کسب و کار مدیریت و رهبری

نظام مدیریت پاسخگویی به شکایات مردمی و بررسی پیشنهادها

Pasokhgooyi_be_shekayat_mardom_va_barresi-pishnejadat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام مدیریت پاسخگویی به شکایات مردمی و بررسی پیشنهادها”

نظام مدیریت پاسخگویی به شکایات مردمی و بررسی پیشنهادها

اسلاید 1: 1مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 2: نظام پذیرش و بررسی ایده ها و پیشنهادات مردمی(سیاست گذاری و برنامه ریزی)تحقق کابینه 70 میلیونی نظام مدیریت پاسخگویی به شکایات و گزارش های مردمی(نظارت همگانی) 2مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 3: مقدمهنقش های متقابل مردم و حاکمیتدر بيشتر حكومت‌هاي دنيا در طول تاريخ، رابطه بين زمامدار و مردم رابطه‌اي يك‌سويه بوده است يعني رابطه حاكم و محكوم، مالك و مملوك، فرمانده و فرمانبر، آقا و برده، خدا و بنده. اما امير مؤمنان چنين روابطي را در بيانات و سلوك عملي خويش ملغي اعلام فرموده و خطاب به كارگزار خويش مي‌فرمايند: ليس لك ان تفتات في رعيه” اين حق براي تو نيست كه در ميان مردمان به استبداد عمل كني.و در اين ميان، حقوق متقابل زمامداران و مردمان را مهمترين بخش حقوق در هر جامعه‌اي معرفي فرموده‌اند كه در صورت اداي اين حقوق متقابل، حكومت به درستي سامان مي‌يابد و الفت و عزت و عافيت همه‌جانبه فراهم مي‌شود.در بحث حقوق متقابل مردم و حاکمیت از منظراندیشه سیاسی اسلام سه نقش ایجادی ، ابقایی و اصلاحی از تکایف مردم وحقوق حاکمیت می باشد که برای ایفای این نقشها حاکمیت باید بستر و زمینه ایفای این نقشها توسط مردم را فراهم نماید.3مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 4: مقدمه (ادامه ...)بسترسازی حکومت برای ایفای نقش های مردمموضوع نقش ایجادی مردم قبل ازتشکیل حکومت و نقش اصلاحی همان نظارت مردم بر کارگزاران می باشد که نقش ایجادی موضوع این بحث نمی باشد در این مبحث به لزوم و چگونگی ایفای نقش ابقایی و اصلاحی مردم که همان مشارکت همه جانبه مردم در اداره امور(اعم از سیاستگذاری ، برنامه ریزی و اجرا و نظارت ) است می پردازیم و دو رکن ارتباطات موثر مردم و دولت و نظام جامع پذیرش و بررسی پیشنهادات و ایده های مردمی را به عنوان بستر مشارکت عمومی و مشارکت فعال مردم ( شهروندان) در امور سیاستگذاری ، برنامه ریزی وبهینه سازی امور اجرایی توضیح و سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت ) و نظام جامع پذیرش و بررسی ایده ها و پیشنهادات مردمی را به عنوان دو راهکار اجرایی دولت اصولگرا و عدالت محور در تحقق شعار کابینه هفتاد میلیونی که حاصل آن شفافیت ، پاسخگویی ، احساس تعلق وپیوستگی دولت وملت ، افزایش اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی و توانمند سازی دولت در ارائه هر چه بهتر خدمات می باشد تشریح خواهیم نمود .4مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 5: تعاریفپیشنهاد ارائه هرگونه فکر، ایده و روش جدیدی که بتواند منجر به ایجاد یک تحول یا تسریع در دقت و سرعت ارائه خدمات و کاهش هزینه ها گردد.