سایر تحقیق و پژوهش

نظریه های کوچک منبع کنترل، هیجان خواهی

nzareih-hai-kochk

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه های کوچک منبع کنترل، هیجان خواهی”

نظریه های کوچک منبع کنترل، هیجان خواهی

اسلاید 1: نظریه های کوچک منبع کنترل، هیجان خواهی، درماندگی آموخته شده، خوشبینی / بدبینی، روانشناسی مثبت نگر، و شادکامی و موفقیتاستاد:جناب آقای بخشی پوردانشجو:باقر ریحانی

اسلاید 2: جولین رانر : منبع کنترل جولین رانر (۱۹۱۶) در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد و از سه برادر کوچکترین بود. او گفت آنها کاملا با توصیف آدلر از فرزند اول، فرزند وسط، و فرزند آخر «جنگجو، چور بودن و (۱۹۹۳، ص ۳۷۳). این خانواده تا زمان رکود اقتصادی سال ۱۹۲۹ که پدر رانر کسب و کار خود را از دست دارد، وضع خوبی داشت. این تغییر چشمگیر در شرایط، رویداد مهمی برای این پس نوجوان بود. او نوشت: «این تغییر، موجب نگرانی دایمی من از عدالت اجتماعی شد و درس قدرتمندی را در مورد اینکه چگونه شخصیت و رفتار تحت تأثیر شرایط موقعیتی قرار می گیرند، به من داده (۱۹۹۳، ص ۲۷۴).راتر در دبیرستان کتاب هایی را درباره روانکاوی فروید و آدلر پیدا کرد. او به عنوان بازی رؤیاهای دوستانش را تعبیر می کرد و تصمیم گرفت روان شناس شود. اما وقتی فهمید که مشاعل کمی برای روان شناسان وجود دارد، نا امید شد و رشته شیمی را در کالج بروکلین انتخاب کرد. وقتی در آنجا بود، تصادفا آلفرد آدلر را ملاقات کرد و رشته خود را به روان شناسی تغییر داد، با اینکه می دانست به دردنخور است. او امیدوار بود که حرفه دانشگاهی را دنبال کند، ولی تبعیض گسترده علیه اعضای هیأت علمی یهودی، مانع از این هدف شد. او نوشت: «در کالج بروکلین و دوباره در دوره کارشناسی ارشد و دکترا، به من هشدار داده شده بود که یهودی ها، صرف نظر از صلاحیت شان، نمی توانند مشاغل دانشگاهی بگیرند. این هشدارها موجه به نظر می رسیدنله (راتر، ۱۹۸۲، ص ۳۴۶).

اسلاید 3: بعد از اینکه رانر دکترای خود را در سال ۱۹۵۱ از دانشگاه ایندیانا گرفت، در بیمارستان روانی دولتی واقع در کانکتیکات، مشغول به کار شد. او در طول جنگ جهانی دوم به عنوان روان شناس به ارتش ایالات متحده خدمت کرد و بعد مقام تدریس در دانشگاه ایالتی اوهایو را پذیرفت که جورج کلی در آنجا مدیر برنامه روان شناسی بالینی بود. جالب است که در نظریه پرداز شخصیت که بر شناخت تأکید دارند، نظریه خود را در یک مؤسسه به وجود آوردند اما عقاید کلی، در زمانی که راتر وارد این دانشگاه شد، کاملا جا افتاده بود).رائر در دانشگاه أوهايو، رویکرد یادگیری اجتماعی خود به شخصیت را به وجود آورد. برنامه پژوهشی او دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای برجسته ای را جذب کرد. رانر در سال ۱۹۶۳ دانشگاه اوهایو را به مقصد دانشگاه کانکتیکات در استورز، ترک کرد. او در سال ۱۹۸۸ جایزه خدمات برجسته علمی را از انجمن روان شناسی آمریکا دریافت کرد.

اسلاید 4: کنترل درونی در برابر بیرونی تقویتراتر در بیرون و درون ارگانیزم به دنبال توجیهانی برای رفتار و شخصیت بود، و می خواست تقویت های بیرونی و فرایندهای شناختی درونی را بررسی کند. او در جریان یک برنامه پژوهشی گسترده، دریافت که برخی افراد معتقدند تقویت کننده ها به اعمال خودشان بستگی دارند در حالی که دیگران باور دارند که تقویت کننده های آنها به وسیله دیگران و نیروهای بیرونی کنترل می شوند. او این مفهوم را منبع کنترل نامید.افرادی که با عنوان شخصیت های دارای منبع کنترل درونی توصیف شده اند، معتقدند تقویتی که دریافت می کنند تحت کنترل رفتارها و نگرش های خودشان قرار دارد. آنهایی که از شخصیت منبع کنترل بیرونی برخوردارند، تصور می کنند پاداش هایی که می گیرند، دیگران، سرنوشت، یا شائس کنترل می کنند، به عبارت دیگر، آنها متقاعد شده اند که در رابطه با نیروهای بیرونی، ناتوان هستندبه راحتی می توانید درک کنید که منبع کنترل ما، تأثیر زیادی بر رفتار ما دارد. افراد دارای منبع کنترل بیرونی، که باور دارند رفتار و نگرش آنها بر تقویت کننده هایی که دریافت می کنند تأثیر ندارند، برای تلاش کردن جهت بهبود بخشیدن به شرایط خود، ارزش قائل نیستند.

اسلاید 5: ارزیابی منبع کنترلراتر برای ارزیابی منبع کنترل، پرسشنامه های خود سنجی را ابداع کرد. مقیاس درونی - بیرونی (I - E) از ۲۳ جمله گزینه انتخاب اجباری تشکیل شده است. آزمودنی ها از هر جفت ماده آزمون یکی را که آنها را بهتر توصیف می کند، انتخاب می کنند (جدول ۱-۱۴ را ببینید). به راحتی می توان مشخص کرد که از هر جفت کدام گزینه منبع کنترل درونی یا بیرونی را نشان می دهد. آزمون دیگر برای ارزیابی منبع کنترل، مقیاس درونی - بیرونی نوویکی - استریکلند برای کودکان است. این آزمون ۴۰ ماده ای به دهها زبان ترجمه شده است (نوویکی و استریکلند، ۱۹۷۳؛ استریکلند، ۱۹۸۹). فرم بزرگسال این مقیاس و مدل کارتونی آن برای استفاده در مورد کودکان پیش دبستانی نیز موجود است. مدل هایی از مقیاس - E، رفتارهای خاصی مانند رابطه بین منبع کنترل و عوامل مرتبط با رژیم گرفتن و کاهش وزن موفقیت آمیز را ارزیابی می کنند.

اسلاید 6: مواد نمونه از مقیاس I - E  الف. بسیاری از اتفاقات ناخوشایند در زندگی افراد تا اندازهای به خاطر بدشانسی است.ب. بدبختی افراد در اثر اشتباهاتی است که مرتکب می شوند ٢. الف. یک از دلایل اصلی که چرا جنگ داریم این است که افراد به مسایل سیاسی علاقه کافی ندارند.ب. جنگ ها همیشه وجود دارند، مهم نیست که افراد چقدر برای جلوگیری از آنها تلاش کنند. ۳. الف. افراد در دراز مدت احترامی را که در این دنیا سزاوار آن هستند، به دست می آورند.ب. متأسفانه، ارزش فرد اغلب صرف نظر از اینکه چقدر تلاش کند، شناخته نمی شود. ۴. الف. این عقیده که آموزگاران در مورد دانش آموزان بی انصاف هستند بی معنی است.ب. اغلب دانش آموزان تشخیص نمی دهند که نمرات آنها چقدر تحت تأثیر اتفاقات تصادفی قرار دارند. ۵. الف. بدون تغییرات اساسی کسی نمی تواند رهبر کارآمدی شود.ب. افراد قابلی که نمی توانند رهبر شوند از فرصت های خود استفاده نکرده اند. الف. صرف نظر از اینکه چقدر تلاش کنید، برخی افراد اصلا شما را دوست ندارند.

اسلاید 7: تفاوت های سنی و جنسیتیتحقيقات نشان داده اند، که تلاش برای کنترل کردن محیط بیرونی ما، در کودکی شروع شده و بین ۸ تا ۱۴ سالگی برجسته تر می شود. بررسی کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله در نروژ، معلوم کرد دخترها در منبع کنترل درونی نمرات به مراتب بالاتر از پسرها می گیرند (منگر و اکلند، ۲۰۰۰). معلوم شد که دانشجویان بیشتر جهت گیری درونی دارند تا بیروئی. ظاهرا زمانی که افراد مسن تر می شوند بیشتر درونی گرا می شوند که در میانسالی به اوج می رسد. (هکهاوزن و شولتز، ۱۹۹۵). همچنین، بررسی مردان و زنان ۶۰ تا ۷۵ ساله در ایالات متحده، اعلام کرد که منبع کنترل درونی آنها با آموزش شناختی بهبود قابل ملاحتلهای بافت اولیئسگی و همکاران، ۲۰۰۹).از نظر نمرات کلی در مقیاس IE ، بين آزمودنی های مرد و زن بزرگسال در ایالات متحده تفاوت های معنی داری ثبت نشده است (برای مثال به درایاندر و بون، ۱۹۹۰ مراجعه کنید). تحقیق جدیدتر در مورد مردان و زنان ۱۸ تا ۲۹ ساله در انگلستان، معلوم کرد که زنان کنترل بیرونی بیشتری از مردان داشتند (مولند، گرگانی و شاه، ۲۰۱۰). به نظر می رسد که منبع کنترل بیرونی در زنان، بعد از طلاق افزایش می یابد و برگشت به منبع کنترل درونی در پی آن است.درهرنی، ۱۹۸۳). زنانی که مورد سوءاستفاده جسمی قرار گرفته اند، منبع کنترل بیرونی نشان می دهند (بارون و بیرن، ۱۹۸۴).

اسلاید 8:  تفاوت های فرهنگی  تحقیقات انجام شده در آفریقا، معلوم کرد که آفریقایی های بومی، مانند سیاه پوستانی که در آمریکا متولد شده اند، در منبع کنترل پیروئی، نمره بالاتر از سفیدپوستان متولد آمریکا می گیرند (اوکک، درا گانز، شکر و آلن، ۱۹۹۹). در کشور آفریقایی بوتسوانا، نوجوانان مرد و زنه سیاه پوست از نوجوانان سفید پوست در ایالات متحده، نمره بالاتری در منبع کنترل پپرونی گرفتند. اما در هر دو کشور، نوجوانانی که جایگاه اجتماعی - اقتصادی بالاتر داشتند، از نوجوانانی که جایگاه اجتماعی - اقتصادی پایین تر داشتند، نمره بالاتری در منبع کنترل درونی گرفتند (مقصود و روحانی، ۱۹۹۱).به طور کلی، معلوم شده که آسیایی ها بیرونی گراتر از آمریکایی ها هستند، یافته ای که ممکن است بر حسب عقاید فرهنگی توجیه شود. در حالی که فرهنگ آمریکا به طور سنتی برای انگا به خود و فردگرایی ارزش قایل است، فرهنگ آسیابر انکا به جمع و وابستگی متقابل تأکید می کشاد .

اسلاید 9: تفاوت های رفتاریبررسی کارگران در چین و ورزشکاران در سوئد، معلوم کرد آنهایی که در منبع کنترل درونی نمرة بالا گرفتند، بیشتر می توانستند با تغییر سازگار شوند و در آزمونهای مهارت های ذهنی، از آنهایی که بیرونی گراتر بودند، نمره بالاتری گرفتند (چن و ونگ، ۲۰۰۷؛ فالبای، هاسمن، کنتا، و دوراند - بوراند، ۲۰۰۶). تحقیق دیگری معلوم کرد که منبع کنترل درونی بالا در محل کار با رضایت شغلی، تعهد شغلی، و رضایت کلی از زندگی، رابطه مثبت دارد (ونگ، بولینگ و أشلمن، ۲۰۱۰).افرادی که از نظر منبع کنترل درونی بالا هستند، کمتر احتمال دارد که مشکلات هیجانی داشته باشند یا الکلی شوند. در بررسی پرستاران در آلمان، معلوم شد که آنها با استرس بهتر کنار می آیند. آنهایی که از میزان بالاتر استرس و خستگی مفرط مرتبط با کار خبر دادند، از آنهایی که از استرس و خستگی مفرط ناراحت نمی شدند، در منبع کنترل بیرونی نمره بالاتر گرفتند (اوون، ۲۰۰۶؛ اشمیتز، نیومن و اوپرمن، ۲۰۰۰).

اسلاید 10: تفاوت ها در سلامت جسمانیامکان دارد افرادی که جهت گیری درونی دارند از افراد دارای جهت گیری بیرونی، سالمتر باشند. پژوهش نشان داده است که افراد دارای جهت گیری درونی، فشار خون پایین تر و حملات قلبی کمتری دارند. در صورتی که آنها به مشکلات قلبی مبتلا شوند، بهتر از بیمارانی که جهت گیری بیرونی دارند با کارکنان بیمارستان همکاری می کنند و زودتر مرخص می شوند.بررسی بیمارانی که از جراحی بای پس شربان قلبی بهبود یافته بودند، معلوم کرد آنهایی که از نظر منبع کنترل درونی بالا بودند، از آنهایی که از لحاظ منبع کنترل درونی پایین بودند، شش هفته و شش ماه بعد از جراحی، به سطح بالاتر عملکرد جسمانی دست یافتند (باری، کاسل، لیچمن، واکارینو و کرامهولز، ۲۰۰۶).افرادی که جهت گیری درونی دارند بیشتر مراقب سلامتی خود هستند، به احتمال بیشتری کمربند ایمنی می بندند، و سیگار را ترک می کنند (فارس، ۱۹۹۳؛ سيمن، و سیلس، ۱۹۸۵؛ سگال و ویند، ۱۹۹۰). تحقیقات انجام شده در فرانسه، آلمان، و آفریقای جنوبی، معلوم کردند افرادی که در منبع کنترل درونی سلامتی بالا بودند، کمتر مراقب سلامتی خود بودند، ولی اختلال های خوردن کمتری داشتند و اطمینان می یافتند که کمتر رفتارهایی را انجام دهند که ممکن بود آنها را در معرض خطر HIV قرار دهند (گراتز، هاپک و بامیستر، ۲۰۱۱؛ گواندور و مایکیسو، ۲۰۱۰؛ اسکافير، پاکت، و د ریپ . لانگويل، ۲۰۱۰). پژوهش در سوئد معلوم کرد که یک سوم افراد مسن، افرادی که تحصیلات رسمی کم داشتند، و گروه های مهاجر، در منبع کنترل درونی سلامتی، نمره پایین گرفتند (لیند ستروم، ۲۰۱۱). در مجموع، به نظر بدیهی می رسد که افرادی که فکر میکنند بر زندگی خود کنترل دارند به سلامتی خودشان بیشتر توجه می کنند.

اسلاید 11: پرورش دادن منبع کنترل در کودکی  شواهد حکایت دارند که منبع کنترل در کودکی آموخته می شود و مستقیما با رفتار والدین ارتباط دارد. عقاید کنترل بیرونی احتمالا توسط کودکانی ابراز می شوند که در خانه های بدون الگوی نقش مردانه بزرگ شده اند. همچنین، عقاید کنترل بیرونی با تعداد خواهر برادرها افزایش می یابد. این پژوهشگر نتیجه گرفت که کودکان در خانواده های بزرگ تکوالد که زنان سرپرستی آنها را برعهده دارند، به احتمال بیشتری منبع کنترل بیرونی را پرورش می دهند (اشتویند، ۱۹۹۵) تحقیق جدیدتر نشان می دهد کودکانی که مادرانشان افسرده هستند و تحصیلات رسمی با درآمد کم دارند، احتمالا منبع کنترل بیرونی را پرورش می دهند (فرید و تامسون، ۲۰۱۱).معلوم شده است والدین کودکانی که از منبع کنترل درونی برخوردارند بسیار حمایت کننده هستند و آنها را برای موفقیت ها تحسین می کنند تقویت مثبت)، و در روش انضباط خود باثبات هستند. آنها خودکامه نیستند. این والدین، وقتی فرزندانشان بزرگتر می شوند، با ترغیب کردن استقلال، به تقویت کردن جهت گیری درونی ادامه می دهند.

اسلاید 12: نکات برجسته : پروهش درباره عقاید راترافرادی که از لحاظ منبع کنترل درونی بالا هستند:- در فرهنگ های فردگرای ثروتمند زندگی می کنند -در مدرسه و دانشگاه عملکرد خوبی دارند- به استفاده از اینترنت معتاد نمی شوند -در رضایت شغلی و رضایت از زندگی نمره بالا می گیرند-در اضطراب و افسردگی نمره پایین می گیرند - با استرس بهتر مقابله می کنند-از لحاظ جسمانی سالم هستند و والدینی دارند که در کنترل درونی نمره بالا می گیرند

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید