صفحه 1:
صفحه 2:
پائیز۱۳۹۵
صفحه 3:
مابر: انسان ها پردازشگران اطلاعات اند. ذهن یک نظام پردازش اطلاعات است. شناخت
.یک رشته فرآیند ذهنی است. یادگیری کسب یا فراگیری بازنمایی های ذهنی است
صفحه 4:
صفحه 5:
jem)
جمب وذ )حب كو رمو
Janam)
صمب مذ )عب عو ريو
are
(ككرعة
“نو مسد حبكي
صفحه 6:
صفحه 7:
برخی از صاحب نظران را عقیده بر این است
که برای هر یک از حواس ما یک ثبت حسی
جداگانه وجود دارد. با وجود این. حواس
دیداری و شنیداری بیشترین مقدار اطلاعات
.را به ما می رسانند
ثبت حسی منطبق با حس بینایی مخزن
تصویری و ثبت حسی با حس
.شنوایی را مخزن پژواکی نامیده اند
صفحه 8:
وادراک
آن بخش از اطلاعات موجود در مخزن حسی که مورد توجه قرار می گیرند وارد
حافظه کوتاه مدت می شوند. پس نخستین عامل مهم توجه یا دقت است.
یعنی نمر کز انتخابی بر روی بخشی از اطلاعاتی که به مخزن حسی وارد می
شود
ادراک: نسبت دادن معنی به اطلاعات حسی
ادراک را می توان به عنوان فرآیند تشخیص الگوهای اطلاعاتی معنی دار در
.احساس های موجود در ثبت حسی تعریف کرد
صفحه 9:
رس نیتال
حافظه کوتاه مدت با فعال
مدت زمان نگهداری اطلاعات در
حافظه کوتاه مدت: حداکثر 30 ثانیه
ل رةه
حافظه را ب راعمدنومانب یشتری
كدان ای
3 کمکب گيريم
صفحه 10:
صفحه 11:
ا ال ا ۲
گنجایش حافظه کوتاه مدت: 7-2
2+7
تقطیع: دسته بندی اطلاعات به واحدها یا قطعه های کمتر
As:
orl wel خدا نگهدار
Esl OF كن شما
صفحه 12:
ال ۲
اقسام حافظه دراز ملات
حافظه ی حافظة روند.
رویدادی معنایی نت
صفحه 13:
اقسام دانش, قابل ذخیره (در حافظه للند مدت)
de 3 ae بيانى دانلل روندی ita طى
صفحه 14:
"واضعان این نظریه کریت و لاکهارت (1972,2000) هستند.
رقیب نظریه مراحل سه گانه است.
به عمق و سطوح مختلف پردازش توجه می کند.
تاکید بر پردازش به جای انبازش
صفحه 15:
"واضع آن پایویو (1986) است.
"تصاویر ذهنی: (رویدادهای عبنی مانند:تجارب سفر)
*اطلاعات کلامی: (امور انتزاعی مانند:عدالتانصاف)
"ممکن است یک مورد دارای هر دو ویژگی عینی و انتزاعی
باشد. مانند: خانه
*یکی از رمزها ممکن است پر دیگری غالب باشد.
صفحه 16:
۲ واضعان این نظریه لواندوفسکی و مورداک (1989) هستند.
* اطلاعات در هر سه نوع حافظه (حسی, کوتاه مدت و بلند
مدت) به صورت همزمان پردازش می شوند.
* کاری که شما می کنید این است که بلافاصله از اطلاعات
موجود در حافظه درازمدتتان استفاده می کنید تا کلمه ها و
معنی ها را تعبیر و تفسیر کنید.
صفحه 17:
این نظریه از سایر نظریه های خبر پردازی جدیدتر است.
"افراد زیادی از جمله (بیتس و المان,۲۰۰۲) در پدید آوردن آن سهم
داشته اند.
"انديشه اصلی نظریه پیوند گرایی این است که دانش در مغز به صورت
شبکه ای از پیوندهاست و به صورت پرا کنده نیست.
*تجربه از راه نیرومندسازی برخی از پیوندها و تضعیف برخی دیگر از
پیوندها یادگیری را به وجود می آورد.
صفحه 18:
یادگیری واقعی یعنی اندوزش اطلاعات در حافظه بلند مدت.
وی واقسی یعس از بین رفتن اطلاعات از حافظه بلند مدت.
*علت حذف اطلاعات از ثبت حسی
صفحه 19:
صفحه 20:
7 جلب توجه دانش آموزان به مطالب جدید.
کمک به دانش آموزان جهت تشخیص نکات مهم از غیر مهم
۲ کمک til a آموزان جهت ارتباط دادن مطللب جدید با آنچه قبلا در ذهن
دارند.
۲ فرصت تکرار و مرور را به دانش آموزان بدهید.
7 موضوعات درسی را به طور سازمان یافته و روشن ارائه دهید.
"بر معنی مطالب تاکید کنید, نه بر حفظ طوطی وا آنها
صفحه 21:
تقديم به شما موفق باشید