نظام نظام عبارتست از مجموعه ای از اجزا به هم پیوسته که در راه نیل به یک یا چند هدف معین به هم وابسته اند، به ترتیبی که، هرگاه یک یا چند داده وارد آن می شوند ، یک یا چندین ستاده از آن خارج می گردند. نظام پیشنهادات نظامی است كه به منظورجلب مشاركت مردم،پيشنهادهای ايشان رادرجهت بهبود عملكرد دولت و سازمان ها دريافت و كارشناسي كرده و از پيشنهادهاي پذيرفته شده به نحو مقتضی تقدیر مي كند و پيشنهادهاي پذيرفته شده را به مرحله اجرا در مي آورد. 5مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 6: مبانی ارزشیدر انديشه سياسي حضرت امير، دولت ماهيتي الهي و مردمي دارد. مشروعيت دولت اسلامي الهي و مقبوليت آن مردمي است و دولت حق دولتي است كه بر اساس معيارهاي الهي و حق و با خواست و اقبال مردم شكل بگيرد و با مشاركت فعال آنان عمل كند؛ بنابراين دولت اسلامي همه مشروعيت و حقانيت خود ر بر اساس ويژگيهايي كه بايد در آن لحاظ شود از جانب ذات اقدس الهي مي‌يابد و بر اساس خواست و رضايت مردم تحقق مي‌يابد و با حمايت و مشاركت مردم قدرت اجرايي و توفيق تحقق اهداف الهي را پيدا مي‌كند.در بيشتر حكومت‌هاي دنيا در طول تاريخ، رابطه بين زمامدار و مردم رابطه‌اي يك‌سويه بوده است يعني رابطه حاكم و محكوم، مالك و مملوك، فرمانده و فرمانبر، آقا و برده، خدا و بنده. اما امير مؤمنان چنين روابطي را در بيانات و سلوك عملي خويش ملغي اعلام فرموده و خطاب به كارگزار خويش مي‌فرمايند:ليس لك ان تفتات في رعيهاين حق براي تو نيست كه در ميان مردمان به استبداد عمل كني.6مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 7: مبانی ارزشی (ادامه ...)مشاركت مي‌تواند شامل مشاوره در امر تدوين خط‌مشي‌ها و تصميم‌گيري و ساير فرايندهاي مردم‌سالارانه باشد. مشاركت، امكان دسترسي دولت را به اطلاعات مهمي در مورد نيازها و اولويت‌هاي افراد، جوامع و بنگاه‌هاي خصوصي فراهم مي‌كند. دولت‌هايي كه به عموم امكان مشاركت مي‌دهند، در موقعيت بهتري براي تصميم‌گيري قرار دارند و تصميمات اخذ شده توسط آنها از پشتيباني عمومي بيشتري برخوردار مي‌شود. نکته حائز اهميت در اين بخش آن است كه همانگونه كه در برخي از روايات و بيانات اشاره شد، مردم زماني مي‌توانند در جامعه به ايفاي نقش‌ها و وظايف خود بپردازند كه بسترهاي لازم از سوي حكومت بخوبي فراهم شده باشد. به عبارت ديگر، حكومت موظف است زمينه تحقق اين تكاليف توسط مردم را فراهم نمايد. لذا وظايف مردم وظيفه تبعي ديگري را براي حكومت تعيين مي كند و آن ايجاد بستر لازم براي ايفاي وظايف مردم در برابر حكومت خواهدبود.7مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 8: مبانی نظریروابط بين دولت و شهروندان در مركز حكمراني خوب قرار دارد. پس‌زمينه تعامل بين حاكميت ملي و شهروندان بسيار پيچيده است و تصميمات سياسي در سطوح مختلفي از دولت گرفته مي‌شوند. فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي پيشرفته بر اين وابستگي‌هاي متقابل افزوده است. اكنون دولت‌ها دريافته‌اند كه چنانچه شهروندان سياست‌هاي دولتي را درك نكرده و از آنها حمايت به عمل نياورند،‌ در اجرا و هدايت آن سياست‌ها ناكام خواهند ماند. بنابراين دولت‌ها در پي مدل‌ها و رويكردهاي بهتري براي مطلع ساختن، ‌مشورت و درگير ساختن شهروندان در فرايند تدوين خط‌مشي هستند. در نتيجه مي‌توان گفت كه اكنون مردم سالاري منتخب (كه از طريق نمايندگان منتخب مردم اعمال مي‌شود) با فرم جديدي از مردم سالاري مشاركتي در حال جايگزين شدن است.8مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 9: مبانی قانونیبررسی مجموعه قوانین و مستندات الزام آور در نظام اداری کشور نشان می دهد که کارکرد نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات و ایده های مردمی، آن گونه که شایسته یک نظام مردمی است مورد تاکید و توجه قرار نگرفته است. این موضوع در حالی است که در مقام مقایسه، سایر حوزه ها همچون: رسیدگی به شکایات مردمی و رسیدگی به گزارش های مردمی، سهم بیشتری را در حوزه قوانین و مقررات به خود اختصاص داده اند.بدیهی است که ضعف زیر ساخت های قانونی در حوزه نظام مشارکت های مردمی، فقدان ساختارها و تشکیلات تخصصی و به تبع آن عدم توجه کافی به این موضوع را در پی داشته است. این خلا جدی و مهم، در فضای نگرشی خاص دولت نهم و دهم در تحقق آرمان کابینه هفتاد میلیونی، به عنوان یک ضرورت جدی و با اولویت شناخته شده و ضرورت عزم و توجه جدی به ایجاد زیر ساخت های قانونی و تشکیلاتی را در این زمینه بیش از پیش مشخص می نماید.9مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 10: مبانی قانونی (ادامه ...)اصلی ترین مرجع قانونی که مقوله پذیرش و بررسی پیشنهادات مردمی را مورد تاکید قرار داده است، نظام نامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردمی می باشد که به صراحت، مرکز رسیدگی به شکایات مردمی را مکلف به مدیریت و نقش آفرینی در این نظام دانسته است. 10مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 11: جایگاه مرکز رسیدگی به شکایات مردمی در نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات و ایده های مردمی بر اساس مبانی گفته شده، به نظر می رسد یکی از اصلی ترین جهت گیری های مد نظر در سطح مجموعه نهادهاي حاکمیتی و از جمله مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد رياست جمهوري، بستر سازي براي ايفاي نقش هاي ابقايي و اصلاحی مردم در حكومت خواهد بود.با اندك تاملي در مبانی سه گانه برشمرده شده فوق مي توان دريافت كه ضرورت ايفاي نقش ابقایی و اصلاحي مردم در حكومت از حيث كاركردي مي تواند در خدمت تحقق هر چه موثر تر دو كاركرد نظارت بر عملكرد كارگزاران حكومت و نهادينه سازي الزامات رفتاري در بين كارگزاران حكومتي قرار گيرد. بنابراين مي توان سه كاركرد اصلي زير كه هم بر اساس مباني ارزشي و اعتقادي و هم بر مبناي مستندات قانوني مورد پذيرش مي باشد را به عنوان فلسفه هاي وجودي مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد رياست جمهوري پذيرفت:توسعه ظرفيت سازماني دولت در جهت خدمت رساني عمومي.گسترش مشاركت مدني.حفظ و گسترش پاسخگويي.11مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 12: اهداف و ماموریت هاماموریت اصلی و هدف کلی از طراحی نظام پیشنهادهاو ایده های مردمی را می توان ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی و ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت کلیه افراد جامعه با توجه به موارد ذیل ذکر نمود:عنایت به کرامت انسانی عامه مردم و ایجاد زمینه های لازم برای توسعه تفکر و تعقل آنان به منظور ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت در حل مشکلات و ایجاد بهبود مستمر ارتقاء سطح کارآیی و بهره وری دولت و همسو سازی مردم و دولت از طریق فراهم نمودن منافع مشترک مادی و معنوی تقویت سطح فرهنگی و معنوی، حس مسوولیت، اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه و بارور سازی نیروی ابداع و ابتکار عامه مردم 12مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 13: اهداف و ماموریت ها (ادامه...)ارتقاء کیفی زندگی مادی، معنوی و سلامت و نشاط روحی در جامعه بهبود مستمر امور از طریق بالا بردن کیفیت خدمات، حذف اتلاف‌ها، افزایش رضایت مراجعان، کاهش هزینه‌ها و تقویت ارتباط بین مردم و دولت پاسخگویی دوجانبه مردم ودولت در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و نتایج حاصل از آن همراهی و همدلی مردم با برنامه ریزی ها و سیاستهای اتخاذ شده و حمایت از آنها در زمان اجرا 13مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 14: پیشنهاد و ایده هااطلاع و تقدیراعلام رضایت مندیثبت، غربال گریارجاعاطلاع رسانی و ثبت در بانک اطلاعاتی اعلام نتیجهرسیدگی1 ، داوری و اقدامارزیابینظارت و پیگیریپایانخیربلهفرآیند پذیرش و بررسی پیشنهادات و ایده های مردمیواحد های نظارتیواحد های برنامه ریزی و اجرایی1پردازش، تشکیل طرح واره، ارجاع طرح واره به کاربران، تکمیل طرح و ارسال به داوری14مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 15: فرآیند پذیرش و بررسی پیشنهادات و ایده های مردمی به تفکیک سطوح حاکمیتیمرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوریاداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارتخانه دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگوی به شکایات استانداریمیز رسیدگی به شکایات در فرماندارینهاد ریاست جمهوریوزارتخانهادارات کل استانادارات شهرستاننظارت بر پيگيري پیشنهاداتعدم پاسخگويينظارت بر پيگيري پیشنهاداتنظارت بر پيگيري پیشنهاداتنظارت بر پيگيري پیشنهاداتنظارتیبرنامه ریزی و اجرایی15مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 16: شبکه مخابراتمکاتباتشکایتپیشنهاد و ایدهگزارشانتقادتقدیرمراجعه حضوریwebاینترنتEmailنرم افزارسخت افزار، شبکه و تحهیزاتمرکز تماسccسازمان، ساختار و نیروی انسانیPhoneFaxSMS مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد ریاست جمهوریاداره کل بازرسی، ارزيابی عملکرد و رسيدگی به شكايات وزارتخانهدفتر ارزيابی عملکرد و پاسخگويی به شكايات استانداري ميز رسيدگي به شكايات در فرمانداري لایه نظارتیلایه اجراییادارات شهرستان ادارات كل استان وزارتخانه هانهاد رياست جمهوريدرخواستابراز احساساتشمای کلی نظام پیشنهادات مردمی بر بستر سامد16مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 17: سازمان کارمسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، اجرا و نظارت برحسن پاسخگویی دستگاه های اجرایی و تهیه و تدوین گزارشات در سطح ملی بعهده مرکزرسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری می باشد.بالاترین مقام دستگاه ها درکلیه سطوح پاسخگویی مسئول حسن اجرای نظام پیشنهادات مردمی در دستگاه متبوع می باشد .مسئولیت حسن اجرای نظام پیشنهادات مردمی در استان بعهده استاندار و در شهرستان بعهده فرماندار میباشد.17مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 18: وظایف دستگاه هادستگاه های اجرایی کشور موظفند درصورت دریافت هرگونه پیشنهاد آن را به نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات مردمی دستگاه ارسال نمایند.کلیه دستگاههای اجرایی می بایست سازوکارهای لازم جهت پذیرش، بررسی و عملیاتی کردن پیشنهادات و ایده های مردمی را فراهم نمایند.18مرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 19: و من الله التوفیقپایانمرکز رسیدگی به شکایات مردمی – نهاد ریاست جمهوری19

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید