صفحه 1:
نظريه هاى روان درمانى
برد ۱8 تور کراس
د د 3 میحمدی
صفحه 2:
ao 8 اول
«i نظریه های رواد الع
2
الالختاريكبارجه نكر
>
صفحه 3:
درحوزه روان icy
NSS RC ی
eas درمان هائى بوده ايم كه اسامى
EY Ngee ae De AES
نظام 36 ( 1308©17] )درسال 1904 هارير
ار ی سا 5005
درمان 130 ( 8311016) 19076 يارلف
رادربازار روان درمانى ( جنكل روان درمانى )
مشخص كرد
صفحه 4:
200000
درسال ۱۹۷۹ مجله تایم بیش از ۲۰۰ درمان را <
كزارش كرد.ب رآوردهاى لجَدَيد اين تعداد را بيش از
۰ درمان درس ۳ ادعا مى كند
۳ متفاوتى دارد و از قابلیت کاربرد
منحصربه فردى برخوردار است بانيان نظام هاء به
رغم فقدان پژوهش نتیجه ای کنترل شده از ۸۰ تا
موفقيت خبر مى دهند
صفحه 5:
۳
یکبارچه نگری» روند کلی روان ۶
درمانى معاصررا نشان مى دهد
پژوهش همواره ل هل كه
۱۳۳۵ نكرى ane
ce ترين كرايش
“بهداشت روائى است
صفحه 6:
۳ تعريف روان درمانى
or PP oO ED) لل بي
نظری فرد. به صورت قانع سازی میان فردی»
آموزش روانی. اجتماعی. ایجاد
تغييردر خويشتن 1
تکنولوژی رفتاری, شکلی از بازپروری» کسب
Ce ne eC ل لت إن
سلامتى, وغيره درنظر كرفت
صفحه 7:
ازدیدگاه یکپارچه نگر
| ی
ا ل 1[
.برخوردار است
:این تعریف باید پدیده های بالینی <
.را به شیوه نسبتا عینی و عملیاتی کند
صفحه 8:
۳ ادامه از دیدگاه یکپارچهنگر
۳ : این تعریف باید ازلحاظ نظری و ازنظرمعناتی <
طرف باشد
از(
000 ار ۲۳
ANS SPE Te ey ee
یکپارچگی ورویکرد خاص بانظریه ها به
طوربرابربرخورد کند
صفحه 9:
۳ تعریف نورکراس (۱۹۹۰) ازروان درمانی
SSE انا و
هاى بالينى و مواضع بيان فردى است كه
ازاصول روان شناختى رايج به دست آمده و
هدف ان كمك به افراد است تا رفتارهاء
شناخت ا هیجان ها و پا سایرویژگی های
شخصى حود 25755 25 شركت كنندكان
دردرمان آن را مطلوب می دانند. تغییر دهند
صفحه 10:
8 ا
نظريه روان درمانى يديده هاى بالينى را
توصيف مى كندء مقدار اطلاعات مربوط
را محدود مى سازد., اين اطلاعات را
سازمان می دهد و همه آنها را بصورت
مجموعه أى ار قابل فهم و منسجم
«درمى اورد و درمان را هدايت مى كند
صفحه 11:
۳ وجه اشتراك درمان ها
eS 553555 )3 اب ی
والكا یر ae
و برخی از خصوصیات درمانگر ویژگی های مشترک
رویکردهای روان درمانی موفقیت ۳
بیشترین وجوه اشتراک درمان ها درزمینه انتظارمثبت
-درمانجویا ۲ ۱ ول کننده است
صفحه 12:
ادامه وجه اشتراک درمانها
افزون برنیمی از پیامدهای روان درمانی موفقیت <
۳
ال ا 1
ee ة
eee ا الل ل ا ل ی
ene درمانی عنصرفعالی است اما انتظار مثبت
به جای اینکه ا ا
برای ۳ یافتن درمان است
صفحه 13:
ese رابطه
درانواع روان درمانى ها حداقل ١٠١
eee) ی اینکه چرا
بیماران دراثرروان درمانی بهبود می یابند به
رابطه درمانی مربوطه می شود.( هوروات و
9
صفحه 14:
ادامه رابطه درمانی
علت بیشترین نوسان درنتیجه درمان, <
عوامل ازييش موجود درمانجو مثل
انتظار تغيير 3 شدت اختلال بوده است.
ط. creme
بوده ارت درحالى كه روشهاى روان
0-000 م تشکیل داده
ادك
صفحه 15:
| ال ف ا لكت
ony Snel Ceres حار
Se ae Paces ne OLS م
2 ا ens ere ve en eee
Siar nbp eye ا ICO
رو
ديمانكر بايد رلبطه لئتوآم با هطلودلشته -4
ماين
صفحه 16:
۳ 0
فعالیت های پنهان ,۱ دس د اراد به آنها ی <
يردازند تاعاطفه. تفكررفتار» باروابط مربوط به يك
مشكل خاص يا الكوهاى كلى تر زندكى خود را تغيير
fe be oy
از قرآيندهاى تغييردرخلال روان درمانى» بدون روان
درمانى و بين جلسات روان درمانى استفاده مى شود
صفحه 17:
هشیاری افزائی
از ان ۰ و
همواره يكى از فرايندهاى اصلى تغيير درروان
درمانى بوده است.
