کسب و کار مدیریت و رهبری

نظام مدیریت استراتژیک فولاد مبارکه اصفهان

nezame_modiriate_strategic_foolade_mobarake_esfahan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام مدیریت استراتژیک فولاد مبارکه اصفهان”

نظام مدیریت استراتژیک فولاد مبارکه اصفهان

اسلاید 1: نظام مديريت استراتژيک فولاد مبارکه اصفهانتیر ماه 1388

اسلاید 2: فرآيند مديريت استراتژيكمديريت استراتژيك مجموعه‌اي از تصميمات و اعمال مديريتي است كه عملكرد درازمدت يك سازمان را مشخص مي‌كند و شامل بررسي محيطي (داخلي و بيروني)، ايجاد استراتژي (برنامه‌ريزي بلند مدت يا استراتژيك)، اجراي استراتژي و ارزيابي و كنترل مي‌باشد.بررسي محيطيEnvironmental Scanningايجاد استراتژيStrategy Formulationارزيابي و كنترلEvaluation & Controlاجراي استراتژيStrategy ImplementationWheelen & Hunger, Strategic Management and Business Policy, 9e, 2004

اسلاید 3: تدوين استراتژي ها

اسلاید 4: مأموريت و چشم اندازتحليل محيط‌هاي داخلي و بيرونيشناسايي موقعيت استراتژيكاستراتژي‌هاي اصلياستراتژي‌هاي اختصاصيگام‌هاي فرآيند تدوين استراتژي‌ها

اسلاید 5: حفظ جايگاه مناسب شركت در سطح جهاني و الگويي براي صنعت کشور.دستيابي به ظرفيت‌هاي توسعه شركت و انجام توسعه‌هاي برنامه‌ريزي شده هماهنگ با برنامه چهارم توسعه کشور، تامين بخش عمده‌اي از نيازهاي بازار داخل به ورق‌هاي گرم و سرد نورديده و ورق‌هاي پوشش‌دار شامل قلع اندود و گالوانيزه و رنگي و توسعه صادرات با توجه به شرايط بازار فولاد.ارتقاي سطح دانش و فنآوري در شركت در زمينه‌هاي سخت افزاري، نرم افزاري و مغزافزاري و توسعه ساختارهاي مشارکتي و گروهي و افزايش بهره‌وري.بيانيه مأموريت Mission

اسلاید 6: حضور موفق در بازار داخلي و بين‌المللي فولاد بعنوان سازماني پيشتاز در كيفيت، فناوري، توسعه پايدار و توليد اقتصادي 25 ميليون تن فولادچشم‌انداز Vision

اسلاید 7: ارزش‌هاي سازماني Organizational Valuesترويج ارزشهاي اسلامي و انسانيتوسعه مشارکتها و ارتباطات سازمانيتعالي و بهبود مستمر فعاليتهاترغيب به کار ايمن با کيفيت و به موقعتکريم مشتريان، همکاران و شرکاي کسب و کار اصلاح الگوي مصرف

اسلاید 8: بررسي وتحليل محيط كلان، با روش PESTبررسي و تحليل محيط رقابتي، با روش پنج نيروي رقابتي پورترشناسايي فرصت‌ها و تهديدهاي كليديبررسي و شناخت محيط داخلي، با روش تحليل منابع و كاركردهاي داخليشناسايي نقاط قوت و ضعف كليديايجاد ماتريس‌هاي ارزيابي عوامل بيروني (EFE) و ارزيابي عوامل داخلي (IFE)تحليل محيط‌هاي داخلي و بيروني مؤثر بر كسب و كار

اسلاید 9: بررسي وتحليل محيط كلان، با روش PESTشامل عوامل:سياسياقتصادياجتماعيفناوريقانونيزيست محيطيتحليل محيط‌ بيروني

اسلاید 10: بررسي و تحليل محيط رقابتي، با روش پنج نيروي رقابتي پورتر شامل:ميزان رقابت ميان رقباي موجودميزان خطر ورود تازه‌ واردها به صنعتميزان قدرت مشتريان يا خريدارانميزان خطر محصولات/ خدمات جايگزينميزان قدرت تأمين‌کنندگانتحليل محيط‌ بيروني

اسلاید 11: بررسي و شناخت محيط داخلي، با روش تحليل منابع و كاركردهاي داخلي شامل ارزيابي منابع درون سازماني و متغيرهاي حوزه‌هاي:توليد و عملياتمنابع مديريتیبرنامه ريزی و فروشسرمايه های انسانی و سازماندهیخريدخدمات فنی و پشتيبانیفناوریاقتصادی و مالیمسئوليت هاي اجتماعيتحليل محيط‌ داخلي

اسلاید 12: محور های استراتژیک

اسلاید 13: شناسايي موقعيت استراتژيكIFE=2.18EFE=2.70

اسلاید 14: تهاجميمحافظه‌ كارانهرقابتي تدافعي12.5342.8441نمره نهايي ماتريس ارزيابي عوامل داخلينمره نهايي ماتريس ارزيابي عوامل خارجيشناسايي موقعيت استراتژيك (سال 1386)

اسلاید 15: انجام تحليل Drivers-SWOT و شناسايي و انتخاب استراتژي‌هاي اصلي شركت بر اساس محورهاي هشت‌گانه.تدوين استراتژي‌هاي اصليمحورهاي هشت‌گانهنقاط قوت Strengthsنقاط ضعف Weaknessesفرصت‌ها Opportunitiesتهديدها Threatsمشتريان و بازاركاركنانپيمانكاران و شركاي كسب و كارمنابع مالي و سودآوريفرآيندهاتكنولوژي و توسعهنوآوري و يادگيريمسئوليت‌هاي اجتماعي

اسلاید 16: تشريح فرآيند هدف گذاري

اسلاید 17: اطلاع رساني و طرح انتظارات ذينفعان از سوي مديريت ارشد به كميته‌هاي تحول13تهيه پيش نويس اوليه استراتژي‌ها و اهداف توسط كار گروه تدوين استراتژي و ارايه آن به كميته‌ عالي تحول5اظهار نظر در مورد اهداف سطح شركت، استراتژي‌هاي اختصاصي و تدوين اهداف سطح كميته و اعلام آن به واحدها توسط كميته‌هاي تحول7نهايي نمودن اهداف سطح كميته‌ها و واحدها توسط كميته‌هاي تحول و ارسال آن به كميته عالي تحولارايه گزارشات تحليلي توسط كميته‌هاي تحول در مورد محيط داخلي و بيروني به كارگروه تدوين استراتژي24نهايي نمودن استراتژي‌ها توسط كميته عالي تحول و تهيه پيش نويس اهداف سطح شركت و اعلام آن به كميته‌هاي تحول6اظهار نظر در مورد اهداف سطح كميته‌ها و تدوين اهداف سطح واحدها و ارايه آن كميته‌هاي تحول8نهايي نمودن و ابلاغ استراتژي‌هاي اختصاصي و اهداف سطح شركت و كميته‌هاتوسط كميته عالي تحول(Catch Ball تدوين استراتژي‌ها و اهداف (فرآيند

اسلاید 18: شناسايي محرك‌ها (Drivers)عواملي هستند که شرکت را در تحقق استراتژي‌هاي اختصاصي و اصلي خود کمک و ياري مي‌نمايد.به عبارت ديگر عوامل پيش برنده و کمکي هستندکه وجود آنها براي تحقق استراتژي‌ها لازم و كليدي مي‌باشند. اين محرکها مي‌بايستي از استراتژيهاي اختصاصي استخراج گردند .

اسلاید 19: شناسايي موانع‌ها يا محدوديت‌ها (Barriers)عواملي هستند که مانع تحقق استراتژي‌هاي اختصاصي و به تبع آن استراتژي‌هاي اصلي مي‌شوند.جنس اين عوامل معمولاً از محدوديت‌هاي داخلي و بيروني است و به ما کمک مي‌کنند با شناخت بيشتري نسبت به محيط داخل و اطراف خود، اهداف را تعيين نمائيم. ماهيت اين عوامل کمبود و يا عدم وجود يک عامل پيش‌برنده و يا وجود يک محدوديت مي‌باشد و لذا هيچ يك از واحدهاي داخلي و يا نهادهاي بيروني نبايد به عنوان مانع در نظر گرفته شوند.

اسلاید 20: شاخص‌هاي عملکردي ((Measure or PIشاخص‌هاي کمّي و قابل اندازه‌گيري براي ارزيابي ميزان تحقق‌ استراتژي‌ها، با توجه به محرک‌ها و موانع و محدوديت‌هاي شناسايي شده، چه مي‌باشند؟ با توجه به محرک‌ها و موانع/محدوديت‌هاي شناسايي شده و در راستاي تحقق و دستيابي به استراتژي‌ها، 4 شاخص عملكردي (Measure) را تعيين كنيد.اين شاخص‌ها بايستي به گونه‌اي تعيين گردند که با بهبود آنها بتوان اطمينان حاصل کرد که محرک يا مانع مربوطه بهبود يافته و به تبع آن، استراتژيهاي اختصاصي و اصلي مرتبط محقق مي‌گردند.

اسلاید 21: وضعيت موجود شاخص‌ها Current Performanceمقدار کمّي فعلي شاخص‌ها را وضعيت موجود مي‌گويند.جهت تعيين وضعيت موجود شاخص‌ها مي‌توانيد مقدار کمّي شاخص‌ها را تا پايان سال تخمين زده و بعد از پس از پايان سال آن را بازنگري نماييد.

اسلاید 22: بهينه‌كاوي Benchmarkبهينه‌کاوي، الگوبرداري از بهترين‌ها و يا مقايسه شاخص‌ها با بهترين‌هاي جهاني (سازمان‌هاي برتر و رقبا) مي‌باشد. براي بهينه‌کاوي هر شاخص، بايد ابتدا آن شاخص را در سازمانهاي رقيب و برتر جستجو کرد و بهترين سازمان براي بهينه‌کاوي را انتخاب کرد.

اسلاید 23: بهينه‌كاوي Benchmark (ادامه)در انتخاب شركت‌هاي Benchmark بايستي به عواملي همچون شبيه بودن فرآيندها، امکان بهينه‌کاوي از آن سازمان و فرهنگ سازماني و ... توجه نمود. الزاماً آن سازمان نبايستي فولاد ساز باشد، ليکن حتماً بايستي در آن شاخص وضعيت بهتري نسبت به ما داشته باشددر صورتي که تعيين مقدار بهينه کاوي به دلايلي مقدور نباشد، بهترين وضعيت قابل حصول در آن شاخص را نيز مي‌توانيد به عنوان معيار بهينه کاوي در نظر بگيريد.

اسلاید 24: شاخص‌هاي كليدي عملكرد KPIشاخصهاي کليدي عملکرد (KPI) مهمترين و کليدي‌ترين شاخص‌ها از بين شاخص‌هاي عملکردي (PI) مي‌باشند. از آنجايي که پايش و هدف‌گذاري تمام شاخص‌هاي شركت کار بسياري دشوار است، لذا انتخاب شاخصهاي کليدي عملکرد (KPI) از بين شاخص‌هاي عملکردي امري مهم است و بايستي با توجه به نكات زير انجام شود:اختلاف وضعيت موجود شاخص با مقدار مورد نظر يا بهينه‌کاوي شدهوزن شاخص در تحقق استراتژي‌ها

اسلاید 25: تعيين اهداف 92-88 Targetsپس از انتخاب شاخصهاي كليدي عملکرد (KPI) ، بايستي براي هريك از آنها هدف گذاري (Target Setting)صورت گيرد.اهداف تعيين شده بايد کمّي، مشخص، قابل اندازه‌گيري، داراي زمان و قابل دسترسي و چالشي (SMART) باشند.TargetMeasure …….... 1 …….... 2 ….....… 3….....…

اسلاید 26: تعيين اهداف 92-88 Targets (ادامه)جهت تعيين اهداف بايستي به موارد ذيل توجه نمود:‌1- اهداف حتماً از جنس نتايج (Result) باشد و فعاليتهاي اجرايي حتي الامکان از قالب اهداف خارج و به فرم‌هايQFD انتقال يابد. 2- در تعيينPI ها وKPI ها و به تبع آن اهداف، بايستي هم به شاخص‌هاي عملکردي و هم به شاخص‌هاي برداشتي توجه نمائيم. 3- بايستي در تعيين اهداف، وضعيت موجود و وضعيت هدف مشخص شده و به صورت از X به Y نوشته شود.

اسلاید 27: تعيين اهداف 92-88 Targets (ادامه)4- بايستي براي هر هدف، مسئول تعيين شود که در ستون بعدي نوشته مي‌شود. اين مسئول يکي از واحدهاي شرکت مي‌باشد و اسم شخص نوشته نمي‌شود. (‌اسم واحد سازماني به صورت سه حرفي نوشته شود) 5- هدف‌گذاري بايستي داراي منطق باشد. منطق هدف‌گذاري يعني اين که مقدار هدف:الف) بين حدفاصل وضعيت موجود و مقدار بهينه‌کاوي شده باشد.ب) يک يا چند دليل قانع‌کننده براي عدد انتخاب شده به عنوان هدف بيان گردد.

اسلاید 28: وزن دهي اهداف

اسلاید 29: هدف از اجراي فرآيند وزن دهي اهداف، ارزيابي تحقق اهداف کليدي عملکرد (KPIs) مي باشد. اجراي آن از طريق تعيين سهم هر يک از اهداف در دستيابي واحد به مجموعه اهداف مدنظر مي باشد. تعيين وزن اهداف يک واحد از طريق نظر سنجي از چهار گروه انجام مي پذيردوزن‌دهي اهداف كليدي عملكرد

اسلاید 30: تدوين فعاليت هاي اجرايي

اسلاید 31: تدوين فعاليت هاي اجراييبه منظور تحقق اهداف لازم است براي هر هدف حداقل يک فعاليت اجرايي که منجرب به بهبود شاخص هدف مي گردد تعريف شود. که فعاليت ها داراي ويژگي هاي ذيل مي باشند:هر فعاليت با توجه به سهم آن در محقق ساختن هدف مربوطه وزني دارد مجموع وزن فعاليتهاي اجرايي يک هدف حتماً معادل 100 مي باشدهر فعاليت اجرايي بدون استثناء داراي مسئول فعاليت و تاريخ شروع و پايان بايد باشد. اگر فعاليت اجرايي با مشارکت واحد هاي سازماني ديگر انجام مي گيرد در تعريف فعاليت لازم است نام واحد همکار يا مطلع وارد شود

اسلاید 32: تدوين فعاليت هاي اجراييو هر فعاليت اجرايي از طريق يکي از 6 روش زير محقق مي گردد :1- کار جاري2-پروژه تحول3-پروژه هاي بهبود4- پروژه هاي امور مهندسي5- پروژه هاي تحقيقاتي6- کارگروه تخصصي

اسلاید 33: مديريت پروژه

اسلاید 34: مديريت پروژهمديريت پروژه شامل 6 بخش به شرح زير مي باشد:1- شناسنامه پروژه: که شامل دو دسته مي باشد 1-1-پروژه هاي برنامه ريزي شده: پروژه هايي در فرآيند تدوين اهداف شناسايي شده اند و به يک فعاليت اجرايي متصل هستند 1-2- پروژه هاي برنامه ريزي نشده مي باشد: که از فرآيندهاي مميزي(IMS)، ارزيابي(EFQM)، مشتري مداري داخلي(TR)،نت بهره ور فراگير(TPM) و مشکلات ناشي از پايين بودن کيفيت(COPQ) شناسايي مي شوند

اسلاید 35: مديريت پروژه2- فعاليتهاي پروژه: فعاليت هاي لازم جهت محقق شدن پروژه را تعريف مي کنيم3- تيم پروژه: اعضاي پروژه به فعاليت هاي مرتبط با آنها تخصيص داده ميشوند4- برنامه ريزي پيشرفت پروژه: برنامه اجراي پروژه (به درصد) در ماهاي بين تاريخ شروع و پايان پروژه تعريف مي گردد.5-کنترل پروژه: ماهيانه ميزان تحقق هر يک از فعاليت هاي پروژه به درصد تعيين مي گردد.6- نسخه هاي پروژه: پس از اتمام، پروژه ها از حالت پيش نويس به تاييد شده تبديل مي گردند

اسلاید 36: شامل: 1-تحليل وضعيت موجود و شرح هدف کلي پروژه2-تجزيه و تحليل علتها با توجه به نمودار علت و معلول3-تعيين عوامل عمده با استفاده از روش مقايسه دوتايي4-آناليز حل مسئله5-برنامه استاندارد سازي6-بررسي و ارائه نتايج7- فعاليت هاي پيشنهادي در راستاي بهبود فرآيند (STORY BORD)مستندات تعريف پروژه

اسلاید 37: تدوين اهداف فردي

اسلاید 38: تدوين اهداف فرديسالانه کليه رده هاي عملياتي شامل کارشناسان، تکنسين ها و اپراتورها اهداف فردي خود را در راستاي اهداف واحد يا قسمت مربوطه تدوين مي کنند.که اين اهداف از دو قسمت تشکيل شده 1- اهداف فردي در راستاي تحقق اهداف واحد 2- اهداف فردي دلخواه جهت رشد مهارتهاي فردي مرتبط با شغل

اسلاید 39: مديريت اجراي اهداف و فعاليتهاي اجرايي

اسلاید 40: خود ارزيابي ماهانه اهداف و برنامه‌ها توسط واحدهاپايش و خود ارزيابي ماهانه واحدها، از دو بُعد صورت مي‌پذيرد:ارزيابي فعاليت هاي اجرايي. ارزيابي اهداف

اسلاید 41: خود ارزيابي ماهانه اهداف و برنامه‌ها توسط واحدها1- ارزيابي فعاليت هاي اجراييبراي هر يک از فعاليت هاي اجرايي با توجه به فاصله تاريخ شروع و پايان، برنامه تحقق پيشرفت تعريف گردد. سپس ماهيانه توسط خود واحدها، ارزيابي شده و ميزان انحراف از برنامه مشخص مي‌شود و ميزان پيشرفت فعاليت هاي اجرايي فوق در نرم‌افزار برنامه‌ريزي جامع استراتژيک وارد مي‌شود.

اسلاید 42: خود ارزيابي ماهانه اهداف و برنامه‌ها توسط واحدها2-ميزان تحقق اهداف كليدي عملكرد در ابتداي سال برنامه ريزي چگونگي تحقق شاخص اهداف در طول 12 ماه سال با توجه به واحد اندازه گيري آن هدف مشخص مي گردد. سپس ماهيانه ميزان تحقق شاخص نيز توسط خود واحد محاسبه شده و در فرم مربوطه درج مي‌گردد.اين ارزيابي بطور مستمر در پايان هر ماه توسط مدير و ساير مسئولان واحد انجام شده و به مدير كميته گزارش خواهد شد.

اسلاید 43: فرآيند کنترل هزينه

اسلاید 44: فرآيند کنترل هزينهاز آنجائيکه يکي از مهمترين استراتژي هاي شرکت در سال 88، پايش مداوم مصارف و هزينه‌ها و ايجاد حساسيت نسبت به هزينه‌ها به منظور كمك به رقابتي نمودن قيمت تمام شده مي باشد، تحقق اين استراتژي منوط به تدوين اهداف مرتبط با کاهش هزينه مي باشد لذا در نرم افزار SEM ، فرآيند تدوين و کنترل اهداف هزينه اي تعريف گرديده است که شامل سه بخش اصلي به شرح زير مي باشد:انتخاب اهداف مرتبط با کاهش هزينهتعيين قيمت واحد ورود اطلاعات برنامه و واقعي هدفهاي هزينه اي

اسلاید 45: فرآيند کنترل هزينهاهداف هزينه اي در اين فرآيند با يکي از 10 کد حسابداري صنعتي دسته بندي مي شوند که شامل کد هاي ذيل مي باشد:0-هزينه مواد مستقيم 1-هزينه مواد مصرفي2-هزينه سوخت 3—هزينه تجهيزات4—هزينه پرسنلي 5—هزينه انرژي و سيالات6—هزينه سرويس ها 7—هزينه تعميرات8—هزينه پيمانکاران 9—هزينه عمومي

اسلاید 46: ارزيابي عملکرد ماهيانه

اسلاید 47: ارزيابي عملکرد ماهيانهواحد تضمين کيفيت ماهيانه 20 کميته تحول را بر اساس فعاليتهاي مديريتي و مشارکتي مورد انتظار در ماه مورد نظر ارزيابي قرار مي دهد که نتيجه اين ارزيابي به نظام پاداش دهي متصل است.

اسلاید 48: فرآيند ارزيابي اهداف

اسلاید 49: ارزيابي فصلي اهداف و برنامه‌ها توسط تيم ارزيابيخروجي فرآيند ارزيابي اهداف سه گزارش به شرح ذيل مي باشد1- گزارش ارزيابي دستيابي به اهداف (کلي)2- گزارش ارزيابي دستيابي به اهداف هزينه اي وبرنامه صرفه جويي 3- گزارش بازخورد کليکه امتياز به دست آمده از هر سه گزارش نشان دهنده عملکرد واحد خواهد بود.

اسلاید 50: تندیس زرین جشنواره تولید ملی تندیس بلورین اقتصاد سبز کشور تندیس بلورین جایزه ملی کیفیت ( مقام اول كشور درسالهای 82 -83 -84 -85-86) تنديس بلورين جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی ( مقام اول سالهای 82 ، 83 ، 84 -85) جايزه کشورهاي اسلامي MECCA wardتنديس سيمين جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی ( مقام اول در کشور در سال 87

اسلاید 51: با تشكر و آرزوي موفقيت

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید