کسب و کارفروش و بازاریابی

نظریه برجسته‌سازی - Agenda Setting Theory

صفحه 1:
Agenda Setting Theory

صفحه 2:

صفحه 3:
منظور از برچسته سازی رسانه ها این است که رسانه هاء به ویه در اخبار و گزارش های خبری و برنامه هاى مستند: لين قدرت را دارئد كه توجه ععوم را به مجموعه ای از مسائل و موضوعات معیل وزمخدود ‎Solano‏ سازند و از مسائل و موضوعات دیگر چشم پوشی کنند. حاصل کار این می شود که بعضی از مسائل خاص توسط بسیاری از مردم در منظر عمومی و خارج از قلمرو رسانه ها به بحث گذاشته می شود درحالی که به مسائل و موضوعات دیگر توجه نمی شود. مفهوم برجسته سازی را نباید صرفاً به مفهوم اولویت گذاری به معني انتخاب و اولویت بعضی از موضوع ها و رویدادها در رسانه ها در قالب نيتر ‎al‏ ‏مطبوعات با عناوین اول اخبار رادیو و تلویزیون تقلیل داد. برچسته سازی فراتر از اولویت گذاری و دارای شیوه ها و های خاص خود است. این نظریه اشاره به تاثیر رسانه‌ها بر روی افکار عمومی مردم دارد. با استفاده از اين تلوری, رسانه‌های اجتماعی (چه از نوع دیداری, جه از نوع شنیداری و ...) می‌توانند با بركسته نمودن بعضى از موضوعات تاثيرات دلذواه خود رأ بر روى ذهن عموم مردم بگذارند. برجستهسازی ضرفا تكتيكن ‎freer Ol pees ae Sb oe b> AS ls os yal Gt rc‏ است و برای برجسته‌سازی یک موضوع توسط رسانه‌ها روش‌های مختلف و متفاوت بسیاری وجود دارد.این نظریه دارای دو فرض است: UE eae oles AI aa eta ee ‏ا‎ ‎7 5 ‏واقعیت است.‎ 2 تمرکز رسانه‌ها بر یک موضوع خاص نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند آن مسائل را برای افکار عمومی عهم ‎Paes‏ برخلاف بسیاری از نظریات در حوزهی رسانه: این نظریه اثرات تجمعی و بلندمدت را در تجزیه‌وتحلیل می‌کند.افراد دیگر اين نظریه را کامل کرده‌اند. "برنارد کوهن" یکی از اين افراد بود. وی گفت: مهمترین تاثیر رسانه‌ها قرار دادن موضوعاتی در اقکار عمومی است تا به آن موضوعات فکر کنند. رسانه‌ها قدرت زیادی دارند که به مردم القا کنند به چه فکر کنید ولی قدرت آن را ندارند که به مردم القا کنند که چگونه فکر کنند. بنابراین به رسانه‌های جمعی می‌توان دانشنامه‌ی شناختی افراد جامعه لقب داد .

صفحه 4:
ابزارهای مرتبط مزايا

صفحه 5:
منابع مورد ‎as)‏ بر ay

صفحه 6:

رایگان