ا اك ل م
” هشياركردن ناهشيار“ مى دانست تمام ”
روان درمانی های کلامی " کارخود را با
.افزايش دادن سطح أكاهى فرد شروع مى كنند
صفحه 18:
يالايش ملك
lp ropey م
طولانى دارد و از لحاظ تاريخى برالگوی
میدرولیک ۱۲۰ ۱ ات که طی
ار ۳
تن یا اضطراب. از ابرازمستقيم بازداری
Seren
صفحه 19:
ات
جلوگیری از این گونه هیجان ها باعث <
می شود عواطفی که می خواهند آزاد
شوند. هرچند به طور غیرمستقیم. برفرد
فشار بياورند» مثل زمانى كه خشم به
صورت جسمانى ازطريق سردرد ابرازمى
۰ شود
صفحه 20:
۳ كك
اگرهیجان ها بتوانند درجریان درمان به صورت a
آزاد شوند. مخزن انرژی آنها تخلیه می شود و فرد
ازشرنشانه ها خلاصى مى يابد هدف فرايند درمان اين
است كه به بيماران كمك كنند تا موانع هيجانى خود را
۰ درهم پشکنند
صفحه 21:
Rae
te aD ae oe eer
فردى استء به اين صورت كه محرك
هاى فراخوان واكنش هاى روان يالا از
ا ل Eee
ما این نوع پالایش روانی را تجربیات <
.هيجانى اصطلاحى مى خوانيم
صفحه 22:
تغبیرکردن از راه ایجاد تغبیرات درمحرکهای مشروطی <
ب | لكك
Ee
صفحه 23:
۱
تغیبر درمحرک های مشروط. زمانی <
ضرورت مى يابد كه رفتار فرد توسط
محركهائى فراخوانده شود كه بصورت
کلاسیک شرطی شده باشند یا هنگامی
رح ۲۳۱۳
۱
.آنها به صورت کنشگرشرطی شده اند
صفحه 24:
7
ene Loe er pa ی
ee aren oe ا ear PS Reyes yo)
.آسیب روانی را تغیبردهیم
9
ed]
ا خاص قائل است نیزمتغیرمهمی است
PRE eri com rnp cr
صفحه 25:
۱ ۳
۱ روشهاى مهمى وجود دارند كه افراد مى توانند رح
آنها تجربه يا پاسخ خود به پیامدهای مورد انتظار را بدون
0 پیامدهاء ۱ ab ome
C elon ل ا 1 ال كن
.خوانده مى شود
صفحه 26:
۳ ترکیب مقدماتی فرآیندهای تغییر
فرآیندهای هشیاری ۶ ۲۱ ۱۲ : انتخاب کر <
محور روان درمانى هاى سنتى كلامى يا أكاهى بخش»
.از جمله رو ۳ : انسان گراست
صفحه 27:
زا ۳
ETI SUS Perse ere Pee eta ea ene]
We و
م ۲۳۲
صفحه 28:
0 pep ent TOR Srey) ۳
TP Ce Cee اي
روان درمانی های رفتاری ازجمله درمان های موجود
دررویکردهای رفتاری و سیستمی را نشان می دهند.این
مكتب هاء برنيروهائى بيرونى و محيطى تمركز دارند كه
توان فرد براى تغيير ازدرون را محدود مى كنند وجود
.نگرها به اینها سطح عینی ارگانیزم می گویند
صفحه 29:
rer oa م
argo ST
|
( فرايندهاى هشيارى, يالايش روانى و
انتخاب ) و درمان هاى كنشى ( محرك
های مشروط و کنترل وابستگی ) می
توانند تغييرات مهمترى را دردرمان ايجاد
SUES,
صفحه 30:
۳ محتوای درمان
eee را اد يي
اهمیت دارد. نظام هاى روان درمانى كه نظريه شخصيت
ندارند. ۶ نظريه ie ل
ا ets Ee eee ee er ele ۳
Ue PCS BSUS CoE pe ements] reece
صفحه 31:
نظامهاى ديكرى جون درمان هاى آدلرى» وجودى و ا
eas ا ا لسن
های درمانی CASES می کنند. اتا ات
See oe
صفحه 32:
re err
نظريه هاى شخصيت و آسيب شنا ناف ريتك جه حيزى بايد
شخصیت و آسیب شناسی روانی به ما می گویند. چه چیزی باب
ae 0 ج تخيير روى مى
تغییر کنند درحالی که نظریه های فرآیند به ما می گویند. چگو: “
صفحه 33:
ادامه محتواى درمان
بنابراظهار مدی اغلب نظامهای درمانی درباره شخصیت <
۳ ار بيد << ۳ ۳۳۲
تعارض گرا ازنظر سطح کارکرد شخصیت که برآن ast
مى ورزند با يكديكر فرق دارند. برخى ازآنها مشكلات
شخصى را ناشى ازتعارضهاى درون فردى مى دانند برخى
دیگربر تعارض های میان فردی و بعضی Ss
Ca ee Nur ele eee ere لل 1 رن
صفحه 34:
1
wee Uw
كزكاريهائى مبتلا هستند كه ازتعارض هاى
موجود درسطوح مختلف كاركرد شخصيت
«سرچشمه می گیرند
صفحه 35:
درسطح درون فردى؛ برخورد هردرمان را با
تعار ضهاى مربوط به اضطراب و دفاع هاء عرزت
نفسء و مسئوليت شخصى ودرسطح ميان فردى
مشكلات مربوط به صميميت و مسایل جنسی.
ارتباطء خصومت و كنترل ميان فردى درسطح
۵
صفحه 36:
نی
فایسه می شود. ت0۳
توجه يك نظا : ٩ عمدتاً تعداد
افراد. اتاق مشاوره و تمركز برنامه
.درمانى را مشخص می IOS
پایان <