65 صفحه
485 بازدید
03 بهمن 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
اصول مدیریت آموزشی فصل هتم « نظریه سیستم اجتماعی» دراین فصل پس ازت‌ریف وتوصیف سازمان به عنوان یک سيستم اجتماعى يك مدل نظرى خاص مديريت آموزشى را معرفى مى كنيم ۱۳ ‏اس ما رل‎ enone ‏یعنی سیستم اجتماعی صورت پذیرد.‎

صفحه 3:
۱ ex at TO) Ber) ‎meer‏ ا ا ا ا د .های علمی است سیستم اجتماعی »متشکل از فعالیت های ساختمند * ۰ .روابط اجتماعی .با هم پیونددارند سیستم اجتماعی .مفهوم یا سازه ای کلی است که به * 1 ‏آ<تضجض_ضزس:ز_بلة*ة<ز.[::[_::[[ا-د__ا<-_. ى/! 6 8 818 خا ة

صفحه 4:
گیریم که » ء با ترجدیه تساريف بيشين نتيجة هى | همه سازمان هاى رسمى ,سيستم ‎te 7‏ هاى اجتماعى محسوب مى شو ولی همه سیستم های اجتماعی تس مار

صفحه 5:
Z Sra G98 ‏لمت اعی‎ as ۳۹۳ ۹ mr | Ip, : ‏کرده اند‎ z 2 ise ۱ ۴ ۱ ‏سيستم لجتماعیازلجزاءمویژگیها‎ ۳ « ‏فعالت‌‌ای:‎ aa

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
سیستم اجتماعی :واحد اساسی تحلیل مدیریت عمل مدیریت دردرون شبکه ای« ازرو ابط متقابل ,یا به طور کلی روابط .اجتماعلی اتفاق می افتد سیستم اجتماعی عام ترین زمینه» . رفتاراجتماعى است

صفحه 10:
اصول مدیریت آموزشی فصل هفتم « مدل سيستم اجتماعى» - این مدل بر آن است که انسان موجودی روانی - اجتماعی است و رفتار او تکت تاثیر دو وجه ویژگی های روانی هریت آچگواعی قرار ۶

صفحه 11:
Sree ener 2 Tete eee or! Bye D Peeve eee ere) Ter eae TP VPP er ree 7

صفحه 12:
Sree ener فرایند مدیریت از سه نقطه نظر قابل ملاحظه است: |( از لحاظ ساختاری © از لحاظ كاركردى ا 2 ‎ "‏ ۳ حصح"ح"ح"ح"حح"ح"حح"ححححححةححح"حح ‏ ححححآححححة اس سس ۳

صفحه 13:
وجه ساختار مديريت به صورت سلسله مراتبى از " روابط رییس ومرئوس »دریک سیستم . اجتماعبی است به عباززتى فرايند مديريت ايك تتندو . رفتاراجتماعی درساختار سلسله مراتبی . سازمان است >

صفحه 14:
وجه کارکرد سلسه مر اتب روابط ءجایگاه تخصیص 9 وتركيب مناصب وتسهيلات به منظور . تحقق بخشيدن اهداف سيستم است كه دراين فرايند همكارى رييس * بوسر ترس انرق كرورى امت

صفحه 15:
وجه عملکرد فرایند مدیریت درشرایطی که کنش وواکنش " هاى متقابل ميان آفر اد ايجاب كنند صورت حي د واين روابط بین رييس ومرئوس الزاما براساس " الزامات سازمانی نخواهد بود ورفتارها در .عمل با موازين ومقررات تفاوت دارد

صفحه 16:
اصول مدیریت آموزشی « وجوه تحلیلی سیستم اجتماعی » 6 ‏لل‎ eS Yee cS) cS Ee ee ‏وجه روانی سیستم بعد شخصی یا فردی نامیده می شود.‎ -

صفحه 17:
Sree ener « وجوه تحليلى سيستم اجتماعى » ‎oer)‏ ‏رفتار مشهود ‎a‏ سازمان یاسیستم فیک ۰ ول / بعد شخصی ار ۱۳

صفحه 18:
بعدهنجارى يا سازمانى بعد هنجاری شامل جوانب قانونی وساختاری سیستم است بعد هنجاری از عناصر زیر تشکیل شده است: ( انتظارات ‎re‏ 5-5-7 ا ۷

صفحه 19:
Sree ener SB Pees eee ore ems Rewer ti) ©هنقش ها بر حسب انتظارات » هنجارها ء حقوق و وظايف تعيين مى شوند.

صفحه 20:
Sree ener نقش ها به وسیله سازیمان تعیین می شوند. ‎ene‏ ۳-0 6 نقش های سازمانی مکمل یکدیگرند.

صفحه 21:
Sree ener رسک ‎c\tes PB ESS Cee eva‏ م سیستم اجتماعی اشاره می کند. ( نیازها. پیش آمادگی ها ‎(GS eons)‏

صفحه 22:
Sree ener شخصيت مفهومى روانشناختى است. نيازها: بيش آمادكى ها وازه اى مركب است كه مفهوم آن

صفحه 23:

صفحه 24:
Sree ener با توجه به ظات بيان ث 2 شت د د برف B=f(R.P)

صفحه 25:
Sree ener رفتار سازمانی مشهود (8) همیشه تابعی است (6) ‎nse‏ ار شخصيت (58) [= a OL We oe ‏كه رابطه‎ ‏زا را‎

صفحه 26:
اصول مدیریت آموزشی نسبت هاى متغير نقش و شخصيت در رفتار 8 Ao 3 لك

صفحه 27:
» دو 3 0 ere Trp ECTS Cte ise roe y) 1 eve rn tens rs ever ‏ا‎ it SES Be CORPS ES CI) Se Sem By ‏رفتار او همساز است..‎

صفحه 28:
دو نیرویی که به .. ... . . . کمک 9 سی شنند شخصی گردن نقش وسازمانی کردن شسخصیت ناسیده سیشرند * ‏شخصی کردن برروی انتظار ات نقش سازمانی‎ “SSA SS ath ly as ‏سل‎ ‎ey eee Tee Ue Tew TEED. .كند

صفحه 29:
Sree ener تعازضات ,فردی و سازمانی ‎tS‏ ل ‎We Tee‏ POT asap ye Cre ir Wire Tr eS ire. ‏دارد.توافق نداشته باشد.بروز می کند.‎

صفحه 30:
Sree ener اا ‎ee CW‏ ا باشد در ‎TOE‏ ۱

صفحه 31:
Sree ener Se ee Tals een enka ‏انگیزه های متضاد فردی ایجاد می شود و به شخصیت فرد‎

صفحه 32:
اصول مدیریت آموزشی ملاک های رفتار سازمانی مهم ترین ملاک های سنجش رفتار. در- سازمان عبارتند از © © ©

صفحه 33:
اصول مدیریت آموزشی اثربخشی: هنگامی تحقق می یابد که سازیمان به نتایج مطلوب خود نائل شود. كارايى: نسبت میان بریوندادها و دریوندادها در صورت منطقی بودن کارایی نام دارید.

صفحه 34:
Sree ener ‎ES)‏ ا ‎ ‎ ‎

صفحه 35:
Sree ener aoe By - ملاك اثربخش رفتارى است كه مورد ارزشيابى قرار مى كيرد « كارايى » ۱ ‏ا ا‎ Bye

صفحه 36:
Sree ener «رضایت » -به رابطهأميان انتظارات سازمانى و نيازهاى فردى اشاره دارد ۱۳ B eye ee SI were Rees terete p)

صفحه 37:
Maia 9) یعنی آمادگی برای ادامه فعالیت و آغازوتداوم فعالیت * ایحا اسان بویا توف ‎BS A‏

صفحه 38:
روك كك قا ‎Gh Sa)‏ يذيرى-همانندسازى 7 تا ار ار .كه لنتظار ا تسازمانبا نيازهاوشخصىو تولفقدارد همائند سسازىإشاره داردبه تولفقميانلهدلفسازمان:*” " بارزشها ءهفها ونيازهاوشخصىئفرد 0-8 تيرد برو حر سكو له مط ر عاقيا "

صفحه 39:
Sree ener ‎ee‏ م ‎S oP o> UN von LE‏ ا ‎ape‏ ‎BOD PSP TU Tg ee Or ota ar ‏رهبرى_بل -. بعد شخصى بيوستككى دارد.‎ -

صفحه 40:
Sree ener ‏در چهارچوب تئوری سیستم.اجتماعی سه سبک مدیریت یا‎ ‏رهیری قابل تشخیص است:‎ ‏كاه‎ 0 ‏سبى موقعيت مدار‎ -2©

صفحه 41:
Sree ener | سبک هنجارمدار: این سبک با تاکید بر بعد هنجاری به ‎Sens Rae ee eS eke)‏ دا موظف به اجرای مقررات هستند.

صفحه 42:
Sree ener ©2- سبكىافرد مدار: اين سبى بر بعد شخصى تاكيد داشته و انگیزه ها ونیازهای فردی کارکنان سازمان را مورد تاکید قرار att a

صفحه 43:
Sree ener 0 سبک موقعیت مدار: سبک متغیری است که با توجه به شرایط و موقعیت ها به تناوب به هر یک از بعدهای هنجاری و ۳

صفحه 44:
eB Oe ‏ا‎

صفحه 45:
Sree ener ۳ این اصطلاح در .علم سازمان معمولا در دو معنی استعمال می شود 00

صفحه 46:
eS k= er rere OSS er ‏ا‎ eee io) ‏سازمانی دلالت دارند.‎ - اين تعريف به معناى « روابط انسانى » تزديك-است:

صفحه 47:
Sree ener eee ‏وسيع اجتماعی دارد.در مقابل‎ 0-7 0 ۳ SPS) ‏رفتار سازمانى دقيق تر است.هردو به موضوع واحدى اشاره مى‎ ‏کنند.‎

صفحه 48:
Sree ener ANOS Te roe ee ae ‏روابط انسانی به کاریبرد نظریه ها و یافته های علمی می پردازد‎

صفحه 49:
اصول مدیریت آموزشی Pete Pe Pees Is RISO c Is re PES ‏علمی بهره می جویند.‎ -تفاوت ايندو مثل تفاوت باتولوزيست و طبيب است. ۳۳ 0 ee :

صفحه 50:
اصول مدیریت آموزشی رفتار سازمانى را در سه سظح مى توان ملاحظه كرد: 01- تحليل رفتار فردى در سازمان ©- تحليل رفتار كروهى در سازمان ©- تحليل رفتار بيجيده در سازمان _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 51:
Sree ener اهم ویژگیهای روانشناختی بای فهم رفتار فردی: 0ادراک: مرحله آغازین رفتار است. أب علریق فرد به تجریه های خود معتا مس حم

صفحه 52:
Sree ener ۱۳ OID) RCTs EBT CEE <) ‏ا ل‎ Use mB) S) - یادگیری در هر رفتار انسانی نقش دارد.

صفحه 53:
Sree ener نگرش: یک وضع روانی است حاکی از اینکه فرد نسبت به ‎epee‏ ۱

صفحه 54:
اصول مدیریت آموزشی »> انگیزش: وضعیت روانی که رفتار. را در جهت هدف یا 1

صفحه 55:
Sree ener « رابطه بین نیاز » سائق و هدف »

صفحه 56:
اصول مدیریت آموزشی أ 1 1 23201311 اا ل ا 200 ‎ee ere |‏ 0

صفحه 57:
Sree ener ‎See Mees Ears ey‏ م تسكين دهد.

صفحه 58:
Sree ener iste Sys Bin fy Sin i 3! lal ola Rl alls - اسثت. - انكيزه هاى همانند از طريق رفتارهاى متفاوتى تظاهر”مى كنند.

صفحه 59:
Sree ener - انگیزه های متفاوت از طریق رفتارهای همانند بروز می کنند. - انگیزه ها ممکن است در اشکال دگرگون شده ظاهز شوند.

صفحه 60:
Sree ener PES SP ISS Se ew ‏ا‎ ‏باشد.‎

صفحه 61:
2 U4) * ‏رفتارگروهی یا رفتارسازمانی مقوله خاصی‎ 7 wilte DSS) ‏بيوندد‎ he AY. ‏ا‎ ES ey) ‏ردیر بش بش اس‎ * ‏واحد اساسی درسازمان وسیستم اجتماعی نقشی‎ ‏است که به انسان واگذار می شود‎ ‏ححح"حح" سس سح سس سس‎ ح"ححآححاححآحح"حاححآحاحآح"ح"حاح"ح‎ ""

صفحه 62:
رفتارگروهی ل ‎Tew esos! SES‏ 00 كروهى رفتارسازمانى را تشكيل مى دهند. nN OS eee.)

صفحه 63:
مقاصد گروه ج-جوگروه <س-‌گروه غیررسمی al g ‏وه غير رسمى جه سیستم‌اجتماعم‎ ‏(سازمان)‎ (سازمان شكل ‎٠ ١‏ : رابطه بعد گروهی رفتار سازمانی با

صفحه 64:
تاثير بعد فرهنكى بررفتارسازمانی ارزشها ون ولو توم فح رسك ‎vig | | ! a‏ انتظارات ‎A abel tae Ge‏ ‎ale coe‏ Nise زشها ج-رسوم قومی ‎Kas,‏ | J) سازمانی شکل ۷-۱۳ :تأثر مد فرهنگی پر رفتار

صفحه 65:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان