضوري و غير حضوري9/1/3/ج- مدت دوره : مدت دوره را محتوي آن تعيين خواهد كرد .10/1/3/ج- ملاك موفقيت در دوره :كسب حد نصاب نمره از آزموني كه در پايان دوره توسط مجري برگزار مي گردد .11/1/3/ج- نظارت و ارزشيابي دوره :نظارت و ارزشيابي دوره به منظور اطمينان از حسن اجرا و دريافت بازخورد براي انجام اصلاحات لازم به معاونت برنامه ريزي و پژوهش (مديريت آموزش) است .
اسلاید 25: 2/3/ج- دوره هاي توانمندي هاي عموميبه آموزش هايي اطلاق مي گردد كه به مستخدمين شهرداري در طول خدمت خود به منظور افزايش توان تخصصي و سازگاري با محيط جديد ارائه مي گردد .اين گونه دوره ها مي تواند در زمره دوره هاي نوآموزي و بازآموزي قرار گيرد .مشخصات اين دوره عبارتند از :1/2/3/ج- هدف : افزايش توان عمومي كاركنان شهرداري جهت سازگاري با محيط و شرايط جديد .
اسلاید 26: 2/2/3/ج- محتوي دوره :حسب نياز به دانش عمومي مورد نظر تهيه مي گردد .3/2/3/ج- مسئول تدوين و طراحي دوره : معاونت برنامه ريزي و پژوهش . 4/2/3/ج- زمان برگزاري دوره : بدو خدمت يا در طول خدمت مستخدم5/2/3/ج- نوع دوره : اختياري6/2/3/ج- مجري دوره :مراكز موسسات آموزشي كه صلاحيت آنان به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رسيده باشد
اسلاید 27: 7/2/3/ج- شيوه ارائه محتوي :حسب نوع درس مي تواند به صورت نظري يا عملي اجرا شود .8/2/3/ج- نحوه برگزاري دوره : حضوري و غير حضوري9/2/3/ج- مدت دوره : مدت دوره را محتواي آن تعيين خواهد كرد .10/2/3/ج- ملاك موفقيت دردوره : در مباحث نظری کسب حد نصاب نمره از آزمونی که در پایان دوره توسط مجری برگزار می گردد و در مباحث عملی به تشخیص مرکز مجری و مدرس مربوطه .11/2/3/ج- نظارت و ارزشیابی دوره :معاونت برنامه ريزي و پژوهش
اسلاید 28: 4/ج- دوره های آموزشی بهبود مدیریت به آموزش هایی اطلاق می گردد که در راستای توانمند سازی کارکنان و مدیران در زمینه های بهبود وظایف مدیریتی و توسعه توانایی های انسانی ، ادراکی و فنی ارائه می گردد . این دوره ها نوآموزی ، باز آموزی و آماده سازی قرار می گیرد که برای سطوح مختلف مدیریت و سرپرستی طراحی می گردد .مشخصات این دوره ها عبارتند از :1/4/ج- هدف :الف ) ارتقاء مهارت های فنی ، انسانی و ادرکی مدیران و متناسب ساختن اطلاعات و توانایی های آنان با پیشرفت های دانش و فن آوری در زمینه های برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و ارزشیابی .
اسلاید 29: ب ) آماده ساختن مدیران برای پذیرش مسئولیت های جدید و یا کارکنان برای پذیرش مسئولیت در آینده .2/4/ج- محتوای دوره : تخصصی 3/4/ج- مسئول تدوین و طراحی دوره ها :معاونت برنامه ديزي و پژوهش 4/4/ج- زمان برگزاری دوره :قبل از انتصاب کارکنان به پست های مدیریت و سرپرستی و در طول دوره مدیریت و سرپرستی 5/4/ج- نوع دوره : الزامی - اختیاری 6/4/ج- مجری دوره های آموزشی بهبود مدیریت :موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
اسلاید 30: 7/4/ج- شیوه ارائه محتوی :حسب محتوای دوره به صورت نظری یا عملی ارائه خواهد شد .8/4/ج- نحوه برگزاری دوره : حضوری و غیر حضوری9/4/ج- مدت دوره : مدت دوره را محتوای دوره مشخص می نماید .10/4/ج- ملاک موفقیت در دوره :در دروس نظری کسب حد نصاب نمره از آزمونی که در پایان دوره توسط مرکز مجری به عمل می آید و در سایر دروس حسب نظر مجری و مدرس دوره خواهد بود .
اسلاید 31: 11/4/ج- نظارت و ارزشیابی :معاونت برنامه ريزي و پژوهش بر دوره نظارت داشته و به منظور دریافت بازخورد انجام اصلاحات لازم ، از دوره ها ارزشیابی به عمل خواهد آورد .تبصره :آن دسته از دوره های آموزشی بهبود مدیریت که طی آن برای مدیران و کارکنان الزامی می باشد ، پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قابل اجرا می باشند .
اسلاید 32: د ) گواهینامه های آموزشیدو نوع گواهینامه آموزشی در نظام آموزشی کارکنان دولت پیش بینی شده است :1/د- گواهینامه هایی که در پایان هر یک از دوره ها یا پودمان های آموزشی کوتاه مدت به شرکت کنندگان در آموزش اعطاء می گردد .2/د- گواهینامه هایی که از نظر استخدامی با یکی از مقاطع تحصیلی همتراز می گردد .
اسلاید 33: گواهینامه نوع اول (1/د )به گواهينامه هايي اطلاق مي گردد كه پس از اتمام هر دوره يا پودمان آموزشي ، به شركت كنندگاني كه در آزمون آن دوره يا پودمان موفق شده اند اعطاء مي گردد . اين گواهينامه توسط مراكز آموزشي كه دوره پودمان آموزشي را برگزار مي كند به فراگيران اعطاء مي گردد .
اسلاید 34: گواهينامه نوع دوم (2/د )به گواهينامه هايي اطلاق مي گردد كه فرد پس از طي مجموعه اي از دوره ها يا پودمان آموزشي مرتبط با در نظر گرفتن حد نصاب ساعت آموزشي مورد نياز و پس از تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي به فراگيران اعطاء مي گردد .1/2/د- گواهينامه مهارتي اين گواهينامه به آن دسته از آموزشهايي تعلق مي گيرد كه عمدتاً معطوف به فعاليت هاي علمي – عملي بوده و به منظور ارتقاء سطح توانمندي هاي حرفه اي كاركنان برگزار مي شود .
اسلاید 35: 2/2/د- گواهينامه تخصصياين گواهينامه به آن دسته از آموزش هايي تعلق مي گيرد كه عمدتاً معطوف به اصول و مباني نظري و تخصصي شغل بوده و نياز هاي تخصصي و نظري مشاغل را بر آورده مي سازد .3/2/د- گواهينامه تخصصي – پژوهشياين گواهينامه به آن دسته از آموزش هايي تعلق مي گيرد كه علاوه بر توجه به اصول و مباني نظري و عملي مشاغل ، اصول و مباني پژوهش در مشاغل را نيز به فراكيران آموزش مي دهد .
اسلاید 36: ه ) ساز و كار اخذ گواهينامه ها1- گواهينامه مهارتي2- گواهينامه تخصصي3- گواهينامه تخصصي - پژوهشي
اسلاید 37: 1/ه ) گواهينامه مهارتيشرايط لازم براي اخذ گواهينامه مهارتي :الف ) دارا بودن مدرك تحصيلي ديپلم متوسطهب ) طي 1200 ساعت آموزش با شرايط زير :حداقل 3/2 آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي باشد .1200 ساعت آموزش حداقل در 10 سال طي شود .هر فرد مجاز به طي حداكثر 120 ساعت آموزش در طول يك سال استتذكر :ارائه پيشنهادات جديد ، ابتكارات و تأليف و ترجمه كتب و مقالاتي كه موجب افزايش بهره وري كار و بهبود عملكرد فردي و سازماني مي گردد ، حداكثر مي تواند تا معادل 200 ساعت آموزش براي فرد در نظر گرفته شود .
اسلاید 38: 2/ه ) گواهينامه تخصصيشرايط لازم براي اخذ گواهينامه تخصصي :الف ) دارابودن مدرك تحصيلي فوق ديپلمب ) طي 1000 ساعت آموزش با شرايط زير :حداقل 4/3 آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي يا بهبود مديريت باشد .1000 ساعت آموزش حداقل در 8 سال طي شود .هر فرد مجاز به طي حداكثر 125 ساعت آموزش در طول يك سال استتذكر :ارائه پيشنهادات جديد ، ابتكارات و تأليف و ترجمه كتب و مقالاتي كه موجب افزايش بهره وري كار و بهبود عملكرد فردي و سازماني گردد ، حداكثر مي تواند تا معادل 200 ساعت آموزش براي فرد در نظر گرفته شود .
اسلاید 39: 3/ه ) گواهينامه تخصصي - پژوهشيشرايط لازم براي اخذ گواهينامه هاي تخصصي – پژوهشيالف ) دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانسب ) طي 800 ساعت آموزش با شرايط زير :حداقل 4/3 آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي اختصاصي يا بهبود مديريت باشد .800 ساعت آموزش حداقل در 7 سال طي شود .ج ) اجراي يك طرح تحقيقي در زمينه شغل مورد تصدي معادل 100 ساعت تذكر :ارائه پيشنهادات جديد ، ابتكارات و تأليف و ترجمه كتب و مقالاتي كه موجب افزايش بهره وري كار و بهبود عملكرد فردي و سازماني مي گردد ، حداكثر مي تواند تا معادل 200 ساعت آموزش براي فرد در نظر گرفته شود .
اسلاید 40: و ) ساز و كار انگيزشي1/و) برخورداري از يك ماه حقوق و فوق العاده شغل به ازاي طي هر 176 ساعت آموزش ( به استناد تصويب نامه شماره 31337/ت 23511 ه مورخ 9/7/1379 هيأت وزيران )2/و) با دارندگان گواهينامه هاي مهارتي ، تخصصي و تخصصي – پژوهشي كه كليه الزامات اين نظام را رعايت نموده و گواهي آنها به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي رسيده باشد از نظر ارتقاء گروه و ساير مزاياي استخدامي مترتب ، مشابه دارندگان مدارك تحصيلي فوق ديپلم ، ليسانس ، فوق ليسانس رفتار مي گردد ، در اين حالت موضوع تعجيل منتفي مي گردد .تذكر :هر كدام از كاركنان شهرداري مشهد در طول خدمت مي توانند صرفاٌ يكي از گواهينامه هاي فوق الذكر را دريافت و در يك سطح تحصيلي بالاتر همتراز شوند .
اسلاید 41: ر ) شناسنامه آموزشيشناسنامه آموزشي كاركنان شهرداري كه شامل اطلاعات پرسنلي كاركنان ، عناوين دوره هاي آموزشي الزامي رشته هاي شغلي ، عناوين دوره هاي آموزشي اختياري و عناوين پيشنهادات جديد ، ابتكارات ، تأليفات و ترجمه ها و ... مي باشد متعاقباٌ معاونت برنامه ريزي و پژوهش اعلام مي گردد .اطلاعات اين شناسنامه مبناي صدور گواهينامه هاي مندرج در اين نظام خواهد بود .
اسلاید 42: ي ) ساختار اجراييمديريت تشکيلات و بهبود روشها و اموزش پيگيري اجراي اين نظام را به عهده دارند .وظيفه برنامه ريزي و تدوين و طراحي دوره هاي آموزشي حسب وظايف محوله در اين نظام را به عهده دارند .واحدهاي آموزش و مراكز آموزشي دستگاه هاي اجرايي و ساير مراكز دولتي و غير دولتي كه صلاحيت آنها جهت اجراي دوره هاي آموزشي به تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مي رسد مجري دوره هاي آموزشي اين نظام در دستگاه هاي ارجايي مي باشند .
اسلاید 43: سازمان مديريت و برنامه ريزي از طريق معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ، معاونين بخشي و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها وظايف محوله دراين نظام را بر اساس تقسيم كاري كه متعاقباٌ به اطلاع دستگاه هاي اجرايي مي رسد انجام خواهد داد .موسسه عالي و آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي در راستاي وظايف قانوني خود و وظايف پيش بيني شده در اين نظام كليه امكانات خود را جهت توسعه آموزش هاي مديريت و فنون اداري به كار خواهد گرفت .* گزارش تفصيلي نظام كاركنان دولت شامل : روش شناسي طرح ، تعاريف ، مطالعات تطبيقي ، آسيب شناسي نظام فعلي و چهار چوب مفهومي نظام جديد آموزش كاركنان دولت و ... متعاقباٌ ارسال مي گردد .
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.