روانشناسی و روانپزشکی

نظریه شخصیت آلبرت بندورا

صفحه 1:

صفحه 2:
زندگی بندورا (_1925) درحومه شهر آلبرتاءدر کشور کانادا به دنیا آمد. شغل راه سازی آستایی با رشته روانشناسی درسال2006 جایزه مدال طلای بنیاد روانشناسی آمریکا برای یک عمر موققیت

صفحه 3:
سرمشق گیری:اساس یادگیری مشاهده ای تحقیقات عروسک بوبو بازداری زدایی

صفحه 4:
ویژگی های موقعیت سرمشق گیری ۶ ۱. ویژگی های الگو:شباهت.سن و جنسیت.مقام وشهرت و حتی هیکل و وزن * ۲. ویژگی های مشاهده گر:اعتماد به نفس * ۳. پیامد های پاداش مرتبط با فتار ها:دیدن تقویت یا تنبیه شدن الگو وتقلید از آن

صفحه 5:
فرآیندهای یادگیری مشاهده ای * فرآيتدهلى توجه: بيدار ماندن در طول كلاس آموزش رانتدكى © فرايتدهاى ياددارى:يادداشت بردارى از سخترانى يا فيلم ويديوبى از كسى كه اتومبيل ۰ ۲ © فرآيندهاى توليدنشستن در اتومبيل همراه با مربى براى تمرين عوض كردن دنده ها وبرخورد نكردن با مخروطهاى ترافيك در محوطه پارکینگ مدرسه * فرآیندهای مشوقی وانگیزشی:داشتن این انتظار که وقتی بر مهارت های رانندگی تسلط یافتیم.در آزمایش رانندگی قبول شده و گواهینامه خواهیم گرفت.

صفحه 6:
تفاوت نظریه بندورا و اسکینر * لایادگیری در نظریه "اسکینر" فرآیندی ‏ تدريجى ميباشد يعنى فرد بايد عمل كند تا ياد بكيرد. ندورا با اسكيتر موافق بود كه رفتر آموخته می شود ولی بر < بر أزمودنى هاى حيوانى تكى به جاى آزمودنى هاى انسانى تاكيد داشت معتقد بود كه نمى توانيم از اطلاعات بدست آمده از آزمايش هايى كه تعامل اجتماعى را التتل ناته بأشيم با دثباى روزمره ارتباط داشته باشتد زيزا تعداد كفى از الفراد در انزواى اجتماعى عمل مى كلد ‎py cal‏ رفتار را بصورتى كه در موقعيت اجتماعى شكل مى كيرد و تغيير مى كند بررسى مى كند. نظر او به جاى اينكه بر موش در قفس يا انسان روان رنجور روى تخت پژوهش آزمایشگاهی دقیق با آزمودنی های انسان بهنجار در تعامل اجتماعی, استوار است. بندورا همينطور با اسكينر موافق بود كه بيشتر يادكيرى ها در نتيجه تقويت روى مى دهند ولى بندورا براين موضوع نيز تاكيد داشت كه تقريبا تمام رفتارها را مى توأ تجربه كردن مستقيم تقويت. ياد كرفت. يعنى به جاى اينكه براى هر يك از اعمال مان. تقویت را خودمان تجربه کنیم با مشاهده کردن رفتار دیگران و پیامدهای آن جانشينى ‎٠‏ تقويت غير مستفيم. آن رفتار را ياد مى كيريم. بنابراين رويكرد بندوراء يادكيرى مشاهده ابى نيز ناميده مى شود. بندورا بر خلاف اسكينر معتقد بود كه ما بطور خودكار از رفتارهايى كه مى بيتيم ديكران نشان می دهند تقلید نمی کنیم بلکه برای رفتار کردن به همان صورت» تصميأ شده و أكاهانه مى كيريم و در نتيجه فر يندهاى شناختى مى توانند بر يادكيرى مشاهده ابى تاثير يكذارند. بعنى براى ياد كرفتن از طريق الكو و تقويت جانشينى. ب پیامدهای رفتارهایی را که مشاهده می کنیم. پیش بینی و درک کنیم ما می توانیم با تجسم کردن آن پیامدهاء با اينكه خودمان آنها را تجربه نكرده هدایت کنیم. * لليادكيرى در نظريه "بندورا" ‎Tn noni.‏

صفحه 7:
تقویت خود تقویت خود:ما معیارهایی را برای رفتار و پیشرفت تعیین می کنیم.

صفحه 8:
self-efficacy)) 1,5 ‏احساس‎ ‎٩ ‏؟‎ ۴ 4‘ ‎oe ۱‏ ل حسم * باور کارآمدی عاملی مهم در نظام سازنده شایستگی انسان است. ‎a‏ 722 * افرادی که احساس کارآیی پایین دارند. ۲ * افرادی که احساس کارآیی بالایی دارند.

صفحه 9:
منابع اطلاعات درباره احساس کار آیی ؟ موفقیت عملکرد هات جائشب * قانع سازى كلامى * برانكيختكى فيزيولوزيكى و هيجانى.

صفحه 10:
‎OD pe ET‏ موقحیت و رفتار» حسان مور که در چیرگرایی تقایلی عطرح شده است.

صفحه 11:
رویدادهای تصادفی و غیر منتظره * آبراهام مزلو * اس آیزنی

صفحه 12:
رفتار کژکار © افسردگی,فوبیهاءوپرخاشگری از طریق تعامل متقابل محیطءعوامل شخصی, و رفتار اکتساب می شون

صفحه 13:
درمان * هدف نهایی درمان اجتماعی_شناختی,خودگردانی است. * سرمشق گیری آشکار یا جانشینی * سرمشق گیری نالشکار یا شناختی * مهارت اجرايى

صفحه 14:
سوالهایی درباره ماهیت انسان ۴ دید خوشبینانه,تاکید عوامل اجتماعی,افراد آزاد هستند, علیت وغایت شناسی میانه رو,تمرکز بر تفکر هشیار.بی همتایی انسان

صفحه 15:
Thank you for your attention.

39,000 تومان