سایر تحقیق و پژوهش

نظریه های مشاوره

moshaavreh5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه های مشاوره”

نظریه های مشاوره

اسلاید 1: نظریه های مشاورهاستاد:رائه:

اسلاید 2: مقدمهنظریه های مشاوره از دیدگاههای نظریه پردازان نسبت به ماهیت آدمی تأثیر پذیرفته اند. از زمانهای گذشته پرسشهای اساسی برای شعرا، فیلسوفان، هنرمندان و حتی افراد عادی درباره ماهیت آدمی مطرح بوده و هریک به فراخور تجربه شخصی یا روح زمان به آن پاسخ گفته اند. پاسخهای روانشناسان شخصیت هم در برابر این پرسشها بیشتر از توافق پاسخهای هنرمندان یا نویسندگان نبوده است. برخی از پرسشهای اساسی در مورد ماهیت انسان عبارت است از: 1.آیا اعمال آدمی به صورت هشیارانه و توسط خود وی هدایت می شود و یا این کهعوامل دیگری بر آن حاکم است؟ (اراده آزاد در برابر جبرگرایی) ۲. آیا رفتار انسان بیشتر تحت تأثير ورائت قرار دارد یا عوامل محیطی بر آن مؤثر است؟

اسلاید 3: (طبیعت در برابر تربیت) ٣. آیا رفتار انسان توسط وقایع و رویدادهای گذشته تعیین می شوند و با تجربه هایدوره بزرگسالی می تواند بر آن تأثیر بگذارد؟ (گذشته در برابر حال) ۴. آیا هر فردی موجودی یگانه و بی همتاست و یا الگوهای شخصیتی گسترده ای وجوددارد که در بین افراد مختلف مشترک باشد؟ (یگانگی در برابر عمومیت) ۵. آیا انگیزه زندگی انسان رسیدن به تعادل و حفظ آن است و یا این که تمایل به رشدو تکامل انگیزه اصلی رفتار اوست؟ (تعادل در برابر تکامل) 6. آیا انسان ذاتا خوب است یا بد؟ (خوشبینی در برابر بدبینی)

اسلاید 4: نظریه های مشاوره و روان درمانینظریه های مشاوره و روان درمانی متعددند. برخی از این نظریه ها عبارت اند از روان تحلیلی روانکاوی)، رفتارگرایی، مراجع - محوری، عقلانی- عاطفی، واقعیت درمانی، اصالت وجودی، نظام خانواده و گشتالت درمانی، ما برای منظور خود در این کتاب تنها به ارائه نظریه های: (1) روان تحلیلی، (۲) رفتارگرایی، (۳) مراجع محوری، (۴) عقلانی - عاطفی و (۵) واقعیت درمانی

اسلاید 5:  رویکرد روان تحلیلی اگرچه نظریه روان تحلیلی بیشتر یک رویکرد درمانی است تا مشاوره، اما از آنجا که فروید اونین نظریه جامع شخصیت را به صورتی علمی و منظم و براساس یک سلسله اطلاعات بالینی ارائه کرده و از آنجا که این نظریه تأثیر زیادی بر سایر نظریه ها داشته است، در اینجا مورد بحث قرار می گیرد. این دیدگاه براساس مطالعات بالینی، بارها مورد تجدید نظر واقع شده و بنابراین می توان آن را یک رویکرد مشکلات روانی دانست.

اسلاید 6: مهمترین ساز و کارهای دفاعی را آنا فروید، دختر فروید چهار مورد به قرار زیر دانسته است: . سر کوبی. استفاده از این ساز و کار سبب می شود تا تجربه های ناخوشایند فرد از بخش آگاه ذهن وی به بخش ناآگاه منتقل شود. به دلیل عدم سرکوبی کامل وقایع ناخوشایند، برخی از محتوای آن در هنگام خواب و یا لغزشهای کلامی ظاهر می شود. استفاده از این ساز و کار به جای مقابله با مشکل، سبب می شود که فرد به خود فریبی بپردازد . 

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید