روانشناسی و روانپزشکی

نظریه شخصیت آلبرت بندورا

bandora

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه شخصیت آلبرت بندورا”

نظریه شخصیت آلبرت بندورا

اسلاید 1: زندگی بندورا (_1925)درحومه شهر آلبرتا،در کشور کانادا به دنیا آمد.شغل راه سازیآشنایی با رشته روانشناسیدرسال2006 جایزه مدال طلای بنیاد روانشناسی آمریکا برای یک عمر موفقیت

اسلاید 2: سرمشق گیری:اساس یادگیری مشاهده ایتحقیقات عروسک بوبوبازداری زدایی

اسلاید 3: ویژگی های موقعیت سرمشق گیری 1 . ویژگی های الگو:شباهت،سن و جنسیت،مقام وشهرت و حتی هیکل و وزن2 . ویژگی های مشاهده گر:اعتماد به نفس 3 . پیامد های پاداش مرتبط با رفتار ها:دیدن تقویت یا تنبیه شدن الگو وتقلید از آن

اسلاید 4: فرآیندهای یادگیری مشاهده ایفرآیندهای توجه: بیدار ماندن در طول کلاس آموزش رانندگیفرآیندهای یادداری:یادداشت برداری از سخنرانی یا فیلم ویدیویی از کسی که اتومبیل می راندفرآیندهای تولید:نشستن در اتومبیل همراه با مربی برای تمرین عوض کردن دنده ها وبرخورد نکردن با مخروطهای ترافیک در محوطه پارکینگ مدرسهفرآیندهای مشوقی وانگیزشی:داشتن این انتظار که وقتی بر مهارت های رانندگی تسلط یافتیم،در آزمایش رانندگی قبول شده و گواهینامه خواهیم گرفت.

اسلاید 5: تفاوت نظریه بندورا و اسکینر 🔻یادگیری در نظریه اسکینر فرآیندی تدریجی میباشد یعنی فرد باید عمل کند تا یاد بگیرد. ندورا با اسکینر موافق بود که رفتار آموخته می شود ولی برخلاف اسکینر که بر آزمودنی های حیوانی تکی به جای آزمودنی های انسانی تاکید داشت معتقد بود که نمی توانیم از اطلاعات بدست آمده از آزمایش هایی که تعامل اجتماعی را در بر ندارند انتظار داشته باشیم با دنیای روزمره ارتباط داشته باشند زیرا تعداد کمی از افراد در انزوای اجتماعی عمل می کنند. بنابراین رویکرد بندورا، یک نظریه یادگیری اجتماعی است که رفتار را بصورتی که در موقعیت اجتماعی شکل می  گیرد و تغییر می کند بررسی می کند. نظر او به جای اینکه بر موش در قفس یا انسان روان رنجور روی تخت استوار باشد، بر پژوهش آزمایشگاهی دقیق با آزمودنی های انسان بهنجار در تعامل اجتماعی، استوار است. بندورا همینطور با اسکینر موافق بود که بیشتر یادگیری ها در نتیجه تقویت روی می دهند ولی بندورا براین موضوع نیز تاکید داشت که تقریبا تمام رفتارها را می توان بدون تجربه کردن مستقیم تقویت، یاد گرفت. یعنی به جای اینکه برای هر یک از اعمال مان، تقویت را خودمان تجربه کنیم با مشاهده کردن رفتار دیگران و پیامدهای آن (تقویت جانشینی ، تقویت غیر مستقیم)، آن رفتار را یاد می گیریم. بنابراین رویکرد بندورا، یادگیری مشاهده ایی نیز نامیده می شود. بندورا بر خلاف اسکینر معتقد بود که ما بطور خودکار از رفتارهایی که می بینیم دیگران نشان می دهند تقلید نمی کنیم بلکه برای رفتار کردن به همان صورت، تصمیم حساب شده و آگاهانه می گیریم و در نتیجه فرآیندهای شناختی می توانند بر یادگیری مشاهده ایی تاثیر بگذارند، یعنی برای یاد گرفتن از طریق الگو و تقویت جانشینی، باید بتوانیم پیامدهای رفتارهایی را که مشاهده می کنیم، پیش بینی و درک کنیم ما می توانیم با تجسم کردن آن پیامدها، با اینکه خودمان آنها را تجربه نکرده ایم رفتار خود را تنظیم و هدایت کنیم. 🔻یادگیری در نظریه بندورا سریع میباشد. یعنی فرد تنها و اغلب از طریق مشاهده رفتار دیگران یاد میگیرد.مثلا کودکان آوازها و بازیها را،از طریق مشاهده رفتار دیگران یاد میگیرند و زنجیره های طولانی از رفتار جدید را بلافاصله باز تولیدreproduceمیکنند.

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید