علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

نظریه روان درمانی یحیی سید محمدی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۶ اسلاید پروچاسکا و نور کراس ترجمه یحیی سید محمدی شامل تعریف ومقایسه نظریه های روان درمانی ساختاریکپارچه نگر…

حامد

صفحه 1:
نظريه هاى روان درمانى برد ۱8 تور کراس د د 3 میحمدی

صفحه 2:
‎ao 8‏ اول ‎«i‏ نظریه های رواد الع 2 الالختاريكبارجه نكر ‎>

صفحه 3:
درحوزه روان ‎icy‏ ‎NSS RC‏ ی ‎eas‏ درمان هائى بوده ايم كه اسامى ‎EY Ngee ae De AES‏ نظام 36 ( 1308©17] )درسال 1904 هارير ار ی سا 5005 درمان 130 ( 8311016) 19076 يارلف رادربازار روان درمانى ( جنكل روان درمانى ) مشخص كرد

صفحه 4:
200000 درسال ۱۹۷۹ مجله تایم بیش از ۲۰۰ درمان را < كزارش كرد.ب رآوردهاى لجَدَيد اين تعداد را بيش از ۰ درمان درس ۳ ادعا مى كند ۳ متفاوتى دارد و از قابلیت کاربرد منحصربه فردى برخوردار است بانيان نظام هاء به رغم فقدان پژوهش نتیجه ای کنترل شده از ۸۰ تا موفقيت خبر مى دهند

صفحه 5:
۳ یکبارچه نگری» روند کلی روان ۶ درمانى معاصررا نشان مى دهد پژوهش همواره ل هل كه ۱۳۳۵ ‏نكرى‎ ane ce ‏ترين كرايش‎ “بهداشت روائى است

صفحه 6:
۳ تعريف روان درمانى ‎or PP oO ED)‏ لل بي ‏نظری فرد. به صورت قانع سازی میان فردی» آموزش روانی. اجتماعی. ایجاد ‏تغييردر خويشتن 1 تکنولوژی رفتاری, شکلی از بازپروری» کسب ‎Ce ne eC‏ ل لت إن سلامتى, وغيره درنظر كرفت

صفحه 7:
ازدیدگاه یکپارچه نگر | ی ا ل 1[ .برخوردار است :این تعریف باید پدیده های بالینی < .را به شیوه نسبتا عینی و عملیاتی کند

صفحه 8:
۳ ادامه از دیدگاه یکپارچه‌نگر ۳ : این تعریف باید ازلحاظ نظری و ازنظرمعناتی < طرف باشد از( 000 ار ۲۳ ANS SPE Te ey ee یکپارچگی ورویکرد خاص بانظریه ها به طوربرابربرخورد کند

صفحه 9:
۳ تعریف نورکراس (۱۹۹۰) ازروان درمانی ‎SSE‏ انا و هاى بالينى و مواضع بيان فردى است كه ازاصول روان شناختى رايج به دست آمده و هدف ان كمك به افراد است تا رفتارهاء شناخت ا هیجان ها و پا سایرویژگی های شخصى حود 25755 25 شركت كنندكان دردرمان آن را مطلوب می دانند. تغییر دهند

صفحه 10:
8 ا نظريه روان درمانى يديده هاى بالينى را توصيف مى كندء مقدار اطلاعات مربوط را محدود مى سازد., اين اطلاعات را سازمان می دهد و همه آنها را بصورت مجموعه أى ار قابل فهم و منسجم «درمى اورد و درمان را هدايت مى كند

صفحه 11:
۳ وجه اشتراك درمان ها ‎eS 553555‏ )3 اب ی والكا یر ‎ae‏ ‏و برخی از خصوصیات درمانگر ویژگی های مشترک رویکردهای روان درمانی موفقیت ۳ ‏بیشترین وجوه اشتراک درمان ها درزمینه انتظارمثبت -درمانجویا ۲ ۱ ول کننده است

صفحه 12:
ادامه وجه اشتراک درمان‌ها افزون برنیمی از پیامدهای روان درمانی موفقیت < ۳ ال ا 1 ‎ee‏ ة ‎eee‏ ا الل ل ا ل ی ‎ene‏ درمانی عنصرفعالی است اما انتظار مثبت به جای اینکه ا ا برای ۳ یافتن درمان است

صفحه 13:
ese ‏رابطه‎ درانواع روان درمانى ها حداقل ‎١٠١‏ ‎eee)‏ ی اینکه چرا بیماران دراثرروان درمانی بهبود می یابند به رابطه درمانی مربوطه می شود.( هوروات و 9

صفحه 14:
ادامه رابطه درمانی علت بیشترین نوسان درنتیجه درمان, < عوامل ازييش موجود درمانجو مثل انتظار تغيير 3 شدت اختلال بوده است. ط. ‎creme‏ ‏بوده ارت درحالى كه روشهاى روان 0-000 م تشکیل داده ادك

صفحه 15:
| ال ف ا لكت ‎ony Snel Ceres‏ حار ‎Se ae Paces ne OLS ‏م‎ ‎2 ‏ا‎ ens ere ve en eee Siar nbp eye ‏ا‎ ICO ‏رو‎ ‏ديمانكر بايد رلبطه لئتوآم با هطلودلشته -4 ماين

صفحه 16:
۳ 0 فعالیت های پنهان ,۱ دس د اراد به آنها ی < يردازند تاعاطفه. تفكررفتار» باروابط مربوط به يك مشكل خاص يا الكوهاى كلى تر زندكى خود را تغيير ‎fe be oy‏ از قرآيندهاى تغييردرخلال روان درمانى» بدون روان ‏ درمانى و بين جلسات روان درمانى استفاده مى شود

صفحه 17:
هشیاری افزائی از ان ۰ و همواره يكى از فرايندهاى اصلى تغيير درروان درمانى بوده است. ا اك ل م ” هشياركردن ناهشيار“ مى دانست تمام ” روان درمانی های کلامی " کارخود را با .افزايش دادن سطح أكاهى فرد شروع مى كنند

صفحه 18:
يالايش ملك ‎lp ropey‏ م طولانى دارد و از لحاظ تاريخى برالگوی میدرولیک ۱۲۰ ۱ ات که طی ار ۳ تن یا اضطراب. از ابرازمستقيم بازداری ‎Seren

صفحه 19:
ات جلوگیری از این گونه هیجان ها باعث < می شود عواطفی که می خواهند آزاد شوند. هرچند به طور غیرمستقیم. برفرد فشار بياورند» مثل زمانى كه خشم به صورت جسمانى ازطريق سردرد ابرازمى ۰ شود

صفحه 20:
۳ كك اگرهیجان ها بتوانند درجریان درمان به صورت ‎a‏ ‏آزاد شوند. مخزن انرژی آنها تخلیه می شود و فرد ازشرنشانه ها خلاصى مى يابد هدف فرايند درمان اين است كه به بيماران كمك كنند تا موانع هيجانى خود را ۰ درهم پشکنند

صفحه 21:
Rae te aD ae oe eer ‏فردى استء به اين صورت كه محرك‎ ‏هاى فراخوان واكنش هاى روان يالا از‎ ‏ا ل‎ Eee ما این نوع پالایش روانی را تجربیات < .هيجانى اصطلاحى مى خوانيم

صفحه 22:
تغبیرکردن از راه ایجاد تغبیرات درمحرکهای مشروطی < ب | لكك ‎Ee‏

صفحه 23:
۱ تغیبر درمحرک های مشروط. زمانی < ضرورت مى يابد كه رفتار فرد توسط محركهائى فراخوانده شود كه بصورت کلاسیک شرطی شده باشند یا هنگامی رح ۲۳۱۳ ۱ .آنها به صورت کنشگرشرطی شده اند

صفحه 24:
7 ‎ene Loe er pa‏ ی ‎ee aren oe‏ ا ‎ear PS Reyes yo)‏ .آسیب روانی را تغیبردهیم ‎9 ‎ ‎ed] ‎ ‏ا خاص قائل است نیزمتغیرمهمی است ‎PRE eri com rnp cr ‎

صفحه 25:
۱ ۳ ۱ روشهاى مهمى وجود دارند كه افراد مى توانند رح آنها تجربه يا پاسخ خود به پیامدهای مورد انتظار را بدون 0 پیامدهاء ۱ ‎ab ome‏ ‎C elon‏ ل ا 1 ال كن .خوانده مى شود

صفحه 26:
۳ ترکیب مقدماتی فرآیندهای تغییر فرآیندهای هشیاری ۶ ۲۱ ۱۲ : انتخاب کر < محور روان درمانى هاى سنتى كلامى يا أكاهى بخش» .از جمله رو ۳ : انسان گراست

صفحه 27:
زا ۳ ETI SUS Perse ere Pee eta ea ene] We ‏و‎ م ۲۳۲

صفحه 28:
0 pep ent TOR Srey) ۳ ‎TP Ce Cee‏ اي روان درمانی های رفتاری ازجمله درمان های موجود دررویکردهای رفتاری و سیستمی را نشان می دهند.این مكتب هاء برنيروهائى بيرونى و محيطى تمركز دارند كه توان فرد براى تغيير ازدرون را محدود مى كنند وجود .نگرها به اینها سطح عینی ارگانیزم می گویند

صفحه 29:
‎rer oa‏ م ‎ ‎argo ST | ‏( فرايندهاى هشيارى, يالايش روانى و انتخاب ) و درمان هاى كنشى ( محرك های مشروط و کنترل وابستگی ) می توانند تغييرات مهمترى را دردرمان ايجاد ‎SUES,‏

صفحه 30:
۳ محتوای درمان ‎eee‏ را اد يي اهمیت دارد. نظام هاى روان درمانى كه نظريه شخصيت ندارند. ۶ نظريه ‎ie‏ ل ا ‎ets Ee eee ee er ele‏ ۳ ‎Ue PCS BSUS CoE pe ements] reece‏

صفحه 31:
نظامهاى ديكرى جون درمان هاى آدلرى» وجودى و ا ‎eas‏ ا ا لسن های درمانی ‎CASES‏ می کنند. اتا ات ‎See oe‏

صفحه 32:
re err نظريه هاى شخصيت و آسيب شنا ناف ريتك جه حيزى بايد شخصیت و آسیب شناسی روانی به ما می گویند. چه چیزی باب ‎ae‏ 0 ج تخيير روى مى تغییر کنند درحالی که نظریه های فرآیند به ما می گویند. چگو: “

صفحه 33:
ادامه محتواى درمان بنابراظهار مدی اغلب نظامهای درمانی درباره شخصیت < ۳ ار بيد << ۳ ۳۳۲ تعارض گرا ازنظر سطح کارکرد شخصیت که برآن ‎ast‏ ‏مى ورزند با يكديكر فرق دارند. برخى ازآنها مشكلات شخصى را ناشى ازتعارضهاى درون فردى مى دانند برخى دیگربر تعارض های میان فردی و بعضی ‎Ss‏ ‎Ca ee Nur ele eee ere‏ لل 1 رن

صفحه 34:
1 wee Uw كزكاريهائى مبتلا هستند كه ازتعارض هاى موجود درسطوح مختلف كاركرد شخصيت «سرچشمه می گیرند

صفحه 35:
درسطح درون فردى؛ برخورد هردرمان را با تعار ضهاى مربوط به اضطراب و دفاع هاء عرزت نفسء و مسئوليت شخصى ودرسطح ميان فردى مشكلات مربوط به صميميت و مسایل جنسی. ارتباطء خصومت و كنترل ميان فردى درسطح ۵

صفحه 36:
نی فایسه می شود. ت0۳ توجه يك نظا : ‎٩‏ عمدتاً تعداد افراد. اتاق مشاوره و تمركز برنامه .درمانى را مشخص می ‎IOS‏ پایان <

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان